Gå til innhold

Utålmodighetsboka!

Zia

Anbefalte innlegg

Takk for tips Becky - Har tyrkisk pepper hjemme - blir nok med på jobb i morgen! :jepp:

Tar gjerne i mot flere råd også - tenkte å stikke innom apoteket i dag og kjøpe slikt armbånd som visstnok skal hjelpe.

Enn så lenge så hjelper appelsin-juice også, rart nok.

Andre tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

Bare husk at de armbåndene (seabands) må sitte helt nede på armen, så de viser om du ikke har en laaaang genser på deg... Er litt avslørende å gå med om ingen vet ;)

Jeg var heldig og det var vinter når jeg brukte mine, så hadde pulsvarmere utenpå! :jepp:

Spis lite og ofte, det hjelper også! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg var også tidlig kvalm, kastet opp første gangen 5+1. Men nå endte jo det med ekstrem svangerskapskvalme, det krysser jeg alle fingre for at du slipper, Zia. Om du blir så kvalm at du sliter med å få i deg mat, kan det være et tips å spise sånne saftis man fryser selv. Mange av dem smaker nesten ingenting. De reddet meg fra dehydrering stort sett. Salt lakris hjalp innimellom også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så uendelig glad jeg ble på dine vegne av å se at du ENDELIG er :gravid: Zia!

Er lenge siden jeg har vært inne her nå, men har vært inne å sneket på deg FLERE ganger det siste året for å se om ikke du også skulle få gleden av å gå gravid og å bli mamma!

Kjenner det varmet skikkelig å se at det endelig skal bli din tur :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at de armbåndene (seabands) må sitte helt nede på armen, så de viser om du ikke har en laaaang genser på deg... Er litt avslørende å gå med om ingen vet Jeg var heldig og det var vinter når jeg brukte mine, så hadde pulsvarmere utenpå! :jepp:Spis lite og ofte, det hjelper også!

Hadde de på i dag morges før jeg skulle på jobb. Kan visst ikke det heller, for jeg får jo sånne lekre merker som ikke går bort på at par timer etterpå - like avslørende det i grunnen - mange småbarnsmammaer her som nok har disse friskt i minne :fnise:

Jeg var også tidlig kvalm, kastet opp første gangen 5+1. Men nå endte jo det med ekstrem svangerskapskvalme, det krysser jeg alle fingre for at du slipper, Zia. Om du blir så kvalm at du sliter med å få i deg mat, kan det være et tips å spise sånne saftis man fryser selv. Mange av dem smaker nesten ingenting. De reddet meg fra dehydrering stort sett. Salt lakris hjalp innimellom også.

Uff, stakkars, ekstrem kvalme må være ganske fortvilende. Det er jo liksom ikke sånn at man kan tenke at det nok blir borte om en dag eller to... :sjenert:

Saftis var et godt tips - må nok ut å jakte på sånne isfomer :jepp:

:vinke:Så uendelig glad jeg ble på dine vegne av å se at du ENDELIG er :gravid: Zia!Er lenge siden jeg har vært inne her nå, men har vært inne å sneket på deg FLERE ganger det siste året for å se om ikke du også skulle få gleden av å gå gravid og å bli mamma!Kjenner det varmet skikkelig å se at det endelig skal bli din tur :klemmer:

:hoppe: Så koselig at du er tilbake!! Og grattis her inne også :klemmer:

Så fint skrevet av deg også - gleder meg til vi skal henge i samme terminklubb med hver vår spire i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh Zia-mor :klemmer: håper du slipper unna kvalme mer enn et par uker.. jeg syns iallfall kvalme er helt grusomt! blir kanskje littebittegrann bedre hvis jeg vet at det blir en unge ut av det, men likevel :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, har sneket litt før i denne boka, men da med en annen bruker.. Så nå er det kaaanskje på tide å si gratulerer? :D (bedre sent enn aldri)

For en fantastisk følelse det må være å vite at man har en liten en inni magen sin :rodmer:

Endret av Tigerliljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Zia-mor :klemmer: håper du slipper unna kvalme mer enn et par uker.. jeg syns iallfall kvalme er helt grusomt! blir kanskje littebittegrann bedre hvis jeg vet at det blir en unge ut av det, men likevel :sjenert:

Det hjelper litt å tenke på årsaken til kvalmen ja, heldigvis :klem:

Heihei, har sneket litt før i denne boka, men da med en annen bruker.. Så nå er det kaaanskje på tide å si gratulerer? :D (bedre sent enn aldri)

For en fantastisk følelse det må være å vite at man har en liten en inni magen sin :rodmer:

Så koselig med nytt besøk! Hva var gamle nicket ditt...? :sjenert: Blir nysgjerrig jeg vet du :fnise:

Er du prøver eller gravid? :)

Foreløpig er det helt fjernt at det er noe inni der. Litt mer virkelig i og med at jeg har blitt kvalm denne uka, men fremdeles merkelig :fnise:

Så kjedelig med den kvalmen :( Men det er jo i allefall et veldig godt tegn da :strix:

Ja, det er jo et godt tegn :klemmer: Nå er det jammen meg snart din tur! Og Pusilus, Lollipop og Alabama :klem:

Kvalmen ble litt bedre etter at jeg kom hjem og fikk på seabandsene. Men så skulle vi spise middag, og da fikk jeg først en helt ekstrem sultfølelse i magen, virkelig så det gjør VONDT. Og så ble jeg kvalm ettersom jeg spiste, men fremdeles skrubbsulten. Spiste søren meg nesten en hel sånn ferdigpai beregnet for 2-3 personer, og enda er jeg super-sulten! Er det virkelig normalt? :sprettoy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nupsida tidligere, men har aldri kommentert før nå :)

Hmm.. jeg er vell egentlig en prøver, men er ganske ny i gamet, så har ikke begynt med testing av eggløsning, og slikt, tenkte å bare kjøre på med litt ekstra senge kos og se hva som skjedde.

Venter mensen iløpet av uka, men har følt meg rar de to siste ukene, ømme brystvorter, og de to siste dagene har jeg hatt murringer i magen, akkuratt som når jeg har mensen, men når de dukker opp pleier mensen komme i løpet av 20 min, men nå har det gått to dager, så kanskje det er en mulighet for at det har klaffet :D

Håper du slipper unna med ikke så alt for ille kvalme da :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du i hvertfall skikkelig gravid :fnise: Når det står på som verst får du tenke tilbake på hvor sterkt du har ønsket dette :fnise: Det hjelper og å tenke på at kvalmen blir bedre. Jeg ble bra i uke 11-12. Helt plutselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter mensen iløpet av uka, men har følt meg rar de to siste ukene, ømme brystvorter, og de to siste dagene har jeg hatt murringer i magen, akkuratt som når jeg har mensen, men når de dukker opp pleier mensen komme i løpet av 20 min, men nå har det gått to dager, så kanskje det er en mulighet for at det har klaffet :D

Håper du skaffer den en dagbok da, om du ikke allerede har, så jeg kan følge med på deg videre :hoppe:

Og spennende tid du er inne i nå! Du kan jo være gravid allerede :duskedame: Har du planer om testing, eller venter du og ser om tanta kommer?

Nå er du i hvertfall skikkelig gravid :fnise: Når det står på som verst får du tenke tilbake på hvor sterkt du har ønsket dette :fnise: Det hjelper og å tenke på at kvalmen blir bedre. Jeg ble bra i uke 11-12. Helt plutselig.

Ja, jeg trøster meg med at dette er VELDIG selvvalgt (men akkurat nå tenker jeg at mannen i grunnen kunne vært den som måtte bære frem barnet mitt :lol:)

:ler: Neida, virkelig, så er det ikke SÅ ille enda... Har nok langt værre i møte, så burde ikke klage enda... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du skaffer den en dagbok da, om du ikke allerede har, så jeg kan følge med på deg videre :hoppe:

Og spennende tid du er inne i nå! Du kan jo være gravid allerede :duskedame: Har du planer om testing, eller venter du og ser om tanta kommer?

jeg er ikke så flink med dagbøker og slikt, så har ikke noen ennå :P Men, er det en liten spire der, så kommer jeg nok til å begynne med en :D Jeg er så nervøs for at det bare er meg som er oversensitiv over symptomer, så jeg venter å ser om tanta kommer iløpet av de neste dagene, gjør den ikke det så blir det test! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo et godt tegn :klemmer: Nå er det jammen meg snart din tur! Og Pusilus, Lollipop og Alabama :klem:

:pls: Det stemmer jeg veldig for :jepp:

Det høres kjent ut med både kvalme og ulvehunger ;) Tyrkisk pepper var et must, eller salmiakk läkerol.. Jeg levde på det, grønne epler og gul godmorgen under den værste kvalmen (jeg liker ikke grønne epler en gang :sprettoy: ) Seabands var fast tilbehør også, og da jeg var i uke åtte dreit jeg en lang marsj i at de var lett gjenkjennelig og hadde dem på på jobb. Forsøkte å ha langermet på meg da så klart ; )

Håper kvalmen roer seg litt, og er bare akkurat nok til stede for å berolige deg om at alt er bra :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke tall på hvor mange liter med Bonaqua lemon jeg har drukket under graviditeten, eller hvor mange ritzkjeks jeg har spist :ler:

Men det som fungerte for meg en liten stund var ingefærkapsler fra apoteket :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, i dag er kvalmen så godt som borte. Puppene er ikke ømme i dag heller.

Var veldig kvalm plutselig på tirsdag, for første gang, deretter litt mindre, men nok, onsdag og i går, og så ingenting i dag. :klo:

Kan dere erfarne gravide kvinnfolk berolige meg nå? Plutselig dør symptomene ut, og det etter forrige helg med bittelitt brun utflod... Føler bare jeg ser "MA" blinkende foran meg hele tiden :overrasket:

Argh - blir paranoid av dette :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er bekymret..Men du får trøste deg med at vi er mange som har går gjennom svangerskapet uten et eneste symptom, men med sprell levende spirer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...