Gjest brutal_mann Skrevet 9. januar 2010 #221 Skrevet 9. januar 2010 Vil bare nevne at det som de antakelig pene jentene her skriver stemmer godt med hvordan ting ser ut for meg når jeg betrakter verden. Slik sett vil jeg tro at alle disse jentene snakker sant om sine opplevelser. Og slik sett så ser jeg også hvorfor jeg skyr virkelig pene jenter som pesten. Jeg vil nemlig ikke være han ekle siklende fyren som skal hjelpe med alt og alle hele tiden.
Gjest Kvinne litt utenom det vanlige Skrevet 9. januar 2010 #222 Skrevet 9. januar 2010 Du om dine meninger og erfaringer, Esther. Jeg har mine erfaringer, og som sagt har jeg ikke opplevd det med andre enn meg selv jeg heller. Jeg har et veldig orginalt utseende, jeg er ikke pen på en slik måte at du kan finne et flertall som ligner på meg i et moteblad. Det er muligens derfor folk føler trangen til å stoppe meg, hva vet jeg. Og jeg har aldri fått en mann kastet flere ganger ut av et utested slik som du sier, men jeg har flere ganger opplevd at menn har vært så nærgående og ubehagelig at jeg har måtte be om hjelp for å bli kvitt dem. Dette var da jeg var i slutten av tenårene, de har mer repekt for meg nå som jeg er litt voksnere og jeg gjerne har med meg min mann.
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #223 Skrevet 9. januar 2010 Du må selvsagt mene hva du vil om deg selv, men jeg nekter å tro at du er så vanvittig flott som du selv mener å tro. Som sagt så har jeg venninner som er utrolig flotte kvinner, både innvendig og utenpå, men ALDRI har vi opplevd at menn er så slitsomme at vi flere ganger har måttet få dem kastet ut fra utesteder. Har faktisk aldri hørt om noe sånt før .. bortsett fra hvis noen er overstadig beruset. Har heller aldri hørt om at noen av mine venninner er blitt stoppet på gaten og fortalt hvor utrolig pene de er eller hvor flott hår de har Så på grunn av at du eller dine venninner ikke har opplevd eller har hørt om noen som har fått slik oppmerksomhet, så tror du ikke at andre kan ha gjort det? Fascinerende tankegang, gitt.
Gjest Kvinne litt utenom det vanlige Skrevet 9. januar 2010 #224 Skrevet 9. januar 2010 Og slik sett så ser jeg også hvorfor jeg skyr virkelig pene jenter som pesten. Jeg vil nemlig ikke være han ekle siklende fyren som skal hjelpe med alt og alle hele tiden. Så lenge du er forhåndsbestemt på å ikke være han ekle siklende fyren som skal hjelpe med alt og alle hele tiden bare fordi de ser pen ut er du allerede på god vei i riktig retning. Holder du døren åpen for alle jenter som kommer på din vei, så er det ingenting i veien for at du holder døren åpen for en veldig pen jente heller. Og det er ikke nødvendig ikke å bli stum som en østers om en pen jente snakker til deg, det er bedre om du svarer henne slik du ville svart en annen hvilken som helst jente. Du trenger ikke å sky pene jenter som pesten, men rett og slett behandle dem slik du ville behandlet alle andre jenter. Blir du tilfeldigvis kjent med henne og hun er hyggelig er sansynligheten absolutt tilstede for at hun synes du er hyggelig også. Ihvertfall så lenge hun fremdeles virker interessert. Men ikke gå i den fellen at du ser for mye opp til henne (eller nedvurderer deg selv rundt henne, det henger ofte sammen) eller stiller henne ut for å vinne status. Bruk tid på å bli kjent med henne på samme måte som du ville gjort med andre jenter, ta hensyn til hennes meninger og følelser og verdsett personligheten hennes. Jeg kan selvfølgelig ikke si at dette gjelder alle, men jeg tror at veldig mange pene jenter egentlig ønsker å bli sett for den de er, og ikke for slik de ser ut.
