*Lollipop* Skrevet 25. januar 2013 #3561 Del Skrevet 25. januar 2013 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 27. januar 2013 Forfatter #3562 Del Skrevet 27. januar 2013 Lollipop Går fint her - tida tikker og går - aner ikke om EL har vært eller ikke, eller om jeg fremdeles har vanlige sykluser, men IKM er senest starten av neste uke, dvs ikke den som kommer nå, men den etter der igjen, første februar-uka. Har tatt en haug blodprøver hos legen nylig også, deriblant alle hormonene som viser noe om PCOS-tilstand, så blir litt interessant å se resultatet av de. Måtte ta nye for å sende med henvisning til IVF-avd på Riksen... Regner med at henvisningen er hos Riksen i løpet av neste uke. Så ikke mye nytt å melde her, ergo blir det en stille bok... Men er her fremdeles da, bare ikke alltid det skjer stort. Driver så smått og pusler med bursdagsplaner for lillegutt - bare et par uker igjen til han er et helt år! Hjelp som tida flyr Han blir bare søtere og søtere fremdeles - tar det noensinne slutt? Tenker hver dag på hvor heldige vi er som har han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 27. januar 2013 #3563 Del Skrevet 27. januar 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 27. januar 2013 #3564 Del Skrevet 27. januar 2013 Snart ett år Ang de kravene til staten, så kunne de tatt litt hensyn til hver families situasjon. Egen bedrift er ikke alltid forenelig med tre måneders fravær, kundene forsvinner raskt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 27. januar 2013 #3565 Del Skrevet 27. januar 2013 Spennende med både ikm snart og blodprøver Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 29. januar 2013 #3566 Del Skrevet 29. januar 2013 Krysser for deg snuppa!!! :strix: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 29. januar 2013 Forfatter #3567 Del Skrevet 29. januar 2013 Snille jenter Fikk blodprøveresultater fra hormonprøvene mine i dag - skjønner ikke stort, men legen skrev at alt så fint ut, og jeg ser at verdiene ligger innnefor normalen, og er langt unna forrige runde med blodprøver (som jeg tok i 2010 da vi begynte utredning). Og det er jo bra, for da de forrige prøvene ble tatt så tilsa jo resultatene at jeg helt klart hadde PCOS. Har ikke spurt ut legen, for dette skal jo bare sendes til sykehuset med rekvisisjonen for å komme i gang med søsken. Får vel tidsnok info. Skal til gyn utpå våren også, og da sjekker han vel stå på eggstokkene med UL. Men så langt er det jo fin-fint at jeg har hatt normale sykluser iallfall, så fingers crossed! Det dumme er at jeg kanskje har fått så normale sykluser at de er kortere enn jeg er vant med, og dermed er det mulig at vi misset EL denne syklusen. Vet jo ikke akkurat når EL var enda (om jeg har hatt det), men har en mistanke. Gjenstår å se Og for å klage litt, så ble jeg mishandlet av en legesekretær i dag! Hun som tok blodprøve gjorde det nok ikke alt for ofte, så merket at jeg kjente stikket inn litt mer enn vanlig. Greit nok, men ut - AU!! Jeg fikk på bomullslapp med en gang, så så jo ikke noe rart. Men da jeg kom ut i bilen til mannen sa jeg at det svidde så sykt og at det kjentes som jeg blødde masse, og at det føltes som hun hadde kuttet meg opp (føltes en smuuuule hypokonder-isk ut ja...), så tok av jakken for å sjekke. Og da hadde jeg faktisk blødd masse, og hadde et kutt på ca 1 cm akkurat i bøyen i albuen der hun stakk nåla. Hun har sikkert tatt nåla opp før den var helt ute, og kuttet seg ut siste biten. AU!! Var faktisk dritvondt, og er det enda - hele armen var helt nummen og rar... *mumler* Jaja, finnes jo værre ting her i livet da - haha. Men må jo få klage litt i blant og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 30. januar 2013 #3568 Del Skrevet 30. januar 2013 Det er jo kjempebra om du får litt kortere sykluser Selv om det da sikkert blir en tilvenning å treffe EL litt tidligere da Men hipp hurra for gode blodprøver også! Ser ut som at lillegutt har gjort jobben sin når han ble født og fått systemet til å fungere litt bedre og ingen ting er bedre enn det! Man