Gå til innhold

Muscle women


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Jeg hadde ikke klart meg uten frokost, lunsj, middag, kvelds og minst et mellommåltid. Synes 7 måltider som jeg spiser nå er litt mye, men samtidig merker jeg de positive effektene av det. Jeg får et mer jevnt humør og slipper å bli trøtt. Eneste problemet er at jeg får i meg så mye mer mat enn jeg er vant med. Å kutte litt ned på størrelsen og fortsatt spise like mange måltider ville passet meg perfekt.

Omtrent det samme her. De dagene jeg trener (tildigere omtrent hver dag, nå litt sjeldnere pga voksende mage) spiser jeg stort sett fem måltider, ikketreningsdager fire. (Da regner jeg ikke med frukt mellom måltider.)

Jeg er blant dem som får skikkelig blodsukkerdipp om det går for lenge mellom måltidene, selv om måltidene er riktig sammensatt. Da blir jeg både sur og slapp og generelt vanskelig å ha med å gjøre. Men man er jo forskjellige, og man bør jo følge det mønsteret som passer en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Omtrent det samme her. De dagene jeg trener (tildigere omtrent hver dag, nå litt sjeldnere pga voksende mage) spiser jeg stort sett fem måltider, ikketreningsdager fire. (Da regner jeg ikke med frukt mellom måltider.)

Jeg er blant dem som får skikkelig blodsukkerdipp om det går for lenge mellom måltidene, selv om måltidene er riktig sammensatt. Da blir jeg både sur og slapp og generelt vanskelig å ha med å gjøre. Men man er jo forskjellige, og man bør jo følge det mønsteret som passer en selv.

Det er akkurat det jeg blir også, og jeg har merket det enda bedre nå, som jeg spiser enda oftere hvor mye sånne ting påvirker humør og hvor våken jeg er. Nå har jeg alltid måttet spise ofte, fordi jeg rett og slett blir dårlig hvis jeg ikke spiser ofte nok. Blir jeg sulten og ikke får mat får jeg vondt i magen når jeg først spiser og da kan hele resten av dagen være ødelagt. I tillegg blir jeg så grinete når jeg blir sulten at jeg blir totalt umulig for andre mennesker å omgås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Nettopp :) Det er viktig å ha i bakhodet at man bør gjøre det som passer en selv best. Det som frustrerer meg er jo at når jeg forteller om hvordan jeg spiser (ikke akkurat i slike fora, men med "vanlige" folk) så får jeg beskjed om at sånn fungerer jo ikke kroppen og jeg vil jo få sååå lavt blodsukker og kjempelav forbrenning.... right :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
...så får jeg beskjed om at sånn fungerer jo ikke kroppen og jeg vil jo få sååå lavt blodsukker og kjempelav forbrenning.... right :ler:

Det er viktig å huske på at dersom du skulle være så uansvarlig og hoppe over et måltid, så vil kroppen gå i sparemodus. Og DA er virkelig alt håp ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Klart. Jeg tror faktisk kroppen går i sparebluss bare jeg tenker på å være ordentlig sulten, assa.

:fnise:

Jeg har egentlig lyst å gå inn og svare i den måltidstråden, men jeg tør nesten ikke :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat det jeg blir også, og jeg har merket det enda bedre nå, som jeg spiser enda oftere hvor mye sånne ting påvirker humør og hvor våken jeg er. Nå har jeg alltid måttet spise ofte, fordi jeg rett og slett blir dårlig hvis jeg ikke spiser ofte nok. Blir jeg sulten og ikke får mat får jeg vondt i magen når jeg først spiser og da kan hele resten av dagen være ødelagt. I tillegg blir jeg så grinete når jeg blir sulten at jeg blir totalt umulig for andre mennesker å omgås.

He he. Det der er hvertfall meg. Jeg må ha mat minst tre ganger om dagen, helst fire, og det blir tydeligere når jeg trener. Å havne på "blodsukker-nedfall" er helt forjævlig; jeg blir kvalm, nedstemt og har bare lyst til å ligge i fosterstilling og rope "faen!" og grine samtidig. Det er helt håpløst. Skulle gjerne vært av den andre sorten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg er akkurat som dere. Kanskje et kvinnefenomen? :klø: Eller kanskje man bare er vant til at kroppen fungerer sånn? Har litt lyst å teste ut periodisk faste faktisk.

:duskedame: Hvem er med? Hvem er med?? :duskedame:

Men, vi må vente til jeg har fått biffkurset med meg. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg er akkurat som dere. Kanskje et kvinnefenomen? :klø: Eller kanskje man bare er vant til at kroppen fungerer sånn? Har litt lyst å teste ut periodisk faste faktisk.

:duskedame: Hvem er med? Hvem er med?? :duskedame:

Men, vi må vente til jeg har fått biffkurset med meg. :laugh:

Og ødelegge flere dager med å ligge i kramper, ha vondt, være kvalm osv? Eh, nei takk du :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hm, jeg er akkurat som dere. Kanskje et kvinnefenomen? :klø: Eller kanskje man bare er vant til at kroppen fungerer sånn? Har litt lyst å teste ut periodisk faste faktisk.

:duskedame: Hvem er med? Hvem er med?? :duskedame:

Men, vi må vente til jeg har fått biffkurset med meg. :laugh:

Jeg er med! Kjører jo IF light nå også men med "bare" 14 timers faste (22-12). Tenkte å utvide med to timer, til 20-12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med! Kjører jo IF light nå også men med "bare" 14 timers faste (22-12). Tenkte å utvide med to timer, til 20-12 :)

Da skal jeg forsøke meg på light først. Men da må jeg begynne å ta med litt lunsj hjemmefra, ellers blir det kjempedyrt. :laugh: Hvor mange måltider har du per dag? Hvor mye spiser du per måltid? Vet at du ikke liker kcal-telling, men jeg må nesten beregne litt på hva hvert måltid skal ligge på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Stort sett tre. Lunsj, og mat før og etter trening. Ca 2000 kcal dagene jeg trener (eller er veldig sulten) og ca 1600 kcal ellers. Normal str på lunsj, og først og fremst ekstra mat etter trening. Det er sant at jeg ikke liker personlig å telle kalorier, men det er fordi jeg synes det er styrete, ikke et prinsipp ;) det er litt av det som er genialt med IF, man klarer ofte å holde et greit kcaltall uansett fordi det er begrenset hvor mye man orker å stappe i seg på kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg bodd alene, skulle jeg vært med på denne. Ser for meg at tilpasningsfasen blir svært smertefull for mine omgivelser :fnise:

Spennende å følge med på dere som vil gjennomføre da! Vet at du har holdt på en stund, Bolledeig, merker du stor forskjell i fettprosent fra da du begynte og frem til nå?

Icere, har du tenkt å måle cm før du begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg er så absolutt ikke med :ler: Never change a winning team. Jeg har det bra nå jeg. I tillegg tror jeg at mine matvaner er et resultat av at jeg har det bra, og at jeg trener mye. Trener ikke mye fordi jeg spiser mye, men omvendt. Og så lenge jeg på ingen måte har som mål å gå ned i vekt, så ser jeg liten grunn til å pine meg selv gjennom en morgen uten mat (jeg blir veldig sliten og får vondt i hodet hvis jeg ikke spiser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Shorty: Har ikke tenkt på det faktisk. Kanskje det. :lur:

lucy: Målet er ikke å gå ned i vekt, men det skjønte du sikkert. ;)

Ellers regner jeg selvfølgelig med at det kan bli tøft og uvant i begynnelsen, men jeg tror mye av årsaken til at man føler seg uvel når man ikke får sine faste måltider, er fordi det er en vane. Kroppen venner seg fort til nye ting, så det er sikkert bare en overgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg merket det i ca to dager, så ga det seg. Jeg har heller ikke et så veldig uttalt mål om å gå noe særlig ned i vekt (så fort jeg er nede på "normalvekten" pleier det å stabilisere seg slik jeg spiser nå), for min del handler det om at det er praktisk, jeg kan spise mer karb uten å føle meg uvel eller legge på meg, og at jeg faktisk gidder å legge litt innsats i det ene måltidet jeg spiser hjemme, mot at jeg skulle spist 2-3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det i ca to dager, så ga det seg. Jeg har heller ikke et så veldig uttalt mål om å gå noe særlig ned i vekt (så fort jeg er nede på "normalvekten" pleier det å stabilisere seg slik jeg spiser nå), for min del handler det om at det er praktisk, jeg kan spise mer karb uten å føle meg uvel eller legge på meg, og at jeg faktisk gidder å legge litt innsats i det ene måltidet jeg spiser hjemme, mot at jeg skulle spist 2-3 ;)

:Nikke: Det jeg tenker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett
Ellers regner jeg selvfølgelig med at det kan bli tøft og uvant i begynnelsen, men jeg tror mye av årsaken til at man føler seg uvel når man ikke får sine faste måltider, er fordi det er en vane. Kroppen venner seg fort til nye ting, så det er sikkert bare en overgang.

Jeg har prøvd begge deler og etter en liten tid går det helt fint med bare et par måltider om dagen. Det dreier seg om hva man er vant til. jeg syns det er kjempepraktisk å ikke ha behov for mat ofte.

Og takk til dere som hadde tips på pusteteknikk forresten, jeg prøvde det med å vente på det perfekte pustet, men fikk det ikke helt til føler jeg. Skal ha veileder på onsdag så får vi se hva han sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Og takk til dere som hadde tips på pusteteknikk forresten, jeg prøvde det med å vente på det perfekte pustet, men fikk det ikke helt til føler jeg. Skal ha veileder på onsdag så får vi se hva han sier :)

Hvis det er vanskelig å vite om pustet er "perfekt" (det er jo mest mitt uttrykk på det), tenk heller at du skal fylle lungene med luft slik at mellomgulvet presser nedover mot mageregionen og hold pusten slik at du får et trykk. Dette trykket er med på å sette ditt naturlige korsett i funksjon og all støttemuskulaturen aktiviseres bedre under for eksempel et markløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...