Gå til innhold

Muscle women


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Jeg må nesten ta tallene fra før jeg ble gravid, både kroppsvekt og 1RM. :fnise:

Benk: 58,93

Bøy: 94,3

Mark: 96,2

Tot: 249,9

Ganske fornøyd, siden jeg begynte å trene benk og mark først systematisk for ett år siden.

@ Icere: Jeg har tips om en treningsdagbok som regner ut 1RM for deg uansett hvor mange reps du tar, men det må jeg nesten ta på PM. Rop ut om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

@ Icere: Jeg har tips om en treningsdagbok som regner ut 1RM for deg uansett hvor mange reps du tar, men det må jeg nesten ta på PM. Rop ut om du er interessert.

Gjerne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Wildlily. Jeg sendte deg en pm ang. dette innlegget, men du logget av før du rakk å lese den.

Jeg håper at folk kan ta denne type diskusjoner en annen plass, så det ikke sporer av med side opp og side ned med meninger om teite folk på trening og hvordan man kler seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK jenter, jeg går jo på intermittent fasting (IF) som dere vet, og nå etter jul har jeg funnet ut at jeg bør legge inn et måltid til (hadde to i halvannen mnd før jul) pga restitusjon ift trening. Jeg vil gjerne ha litt tips og synspunkter på hvordan dere ville plassert de tre måltidene innen tidsrammen kl 11-22, ift trening. Det varierer når jeg kan trene, så ta utgangspunkt i timer før/etter. :) Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Huff, åpnet kjeften min i dag på to unge damer som stod der å spratt i en vinkel på 45 til 60 grader i dag. Jeg kunne ikke annet enn å flire når de startet. Forsøkte å gi noen tips. Men da gikk de istede. For plutselig ble hun ene henta!

Det var så rart å se på, var ikke i nærheten av 90 graderen. Og begge to i aaaaltfor trange treningsklær.

Det er ofte man har lyst til å kommentere på andres treningsrutiner, men så lenge folk ikke gjør ting som er skadelig skal man være litt forsiktig. Det er ikke slik at alle har knær til å gå dypt i bøy, og det er definitivt ikke alle som vil bli fortalt at de gjør feil.

edit: er forresten enig med Icere, er ikke noe vi trenger å diskutere i denne tråden :)

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
OK jenter, jeg går jo på intermittent fasting (IF) som dere vet, og nå etter jul har jeg funnet ut at jeg bør legge inn et måltid til (hadde to i halvannen mnd før jul) pga restitusjon ift trening. Jeg vil gjerne ha litt tips og synspunkter på hvordan dere ville plassert de tre måltidene innen tidsrammen kl 11-22, ift trening. Det varierer når jeg kan trene, så ta utgangspunkt i timer før/etter. :) Takk!!

Jeg tenker et måltid klokken 11-12 uansett, så et ca halvtime-en time før trening, litt småtterier etter trening (sjokomelk!) og det store måltidet så fort det blir laget, ca..

Jeg antar at du uansett ikke trener VELDIG tidlig på dagen slik at det blir mye mat over få timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger variasjon! Motivasjonen er på bånn og jeg er møkklei splitt. Noen av dere eminente styrkedamer som kan gi meg forslag til et helkroppsprogram de har trent med god effekt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker et måltid klokken 11-12 uansett, så et ca halvtime-en time før trening, litt småtterier etter trening (sjokomelk!) og det store måltidet så fort det blir laget, ca..

Jeg antar at du uansett ikke trener VELDIG tidlig på dagen slik at det blir mye mat over få timer.

Takk for tilbakemelding. Jeg lurer på om en halvtime før trening blir knapt, men en time bør gå fint. Utfordringen er at jeg ikke vil ha et enda et ekstra måltid, slik at det blir to små i tillegg til to store. Får heller satse på at jeg får laget middag raskt etter trening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det fem uker til Fitness 2010-messen på Lillestrøm. Jeg har lagret en mail fra Treningsforum der jeg kan skrive ut "2 for 2-billett", så hvis jeg skal videresende denne til noen, send meg en pm.

Hvor mange har tenkt seg dit? Hadde vært hyggelig å møte noen av dere her som jeg ikke har hilst på ennå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg kunne tenke meg å dra, men har noen tenkt på når ila helga de skal? Jeg har ikke lagt noen planer, bortsett fra at det er den 12. OL starter, så jeg er keen på å få med meg litt seremoni og annet snadder! Ooooo gleder meg :nigo: Både til messen og til OL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg å dra, men har noen tenkt på når ila helga de skal? Jeg har ikke lagt noen planer, bortsett fra at det er den 12. OL starter, så jeg er keen på å få med meg litt seremoni og annet snadder! Ooooo gleder meg :nigo: Både til messen og til OL!

Vil du være min 2 for 1? :rødme:

Også kan vi dra når det passer for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger variasjon! Motivasjonen er på bånn og jeg er møkklei splitt. Noen av dere eminente styrkedamer som kan gi meg forslag til et helkroppsprogram de har trent med god effekt? :)

Jeg vet ikke om det passer for deg, men jeg har pleid å gå over til program med bare baseøvelser (bøy, mark, benk/brystpress, en form for nedtrekk/chins, skulderpress og evt. strakmark. Ikke alltid jeg tar med mark heller) når jeg er drittlei. Går også ned til bare to dager i uken. I tillegg har jeg om jeg tidligere har kjørt tungt på splittprogrammet lagt opp til flere reps og lettere vekter, eller omvendt. Driter i å trene de små muskelgruppene alene (de blir kjørt ganske hardt uansett med baseøvelsene), og legger inn mage når jeg føler for det.

Det ligger ikke så mye mer vitenskapelig bak det enn at det funker for meg. :ler: Variasjon og korte, effektive økter er uansett stikkordet for meg når jeg er demotivert. Jeg kjører uansett alltid ganske korte styrkeøkter (prøver å begrense meg til en time); jeg føler fremgangen kommer raskere om jeg ikke driver og herjer halvannen til to timer om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne reist på messe, men blir litt langt desverre :( Det er ikke noe som skjer rundt her som dere kan komme på da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det passer for deg, men jeg har pleid å gå over til program med bare baseøvelser (bøy, mark, benk/brystpress, en form for nedtrekk/chins, skulderpress og evt. strakmark. Ikke alltid jeg tar med mark heller) når jeg er drittlei. Går også ned til bare to dager i uken. I tillegg har jeg om jeg tidligere har kjørt tungt på splittprogrammet lagt opp til flere reps og lettere vekter, eller omvendt. Driter i å trene de små muskelgruppene alene (de blir kjørt ganske hardt uansett med baseøvelsene), og legger inn mage når jeg føler for det.

Takk for svar! :) Sikkert en veldig god idé å kutte ut alle småøvelser/isolasjonsøvelser. Er vel i grunnen de som er kjedeligst og som er lettest å tenke at man ikke gidder. Rett og slett keep it simple.

Det ligger ikke så mye mer vitenskapelig bak det enn at det funker for meg. :ler: Variasjon og korte, effektive økter er uansett stikkordet for meg når jeg er demotivert. Jeg kjører uansett alltid ganske korte styrkeøkter (prøver å begrense meg til en time); jeg føler fremgangen kommer raskere om jeg ikke driver og herjer halvannen til to timer om gangen.

Jeg trenger ikke noe vitenskapelig, bare jeg finner tilbake motivasjonen. :)

Hva merker egentlig folk forskjell på når man kjører helkropp og splitt? Jeg har ikke kjørt helkropp på veldig mange år, så det kan jo bli spennende å se hvordan det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva merker egentlig folk forskjell på når man kjører helkropp og splitt? Jeg har ikke kjørt helkropp på veldig mange år, så det kan jo bli spennende å se hvordan det er.

