Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Mandag ... :sukk: Morgenen begynte ikke bra. Alt for trøtt til å trene styrke på morgenen, sov litt til og skulle egentlig sykle til jobb, men alt for trøtt da også. Sleit med å komme meg opp i tide til jobb også. :sove:

Var ikke noe særlig bedre etter jobb, overhodet ikke motivert til noen treningsøkt, men tuppet meg sjøl så hardt bak at jeg kom meg av gårde likevel. Å være umotivert er IKKE en grunn for å ikke trene. Økta ble til slutt ikke så verst likevel, så absolutt glad for at jeg kom meg av gårde. Nå gjenstår 3 tøffe dager med trening før jeg reiser til Dublin. Hotellet har treningsrom så litt trening hver dag blir det likevel, men det er begrenset hvor mye og hvor hardt så jeg må utnytte disse dagene nå før jeg reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom meg opp i morges og fikk en helt ok styrkeøkt for bein og rygg. Dessverre oppdaget jeg at sykkelen var punktert da jeg skulle ta den med på jobb i dag, så den planlagte sykkelturen hjem ble avlyst. I stedet må jeg finne på noe annet å gjøre etter jobb, og det irriterer meg. Det hadde vært så lettvint å være ferdig med hele greia i det jeg er hjemme fra jobb. Nå må jeg hjem, skifte og stikke av gårde på senteret. Det ser jo i og for seg ut som om det kan komme til å regne i dag, så det er ikke sikkert det er det verste som kunne skje, men det er så mye mindre tiltak å ta treninga på vei til eller fra et eller annet. Det betyr vel også at jeg må ta meg tid til å fikse dekk i kveld ... DET stod ikke akkurat på timeplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett rehabøkt etter jobb i dag. 35 min på mølla, rehabøvelser, litt core og litt tøying. Ikke noe sånn enormt imponerende til treningsøkt å være, men helt ok hvis man ser på dagen totalt. Viktig å få gjort unna rehabøvelsene sånn jeg skal.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timers økt med en blanding av kondisjon/fettforbrenning og styrketrening for bryst og skuldre på morgenen i dag. Veldig godt økt, kjenner godt at jeg har trent mye styrke de siste dagene. Skal få inn en siste, tung styrkeøkt i morgen tidlig, før det bare blir helt lett fram til tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur! :)

Tusen takk!

Har kost meg veldig, selv om ting ikke ble helt slik jeg hadde tenkt og planlagt. Har fått trent veldig bra mens jeg har vært her, faktisk. Litt kondisjon og styrke hver dag med unntak av fredag da det kun ble kondisjon og rehabtrening. Kabelstativ funker fint det, hvis man bare har tenkt gjennom gjennomføringa på forhånd, og funnet fram til alternative øvelser i kabelapparat i stedet for med frivekter.

Lørdag fikk jeg en god treningsøkt, og etterpå trasket vi rundt i Dublin i mange, mange timer, og i dag syklet vi rundt i Phoenix park, så vi får rørt godt på oss utenom trening også. Dublin er veldig fin i forhold til at man kan gå de fleste stedene, og hotellet vårt ligger sentralt nok, samtidig som vi får 1-1,5 km hver vei når vi er ute og spiser og fester. Været har vært helt fantastisk, bortsett fra i dag hvor det har vært litt kjøligere (18-19C) og litt overskyet. De andre dagene har vi hatt rundt 23-27C og strålende sol, så egentlig bare deilig å gå litt, i stedet for å ta kollektivtrafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1,5 t trening i dag også, og masse trasking rundt i Dublin. Tipper jeg har gått ca 7 km så langt i dag, så blir det en 4-5 km i kveld. Satser på 1 t trening i morgen tidlig, og forhåpentligvis orker jeg en treningsøkt når jeg kommer hjem. Har lyst til å få trent skikkelig styrke igjen, og vi lander 18:35 så innen jeg kommer hjem og på treningsstudioet er nok det verste rushet over og jeg kan bare få en effektiv treningsøkt før jeg stuper i seng. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen trening tirsdag kveld, kom hjem for seint og var for sliten. Onsdag ble det heller ikke trening, så da måtte jeg ta det igjen resten av uka. ;)

Torsdag morgen tilbragte jeg på mølla. Hadde glemt igjen loggboka hjemme etter Dublinturen, så da måtte jeg ha en økt uten så mye logging. Ble en rehabøkt med kondisjon på kvelden. Var sliten, og det var fryktelig mye folk, så ikke så enkelt å få en skikkelig styrkeøkt.

Ffredag morgen ble en knalltøff økt med litt step innimellom alle rehabøvelsene mine. På den måten holdt jeg pulsen godt oppe og fikk litt effektiv kondisjonstrening innimellom styrkeøvelsene. Det ble rehabøvelser + bryst og skuldre, og på kvelden fikk jeg meg en PW på litt over en mil. Hadde i utgangspunktet tenkt å jogge, men etter 2 km hadde jeg for store smerter til å jogge og måtte gå. Å gå fort funker helt fint, så da tok jeg samme turen jeg hadde tenkt å jogge.