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #225 Skrevet 10. januar 2010 Så lenge du er forhåndsbestemt på å ikke være han ekle siklende fyren som skal hjelpe med alt og alle hele tiden bare fordi de ser pen ut er du allerede på god vei i riktig retning. Holder du døren åpen for alle jenter som kommer på din vei, så er det ingenting i veien for at du holder døren åpen for en veldig pen jente heller. Og det er ikke nødvendig ikke å bli stum som en østers om en pen jente snakker til deg, det er bedre om du svarer henne slik du ville svart en annen hvilken som helst jente. Du trenger ikke å sky pene jenter som pesten, men rett og slett behandle dem slik du ville behandlet alle andre jenter. Blir du tilfeldigvis kjent med henne og hun er hyggelig er sansynligheten absolutt tilstede for at hun synes du er hyggelig også. Ihvertfall så lenge hun fremdeles virker interessert. Men ikke gå i den fellen at du ser for mye opp til henne (eller nedvurderer deg selv rundt henne, det henger ofte sammen) eller stiller henne ut for å vinne status. Bruk tid på å bli kjent med henne på samme måte som du ville gjort med andre jenter, ta hensyn til hennes meninger og følelser og verdsett personligheten hennes. Jeg kan selvfølgelig ikke si at dette gjelder alle, men jeg tror at veldig mange pene jenter egentlig ønsker å bli sett for den de er, og ikke for slik de ser ut. Du glemte å si at Brutal Mann kun er interessant dersom han er en veldig pen mann. For å kunne være kjæreste med deg så måtte mannen være penere enn de fleste slik at han kunne forstå deg. Var det ikke det du sa her i et tidligere innlegg?: Jeg har vært sammen med flere menn som ikke var fullt så pene, men min erfaring ble at de gjerne brukte utseende mitt for å få status. Min mann forstår mitt ståsted, og han har aldri vært i nærheten av å utnytte utseende mitt. Jeg er sammen med ham på grunn av personlighet og kjemi, om han mister håret, blir overvektig eller om han så får arr i hele ansiktet vil jeg fortsatt stå ved hans side. Jeg mener absolutt ikke at jeg er bedre enn såkalt mindre pene mennesker, jeg ser noe vakkert ved de fleste. Vennene mine er av alle slag utseendemessig, men den forståelsen av livet som pen kunne jeg nok ikke klart meg uten hos en ektemann. "Forståelsen av livet som pen?" Unnskyld meg, men det høres bare så utrolig tåpelig ut å si noen sånt Det betyr jo at du ser på ditt flotte utseende som din viktigste egenskap. For deg er den viktigste egenskapen hos en mann at han er like pen som deg slik at han forstår hvordan ditt liv som pen kvinne er? Er du virkelig så opphengt i ditt eget utseende? Du virker å være en utrolig oppblåst person som totalt mangler sosial intelligens. Jeg kan rett og slett ikke annet enn å le av slikt
Gjest Kvinne litt utenom det vanlige Skrevet 10. januar 2010 #226 Skrevet 10. januar 2010 Du glemte å si at Brutal Mann kun er interessant dersom han er en veldig pen mann. For å kunne være kjæreste med deg så måtte mannen være penere enn de fleste slik at han kunne forstå deg. Var det ikke det du sa her i et tidligere innlegg?: "Forståelsen av livet som pen?" Unnskyld meg, men det høres bare så utrolig tåpelig ut å si noen sånt Det betyr jo at du ser på ditt flotte utseende som din viktigste egenskap. For deg er den viktigste egenskapen hos en mann at han er like pen som deg slik at han forstår hvordan ditt liv som pen kvinne er? Er du virkelig så opphengt i ditt eget utseende? Du virker å være en utrolig oppblåst person som totalt