Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Velkommen heim! Håper du har kommet i gjenge i gamlelandet igjen og at du har mange gode minner som kan lyse opp mørket og gi deg litt energi. Du er tøff!

Takk for det! :) Det begynner å gå litt bedre, men jeg er fortsatt ikke helt tilbake i gamle vaner. Det kommer seg nok etterhvert. Masse gode minner har jeg i alle fall.

Velkommen hjem, ja. :)

Mitt ambisjonsnivå likner ikke på ditt, så jeg skal ikke fortelle deg hva du skal gjøre men hva jeg gjør, jeg syns at lavterskel med kanskje noe annerledes kan gjøre det mer lystbetont å komme inn i vanen.

Takk, takk! :) Alltid fint å høre hva andre gjør for å få motivasjon, og det er så hyggelig å stikke innom din treningsdagbok fordi den er såpass positiv uansett hva du gjør eller hvor mye/lite du trener. Jeg har rett og slett gitt opp å presse meg selv for i år og trener etter lyst og energinivå, Det får bare ta den tiden det tar å få igjen både motivasjon og energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er viktig at treningen ikke tar alt fokuset! Det skal trossalt gi glede og overskudd, ikke at en føler seg nedbrutt! Kos deg med trening når du føler for det. Du er tross alt Superkvinnen og av til trenger også hun litt rolige perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er viktig at treningen ikke tar alt fokuset! Det skal trossalt gi glede og overskudd, ikke at en føler seg nedbrutt! Kos deg med trening når du føler for det. Du er tross alt Superkvinnen og av til trenger også hun litt rolige perioder.

Det har du helt rett i *Maja*. :) Har blitt relativt lite trening på meg i det siste, ettersom jeg ble syk, IGJEN! Jada, sitter her med halsbetennelse, bihulebetennelse og null stemme. :gjeiper: Håper å være frisk igjen i slutten av uka i det minste, for nå lengter jeg faktisk etter en treningsøkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i *Maja*. :) Har blitt relativt lite trening på meg i det siste, ettersom jeg ble syk, IGJEN! Jada, sitter her med halsbetennelse, bihulebetennelse og null stemme. :gjeiper: Håper å være frisk igjen i slutten av uka i det minste, for nå lengter jeg faktisk etter en treningsøkt!

Det der er ganske typisk om du er overtent. Jeg og ble lett syk da jeg presset meg på trening selv om lyst og overskudd ikke var helt til stede. Er nok kroppen som sier i fra.

Du får ha god bedring, holde deg varm og kose deg med førjulsstemningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er ganske typisk om du er overtent. Jeg og ble lett syk da jeg presset meg på trening selv om lyst og overskudd ikke var helt til stede. Er nok kroppen som sier i fra.

Du får ha god bedring, holde deg varm og kose deg med førjulsstemningen ;)

Takk for det! :) Med tanke på hvor lite jeg faktisk har trent siden jeg dro til Australia er det vel ikke akkurat overtrening som er problemet. :gjeiper: Luftveisinfeksjoner har vært fast innslag hver eneste vinter siden jeg fikk kyssesyke og mycoplasma-lungebetennelse, i tillegg var nok ikke overgangen fra varmen i Australia til kulda her i Norge spesielt gunstig. Ble temmelig fort syk, og har gått og hangla ever since. Oh, well! Får bare slappe av enn så lenge og bli frisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener nå litt. Har store problemer med nakke, skuldre og rygg for tida. Jeg er så lei nå, går til fysio flere ganger i uka, de ekstremt stramme musklene i nakke, skuldre og bryst drar ribbeina oppover i feilstilling. Hva mer kan egentlig bli feil med kroppen min nå? Heldigvis løsner det litt og litt, men jeg må nok beregne en del behandlinger på nyåret også. Vet snart ikke hva jeg skal gjøre, har konstant smerter og behandlingene er ren tortur. Ok, ferdig med å syte.

Jeg trener som sagt litt, sånn når jeg har ork (ikke på morgenen og ikke etter fysiotimer) og lyst. Har store planer om å fortsette sånn fram til nyttår. Drite i hva jeg føler jeg BURDE og heller gjøre det jeg orker.