Da jeg kjørte helkroppsprogram bygget rundt baseøvelsene nå før jul, syntes jeg det var grisetungt. :gjeiper: Kan ha sammenheng med at jeg i denne (mørketids)perioden er generelt energiløs og lite opplagt, så jeg er ikke helt sikker på at det var selve programmet som var tungt. lucy kjørte samme type program i sommer, og var veldig fornøyd.

Vil ellers også anbefale å kutte alle 'småøvelser'.

Lykke til med motivasjonsboost! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svar! :) Sikkert en veldig god idé å kutte ut alle småøvelser/isolasjonsøvelser. Er vel i grunnen de som er kjedeligst og som er lettest å tenke at man ikke gidder. Rett og slett keep it simple.

Om man i tillegg tenker muskelvekst og forbrenning, er det å ha fokus på de større gruppene fremfor de små absolutt å foretrekke, egentlig. Men som alltid gjelder jo prinsippet om periodisering.

Hva merker egentlig folk forskjell på når man kjører helkropp og splitt? Jeg har ikke kjørt helkropp på veldig mange år, så det kan jo bli spennende å se hvordan det er.

Stølheten. :ler:

Etter en innkjøringsperiode merker jeg egentlig ikke så stor forskjell, egentlig, bare at fremgangen stort sett kommer. Det samme gjelder når jeg bytter den andre veien. For meg er vel variasjon stikkordet når jeg kommer til et platå, enten det gjelder fremgang og/eller motivasjon.

I vår kjørte jeg to-splitt, bein (inkludert mark) den ene dagen og overkropp den andre. Få reps, tunge vekter. Det fungerte også fint etter lang tid med tresplitt, og jeg tror aldri jeg har hatt så stor fremgang styrkemessig noensinne som i vår. Men det har selvfølgelig også sammenheng med andre faktorer, kostholdet bl.a. I tillegg synes jeg hvile er litt undervurdert ifht. fremgang i styrke. Kroppen min hadde da helt klart fordel av å ikke trene styrke så ofte siden jeg også kjørte mye kondisjon. Og der er man så ulike, jfr. det vi snakket om i boken din for et par dager siden. :)

(Nå kjører jeg helkropp to ganger i uka, men med to ulike helkroppsprogrammer. Kroppen min klarer ikke å restituere seg kjappere nå enn at jeg kan trene styrke mer enn to ganger i uka, og splitt er uaktuelt siden det kjører musklene mine helt ut. :ler:)

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Enigma: Helkroppsprogrammet jeg kjørte i sommer var nesten bare baseøvelser, helt enkelt, spesielt rettet mot vedlikehold da jeg syklet så mye, men jeg økte også endel i noen øvelser, mye av grunnen til det var nok stor mengde, når jeg kjørte samme øvelser 2-3 ganger i uka. Teknikken i spesielt benk kom på plass i sommer pga det programmet. Ellers er det som englefjes sier ofte periodisering som knuser stagnasjon, bra for det fysiske og det psykiske :) Du har jo kjørt programmet ditt såpass lengde nå at det sikkert er deilig med noe litt annet, kjenpesmart av deg! Jeg har programmet liggende på studio, hvis du vil ha inspirasjon kan vi ta en titt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det som englefjes sier ofte periodisering som knuser stagnasjon, bra for det fysiske og det psykiske :) Du har jo kjørt programmet ditt såpass lengde nå at det sikkert er deilig med noe litt annet, kjenpesmart av deg! Jeg har programmet liggende på studio, hvis du vil ha inspirasjon kan vi ta en titt?

Her er det stagnasjon både fysisk og psykisk, så det er helt sikkert på tide med en forandring. :Nikke: Det hadde vært kjempeflott om vi kunne tatt en kikk så jeg kunne få litt inspirasjon av programmet ditt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...