mangler sosial intelligens. Jeg kan rett og slett ikke annet enn å le av slikt Får du virkelig noe igjen for å gå aktivt inn for å misforstå? Du trenger ikke å være pen for å ha forståelse av livet som pen. Men jeg er enig i at det var en veldig dårlig måte å skrive det på. Det er absolutt ikke alle som har evne til å sette seg inn i en annen persons liv og synsvinkel. Og veldig mange blir på et vis så blendet av at mennesker er pene at de ikke klarer å få med seg at det er noe bak det også. Eller de rett og slett mener at det å være pen er den absolutt viktigste egenskapen et menneske kan ha, uansett andre kvaliteter. Og dette er mennesker som jeg ikke kunne leve med, nettopp av den grunn at de ville, akkurat som deg, anta at min viktigste egenskap er nettopp utseende mitt. Og jeg klarer virkelig ikke å la være å spørre deg Esther: På grunnlag av hva har du bestemt at jeg mener at min viktigste egenskap er utseende mitt? Du vet jo ingenting om noen andre sider av meg, nettopp av den grunn at jeg her skriver så godt som bare om mitt forhold til utseende mitt her. Jeg har vært veldig interessert i menn som du ville stemplet som mindre pene, og det er ikke på grunn av deres utseende det ikke har fungert. Du ville nok blitt overrasket om du visste hvor lite jeg bryr meg om utseende til andre. Men det er ikke alle forhold som er til for å vare, og noen forhold har ikke fungert på grunn av mennenes reaksjon på mitt utseende. Og det var sistnevnte av forholdene mine jeg trodde vi snakket om her. Ville du kunne leve med en som anså seg selv som mindreverdig og som brukte deg for å få status? Det var en tilfeldighet at han jeg endte opp med var av den penere sorten, det viktigste med ham er at han ser MEG, ikke utseende mitt. Jeg har faktisk møtt flere penere menn i mitt liv som virkelig lever på at utseende er den viktigste egenskap, enn jeg har møtt pene menn som er like mye likegyldig som meg. Men jeg har fått et inntrykk av at de naturlig pene oftere ser på utseende sitt som en forbannelse enn de tilgjort pene. Av den grunn at de naturlig pene ikke engang kan velge det vekk når de skal til legen. Og de som er likegyldige på utseende finnes absolutt blandt de mindre pene mennene, men jeg tror de mindre pene mennene uten denne forståelsen er veldig mye mer synlig enn de med denne forståelsen, av den grunn at de med denne forståelsen har gjerne samme holdning som brutal mann, de skyr pene kvinner som pesten i frykt for å bli misforstått. Dette er dessverre realiteten i det å leve i et utseendefiksert samfunn, og slike som deg Esther går aktivt inn for å opprettholde det. Jeg kunne uten problem vært med en mann som var mindre pen, men han måtte nok hatt en smule mer sosial intelligens enn det du viser her.
Gjest Gjest_f Skrevet 10. januar 2010 #227 Skrevet 10. januar 2010 Har heller aldri hørt om at noen av mine venninner er blitt stoppet på gaten og fortalt hvor utrolig pene de er eller hvor flott hår de har Dette har tilogmed skjedd meg, og jeg er ikke engang blant de aller peneste. Kanskje en 7'er i mine glansdager?
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #228 Skrevet 10. januar 2010 Dette har tilogmed skjedd meg, og jeg er ikke engang blant de aller peneste. Kanskje en 7'er i mine glansdager? Det er stor forskjell på "har skjedd" og dette: jeg vet med sikkerhet at jeg er den eneste jeg vet om i min omgangskrets som med gjevne mellomrom blir stoppet på gaten fordi noen bare MÅ fortelle meg hvor nydelig de synes håret mitt er.