En kompis av meg klagde sin nød til meg i dag ettersom han ikke får trent der han pleier før på nyåret fordi treningskompisen hans stikker av. Dermed må han trene hjemme og der hadde han jo bare byggesett på manualer og en benk. I følge ham var det jo da nesten ingenting han kunne trene. Det tok meg ca 5 min å komme opp med et helkroppsprogram til ham som motbeviste det. ;) Gøy å kunne hjelpe, og gøy å vise ham hvor mye han faktisk har å lære når det gjelder trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Årets siste treningsøkt i dag. Først litt bein. og corestyrke, deretter 30 min på ellipsemaskina. Vanligvis er jeg med på nyttårssykkel, men siden jeg våkna pottetett i dag ble ikke det noe av. Er tydeligvis litt forkjøla, så vi får se i morgen om det blir noe av den planlagte 75 min spinningtimen og/eller en styrkeøkt. Spinningtimen er ikke før kl 13, og jeg er dårligst på morgenen før jeg kommer meg opp av senga. Det letter litt utover, så forhåpentligvis er jeg i form til kl 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nye muligheter. Alt for tett til å dra på sykkeltimen i dag, men tok en styrkeøkt i stedet, så jeg fikk da i det minste startet det nye året med en treningsøkt. :)

Planen for resten av uka:

Onsdag morgen:

Powerwalk (Tredemølle med opp t.o.m 10% stigning)

Onsdag kveld:

Ascent trainer

Torsdag morgen:

PW

Torsdag ettermiddag:

Sykkeltime + core

Fredag morgen:

Beinstyrke

Fredag kveld:

AT

Lørdag morgen:

Styrketrening + ellipsemaskin

Lørdag ettermiddag:

PW + Bodybalance

Søndag:

AT + Bodybalance

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk! Sov knapt i natt, så det ble ikke noen morgentrening i dag. Sleit nok med å komme meg opp 5 min før jeg skulle starte på jobb. Hadde hjemmekontor, så 5 min holdt jo i massevis for å sette meg i sofaen under teppet i pysjen. :gjeiper:

Fikk litt ekstra energi etter middag, så det ble en 40 min økt på ellipsemaskin. Blir garantert ingen sykkeltime i morgen, men får prøve å få til en økt på ellipsemaskin i det minste. Det er godt å røre litt på seg, men har ikke enormt mye energi, og har ikke lyst til å presse meg så tett som jeg er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heimekontor ruler ;)

Ønsker deg god bedring!

Takk, takk! Hjemmekontor ftw! :) Veldig glad for at jeg har den muligheten. Jeg har ikke samvittighet til å ikke jobbe, selv når jeg er syk. I dag hadde jeg vel hatt god grunn, siden jeg er enda dårligere og hadde feber da jeg våkna. Men arbeidsoppgavene mine denne uka er ikke de verste uansett og krever ikke så mye, så da tar jeg dem fra sofaen.

Ingen trening på meg i dag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens form var langt bedre enn gårsdagens, til tross for svært lite og dårlig nattesøvn, og at jeg fortsatt er tett i nesa, nyser og hoster. Energinivået ble ganske bra utover dagen, så det ble en liten treningsøkt. Jeg var så frustrert etter jobb at jeg var nødt til å få blåst ut litt.

Kjente at jeg fortsatt er syk ettersom pulsen fort ble ganske høy, til tross for at jeg knapt tok i. Derfor avsluttet jeg etter styrkeøkten og droppet ellipsemaskin. Det holdt i grunnen i massevis med en time tilsammen på styrketrening og stretching. Nå har jeg vært syk en uke, så nå håper jeg virkelig det slipper snart, sånn at jeg kan kjøre på fra neste uke. Denne uka her med såpass slapp trening, og en fridag har gitt meg motivasjonen tilbake, så ingenting så galt at det ikke er godt for noe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt langt fra frisk, men formen er i det minste bedre. Har mye å gjøre denne helga, og siden formen fortsatt er ganske dårlig og det blir dårlig med nattesøvn så tok jeg en kort styrkeøkt uten å pushe max i dag. 40 min styrke på rygg, og en ørliten øvelse på bryst som egentlig har vært fyfy i over en måned. Prøver for å se om det forverrer problemet i rygg, nakke og skuldre eller om jeg så smått kan begynne å trene bryst igjen også. Må ta det pent og forsiktig, prøve meg fram gradvis hva som funker og hva jeg fortsatt ikke kan gjøre før jeg er bedre.

