Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg


iingvild

Anbefalte innlegg

:) Det er helt ok å være glemsk Sandra! Så lenge man tør inrømme det og spørre om det man lurer på! ;)

Jeg har gått ferdig 3-åring Ingeniørhøgskole i Oslo (Bioteknologi, hadde hovedoppgave om en genetisk sykdom som heter Fragil X, denne gir funksjonshemning, tilbakeståenhet hos spesielt gutter siden mutasjonen som gir sykdommen sitter på X'kromosomet.)

Etter at jeg var ferdig ingeniør hadde jeg ikke lyst til å starte å jobbe med en gang, derfor reiste jeg til Trondheim for å "bygge på" med to-årig master. Jeg går da sammen med de som hadde alt gått 3 år på sivil ingeniør linja, på samme retning, altså bioteknologi.

Nå etter jul startet jeg med masteroppgaven min som er å kartlegge uttrykkingen av et gen og sammen likning med et annet gen. Dette settes i sammenheng med annen forskning veilederen min driver med i forbindelse med lungekreft og røyking.

:) Deilig med hage ja, sånn er det når man bor hjemme. Men det har blitt alt for mye mose i plenen de siste årene, og trærene som mamma og pappa plantet da hagen var "ny" begynner å bli en tanke store. :) Men det er koslig å fikse opp litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-) Fint.

Høres ut som en smarting du!

Tror jeg var litt borte i tankene den dagen vi møttes, ble litt satt ut av den lommeboken som var borte :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... takk for besøk Sandra og Fisken!

Hadde planer om å ha det litt koslig i dag, men... Ikke så mye å finne på. Ikke i store skrivehumøret heller, og sånt no er kjedelig. Jeg får løfte meg selv i nakken.....

Sommerfugl? Sover du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Takk for det pusla! :)

Men det har nok vært en rimelig dritt dag! Men men... håper dagen i morgen blir bedre. Skal være hjemme og lese og skrive, så håper det blir bra.

Til søndagen skal det yngste familiemedlemmet vårt døpes, det blir både koslig og fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Takk for hilsen Sommerfugl. :)

Jeg hadde en kjempe fin helg. Gjorde ikke så mye men men....

Fredag var jeg hjemme for å lese og skrive, skrev litt, men ikke mye. Iveren etter å rydde og vaske litt kom så da ble det til og med støvsugd under dobbeltsenga som står inntil veggen i kjelleren der jeg bor. :) Det var på tide også..... Kjæresten kommer på besøk på onsdag, så da la jeg på sengetøy til han også.

Lørdag var jeg en liten tur i byen, rusla litt på Aker Brygge i det fine været og var innom en bokhandel for å kjøpe eventyrbok i dåpsgave.

Søndag var det barnedåp, og det var veldig koslig. Jeg har en rimelig liten familie, derfor er det plass til alle i dåp og andre festlige begivenheter. Nå var det sønnen til den eldste kusina mi som ble døpt. Han var helt stille (tror han sov) til etter selve dåpshandlingen, etter det syntes han at nok var nok. De andre barna (fire til) som ble døpt var ikke like rolige.

I dag har jeg vært på laben og sett på cellene mine som koser seg i et varmeskap på 37 grader. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på laben og sett på cellene mine som koser seg i et varmeskap på 37 grader.

Hørtes spennende ut :ler: . For meg som er rimelig uinnvidd i ditt felt, så høres det ikke så givende ut, men skjønner at det er det for deg da!!

Kos deg i finværet, snuppa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) hehe... pusla det var nok en smule ironi med i bildet. Det var vel egentlig ikke gøy eller kjedelig. :)

Det er kjempe kos å ha kjæresten på besøk! :)

Takk for hilsen Sommerfugl. :)

Nå får jeg gå på laben jeg.

Håper jeg ikke trenger være her lengre enn til kl 13 i dag, litt kosligere å være hjemme når kjæresten er der. Han sitter og leser litt på et fag han skal ha eksamen i. I alle fall håper jeg han leser! ;)

:klem: til de som kommer innom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

:) Hadde en strålende helg! Men i dag er kroppen bare slapp og lei. Håper virkelig ikke jeg blir syk, for jeg har bare 1,5 måned igjen før jeg skal levere oppgava mi. Skal snakke med veileder i morgen, håper det ikke bare er tull det jeg har skrevet hittil. Må også se en del på resultatet fra det jeg har ferdig fra laben. I tillegg til det skal også cellene mine ha det bra. Puh...

I tillegg må jeg gå rundt kl 13 i morgen, siden urnen til morfar skal settes ned i jorden der mormor er begravet. Det blir godt å vite at de er "sammen". :) Det er jo en stund siden han døde (januar), så det skal bli bra og bli ferdig med det også.

I kveld drar kjæresten og det blir litt :cry: men..... Ser han om rundt 3 uker. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye å passe på framover ja, våren for en student er gjerne hektisk (såvidt jeg husker det :wink: ).

De tre ukene kommer til å gå kjempefort, nå som du har mye å henge fingrene i :) .

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Takk for besøk Pusla!

Jeg sliter med litt vondt i halsen for tiden, og forsøkte i går å kurere det med litt trening. Har ikke merket noen forskjell fra i går egentlig, men har i alle fall ikke blitt værre heller. Men men... Jeg lever i alle fall ennå.

Det er så utrolig deilig å se at det blir grønt over alt! :D:D:D:D:D:D:D

Ha en strålende dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da! Ikke bra. Nå må du bli frisk, nå som det er langhelg og greier :fy:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...