Sheherasade Skrevet 10. januar 2010 #229 Skrevet 10. januar 2010 Du om dine meninger og erfaringer, Esther. Jeg har mine erfaringer, og som sagt har jeg ikke opplevd det med andre enn meg selv jeg heller. Jeg har et veldig orginalt utseende, jeg er ikke pen på en slik måte at du kan finne et flertall som ligner på meg i et moteblad. Det er muligens derfor folk føler trangen til å stoppe meg, hva vet jeg. Og jeg har aldri fått en mann kastet flere ganger ut av et utested slik som du sier, men jeg har flere ganger opplevd at menn har vært så nærgående og ubehagelig at jeg har måtte be om hjelp for å bli kvitt dem. Dette var da jeg var i slutten av tenårene, de har mer repekt for meg nå som jeg er litt voksnere og jeg gjerne har med meg min mann. Ikke gidd å bry deg om Esther. Hun er tydeligvis en person som surmaget sitter og må kritisere de hun egentlig er misunnelige på.
Sommersol Skrevet 10. januar 2010 #230 Skrevet 10. januar 2010 Som sagt så har jeg venninner som er utrolig flotte kvinner, både innvendig og utenpå, men ALDRI har vi opplevd at menn er så slitsomme at vi flere ganger har måttet få dem kastet ut fra utesteder. Har faktisk aldri hørt om noe sånt før .. bortsett fra hvis noen er overstadig beruset. Dette har til og meg jeg opplevd, opptil flere ganger, og jeg vil nok bare si at jeg bare er en 5er på skalaen. Men er singel da, så det er kanskje derfor??
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #231 Skrevet 10. januar 2010 Dette har til og meg jeg opplevd, opptil flere ganger, og jeg vil nok bare si at jeg bare er en 5er på skalaen. Men er singel da, så det er kanskje derfor?? Har du flere ganger opplevd å måtte få innpåslitne menn kastet ut fra utesteder?
Sommersol Skrevet 10. januar 2010 #232 Skrevet 10. januar 2010 Har du flere ganger opplevd å måtte få innpåslitne menn kastet ut fra utesteder? Ja det har jeg faktisk. Innpåslitne fulle menn, som ikke går når jeg ber dem gi fred, og ikke vil skjønne at jeg/vi ikke ønsker å bruke tid på dem lenger.
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #233 Skrevet 10. januar 2010 Ja det har jeg faktisk. Innpåslitne fulle menn, som ikke går når jeg ber dem gi fred, og ikke vil skjønne at jeg/vi ikke ønsker å bruke tid på dem lenger. Da prøvde du å snakke til dem først - deretter ble de advart av vaktene, så nyttet ikke noenting og de måtte kaste dem ut? Mennene ble altså ikke kastet ut fordi de var fulle? For det er nemlig stor forskjell på å bli antastet av edru menn fordi man er så utrolig pene - og å bli antastet av fulle menn som ikke ser bak fram på en kvinne. Hun som kaller seg "Kvinne utenom det vanlige" opplevde dette kun ikraft av sitt fantastiske utseende, nemlig.
Gjest Kvinne litt utenom det vanlige Skrevet 10. januar 2010 #234 Skrevet 10. januar 2010 Jeg møter nok av fordommer fra kvinner i dagliglivet, men jeg ble faktisk litt overrasket over å møte de samme fordommene inne på et forum på internett (men jeg var kanskje litt naiv da jeg trodde jeg skulle unngå det). "Ikke kom her å tro at du er pen og ikke kom her og tro at du er bedre enn oss, for du er faktisk dårligere enn oss for sikkerhets skyld, nettopp fordi du er pen" er dessverre ikke en uvanlig holdning blandt kvinner. Og Esther, du har virkelig belyst den siden av saken. Du har overbevist meg om at du er en av dem som behandler fremmede pene kvinner som lufthoder bare på grunnlag av deres utseende. Jeg kan ikke svare for alle når det gjelder hvordan pene jenter vil bli behandlet, men jeg kan svare for meg. Jeg ville gitt hva som helst (til og med utseende mitt) for å kunne bli behandlet som et hvilket som helst annet menneske til en hver tid, og for å bli stemplet ut i fra oppførsel og egenskaper, ikke utseende. Det er heldigvis en del i denne verden som i større eller mindre grad er likegyldig til hvordan man ser ut, men som behandler alle ut i fra en grunnleggende høflighet inntil de får et bedre inntrykk av hvem de har med å gjøre. Dessverre er det en del som er slik som Esther, som er innstilt på å straffe de pene "for sikkerhets skyld" for selv å føle seg bedre, og det er en del av dem som legger for stor vekt på utseende og dermed ser veldig opp til de som er pen uten å bry seg med å finne ut mer om dem. Det kan godt være at en del av dem som jeg oppfatter som likegyldig på