hører jo stadig historier om alle som har fått hjelp som plutselig blir spontant gravide igjen. Au! Det hørtes forferdelig vondt ut! Sånt har man fullt lov å klage på Zia-mor, det hørtes jo virkelig ikke noe særlig ut. Syns det er ille nok bare å få det vanlige stikket jeg, men å bli kuttet opp i tillegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 30. januar 2013 #3569 Del Skrevet 30. januar 2013 Så deilig med så lang permisjon! Jeg måtte begynne på skolen da O var 9,5 måneder, og det var rett ut i praksis noe som vil si fulle dager. Her begynte O i bhg noen dager før ettårsdagen. Da hadde han hatt kjempelang tilvenning. Det vanlige er jo tre dager hvor ungen er ganske mye alene uten foreldre tredje dagen, men pappaen brukte barnehagen som åpen barnehage tre uker før han skulle begynne, så han var godt vant og stortrives der! Jeg gruet meg veldig til at han skulle gå i barnehagen, men ser hvor godt han har av det. Han har knapt tid til å si hade til meg når vi kommer. I dag satt han seg rett ned ved en bodegård og så på dyrene, enset ikke at jeg gikk. Men jeg prøver å ha som regel at han er maximalt 7 timer i bhg. Med sovetiden har han da max 5 timer våkentid der i løpet av dagen. Dvs. leverer halv åtte og henter halv tre.Men noen dager henter jeg han tidligere eller leverer senere. Andre barn på samme alder leveres syv og hentes ikke halv fire..Det synes jeg blir litt lenge.. Men foreldrene har jo ikke noe valg da. Når jeg er ferdig utdannet så blir det samme greia for O Da må jeg lever han syv, og klarer neppe å hente han før fire..Jeg kommer til å ha nesten 30 min reisevei til arbeidsplassen, så det går jo en hel time bort bare til det.. *grøss* Men nå prater jeg meg bort.. Er veldig spennende dette med prøvingen! Håper det går veien deres og at dere klarer det uten hjelp denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 1. februar 2013 Forfatter #3570 Del Skrevet 1. februar 2013 Så deilig at O trives så godt i barnehagen, Tery!! Den innkjøringa hørtes jo helt super ut! Vi håper også å kunne begrense barnehage-tida til maks 6-7 timer i løpet av dagen. Og om vi får et barn til etter hvert, så kommer jeg iallfall til å la han få mange korte dager når jeg er i perm, og en del fridager også. De har jo godt av å sosialisere og leke når de begynner å bli litt eldre, så vil jo at han skal gå i barnehage også selvsagt, men godt å la han slippe å være der alt for lenge også. Bestilte en ny ladning gravi-tester i dag... Håper jeg ikke får bruk for de (fordi jeg blir gravid fort!), samtidig som jeg håper jeg får bruk for de (fordi jeg i såfall da har regelmessige sykluser og en grunn til å teste), haha, godt jeg kan bestemme meg Om jeg har hatt EL denne syklusen så begynner vel spenninga rett over helgen... Ikke merket noe særlig som skulle tilsi at det er en spire på gang. Men gjorde forsåvidt ikke det med lillegutt heller... Men dere som evt har flere barn, har dere hatt samme symptomer hver gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 2. februar 2013 #3571 Del Skrevet 2. februar 2013 Spenningen er i gang! Og tenk at lillegutt nærmer seg ett år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #3572 Del Skrevet 2. februar 2013 Hmm, var bittelitt farge i utflod i dag morges - lover ikke bra. Pleier alltid å ha det 1-2 dager før tanta. Eneste gangen det IKKE var sånn var da jeg var gravid... Men får nå bare vente å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. februar 2013 #3573 Del Skrevet 2. februar 2013 Det er utrolig å tenke på at det bare er få dager i en syklus en egentlig kan bli gravid, og hvor fort en kan komme til å hoppe over perioden hvis en ikke er obs! Uansett... Om det ikke skulle klaffe denne runden, så er det jo kjempepositivt at blodprøvene ser så fine ut og at du har regelmessige sykluser Jeg følger spent med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 3. februar 2013 #3574 Del Skrevet 3. februar 2013 Mine symptomer på svangerskap har så langt vært veldig like de to gangene mine. Dvs ingenting i begynnelsen, så litt trøtt og