Lørdag ble det en knalltøff styrkeøkt med rehabøvelser og styrke på bein og rygg. Gjorde det samme som på fredag, kjørte step innimellom. de nye Nike Free-skoene mine på kvelden med en økt på tredemølla.

Rakk en sykkeltur på terrengsykkelen i morges før det begynte å regne. I kveld blir det nok en økt på skuldre og armer.

Fra i morgen begynner jeg å følge et program igjen. Har lenge latt det flyte litt og selv om jeg har trent systematisk når jeg har trent styrke, så har jeg tatt det litt etter dagsform i stedet for å ha dedikerte dager til styrketrening og de forskjellige muskelgruppene. Nå er det på tide at jeg begynner å trene etter et program igjen, og få mer struktur på treninga de neste 8 ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist nå og du er fortsatt like flink! Herregud at du klarer å stå opp halv fem og i tillegg to treningsøkter om dagen. På toppen-trening på ferie? Tar av meg hatten!

Gleder meg til å følge deg i høst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist nå og du er fortsatt like flink! Herregud at du klarer å stå opp halv fem og i tillegg to treningsøkter om dagen. På toppen-trening på ferie? Tar av meg hatten!

Gleder meg til å følge deg i høst!

Jeg kan love deg at denne uka har jeg overhodet ikke vært flink. ;)

Mandag morgen var jeg alt for trøtt til å stå opp tidlig. Regnet med at jeg ville kunne trene på kvelden, så tok ikke det så tungt. Problemet var bare at ikke lenge etter at jeg hadde kommet meg hjem ble jeg oppringt og spurt om jeg kunne jobbe. Noe hadde gått alvorlig galt på jobb, og de trengte at hele teamet mitt stilte opp for å jobbe. Så da endte jeg med å jobbe til halv tolv.

Etter jobbinga fikk jeg ikke sove, så å trene tirsdag morgen var totalt utelukket. Problemene fortsatte på jobb hele tirsdagen, det var fullt kjør og siden jeg hadde fått ca 2 timer søvn sammenhengende styrtet jeg innpå koffein i enorme mengder. Funka fint det, helt fram til jeg kom hjem og kræsjet på sofaen.

Fortsatt totalt zombie både onsdag og torsdag, så ingen trening da heller. Ikke akkurat vanlig for meg å ha 5 dager uten trening, sånn noenlunde frivillig, men jeg tror jeg trengte det. Så får vi se om det blir en liten kondisjonsøkt i kveld. Ellers blir det trening i morgen, og bare en gåtur med mamma på søndag siden jeg skal på besøk på Toten i helga. Satser på masse energi og en god start på det nye programmet neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forrige uke kan kort oppsummeres med NULL trening, og 2 gåturer med mamma. Jeg klarte liksom ikke å hente meg inn igjen etter en slitsom uke, men det betalte seg denne uka.

Har hatt bra treningsøkter hver dag denne uka, og i dag var økta virkelig topp til tross for at jeg var ute i går. Ble ikke så seint da heldigvis, og ikke alt for mye å drikke. Fokuserer mye på problemområdene som manuellterapeuten har påpekt, også i de vanlige øvelsene mine. Jeg skaper utfordringer ved hjelp av strikk i stedenfor å laste på veldig mye vekt, og akkurat nå fungerer det veldig bra. Jeg velger å vente med tunge vekter til jeg er ordentlig bra.

Etter denne uka her har jeg fått noe mer motivasjon, så jeg håper på en enda bedre treningsuke neste uke, med enda mer trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrert og deppa, treningsøkta i dag hjalp ca null på humøret. Helt ok økt altså, det var ikke det, men humøret mitt var så bedritent på forhånd, at det ikke ble noe bedre av en økt. I tillegg kan jeg ikke grave meg ned i sofaen med en boks B&J heller, siden jeg skal ned i vekt og lever på ekstra lavt kaloriinntak fram til lørdag. Hadde jeg trøstespist hadde jeg bare endt opp enda mer deppa, og da er jo hele vitsen med trøstespising borte. :roll::sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går sin vante gang, jeg trener og har kommet inn i en grei rutine. Jeg holder meg på matta når det gjelder maten og er flink med rehab-trening. Blir spennende å se hva manuellterapeuten sier neste uke, jeg har mindre smerter, selv om de ikke er helt borte, og håper jeg har gjort framgang på disse ukene han har vært på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Null trening fredag, for kneet tålte ikke at jeg la vekt på det, lørdag ble det en god styrkeøkt, og en rask gåtur på litt over en time på kvelden, og søndag ble det en økt på mølla + litt rehab.