utseende egentlig er av den holdning at mine farger ikke er pene og at mine krøller ser latterlig ut, og at de behandler pene kvinner med langt, blondt hår og solbrun hud på den måten jeg beskrev over. Men i såfall lever jeg mer eller mindre lykkelig uvitende om det. Likevel ser jeg ingen grunn til at en så stor del av befolkningen skal behandle meg ut i fra dette beskrevne mønsteret når de ikke vet noe som helst om meg annet enn mitt utseende, om det ikke er fordi de mener at jeg er for pen. Jeg er intelligent nok til å vite at ikke alle blir behandlet på denne måten av fremmede i like stor grad som det jeg opplever å bli. På grunn av disse reaksjonene blandt folk bruker jeg en del tid på å jobbe for å bli tatt på alvor, nettopp av den grunn at jeg mener jeg har mange mye viktigere egenskaper enn nettopp utseende mitt. Og det er ikke alltid like lett å bli sett som en hyggelig og intelligent person når man er pen og folk er fordomsfulle og nekter å se forbi utseende.
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #235 Skrevet 10. januar 2010 Jeg møter nok av fordommer fra kvinner i dagliglivet, men jeg ble faktisk litt overrasket over å møte de samme fordommene inne på et forum på internett (men jeg var kanskje litt naiv da jeg trodde jeg skulle unngå det). "Ikke kom her å tro at du er pen og ikke kom her og tro at du er bedre enn oss, for du er faktisk dårligere enn oss for sikkerhets skyld, nettopp fordi du er pen" er dessverre ikke en uvanlig holdning blandt kvinner. Og Esther, du har virkelig belyst den siden av saken. Du har overbevist meg om at du er en av dem som behandler fremmede pene kvinner som lufthoder bare på grunnlag av deres utseende. Jeg kan ikke svare for alle når det gjelder hvordan pene jenter vil bli behandlet, men jeg kan svare for meg. Jeg ville gitt hva som helst (til og med utseende mitt) for å kunne bli behandlet som et hvilket som helst annet menneske til en hver tid, og for å bli stemplet ut i fra oppførsel og egenskaper, ikke utseende. Det er heldigvis en del i denne verden som i større eller mindre grad er likegyldig til hvordan man ser ut, men som behandler alle ut i fra en grunnleggende høflighet inntil de får et bedre inntrykk av hvem de har med å gjøre. Dessverre er det en del som er slik som Esther, som er innstilt på å straffe de pene "for sikkerhets skyld" for selv å føle seg bedre, og det er en del av dem som legger for stor vekt på utseende og dermed ser veldig opp til de som er pen uten å bry seg med å finne ut mer om dem. Det kan godt være at en del av dem som jeg oppfatter som likegyldig på utseende egentlig er av den holdning at mine farger ikke er pene og at mine krøller ser latterlig ut, og at de behandler pene kvinner med langt, blondt hår og solbrun hud på den måten jeg beskrev over. Men i såfall lever jeg mer eller mindre lykkelig uvitende om det. Likevel ser jeg ingen grunn til at en så stor del av befolkningen skal behandle meg ut i fra dette beskrevne mønsteret når de ikke vet noe som helst om meg annet enn mitt utseende, om det ikke er fordi de mener at jeg er for pen. Jeg er intelligent nok til å vite at ikke alle blir behandlet på denne måten av fremmede i like stor grad som det jeg opplever å bli. På grunn av disse reaksjonene blandt folk bruker jeg en del tid på å jobbe for å bli tatt på alvor, nettopp av den grunn at jeg mener jeg har mange mye viktigere egenskaper enn nettopp utseende mitt. Og det er ikke alltid like lett å bli sett som en hyggelig og intelligent person når man er pen og folk er fordomsfulle og nekter å se forbi utseende. Helt feil .. du kjenner tydeligvis ikke meg. Jeg behandler mennesker utifra hvordan de er som personer. Og jeg skal hilse og si at de vakre personene jeg kjenner aldri har vist noen som helst grunn til at jeg (eller noen andre) skal mislike dem. Et vakkert utseende er langt ifra den mest tiltrekkende egenskapen hos et menneske - dersom et vakkert utseende ikke er fulgt av et like vakkert indre så finnes ikke personen vakker. Og en person som presterer å skrive flere sider for å overbevise alle leserne om at hun er oppsiktsvekkende flott person finnes overhode ikke pen i mine øyne. Slikt selvskryt får meg til å grøsse og til å sette alle piggene ut - kunne aldri i livet orke å tilbringe en time av min tid sammen med denne personen.
