Gå til innhold

MÅ det se helt bomba ut?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sa at denne tråden ikke er til personkritikk, så vennligst hold dere til tema!! :frustrert:

Det høres ut som om det er helt forferdelig å ha barn, jo!! Jeg husker når jeg og min søster var små, vi fikk aldri spre leker som vi ville over hele huset, eller ta med halve sandkassa inn! Nå var jeg av typen som ikke likte å bli skitten, så jeg satt på huk i sandkassa... Håper mine barn blir som meg!! Uansett, så er ikke jeg typen som ikke gidder å rydde, faktisk trenger jeg aldri å rydde, for det er aldri rotete!

Men, den lysten jeg hadde til å få barn har dere nå klart å ta fra meg. Tænk ju.... :evil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du er litt trangsynt hvis du tror at det ikke blir mer rydding ved å få barn...?

Få opp øynene!

Du sier selv at du er en som ikke gidder å rydde fordi det ikke er noe å rydde...da har du tydelighvis ikke sett for deg en tre-åring i huset!!!

Lurt av deg å tenke deg om to ganger før du får barn ja :wink:

Slike innlegg som du startet med her, er provoserende på småbarnsmødre!!

Skrevet

Oh my God...

Jeg ble tante for ikke så altfor lang tid tilbake, og har sitti masse barnevakt for han. Vi har hatt ham sovende hos oss en hel helg og det har gått helt smertefritt. Han har hatt noen leker, men han får beskjed om å rydde de på plass igjen når han ikke skal leke mer med de. Og det gjør han. Dermed behøver det ikke se helt bomba ut.

og jeg er ikke sneversynt. Jeg SKJØNNER at det annet med tantebarnet enn med eget barn. jeg skjønner at en helg er barnemat i forhold til hver dag hele året - alltid. Men det ga meg en pekepinn på at det går faktisk an å holde hjemmet pent til tross for at en toåring sitter pent å leker på gulvet. Vi har tilog med sitti barnevakt for han samtidig som vi har holdt stort familieselskap, og det gikk som en lek. Igjen sier jeg det: ikke noe rot = ikke noe å rydde!

Skrevet
Det høres ut som om det er helt forferdelig å ha barn' date=' jo!! Jeg husker når jeg og min søster var små, vi fikk aldri spre leker som vi ville over hele huset, eller ta med halve sandkassa inn! Nå var jeg av typen som ikke likte å bli skitten, så jeg satt på huk i sandkassa... Håper mine barn blir som meg!! Uansett, så er ikke jeg typen som ikke gidder å rydde, faktisk trenger jeg aldri å rydde, for det er aldri rotete![/quote']

Det er ikke alle som faktisk får barna sine til å rydde. Jeg har siden dag 1 prøvd å lære mine barn til å rydde og ikke spre lekene sine overalt. Men hva tror du de gjør? Jo det stikk motsatte. Nytter ikke om jeg sier i fra til dem for ørtende gang.

Så hvordan dine barn blir, vet ingen.

Hos meg var det heller aldri rotete før. Men det var før jeg fikk barn.

Nå ser det rotete ut her hver dag, men det er ikke pga at jeg er så lat at jeg ikke gidder å lette på meg for å rydde, men pga ungene som roter med alt mulig de kommer over.

Og sand kommer de også inn med. Datteren vår går i park og det er ikke så greit når det har regnet i parken og hun kommer hjem dekket i sand. Da må jeg kle av henne ute og så bære regntøy og støvler til dusjen.

Og noen har også plass til alt de får, mens vi har liten plass og altfor mange ting ( leker, stoler, vogner......) og vi vil ikke bli kvitt en del før ungene har sluttet å bruke det.

Nå om dagen så ser det rotete ut her, men det er fordi jeg driver med smårydding litt hver dag og da ligger ting litt her og der.

Hvis folk ikke tåler det, da trenger de ikke å komme på besøk altså.

Det siste avsnittet er ikke påpekt deg i det hele tatt, det er bare mitt syn generelt.

Jeg er faktisk imponert over mødre som klarer å holde det rent og pent og prikkfritt samtidig som de har små unger jeg. Det er ikke alle som får igjen energien på 1-2-3.

Skrevet
Det høres ut som om det er helt forferdelig å ha barn' date=' jo!! Jeg husker når jeg og min søster var små, vi fikk aldri spre leker som vi ville over hele huset, eller ta med halve sandkassa inn! Nå var jeg av typen som ikke likte å bli skitten, så jeg satt på huk i sandkassa... Håper mine barn blir som meg!! Uansett, så er ikke jeg typen som ikke gidder å rydde, faktisk trenger jeg aldri å rydde, for det er aldri rotete![/quote']

Det er ikke alle som faktisk får barna sine til å rydde. Jeg har siden dag 1 prøvd å lære mine barn til å rydde og ikke spre lekene sine overalt. Men hva tror du de gjør? Jo det stikk motsatte. Nytter ikke om jeg sier i fra til dem for ørtende gang.

Så hvordan dine barn blir, vet ingen.

Hos meg var det heller aldri rotete før. Men det var før jeg fikk barn.

Nå ser det rotete ut her hver dag, men det er ikke pga at jeg er så lat at jeg ikke gidder å lette på meg for å rydde, men pga ungene som roter med alt mulig de kommer over.

Og sand kommer de også inn med. Datteren vår går i park og det er ikke så greit når det har regnet i parken og hun kommer hjem dekket i sand. Da må jeg kle av henne ute og så bære regntøy og støvler til dusjen.

Og noen har også plass til alt de får, mens vi har liten plass og altfor mange ting ( leker, stoler, vogner......) og vi vil ikke bli kvitt en del før ungene har sluttet å bruke det.

Nå om dagen så ser det rotete ut her, men det er fordi jeg driver med smårydding litt hver dag og da ligger ting litt her og der.

Hvis folk ikke tåler det, da trenger de ikke å komme på besøk altså.

Det siste avsnittet er ikke påpekt deg i det hele tatt, det er bare mitt syn generelt.

Jeg er faktisk imponert over mødre som klarer å holde det rent og pent og prikkfritt samtidig som de har små unger jeg. Det er ikke alle som får igjen energien på 1-2-3.

Gjest Felicity
Skrevet
Jeg husker når jeg og min søster var små' date=' vi fikk aldri spre leker som vi ville over hele huset, eller ta med halve sandkassa inn! Nå var jeg av typen som ikke likte å bli skitten, så jeg satt på huk i sandkassa... Håper mine barn blir som meg!! Men, den lysten jeg hadde til å få barn har dere nå klart å ta fra meg. Tænk ju.... :evil:[/quote']

Uff....... lille Lotte, jeg føler med deg. Hvilken barndom du må ha hatt - skjønner godt at du har de preferansene du her skisserer på din litt små-barnslige måte - jeg kan ikke annet en å le :ler:

Du bør prise deg lykkelig over at vi har klart å ta fra deg lysten til å få barn - for det høres rett og slett ut som om du overhodet ikke er moden for det på noen som helst måte, og det bør være et tankekors for deg.

Skrevet
Det høres ut som om det er helt forferdelig å ha barn' date=' jo!! Jeg husker når jeg og min søster var små, vi fikk aldri spre leker som vi ville over hele huset, eller ta med halve sandkassa inn! Nå var jeg av typen som ikke likte å bli skitten, så jeg satt på huk i sandkassa... Håper mine barn blir som meg!! [/quote']

Tror du ikke forledrene dine hadde ekstraarbeid med å rydde opp etter dere likevel? Bare så det er sagt: Jeg synes på ingen måte det er forferdelig å ha barn. Jeg har to gutter som jeg ofte må skifte på tre ganger pr. dag fordi de blir skitne/våte, men det er egentlig helt greit. Og etter en dag i sandkassen (mine sitter ikke på huk....) følger det med sand i håret og tilogmed i bleia. De har sand i lommene og i event. oppbretter på buksene. Noe av dette må nødvendigvis følge med inn. Og uansett hvor lite rotete og hvor mye på huk ett barn sitter: Selvfølgelig er det merarbeid med barn!!

Skrevet

Jeg for min del, besøker ikke folk for å se på rotet. :wink:

Skrevet
Jeg sa at denne tråden ikke er til personkritikk, så vennligst hold dere til tema!! :frustrert:

Men, den lysten jeg hadde til å få barn har dere nå klart å ta fra meg. Tænk ju.... :evil:

Vel, forventer du å få bare positive svar da? Jeg syns denne tråden var veldig fornuftig. Det tar jo alltid litt tid å komme inn i et nytt liv, og er rotet det eneste problemet, så burde man kunne leve med det.

Hvis du ikke vil ha barn pga. denne tråden, burde du nok tenke deg om to ganger før du planlegger smått igjen... Utrolig teit kommentar... :roll:

Skrevet

Jeg skrev så langt innlegg istad, så jeg skriver like gjerne noen ord til...

Jeg reagerte egentlig ikke så mye på at du synes det var rotete, det må du jo få lov til å synes (- men ikke gi utrykk om det overfor personen det gjelder, da...).

Men jeg reagerte på dette:

Og dette med servering til gjestene: er det liksom meningen at man som gjest skal måtte fikse alt selv? Herregud' date=' en baby sover da mye, gjør den ikke??[/quote']

Makan til smålighet!!!!!!!!!!!

Skrevet

Man er da ikke smålig forde?

Det jeg ville diskutere (eller heller bare ytre en mening om) var at huset var snudd på hodet? Skjønte ingenting når jeg kom inn, hva hadde skjedd med fru ryddighet, liksom? Men, jeg fikk god oppvartning da, to retters middag, så det med serveringen var ikke på henne. Og jeg hjalp til med oppvask og alt jeg kunne bidra noe med. Men jeg kom jo tross alt til henne for å treffe henne, ikke for å gå trilletur med barna hennes, derfor tilbød jeg meg ikke det. Men jeg lekte med de mens jeg var der, så jeg satt ikke bare i sofaen passiv.

Skrevet

Man er da ikke smålig forde?

Det jeg ville diskutere (eller heller bare ytre en mening om) var at huset var snudd på hodet? Skjønte ingenting når jeg kom inn, hva hadde skjedd med fru ryddighet, liksom? Men, jeg fikk god oppvartning da, to retters middag, så det med serveringen var ikke på henne. Og jeg hjalp til med oppvask og alt jeg kunne bidra noe med. Men jeg kom jo tross alt til henne for å treffe henne, ikke for å gå trilletur med barna hennes, derfor tilbød jeg meg ikke det. Men jeg lekte med de mens jeg var der, så jeg satt ikke bare i sofaen passiv.

Skrevet

Jamen, så flink da!!!

Vil, du gjøre meg en stor tjeneste?

hvis du tør å få barn, kan du da etter et halvt år komme og fortelle oss at du fortsatt er av samme oppfatning?

Ganske spent på hva du har og si når du har hatt litt erfaring selv...

Du sier det jo selv, du får ikke nok innblikk av å være barnevakt...

Det er faktisk også slik at en del av de som er i svangerskapspermisjon går i en slags dvale...

Man er ikke seg selv etter en fødsel, dette har du ikke noe mulighet til å sette deg inn i før du har vært deg selv!

Så jeg ber deg instendig om å moderere dine utsagn inntil du har skaffet deg den erfaringen...

Du vet ikke hva du snakker om!

Skrevet

Rot er en ting, gammel møkk etc. er selvfølgelig noe helt annet.

.. og som det ofte er sagt.... bedre med litt rot i krokene enn et rent helvete... :ler:

.. og i min krets anså vi det som vanlig at hvis vi gikk på barselbesøk el. tok vi med det vi skulle spise - (boller/rundstykker etc.) .. og gjorde istand maten i fellesskap. (.. og vi forventet ikke at ting skulle se strøkent ut)

Da er det også mye lettere å stikke innom - da det ikke legger så mange krav på den som tar imot..

Men desverre blir det ikke alltid så mye bedre selv om barna blir tenåringer... :sjarmor:

En gang blir veldig fort overfylt og kaotisk når det står 5 par sko i str. 45 der.. et par skolesekker og bagen som skal til eller fra trening. Hvis man da legger på et par baller av type fot- eller basket.. så skal det ikke mye fantasi til for å se at dette ikke er strøkent.

Og hvordan tenåringer klarer å "fylle" et rom med rot bare ved å gå inn der .. og være der i noen få små minutter er fasinerende. Selv om de godt kan rydde - og også prøver har de ikke alltid samme standard som oss voksne...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Nei en må ikke ha det helt bombet, men hvem er det som skal bestemme hvordan andre skal ha det hjemme hos seg selv? Når en har fått barn forandrer mye seg og en har ikke like mye tid som en virkelig skulle ønske at en hadde, men tiden bare strekker ikke til. Men jeg mener at det må være opp til hver og en hvor mye de velger å rydde ol før noen kommer på besøk uten at noen skal kritisere en av den grunn. Hvordan du velger å ha det hjemme hos deg er helt opp til deg, men du kan ikke forvente at andre skal ha det på samme måte, og da spesielt mennesker med barn når du selv ikke har barn og vet dermed ikke hva det vil si.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg husker når jeg og min søster var små, vi fikk aldri spre leker som vi ville over hele huset, eller ta med halve sandkassa inn! Nå var jeg av typen som ikke likte å bli skitten, så jeg satt på huk i sandkassa... Håper mine barn blir som meg!! Uansett, så er ikke jeg typen som ikke gidder å rydde, faktisk trenger jeg aldri å rydde, for det er aldri rotete!

Vel, så syntes jeg synd på deg da. Jeg kunne godt ha vært en sånn skikkelig masete mamma som ser på orden som noe hellig, men det vil jeg ikke være, jeg synes det absolutt finnes viktigere ting i livet enn orden...

Dumt hvis du ikke har lyst på barn BARE på grunn av dette?!

Klarer ikke forstå hvorfor enkelte synes det er så viktig :roll:

For at et barn skal kunne bygge opp et ordentlig forsvars system, så må vi for all del ikke skjerme dem fra skitt.

Skrevet

Jo, jeg vet hva jeg snakker om.

Og jo, jeg er egentlig klar for å få barn, men som dere ser av signaturen min, har vi valgt å gjøre det i en litt annen rekkefølge, derfor som de gjorde i gamledager: bryllup først, så barn.

For barn vil jeg ha, og jeg kjenner på meg at jeg er klar for det, men sånn som dere prater om familielivet deres høres det ikke spesielt attraktivt ut...

Skrevet

Uhm...ja jeg husker da vi fikk jenta vårs for snart 6 år siden (jadda...vi har levd i synd så lenge ja hæhæ) - - tre uker etter nedkomst kom helsesøster på besøk for se hvordan det sto til med oss tre (min kjære va jo på jobb men vi er jo tre da ;) ). Vel, jeg lå på sofaen og sov ilag med Anna når hun ringte på døra. Helt svimmel av trøtthet åpna jeg døra og ba henne inn. Hvordan det så ut i heimen? Det gav jeg faktisk en rett ut sagt - blank f** i!! Hun spurte om å få noe å drikke....og sa fort i samme tiden "henter meg glasset selv jeg" *ler og erindrer* Men, besøket gikk da greit og hun så vi hadde det fint :)

Da Anna var 4 mndr kom hun på nok et besøk - og da åpna jeg døra, ren og pen - VÅKEN....OG jeg hadde boller i frysa som jeg varma opp til kaffen!! HA!!! :ler:

Skrevet
sette seg på gjerdet sammen med embla, donpedro og anafugia
Skrevet

Jeg er sikker på at hvis det var faren i huset som skulle ha besøk av en kompis - så hadde moren shina opp huset , laget noe god mat som hun serverte og så hadde hun passet puddingen slik at gutta fikk kose seg i fred. Eller ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...