Kneet fusker litt fortsatt, og jeg kan f.eks ikke legge vekten på det i trapper. Tror det er noen muskler og sener som ikke er helt happy, får høre med manuellterapeuten i morgen. Trenger litt hjelp til å få løst opp i låra.

I morges ble det en økt på mølla + rehab og styrketrening bryst. Satser på en kveldstur eller lignende i kveld også. Det er så nydelig å gå ute på kveldene når været er bra, så enn så lenge tror jeg jeg skal få til det før leggetid. En tur i raskt tempo på 7,5 - 8 km er passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig 8,3 km lang gåtur i raskt tempo, med en gjennomsnittsfart på 6,87 km/t. Nydelig vær, ruta er fin og jeg fikk gått av meg litt frustrasjon. Viktig å få en sånn tur for å få sortert litt tanker før jeg skal sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i siget, opp og hopp etter alt for lite søvn. Kommer til å angre på det i kveld tenker jeg. Fikk meg jo en deilig gåtur i går ettermiddag/kveld, styrketrening på bein i morges også håper jeg på en ny gåtur seinere i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Shit! Lenge siden jeg har logga ser jeg. Treninga går litt opp og ned. Jeg går på noen smeller til tider, energinivået er ikke så mye å skryte av om dagen, og siden jeg overhodet ikke har noen planer om å møte veggen så tar jeg litt hensyn til det.

Lengter etter å løpe fort og sykle langt igjen, men foreløpig lar jeg sånne ting ligge, fram til jeg har blitt bedre i hofte/lyske/bekken. Satser på at jeg er mye bedre om 1-2 måneder, foreløpig har jeg ikke blitt så mye bedre som jeg hadde håpet. Jeg ser jo framgang for hver gang jeg er hos manuellterapeuten, og jeg får gradvis mindre smerter og plager, men jeg har fortsatt et stykke igjen før alt er bra.

Jeg våkna klokka 3 i natt, så planen om å stå opp og trene på morgenen ble glatt avlyst. Satset i stedet på å få sovne igjen, noe jeg ikke egentlig lykkes med. Lå bare og halvsov fram til jeg måtte opp. Ukas treningsprogram ser ut som følger:

Mandag kveld:

30 min tredemølle

1 t Bodybalance

30 min tredemølle

Tirsdag morgen:

Kondisjons- og rehabøkt

Tirsdag kveld:

FLX

LEG Solution

Onsdag morgen:

Styrke- og rehabøkt

Onsdag kveld:

Hot FLX

Lett kondisjons- og rehabøkt

Torsdag morgen:

Styrke- og rehabøkt

Torsdag kveld:

LEG Solution

FLX

Fredag morgen:

Styrke- og rehabøkt

Fredag kveld:

PW

Lørdag morgen:

Styrke- og rehabøkt

Lørdag ettermiddag/kveld:

PW

Søndag morgen:

Kondisjons- og rehabøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det mangler litt på motivasjon på mange områder, inkludert logging. Men plukker meg selv opp i nakken, sparker meg selv i rumpa og kommer meg ut døra. Til helga er det middag med jobb på fredag, og deretter bursdagsfeiring på Toten.

Ukas treningsskjema ser slik ut:

Mandag kveld:

TM - Intervaller

Hot Mojo

Tirsdag morgen:

Styrketrening

Tirsdag kveld:

Spinning

Onsdag kveld:

TM - PW/Jogge

Hot Mojo

Torsdag morgen:

Styrketrening

Torsdag kveld:

Pilates (hvis jeg rekker, litt kort tid etter jobb)

CrossTrainer

Fredag morgen:

TM - Intervaller

Lørdag morgen:

Styrketrening

Lørdag:

Tur, fjellet/åsen

Søndag:

Tur på åsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ble ikke noen Hot Mojo i kveld, men en godkjent intervalløkt ble det i alle fall. Totalt 35 min på mølla, 5 min oppvarming, 10x45/15-intervaller, 5 min rask gange, 10x45/15-intervaller og 5 min nedtrapping. Deretter litt rehabøvelser og stretching. Grei start på uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Inne i en evig, ond sirkel for tida, og jeg er overhodet ikke happy! Har det dritt, har blitt "lubben" til meg å være, får ikke trent som jeg vil og har generelt vondt støtt. Nå skal jeg til røntgen på mandag, finner de ikke noe der så blir det MR også. Jeg skulle jo vært frisk og rask nå, men det er jeg så langt i fra. Satser på at de finner noe, for uten å finne noe så vet jeg jo ikke hva jeg skal gjøre for å bli bra igjen.

Trøsten er at jeg skal til røntgen på mandag, tirsdag til torsdag skal jeg på spa og få massasjer og virkelig stelle pent med meg selv, også skal jeg nok møte manuellterapeuten også når jeg er tilbake, for en videre slagplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...