Gjest Kvinne litt utenom det vanlige Skrevet 10. januar 2010 #236 Skrevet 10. januar 2010 Slikt selvskryt får meg til å grøsse og til å sette alle piggene ut - kunne aldri i livet orke å tilbringe en time av min tid sammen med denne personen. Og der kom janteloven frem gitt. Det å vite selv at man er pen og tilfeldigvis innrømme det på et forum på internett er tydeligvis helt feil. Jeg har gjort mitt beste for å holde denne diskusjonen på et relativt saklig nivå og svare på dine heller mindre saklige spørsmål etter beste evne, men nok får være nok. Jeg er absolutt ikke en person som snakker om mitt utseende i mange sammenhenger, men det å ikke snakke om det gjør ikke at reaksjonene fra folk nødvendigvis blir annerledes. Jeg synes temaet rundt det rent fysiske utseende er veldig kjedelig, men det er tydelig at ikke alle mennesker er enig med meg i det. Jeg følte det nødvendig å utdype noe om utseende mitt og andres reaksjoner på det her for å få frem poenget mitt, og for de som er interessert tror jeg poenget mitt har kommet tydelig frem. Saklige spørsmål skal jeg vurdere å svare på om noen ønsker det, men f.eks. å diskutere hvorhvidt jeg er oppblåst, selvsentrert eller mangler sosial intelligens på grunn av at jeg har valgt å gå inn i en slik diskusjon som dette gidder jeg ikke. Jeg håper også at jeg slipper å tilbringe en time av min tid sammen med deg, Esther, så det må vi virkelig prøve å unngå.
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #237 Skrevet 10. januar 2010 Og der kom janteloven frem gitt. Det å vite selv at man er pen og tilfeldigvis innrømme det på et forum på internett er tydeligvis helt feil. Jeg har gjort mitt beste for å holde denne diskusjonen på et relativt saklig nivå og svare på dine heller mindre saklige spørsmål etter beste evne, men nok får være nok. Jeg er absolutt ikke en person som snakker om mitt utseende i mange sammenhenger, men det å ikke snakke om det gjør ikke at reaksjonene fra folk nødvendigvis blir annerledes. Jeg synes temaet rundt det rent fysiske utseende er veldig kjedelig, men det er tydelig at ikke alle mennesker er enig med meg i det. Jeg følte det nødvendig å utdype noe om utseende mitt og andres reaksjoner på det her for å få frem poenget mitt, og for de som er interessert tror jeg poenget mitt har kommet tydelig frem. Saklige spørsmål skal jeg vurdere å svare på om noen ønsker det, men f.eks. å diskutere hvorhvidt jeg er oppblåst, selvsentrert eller mangler sosial intelligens på grunn av at jeg har valgt å gå inn i en slik diskusjon som dette gidder jeg ikke. Jeg håper også at jeg slipper å tilbringe en time av min tid sammen med deg, Esther, så det må vi virkelig prøve å unngå. Jeg har aldri i mitt liv dømt noen mennesker pga deres utseende - enten det går i den ene eller den andre siden av skalaen. Men folk som er så til de grader forutinntatt som det du er har jeg til gode å møte - heldigvis. Du tror virkelig at alle du møter dømmer deg før de blir kjent med deg? Har du aldri engang tenkt tanken på at grunnen til at folk oppfører seg som de gjør i ditt nærvær skyldes måten du oppfører deg på selv? Virkelig vakre personer er de som oppfører seg naturlig - og som aldri gjør noe vesen utav at de har fått litt mer skjønnhet utdelt fra fødselen av. Utseende i seg selv er slett ikke tiltrekkende, og