kvalm. Får håpe spiren sitter av seg selv snart. Og å ikke preggers på første pp er ingen skam altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 3. februar 2013 Forfatter #3575 Del Skrevet 3. februar 2013 Selvom det er veldig spennende hver måned nå, og det blir litt sånn "pokker" om man bommet på EL, så er vi iallfall mye roligere nå enn med første. Vi har jo en - verdens beste Men merker at jeg for hver syklus er litt sånn ; oki, denne syklusen var normal, men er det stopp nå? Men får bare se... Det er jo spennende å kunne prøve på normalt vis da iallfall!! Cypress, det er andre PP, men ingen skam da heller kanskje? Litt farget utflod et par ganger i dag og (er så digg å dele den slags... ), og masse murringer. Småkvalm og, men kan jo være andre grunner... But it ain't over 'til the fat lady sings! Så får nå bare vente å se da... Ellers har dagen gått med til litt ferie-surfing... Usikker på hva/hvor vi vil dra med en liten 1-2 åring på slep... Vil jo at han skal kose seg masse, men samtidig må jeg innrømme at overfulle charterstrender midtsommers ikke er det som frister mest heller... Kanskje bedre å dra bittelitt lenger ut over høsten? Til et varmt sted, men ikke et sted der kjøttkaker og vg kjøpes av en norsktalende spanjol/greker liksom.... Hmm....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 4. februar 2013 #3576 Del Skrevet 4. februar 2013 Ååh ferie tenk så deilig å reise bort i varmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 4. februar 2013 #3577 Del Skrevet 4. februar 2013 Så spennende det er å følge med hos deg nå når dere prøver!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. februar 2013 #3578 Del Skrevet 4. februar 2013 Si i fra om du finner noen gode reisemål! Usikkert om vi kommer oss på noen ferie, men kjekt å ha noen tips i bakhodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 6. februar 2013 #3579 Del Skrevet 6. februar 2013 Reiseanbefaling: Karpathos, men ikke Karpathos by... Bo i Lefkos! Bittelite tettsted, noen norske turister, men sett i forhold til at det er 3-4 hotell som antagelig har max 4 rom/leiligheter hver som leies ut til nordmenn, så er det relativt begrenset. Ingen høyklassehotell med badebaseng da... Ganske mange små tavernaer. (Mye fisk, fiskelandsby) Noen få, bittesmå butikker. Og tre strender. (Den ene var det ganske mye vind på, men de andre lå mye mer skjermet.) To ganske langgrunne med liggestoler og parasoller, og en veldig stille, litt mer "snorklevennlig" badebukt. Der var det vel 4 par på det meste, tror jeg... Sandstrender alt sammen, selvfølgelig... Det finnes mange sånne steder, altså. Også på øyer som Kreta... En 1-2 åring trenger vel omtrent følgende: Vann, sand, spade, bøtte og skygge... (Samt et sted som selger is...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 6. februar 2013 Forfatter #3580 Del Skrevet 6. februar 2013 (endret) Så flott med tips, Susan! Noteres i boka! Tanta kom med brask og bram, så da er vi over i PP3. Veldig spennende å se fortsettelsen på syklusene mine. Jeg bruker FF for å ha en viss oversikt - må jo nesten det med sykluser som mine Og der har sykluslengder siden jeg fikk igjen mensen etter fødsel vært 36 dager, 35 dager og 31 dager. I samme periode har ammingen gradvis blitt nedtrappet, så med normalfungerende kropp stemmer det jo finfint at syklusene skal bli kortere når ikke amme-hormonet prolaktin er så tilstedeværende. Nå ammer jeg ikke i det hele tatt lenger, så da blir det jo spennende å se hva som skjer videre. Er nesten gøy dette, når kroppen er normal - spennende å se hvordan det er å være normal Nærmer seg jobbstart nå - et par uker igjen - er litt delt - noen dager tenker jeg at det går fint (fordi det må det), andre dager tenker jeg bare "nei nei nei nei nei!". Skulle ønske jeg hadde masse masse penger gitt - da hadde valget vært enkelt! Annerledes når barna blir eldre - de trenger jo frihet og muligheten til å utforske på egen hånd de og, men når de er så små.... uff uff... Endret 6. februar 2013 av Zia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå