Gå til innhold

Dere jenter som er veldig pene,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Men altså - jeg blir hele tiden slått av hvor mange norske kvinner og menn som er pene, jeg da. Det går jo et rykte om i verden, og det vi syns er ordinært, syns andre land er pent. Jeg har selv vært veldig mye i Belgia og Storbritannia, og virkelig - vi er faktisk mye penere enn begge disse folkeslagene i snitt. F.eks er det ikke mange rare neser i Norge!

Jeg selv er vel vanlig i fjeset, men kan lure på meg mye oppmerksomhet ved hjelp av kropp - 70F pupper, liten og nett, og litt rød lebestift på toppen; det skaper mye oppmerksomhet. Derfor velger jeg ofte nettopp ikke å spille på dette. Jeg syns det var veldig gøy i begynnelsen av 20-årene, men nå er jeg først og fremst ute etter å treffe folk å snakke med på fest.

Søsteren min har forsøkt seg som modell, og er ellers en nydelig jente med perfekte former, 175 høy, lys, lys blond fra naturens side. Hun var på en fest her forleden, hvor hun fortalte at hun skal bli veterinær, og fikk en veldig overrasket kommentar tilbake. "JØSS, skal DU bli veterinær? Men er ikke det veldig vanskelig da?". Hun satte ikke stor pris på den, kan man si!

Nei, nordmenn er ikke spesielt vakre!
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på hvordan man kan vite hvor på skalen man er hvis man sjelden får kommentarer på utseendet i det hele tatt. Har aldri fått noen negative kommentarer, og positive kun en sjelden gang. (Og noen små jenter synes jeg har så fint hår o.l) Det er heller ikke ofte noen har prøvd å sjekke meg opp, så det har aldri vært noe problem å få gå i fred ute på byen...Det mest naturlige blir da å tenke at jeg ikke ser spesielt bra ut. Men samtidig er jeg ganske fornøyd med mitt eget speilbilde, og går ikke rundt og ønsker at jeg var penere. Egentlig tror jeg det er andre ting enn akkurat hvor pen og symmetrisk man er som spiller inn på hvor mye oppmerksomhet man får. Er man utadvendt og livlig får man mer oppmerksomhet enn om man er tilbaketrukken, som jeg er.

Gjest Gjest_Anna_*
Skrevet
Hmm.. er ikke "slående vakker" og "nydelig" ca nøyaktig det samme?

Ellers må jeg si at jeg tviler på at dette innlegget har rot i virkeligheten. Ikke fordi det ikke finnes mange vakre kvinner der ute, men fordi måten du beskriver ditt utseende/ordlegger deg minner mest om det man kan finne i typisk kiosklitteratur fra Narvesen.

:ler:

Ja, jeg ser det nå. Men det har rot i virkeligheten ;)

Uansett, som det blir sagt av -J- her; man får nok oppmerksomhet etter hvor utadvendt og trygg man er! Har ei venninne som er utrolig pen og veldig sympatisk, og veldig trygg på seg selv - uten å være innbilsk. Hun får oppmerksomhet av de fleste. Jeg tar ikke like stor plass og er ikke like trygg på meg selv, jeg virker kanskje litt kald?

Brukte noen år på å se mine egne muligheter, for å si det sånn.

Gjest Gjest_Nikoline_*
Skrevet
Det hun skriver er det samme jeg har opplevd i mitt liv. Så om ikke du har opplevd, det så er vel ikke du i samme kategori. Jeg er nå i slutten av 30-årene og først nå føler jeg meg litt friere. Det at andre opplever deg som attraktiv har definitivt både fordeler og ulemper. Har opplevd mange ganger å bli tafset på, selv om jeg alltid har oppført meg ordentlig og ikke kledd meg utfordrende. Jeg er ikke en modelltype, men en yppig blondine med slank midje og fyldig munn. Så da fortjener jeg det kanskje? En kompis sier jeg kunne kledd meg i striesekk og fremdeles vært sensuell, og har han rett, er det jo ikke så lett å gjøre noe med. Det er faktisk ikke alle som lepjer i seg all oppmerksomhet de kan få. Selv er jeg litt sjenert, og føler ofte ubehag ved å få så mye ufortjent oppmerksomhet. Styrer iallefall langt unna menn som kun går for det ytre og sjalu kvinner som helst vil tillegge deg enten egenskapen "bitch" eller "bimbo".

