Gå til innhold

Muscle women

Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
På senteret der vi trener legger folk aldri ting på plass, så man er jo bare nødt til å gå rundt og leite etter ting. :Nikke:

Jeg merker at jeg blir litt ekstra slapp med ryddingen selv når ingen andre gjør det heller.. FY.. Men det jeg alltid rydder er hantlene, ingenting er så irriterende som å ikke finne dem liggende på plassen sin. Det har blitt utrolig mye bedre etter at de fikk satt opp lapper på alle stativene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg merker at jeg blir litt ekstra slapp med ryddingen selv når ingen andre gjør det heller.. FY.. Men det jeg alltid rydder er hantlene, ingenting er så irriterende som å ikke finne dem liggende på plassen sin. Det har blitt utrolig mye bedre etter at de fikk satt opp lapper på alle stativene.

Fyy! :nei: Ikke rart ingen rydder hvis alle tenker sånn! ;) Jeg prøver å rydde etter meg, legger slynga tilbake i boksen sin og sånn. Men det er fort gjort å tenke at man ikke gidder når ingen andre gidder. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Fyy! :nei: Ikke rart ingen rydder hvis alle tenker sånn! ;) Jeg prøver å rydde etter meg, legger slynga tilbake i boksen sin og sånn. Men det er fort gjort å tenke at man ikke gidder når ingen andre gidder. :Nikke:

Jeg rydder alle sånne løse deler. Men jeg er litt slapp noen ganger med å ta vektskivene av stengene når jeg har kjørt knebøy og benkpress. Markstangen rydder jeg alltid opp. Og baller, slynger, kettlebells, belter.. Jeg rydder alt som ligger på bakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rydder alle sånne løse deler. Men jeg er litt slapp noen ganger med å ta vektskivene av stengene når jeg har kjørt knebøy og benkpress. Markstangen rydder jeg alltid opp. Og baller, slynger, kettlebells, belter.. Jeg rydder alt som ligger på bakken!

Hehe, jammen det er rydding godt nok det, selv om jeg stort sett prøver å ta av vektskivene også. Når man tar markløft er man jo nesten nødt til å rydde for å i det hele tatt få stanga tilbake på plass. :fnise:

HS-apparatene tar jeg ikke av vektskivene på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, må jeg få legge til, spesielt jenter, ja vi blir nok lagt litt mer merke til i styrkeavdelingen, men jeg tror det er sjeldent at det evt stirres på om vi leter etter en sikringsklype eller ikke ;)

Sant nok. Jeg får også mange blikk, og jeg merker at det har noe med programmet jeg kjører å gjøre, folk er rett og slett nysgjerrige. (Det er hvertfall ikke fordi jeg har så forbaska fin rompe eller noe, jeg får nemlig INGEN blikk når jeg står på ellipsen :ler: )

Det er litt morsomt med de som etterhvert tør å komme og spørre... jeg har sett på dem lenge i forkant at de lurer på noe :fnise:

Alle har vært høflige og hyggelige, gutta i frivektsavdelingen er rett og slett kjempesøte, og ikke skumle i det hele tatt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg synes det virker som om det er flere jenter som har funnet veien inn på frivekstavdelingen nå. Personlig tror jeg det har en sammenheng med styrketimene i sal som har gjort at mange jenter har fått innføring i bruk av frivekter på en mer "skånsom" måte, som har gjort terskelen mindre for å trene alene.

*Hånda i været* Jeg er et resultat av utholdende styrke-timer i sal. Nå ble jeg så støl av "mer vekt, færre reps"-opplegget jeg kjørte i går at jeg vurderer å gå over til split egentrening istedenfor saltreningene, og heller kjører annen kondistrening ved siden av. Evt 2x styrke egentrening + 1 saltreningsdag i uka.