det kan aldri foretrekkes foran en blid og utadvent person som møter andre mennesker med genuin interesse og ikke en anstrengende selvopptatthet - for DET har aldri vært tiltrekkende. Å si at det viktigste for deg hos en mann er ikke nødvendigvis at han er så veldig pen - men at han forstår hvordan det er å leve som en usedvanlig pen kvinne. Da mener du jo virkelig at det viktigste for deg er å bli oppfattet som den pene damen du påstår at du er - og ikke fordi en mann synes du er den hyggeligste, morsomste og mest sjarmerende kvinne han har truffet. Forstår du ikke at dine egne holdniger smitter over på mennesker du treffer? Du vil ikke bli brukt som et vakkert trofè sier du .. vel, bare tanken på at noen tror de blir valgt som venner eller kjærester for å bli brukt som et trofè er jo skremmende
Sheherasade Skrevet 10. januar 2010 #238 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har aldri i mitt liv dømt noen mennesker pga deres utseende - enten det går i den ene eller den andre siden av skalaen. Men folk som er så til de grader forutinntatt som det du er har jeg til gode å møte - heldigvis. Du tror virkelig at alle du møter dømmer deg før de blir kjent med deg? Har du aldri engang tenkt tanken på at grunnen til at folk oppfører seg som de gjør i ditt nærvær skyldes måten du oppfører deg på selv? Virkelig vakre personer er de som oppfører seg naturlig - og som aldri gjør noe vesen utav at de har fått litt mer skjønnhet utdelt fra fødselen av. Utseende i seg selv er slett ikke tiltrekkende, og det kan aldri foretrekkes foran en blid og utadvent person som møter andre mennesker med genuin interesse og ikke en anstrengende selvopptatthet - for DET har aldri vært tiltrekkende. Å si at det viktigste for deg hos en mann er ikke nødvendigvis at han er så veldig pen - men at han forstår hvordan det er å leve som en usedvanlig pen kvinne. Da mener du jo virkelig at det viktigste for deg er å bli oppfattet som den pene damen du påstår at du er - og ikke fordi en mann synes du er den hyggeligste, morsomste og mest sjarmerende kvinne han har truffet. Forstår du ikke at dine egne holdniger smitter over på mennesker du treffer? Du vil ikke bli brukt som et vakkert trofè sier du .. vel, bare tanken på at noen tror de blir valgt som venner eller kjærester for å bli brukt som et trofè er jo skremmende Herregud, nå får du rulle inn da! Grunnen til at hun har svart som hun gjør finner du i tittelen til denne tråden... Det virker på deg som om en hver som svarer med sin erfaring her automatisk blir målskiver for din bitching. Da sier vi takk til deg, og så går vi tilbake til å diskutere det som denne tråden er ment å diskutere. Ikke nedrakking på de som faktisk svarer saklig på temaet.
Gjest Gjest_Esther_* Skrevet 10. januar 2010 #239 Skrevet 10. januar 2010 Herregud, nå får du rulle inn da! Grunnen til at hun har svart som hun gjør finner du i tittelen til denne tråden... Det virker på deg som om en hver som svarer med sin erfaring her automatisk blir målskiver for din bitching. Da sier vi takk til deg, og så går vi tilbake til å diskutere det som denne tråden er ment å diskutere. Ikke nedrakking på de som faktisk svarer saklig på temaet. Hvem i all verden er det du tror du er som kan bestemme hvem og hvor lenge man får lov til å delta i diskusjoner på KG?
