Gå til innhold

Lille A, store/lille ii og meg


iingvild

Anbefalte innlegg

:) Håper ikke jeg blir syk nei Fisken! :) Men jeg har ikke noe langhelg. Ikke noe som heter det akkurat nå. Skal på skolen på fredag, og mulig også på søndag. Har ikke så mye annet å gjøre uansett, og det begynner å bli kort tid igjen på oppgava, så må bare gjøre en god siste innsats på utdannelsen min.

:) Men i dag skal jeg lage kake... Vet ikke helt hva ennå, men godt blir det, det er jeg helt sikker på.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) I går ble det blåbærmuffins. Kjempe gode. :)

I dag er det hjemme dag. Skal lese litt, skrive litt og slappe av litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok kanskje litt for mye fri i går, så i dag må det jobbes..... :)

Fant ut i dag tidlig at det var på tide å dekke vinduet mitt med et ullteppe. Våknet kl 6 av at det var lyst på rommet mitt. Håper derfor jeg får sove litt lengre i morgen.

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en effektiv dag da, at du får gjort det du skal!! Dette her tror jeg du klarer fint, forresten :) .

De derre blåbærmuffinsene hørtes gode ut, altså.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) De var veldig gode også pusla, du får komme og smake på dem en dag!

I dag har jeg lest en del og vasket veranda'n forran huset. Nå skal jeg støvsuge i inspirasjon av mannen over gata som banker tepper. Hm... kan noen kjøpe dem mannen en støvsuger?

Får besøk i kveld, og det blir koslig. Hadde egentlig tenkt å være alene, men da er det koslig at noen har tid til å komme på besøk.

:klem: til de som fortjener det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) De var veldig gode også pusla' date=' du får komme og smake på dem en dag![/quote']

:hoppe:

Det synes jeg så absolutt jeg gjør, og det gjør da du også, :klem:

Kos deg med besøk i kveld da, hyggelig med litt selskap vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei iingvild!

Jeg har ikke vært så mye inne hos deg før, men har fått med meg at du driver med bioteknologi.

Er selv molekylærbiolog, har tatt hovedfag på plantegenetikk og driver nå bl.a. med genuttrykk i muskel hos gris! Morsomt at noen flere her inne vet hva PCR, agarosegel og celledyrking betyr! Hva slags metoder bruker du til å studere genuttrykket i genet ditt? Vanlig Northern, RT-PCR eller andre ting?

Diskuterer mer enn gjerne lab-ting med deg! :ler:

Lykke til med oppgaven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, koslig med besøk! :)

Jeg har brukt RT-PCR hittil, nå har jeg gått over til eksponeringsforsøk med celler, så det er spennende. Eksponerer med sigarettekstrakt og Benzo(a)pyren som er det stoffet som er aktuelt for oppgava mi.

I dag skal jeg ha en hel lese og skrive dag, etter at jeg var på laben i hele går. Isolerte RNA fra cellene mine, og fikk ikke bra nok resultat. WÆÆÆ.... Så måtte sette det i gang på nytt. Men det som er greit med celleforsøk er at cellene må vokse, og det tar tid. Dermed har jeg litt tid innimellom til å skrive på oppgava.

I kveld skal jeg på kino sammen med veninne T og hennes kjæreste. Det blir kjempe koslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så dumt at RNA-isoleringa ikke gikk så bra, det kan være ganske tricky det der. Har slitt mye med å få bra RNA fra steinhardt, frossent muskelvev fra gris, masse fibre og fett innimellom. Ikke enkelt!

Håper det går bedre neste gang!

Kos deg på kino i kveld! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Vi så Kingdom of Heaven, syntes den var rimelig bra jeg. :)

Nå skal jeg på laben og eksponere cellene mine for masse gruff. Kjæresten min synes faktisk synn på cellene, men men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) SÅ var det plutselig 17. mai. Laben sist uke gikk bra, så da håper jeg på siste dager på laben denne uka.

Har vært i byen i dag for å se på toget. Nå har vi spist pølser!

I sist uke satte vi ut båten vår, så det er mulig det blir en båttur på slutten av dagen.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:) Det ble ikke noe båttur, det var litt for kjølig i været. Vi koste oss heller hjemme med pai og pastasalat. :)

I dag har jeg siste dag på laben, så håper på bra resultater. Nå setter skrivinga inn for fult. Gleder meg utrolig til jeg er ferdig, men grurer meg til de neste tre ukene.

De graver fortsatt borte i veien jeg bor, de kommer nærmere og nærmere. De skal bytte vannledninger som sikkert lekker som en sil. Våknet i dag av at de tømte et lass med grus ned i det store hullet i bakken! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen innlegg er ikke dårlig, det går ganske fort når man først setter i gang her inne egentlig :) .

Skjønner at det er pes med intens jobbing de neste ukene, men det går kjempefort da, og tenk så deilig når du blir ferdig da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj oj, ikke lett å skjønne noe når du og La Traviata setter i gang :ler:

Måtte jo fortelle at du også var en liten labrotte :ler:

Lykke til med skriving de neste ukene, tiden kommer nok til å gå kjempefort!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har nesten en halv uke gått, 5 dager faktisk, siden jeg skrev her sist. Har ikke skjedd så mye og skriver så det fyker på oppgava. Tror det skal gå bra med tidsfrist og sånt no, men jeg får se.

På fredag er det "Diplomfest" så da er jeg i Trondheim. Reiser oppover på kvelden på torsdag, så det skal bli herlig å se kjæresten igjen.

Får komentarer på at jeg ser for mange serier (av kjæresten) men hva skal jeg gjøre på ettermiddagene når han ikke er her til å holde meg med selskap? Venner og kjente har ikke tid, eller ønsker ikke holde kontakt. :S så da blir det bare sånn. Har vært flink til å trene også, og i kveld er det trening igjen. Tror jeg skal droppe Hotel Cæcar i dag, og se på Felicity i stedet, det er litt mer Action der! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg med seriene dine du, jeg ser på litt mye rart i perioder, jeg og. Det kan da være greit tidsfordriv det!

God tur til Trondheim!! Skulle gjerne vært der oppe snart igjen jeg også, kanskje jeg skal snike meg i din koffert denne gangen? :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...