Håper det at jeg tar det med ro nå i helga gjør meg såpass bra til uka at jeg kan kjøre på. Jeg er litt lei av å ta det rolig, jeg vil kunne røre på meg skikkelig igjen, og ikke minst kjøre kondisjon uten å føle at jeg dør. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Usj. Sykdommen sitter godt i deg denne gangen. Allikevel jobber og trener du. Du har litt av en vilje altså! Du får ha god bedring og god helg.

Håper du snart er i form igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj. Sykdommen sitter godt i deg denne gangen. Allikevel jobber og trener du. Du har litt av en vilje altså! Du får ha god bedring og god helg.

Håper du snart er i form igjen :)

Takk for det. :) Formen blir heldigvis litt og litt bedre for hver dag, og det er deilig bare å få rørt littegrann på seg, ikke bare sitte innestengt på stua der jeg føler jeg nesten blir mer syk av å sitte.

Helt lett spinningøkt på en time i dag. Holdt stort sett pulsen lav, ok økt, men kjenner at formen ikke er helt som den skal. Eller ... jeg håper da virkelig det er fordi jeg er sjuk og ikke at kondisen har blitt så elendig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir ingen morgentrening på meg denne uka heller. Formen er grei nok på kvelden, så lenge pulsen ikke blir for høy, men på morgenen er jeg så tett at det nytter ikke trene.

Det ble en Bodybalance-time og deretter prøvde jeg meg på en step-time, men jeg fikk fryktelig vondt i føttene, og pulsen ble alt for høy. Var ikke veldig begeistra for instruktøren heller, så jeg går ikke på time med henne igjen. Skal prøve meg på et par andre saltimer også, men step tror jeg jeg bør holde meg unna. Uansett brøyt jeg av etter en halvtime. Har kjent vondt i føttene og kneet på steptimer tidligere, så tipper at det ikke er spesielt bra for meg.

I morgen blir det en styrkeøkt, forhåpentligvis er det litt færre folk på EVO enn det var på SATS i dag, herregud som jeg hater treningssentre i januar. Det er så himla fullt! Siden jeg skal til fysio i morgen blir treninga litt seinere, og EVO har jo heldigvis ikke masse timer, så jeg krysser fingra for at det verste rushet har gitt seg innen jeg kommer meg på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Nå har du vært syk lenge. Så kjedelig. Håper du snart rister det av deg :)

Kan tenke meg at det er kaos på treningsstudioene nå. Du får trøste deg med at det alltid dabber av i februar. Haha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du vært syk lenge. Så kjedelig. Håper du snart rister det av deg :)

Kan tenke meg at det er kaos på treningsstudioene nå. Du får trøste deg med at det alltid dabber av i februar. Haha ;)

Det håper jeg også! Jeg er jo på bedringens vei, men er fortsatt fryktelig tett og snørrete. Skal uansett til legen i morra og kommer til å ta opp at jeg mer eller mindre har vært syk siden september. Imunforsvaret mitt er nok litt på tur.

Heldigvis dabber det av i februar, dessverre tar det seg som regel kraftig opp igjen i mai da alle skal ha inn sommerformen på bare en måned. :fnise: Jeg satser på at jeg er frisk fra neste uke, kl 5 om morgenen er det ikke mye folk på senteret uansett hvilken måned det er. ;)

Jeg kræsjet fullstendig i dag. Dagen har vært en skikkelig drittdag og behandlinga hos fysio var særdeles smertefull. Har hatt et lite tilbakeslag der nå, og har blitt verre igjen. Siden alt annet også har gått på tverke i dag så endte jeg på sofaen med godteri i stedet. Men det får vi bare legge bak oss og glemme. I morgen er en ny dag og jeg kan være flink igjen. Bare å sparke seg selv i ræva og ikke la dagens totalkræsj knekke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...