Det er en stor mulighet for at du rett og slett ser litt "billig" ut og da tar selvsagt menn seg mer til rette enn om du bare er vakker rent utseendemessig.

Skrevet

Jeg er ikke fysisk pen egentlig. Men jeg har fin hud og vakre øyne. Jobber et sted der jeg møter mange mennesker, og har møtt mange som blir tiltrukket av meg.

Skrevet

Jeg ser ikke typisk norsk ut, og får alltid positiv respons av norske menn. Så den blondiner-er-best-myten har jeg begynt å tvile litt på.

Skrevet
Jeg ser ikke typisk norsk ut, og får alltid positiv respons av norske menn. Så den blondiner-er-best-myten har jeg begynt å tvile litt på.
Europeisk ansiktstrekk er best, hårfarge har ingen/liten betydning.
Skrevet
Europeisk ansiktstrekk er best, hårfarge har ingen/liten betydning.

Jeg ser ikke europeisk ut;)

Skrevet
Troverdig.

Jeg har ikke truffet mange sånne, men jeg har truffet en, som virket så hyggelig, snill og grei, selv om hun var symmetrisk i ansiktet, slank i kroppen, blond, akkurat passe runde kinn, hake, ikke bolle, og samtidig ikke flat i trynet eller spiss. Blå øyne og vakkert formede øyelokk. Hun skulle bli psykiater, og var veldig beskjeden. Jeg traff henne før en muntlig eksamen, som jeg aca, og jeg traff henne et halvt år etterpå på et sykehus, hvor jeg fikk jobbe sammen med henne. Spurte aldri, men lurer på om hun hadde blitt misbrukt eller banket opp av pappaen eller mammaen sin da hun var liten. Det sier vel litt om hvordan jeg oppfatter at pene jenter er til vanlig, og hva som er uvanlig? Kanskje hun bare ble mishandlet psykisk av de andre jentene på skolen hun gikk på?

Ble også kjent med en annen dame på studiet som jeg vet fikk mye oppmerksomhet av gutta, og jeg hørte av en annen dude at hun hadde vært nakenmodell i en utgave av et større tidsskrift. Hun utstrålte litt mindre pen jente, og litt mer sexy dame, var litt høyere enn den lyse kvinnen, brunette, symmetrisk i ansiktet, ga meg litt Victoria Beckham med mer naturlig slankhet-vibber. Jeg fikk ikke noen negative assosiasjoner av å snakke med henne, var hverken nedlatende eller arrogant på noen som helst måte. Men jeg husker jeg hilste på henne og smilte når hun var seint ute til histologi-frimikroskopering. Da satt det en rad lenger bak med jenter som dreit henne ut ovenfor meg, "litt intox på dama di, kalle - jeeeg må til hiistoo... bakfyll.." XD. De hadde jo rett, men pointet er at denne pene jenta var litt - vel, utafor? Samtidig som hun neppe sleit med selvtilliten om hun hadde flasha kroppen for penger. Så selv jenter som i utgangspunktet ikke har dårlig selvtillit, blir nok støtt ut av flokken, om de ikke tilpasser seg, og i hvert fall later som om de ikke er pene, eller kler seg som dritt.

Har enda et eksempel, fra venneflokken til en yngre roomie jeg bodde billig sammen med. ca 175, 80kg, slank midje, passe rundt ansikt, alle syns hun var jævlig deilig, (inkl. meg) og hun hadde en voldsom selvtillit utenpå. Men hun var sammen med en politimann som var blond, lavere enn henne, og som virket litt sjenert og usikker på de festene hvor de begge stilte opp!!!