Føler jeg har blitt godt kjent med teknikken gjennom saltreningene. Nå vet jeg forskjellen på sidehev og skulderpress, altså jeg vet hva ting heter, og føler meg kompetent nok til å sette opp et cirka-program til meg selv :)

Må også nevne at dere damer her også er og har vært til stor inspirasjon :smilbla: :smilbla: :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro Annikken :nigo: Jeg var litt som deg, bare at jeg kunne ikke navna på de forskjellige øvelsene! De ble aldri nevnt, men etterhvert som jeg da sjekka hvilke øvelser folk prata om så var det nesten alltid "aah den ja" for den hadde vi gjort mye på gruppetimene etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

:fnise: Jeg har alltid fryktet saltimer med styrke, så jeg gikk rett på eget program. Men nå elsker jeg sirkeltreningen da!! Det er det nærmeste jeg kommer til en PT-time. Og den er "gratis".

Jeg syns det er så flott med jenter i styrkeavdelingen. Nå de siste ukene har det dessverre vært veldig få jenter i sikte.. Men det har kanskje generelt vært få folk, alle stresser mot jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo "gammal danser", så jeg er vant til å ha instruktør og bra musikk, samt å gjøre øvelser i takt til (samme hver gang) sang. Derfor har saltimer falt naturlig for meg. Jeg trives med å hente energi fra musikken. Tipper derfor jeg kommer til å finne "en sang for hver øvelse" om jeg skal sette opp mitt eget program også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hva er deres 3 høyeste mål angående trening 2010? :D

Mine mål:

1.

Benkpress: BW

Knebøy: 100 kg

Markløft: 120 kg

Chins: BW bredt overhåndsgrep, gjerne mer enn 1 ;)

2.

Trene mer fall og spenst med lucy :tommelopp:

3.

Bli lettere :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Mine mål:

1.

Benkpress: BW

Knebøy: 110 kg

Markløft: 125 kg

Chins: BW bredt overhåndsgrep, minimum 5 ;)

2.

Trene mer fall og spenst med SportyShorty :tommelopp:

3.

Bli tyngre (hvis det må til) :fnise:

... :fnise: ...

Gleder meg til 2010!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Hihi, sorry, jeg ser jeg nesten var litt frekk som stjal stilen din SportyShorty.. Må legge til at jeg jo egentlig har mål som avspeiles av BW, noe som vil si at blir jeg tyngre må jeg løfte mer.

Også vi jeg klare ettbens knebøy, også vil jeg danse litt mer. Og ha det gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine mål:

1. Forbedre tida på Sentrumsløpet, tid på 55 minutter eller bedre.

2. Forbedre tida på Oslo Maraton: 1t og 50 min eller bedre.

3. Gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse.

Har også et par styrkemål, men jeg må regne på hva jeg løfter i dag, og så finne ut hva som blir målene. :ler:

Tror det blir ca sånn:

Markløft: 75 kg på 5x4-6 reps

Knebøy: BW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mål:

1. Løpe maraton! Løpe 10km på under 1t :fnise:

2. Benk: BW

Markløft: BW (Ser en gjenganger der ja..)

3. Bli lettere!

Har holdt på såpass lite enda at jeg regner med at noen mål nås fortere enn andre, så jeg må nok bare oppdatere etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Mine mål:

1. Løpe maraton! Løpe 10km på under 1t :fnise:

2. Benk: BW

Markløft: BW (Ser en gjenganger der ja..)

3. Bli lettere!

Har holdt på såpass lite enda at jeg regner med at noen mål nås fortere enn andre, så jeg må nok bare oppdatere etterhvert!

Du er vel ikke så langt unna BW i knebøy? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hihi, sorry, jeg ser jeg nesten var litt frekk som stjal stilen din SportyShorty.. Må legge til at jeg jo egentlig har mål som avspeiles av BW, noe som vil si at blir jeg tyngre må jeg løfte mer.

Også vi jeg klare ettbens knebøy, også vil jeg danse litt mer. Og ha det gøy!!

:ler: Stjel i vei!

Jeg vil forresten også klare ettbens knebøy, klarte å komme halveis opp i går, så det er ingen umulighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg vil forresten også klare ettbens knebøy, klarte å komme halveis opp i går, så det er ingen umulighet. :)

Forbasket! *øveøve* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...