Gå til innhold

Muscle women


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Denne tråden har jeg ikke sett før. Her vil jeg melde meg inn. :)

Fortell litt om bakgrunnen din, treningsvaner osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Off topic: Denne tråden blir konstant stående som ulest i profilen min, og det har den gjort siden i går. Ute i Kosthold og trening-forumet vises den som lest, så det skjer kun på profilen min. Er det bare hos meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortell litt om bakgrunnen din, treningsvaner osv :)

Velkommen yoga. :)

Takk :) Alltid hyggelig å bli tatt godt i mot..

Jeg pløyde gjennom denne tråden i går og ser vel at jeg ikke på noen måte kan sidestille meg med deres treningsmål. -enda...-

Jeg har vært syk i mange år, men er nå frisk. Er ferdig med gjenoppbyggingen av kroppen, men har nå rett og slett fått helt "dilla" på stryketrening og muskler.

Det siste året har jeg trent aktivt styrke i litt over 1 år, primært frivekter, men også noen apparater.

Benk, knebøy etc er med. Kan foreløpig ikke mark pga problematisk bekken.

Per dags dato er jeg inne i en 4-ukers intervall med 16 rep, for å trene utholdenhet på musklene. Om 2 uker skal jeg ned til 10 rep, for deretter 5 rep. Har fast treningspartner av annet kjønn ;)

Altfor få kvinner som trener i frivektsavdelingen, så også altfor få kvinner å måle meg opp med/konkurrere med :fnise:

Trener helkroppsprogram 2-3 ganger i uken. Somregel 3 ganger..

Målet er å bli sterkest mulig, og ha en god progresjon fremover. Når jeg er nede i 10 rep igjen, håper jeg å få økt betraktelig i benk. Det er der jeg opplever å ha dårligst progresjon, men tror det kan ha noe med teknikk og pust å gjøre..

Phu- ja, det var litt om meg..

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor få kvinner som trener i frivektsavdelingen, så også altfor få kvinner å måle meg opp med/konkurrere med :fnise:

Der kjenner vi nok oss alle igjen, og det er det som er så fint med treningsgjengen her på kg. Man får noen å måle seg mot, noen som kan motivere en, heie på en, støtte en og komme med gode tips og fine tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei yoga! :) Har du satt opp programmet ditt selv?

Og benkfrustrasjoner kjenner jeg til :fnise: Hva ligger du på der, sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei yoga! :) Har du satt opp programmet ditt selv?

Og benkfrustrasjoner kjenner jeg til :fnise: Hva ligger du på der, sånn ca?

Nja, har ikke helt satt det opp selv. Hadde en runde med en PT, og samtidig har han jeg trener sammen med veldig god peiling, så jeg overlot det litt i hans hender.

I benk nå ligger jeg bare på 20 kg- 3*10 rep. Stagnerte der helt før jeg gikk opp på antall rep, så denne runden på 16 rep tar jeg flies på skråbenk istedet. Får se om ikke det kan gjøre en forskjell.

Nå er jeg ganske høy og slank itilegg, og i styrkeverdenen er jo ikke det hele tiden en fordel har jeg skjønt.

Noen som har noen tips ang. benk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Nå er jeg ganske høy og slank itilegg, og i styrkeverdenen er jo ikke det hele tiden en fordel har jeg skjønt.

Noen som har noen tips ang. benk? :)

Lang løftebane er visstnok ikke alltid helt gunstig, nei. Er selv 175 cm. Vi får bare gjøre det beste ut av det! :)

Angående benkpress så er det egentlig bare til å prøve å få det inn i programmet to-tre ganger i uken. Det er smart å variere belastning/antall reps, og bytte på 3 x 8-10, 4 x 4, 5 x 5, osv. Beina skal være godt plantet i bakken - ikke opp i kryss eller annet tull, slik enkelte holder på. Sørg for god oppspenning i ryggen slik at brystet kommer høyt. Det kan være smart å søke på Youtube dersom du er usikker på teknikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen tips ang. benk? :)

Jeg fikk beskjed om å la være å kjøre benk overhodet, men heller å kjøre floor press, både med stang og hantler. Stoppen i gulvet gjør at det blir fokus på tricepsen, og den er kjekk å holde sterk. Flatbenk eller hantelpress som noen kaller det er også greit. Det er jo tyngre med hantler uansett, så det vil hjelpe på styrken når man går over til stang igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg kan virkelig anbefale pushups! Jeg sto også helt stille på kg i benk, og kuttet det helt ut. Kjørte mye pushups før jul, og da løsnet det plutselig i benken også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan virkelig anbefale pushups! Jeg sto også helt stille på kg i benk, og kuttet det helt ut. Kjørte mye pushups før jul, og da løsnet det plutselig i benken også. :)

Pushups?

Å hjelpes, det er det lenge siden jeg har prøvd på. Men ja, kanskje det er noe jeg skal forsøke hvis det ikke løsner med flies :)

Hadde vært så innmari moro og fått til benken bra og med flere kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Mitt tips er som fragment sitt, varier, utfordre deg på forskjellige måter, pass på å jobbe inn god teknikk fra begynnelsen av. De gangene jeg har stagnert i benk har jeg vanligvis kjørt meg fast i en rutine som kroppen ikke får nok utfordring av (selv om jeg pusher den) og å veksle mellom ulike typer brysttrening er også bra for å komme seg videre. Men, for å faktisk BLI GOD i benk, må det benkes. Så er alt det andre veldig gode støtteøvelser som forebygger skader, trener deg på en litt annen måte, isolerer på andre måter osv. Så føler jeg personlig at brystmuskulaturen trenger mye mat, har jeg perioder hvor jeg spiser dårlig og har lite matlyst stopper det helt opp.

Ellers høres det jo spennende ut med planene dine fremover, og bruk denne tråden for hva den er verdt, gjengen her inne er veldig fin :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Hei jenter, jeg trenger hjelp og inspirasjon!!!

Øvelser for beina som ikke krever mye stabilisering i ryggen. Jeg er ganske tom, det eneste jeg kommer på er sittende beinpress. Hva annet? Jeg får ikke trent beina nå pga min mangel på kreativitet.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei-øvelser? Altså innside- og utside lår..

Ellers er en mulighet stående gluteus(?)- der du sparker bak ett og ett ben? (men ser at det nok trengs i overkant mye stabilisering av ryggen)

Endret av yoga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Leg curl og leg extension?

Ja og nei-øvelser? Altså de apparatene du sitter og presser låra innover og utover..

Ellers er en mulighet stående gluteus(?)- der du sparker bak ett og ett ben? (men ser at det nok trengs i overkant mye stabilisering av ryggen)

:)

Det ble sittende beinpress, liggende legcurl, stående legghev og gående utfall uten belastning. Ja-nei-apparatene holder jeg meg mest unna fordi de er så lite funksjonelle, og ja yoga du har helt rett, stående bakspark (eller hva den nå heter) er ikke så god for ryggen min, krever veldig mye stabilitet for å isolere rumpa ;)

Gående utfall uten belastning var ikke så ille, tok veldig korte pauser (15-20 sek) og da fikk jeg i alle fall kjenne litt på melkesyren på siste settet.

HÅPER jeg snart kan løfte normalt igjen, i dag forstod jeg hvorfor mange jenter ikke syns styrke er noe morsomt hvis man blir satt til å bare bruke apparater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...