Konklusjonen er at jeg har for lite anektdotisk bevis til å vite sikkert hvordan det er for pene damer. LOL. Det "materialet" mitt peker mot, er vel kanskje at det er andre ting som må spille inn, annet enn de skjønnhetskriteriene som ser ut til å være mest allmenngyldige (symmetri, bmi, høyde, former) på hva slags personlighet hønene utvikler.

La meg gjette: Du har null sosial IQ, er jomfru, ser ut som en dass, lukter svette og er generelt mye ensom og alene? :ler:

Taper ass...

Gjest Gjest_missy_*
Skrevet

Når jeg har spurt , for moro , hvor jeg er henn på en skala fra 1-10 , så har alle de menn jeg har spurt til nå svart fra 8-10 . ( Faktisk flest 10'ere , men jeg mistenker av og til at de som har spurt om dette bare har prøvd å smiske )

Dette er iallefall årsaken til at jeg svarer i denne tråden , ikke fordi jeg går rundt med en følelse av å være perfekt og jeg tror vel egentlig ikke at jeg kan få "hvem som helst" , selvom de som har plassert meg såpass høyt opp på den skalaen genuint mener at det er der jeg hører hjemme , og at det ikke bare er "noe de sier " .

Jeg får iallefall ganske mye oppmerksomhet , men det går mest på folk som titter på en og de få gangene noen har turt å begynne å snakke med meg og det ikke har vært alkohol inne i bildet , har de sett så nervøse ut at det ser ut som om de holder på å kaste opp .

På utesteder , blir det også gjerne med lange blikk , men opplevde noe morsomt en gang for lenge siden , hvor jeg gikk ut uten å stashe meg noenting opp , håret til alle kanter , ikke et gram sminke , trashy klær , DA ble jeg sjekket opp av minst 10 stykker hehe -merkelig .

Gjest Gjest_Robotkalle_*
Skrevet
Når jeg har spurt , for moro , hvor jeg er henn på en skala fra 1-10 , så har alle de menn jeg har spurt til nå svart fra 8-10 . ( Faktisk flest 10'ere , men jeg mistenker av og til at de som har spurt om dette bare har prøvd å smiske )

Dette er iallefall årsaken til at jeg svarer i denne tråden , ikke fordi jeg går rundt med en følelse av å være perfekt og jeg tror vel egentlig ikke at jeg kan få "hvem som helst" , selvom de som har plassert meg såpass høyt opp på den skalaen genuint mener at det er der jeg hører hjemme , og at det ikke bare er "noe de sier " .

Jeg får iallefall ganske mye oppmerksomhet , men det går mest på folk som titter på en og de få gangene noen har turt å begynne å snakke med meg og det ikke har vært alkohol inne i bildet , har de sett så nervøse ut at det ser ut som om de holder på å kaste opp .

På utesteder , blir det også gjerne med lange blikk , men opplevde noe morsomt en gang for lenge siden , hvor jeg gikk ut uten å stashe meg noenting opp , håret til alle kanter , ikke et gram sminke , trashy klær , DA ble jeg sjekket opp av minst 10 stykker hehe -merkelig .

Ja, og TS lurte vel også på hvor fornøyd du er med dette? Du virker stolt av det, er det nok?

Skrevet
Ja, og TS lurte vel også på hvor fornøyd du er med dette? Du virker stolt av det, er det nok?

Hmm hvis spørsmålet er om det alene gir en lykke , så er svaret definitivt nei . Det er et fakta som mange andre fakta , men alt annet gitt , likt , så er det nok bedre å ha det slik enn å være i motsatt ende av skalaen :) .

Skrevet
La meg gjette: Du har null sosial IQ, er jomfru, ser ut som en dass, lukter svette og er generelt mye ensom og alene? :ler:

Taper ass...

Ja, han sitter jo døgnet rundt på kg og skriver tull, så jeg tror du er inne på noe.

Skrevet

Jeg liker det robotkalle skriver, han beskriver innimellom mange av mine følelser og tanker på en mye bedre måte enn jeg klarer selv. Er litt uforståelig for meg at ikke flere synes det er interessant, men at alle synes han er en stor tulling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...