Gjest Kvinne litt utenom det vanlige Skrevet 10. januar 2010 #240 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har aldri i mitt liv dømt noen mennesker pga deres utseende - enten det går i den ene eller den andre siden av skalaen. Men folk som er så til de grader forutinntatt som det du er har jeg til gode å møte - heldigvis. Du tror virkelig at alle du møter dømmer deg før de blir kjent med deg? Har du aldri engang tenkt tanken på at grunnen til at folk oppfører seg som de gjør i ditt nærvær skyldes måten du oppfører deg på selv? Virkelig vakre personer er de som oppfører seg naturlig - og som aldri gjør noe vesen utav at de har fått litt mer skjønnhet utdelt fra fødselen av. Utseende i seg selv er slett ikke tiltrekkende, og det kan aldri foretrekkes foran en blid og utadvent person som møter andre mennesker med genuin interesse og ikke en anstrengende selvopptatthet - for DET har aldri vært tiltrekkende. Å si at det viktigste for deg hos en mann er ikke nødvendigvis at han er så veldig pen - men at han forstår hvordan det er å leve som en usedvanlig pen kvinne. Da mener du jo virkelig at det viktigste for deg er å bli oppfattet som den pene damen du påstår at du er - og ikke fordi en mann synes du er den hyggeligste, morsomste og mest sjarmerende kvinne han har truffet. Forstår du ikke at dine egne holdniger smitter over på mennesker du treffer? Du vil ikke bli brukt som et vakkert trofè sier du .. vel, bare tanken på at noen tror de blir valgt som venner eller kjærester for å bli brukt som et trofè er jo skremmende Jeg sa at jeg ikke skulle svare på dine usaklige tilnærminger, men du som du provoserer. Her har du et par utdrag av det jeg har skrevet, få det til å passe inn i det du nettopp beskylte meg for: "Og veldig mange blir på et vis så blendet av at mennesker er pene at de ikke klarer å få med seg at det er noe bak det også. Eller de rett og slett mener at det å være pen er den absolutt viktigste egenskapen et menneske kan ha, uansett andre kvaliteter. Og dette er mennesker som jeg ikke kunne leve med, nettopp av den grunn at de ville, akkurat som deg, anta at min viktigste egenskap er nettopp utseende mitt." Jeg har aldri sagt "at det viktigste for meg er å bli oppfattet som den pene damen jeg påstår at jeg er", jeg har sagt at jeg trenger noen som klarer å se forbi utseende mitt, og nettopp ser på meg som den hyggeligste, morsomste og mest sjarmerende kvinne de har truffet. "Det er heldigvis en del i denne verden som i større eller mindre grad er likegyldig til hvordan man ser ut, men som behandler alle ut i fra en grunnleggende høflighet inntil de får et bedre inntrykk av hvem de har med å gjøre." En skulle ikke tro at jeg møtte på mange av dem om jeg var direkte ufordragelig i oppførselen, eller hva? Har jeg aldri engang tenkt tanken på at grunnen til at folk oppfører seg som de gjør i mitt nærvær skyldes måten jeg oppfører meg på selv? Så klart! "Til tider har jeg følt at det har vært noe galt med meg siden folk reagerer så annerledes ovenfor meg enn de gjør ovenfor andre. Men etterhvert har jeg jo forstått at disse fordommene, om du kan kalle det det, ikke handler om meg som person, men heller om andres lave selvtillit og mangel på mellommenneskelig respekt." Jeg har veldig lenge gått rundt og trodd at det var noe galt med meg, siden jeg av enkelte blir behandlet nedlatende uansett hvor smilende, saklig og hyggelig jeg er. Jeg henger med herved på Sheherasade og ignorerer Esther og alle hennes provoserende utspill.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå