Gå til innhold

Labellas lilla lobby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skal jeg hjem og rydde og ordne til sambo kommer hjem :tommel: Blir kos å få ham hjem igjen nå som han har vært borte helt siden forrige mandag!

Ha en fortsatt bra tirsdag! :blomst:

Skrevet

Kos deg med sambo ikveld da.

Kanskje det ikke er så farlig om nettet er nede?? :wink:

Skrevet

Det var kjempekos å få sambo hjem - og vi klarte oss meget bra uten internett :blunke:

:kghjerte:

Skrevet

Etter å ha vært nettløs hjemme i flere dager fikk vi endelig nettet tilbake i går :hoppe:

Rart hvor avhengig vi er blitt av nettet. Vi bruker det jo hele tiden, både til kos :kghjert: og nytte. Så det er deilig å ha det tilbake igjen, ja!

Endelig fredag igjen! Nå skal jeg bare studere litt og jobbe litt, så er det HELG!

God fredag! :blomst:

Skrevet

God helg til deg også care! :blomst:

Har hatt en hyggelig fredagskveld. Har vært på kino med et vennepar, og etterpå var vi hjemme hos dem og spilte scrabble og drakk vin - koselig!

Nå er det bare litt KG før vi tar kvelden :Gjesp:

God helg :kghjerte:

Skrevet

Håper du har hatt en fin helg Labella :vinke:

Koselig å være sammen med venner :P

Vi skulle ha vært ute og bowlet i dag, men ingen av oss hadde riktig lyst. Datteren har også hatt feber i helgen, så vi valgte å bli hjemme. Men nå har jeg lyst på en liten kopp gløgg :P (Ferdigblandet fra butikken...)

Skrevet

Takk for hilsen Miranda!

Nok en helg er over - hvor blir tiden av? Snart er det vel helg igjen :blunke:

I dag har jeg ingen forelesninger, men jeg skal jobbe, også må jeg prøve å få lest litt fag... Ikke noe stort tidspress til en forandring - deilig!

Ønsker alle en god mandag! :blomst:

Skrevet

Lykke til med lesingen, Labella :P

Hva leser du nå, - kanskje du kan lære oss litt også? :blunke:

Venter spent...

Skrevet

Takk for besøk Aricept og Miranda! :blomst:

Akkurat nå leser jeg faktisk om lesing, om ulike lesestrategier og hvordan man kan jobbe med lesing i ungdomsskolen. Veldig interessant, også får jeg mulighet til å lese en del skjønnlitteratur ved siden av faglitteraturen. Nå skal jeg lese en del nyere ungdomslitteratur i ukene fremover - gøy! :D

Deilig med onsdag - snart er det helg igjen!

Skrevet
Akkurat nå leser jeg faktisk om lesing' date= om ulike lesestrategier og hvordan man kan jobbe med lesing i ungdomsskolen.

Spennende vil jeg tro :P

Selv har jeg en datter på 6 år, og på foreldremøtet ble det nettop fokusert på hvor viktig lesing er. De fokuserer mye på det, også for de små. Hver uke er de på biblioteket, og min lekse er å lese denne boken for henne. De skal også til å jobbe med bokanmeldelser som de skal fremføre individuelt for klassen. (Hun er altså kun 6 år, da...)

Det ble også snakket om viktigheten av å lese - hvordan dette kan være med til å finne sin egen identitet. (Hvem er jeg og hva står jeg for?) Egentlig var det en ny tanke for meg...

Dette er helt sikkert viktig i ungdomslitteraturen, også... Bøker kan være med til å bevistgjøre hva én står for.

Kom plutselig på en bok jeg leste da jeg var tenåring - "Ikke mobb kameraten min!". Det var vel i forbindelse med denne boka at jeg ble klar over min holdning...

Jeg leser også ungdomslitteratur i øyeblikket (ja, det vil jeg i allefall selv vurdere det til å være); serien om Ayla, "Hulebjørnens klan"

Men den river meg helt med, - mulig jeg også "leser" det anderledes som voksen...?

Bare et tankespring...

Og - håper du får en fortsatt fin onsdag! :blomst_opp:

Skrevet
Så kan du lese om CYP-450 systemet' date=' så kan jeg lese skjønnlitteratur[/quote']

Hva er det du leser, Aricept...? Høres veldig avansert ut :ler:

Skrevet

hehe, CYP-450 får du lese om selv, Aricept :blunke:

Høres ut som et veldig bra opplegg på skolen til datteren din, Miranda! Tror det er viktig at barn får et godt forhold til bøker så tidlig som mulig. Flott at de også jobber mer med bøkene ved å lage bokanmeldelser og ha fremføring for klassen! Når de jobber på den måten helt fra begynnelsen av blir det mye lettere for elevene å stå foran klassen senere også - for det blir jo helt naturlig.

Selv er jeg "bokoman" - og koser meg like mye med barne- ungdoms- og voksenbøker :D Gode barnebøker er som oftest også gode voksenbøker! Har ofte opplevd å få et helt nytt perspektiv på bøker som jeg leste og likte som barn. Når bøkene også er morsomme for de voksne blir man også mye mer engasjert når man leser høyt for barn - en god sirkel :D

Oj- klokka er mye! - jeg må hente vesla på elevkveld på skolen!

Skrevet

Torsdag kveld - og jeg har hatt fredagsfølelsen i hele dag... nedtur å måtte innse at det er ennå en arbeidsdag før jeg kan ta helg :( Har vært sååå trøtt i hele dag - satt på jobben og bare lengtet hjem til senga :Gjesp: Fikk meg en liten lur, så det ble litt bedre utover kvelden :D

Fikk til og med så mye energi at jeg tok en skikkelig sjau i gangen og på doen - ryddet og vasket, så nå er det kjempefint :D bare resten av huset som gjenstår - men det tenker vi ikke på nå :blunke:

Gleder meg til helg!

Skrevet

:D Heisann, Labella!

Takk for koselig besøk i dagboka mi! Jeg er bare innom på en liten gjenvisitt for å si godnatt! Du har jammen vært flink som har startet på helgevasken, gitt! Jeg har fått vasket mange maskiner med klær i dag, det er ikke så mye annet jeg har orket, siden jeg har hatt vondt i hodet, men en dag hjemme fra jobb innebærer i alle fall at man kan sette på en maskin innimellom hvilingen!

Nå har kveldsroen senket seg her i sauehuset, og jeg håper du også får en god natt!

:klem2: Nattiklem fra

Skrevet

hei koselig dagbok. bokoman ja.

Jeg leste nettopp Onkel Oswald av Roald Dahl.

Har du lest den? den er kjempemoro!

Skrevet

Heisann! :D

Takk for kattesand- og kattedo-tips! Tenker det er en pus som blir glad når hun får et nytt og luktfritt "bademiljø". :wink:

Håper det står bra til med dine puser og mann og barn.

:kghjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...