Gå til innhold

Muscle women

Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Jeg har store problemer med balansen.. Og sikkert styrken også, herregud, det er jo LITT tyngre enn å stå på to ben. Men ikke umulig. Lurer litt på hvordan jeg best skal trene mot det, bruke det som oppvarming kanskje, og prøve å gå dypere og dypere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Klarer noen av dere ettbens knebøy atg?

Dette er vel en øvelse jeg neppe ville kommet fra med livet i behold. Jeg klarer ikke å gå ned (og opp igjen) uten vekter heller. Har verken balanse eller smidighet til å drive med slike sirkusfakter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også prøve :fnise: Får til med andre beinet på step, men ikke fullstendig på ett bein nei! Kommer ned og står og vakler, men ikke opp igjen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tror jeg var en lur avgjørelse Englefjes :fnise:

Ja. :fnise: Jeg kan forøvrig opplyse om at jogging begynner å bli en risikosport for meg. Men jeg tror jeg underholder omgivelsene stort med kroppsholdningen min når jeg løper nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Et sted må man begynne, og i benk øker man veldig fort til et rimelig ålreit nivå, så fort man blir trygg på stang og løfteteknikk. Litt nysgjerrig på hvordan du får til 23.5 kg riktignok, er det i en maskin eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Er 23,5 kg 3x10 i benkpress VELDIG pinglete? :/

Jeg startet vel på 3x12 20 kg tror jeg. Så du er ikke veldig pinglete, bare normal, og hvis du vil; på vei mot å bli sterk :nigo:

Som Bolledeig sier, benk kan man øke ganske godt i hvis man jobber strukturert og målrettet.

Vil forresten anbefale deg å kjøre med vanlig stang som du bygger selv, så kan du øke mer som du vil og ikke MÅTTE gå opp tilsvarende det dere har i ferdigbyggede stenger. I tillegg syns i alle fall jeg at olympiske stenger er bedre å holde i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg har prøvd både "tynne" og "brede" stenger, og foretrekker uten tvil de bredeste.

Grunnen til at det ble en "ferdigvekt" er fordi jeg bare ville knote med mitt borti hjørnet, hehe :P Har faktisk aldri tatt i "skikkelig utstyr" (annet enn bare stanga i knebøy en gang) så jeg trenger litt tilvenning til salen. Må bare være der for å bli kjent med hva som finnes. Det blir som å leie en ny ponni rundt på gården, hahaha...

PS - må også legge til at jeg ikke løftet teknisk mtp hastighet og pusting. Jeg kjørte mer "ned på to, opp på to" til musikken. Så jeg klarer vel i realiteten mer om jeg løfter "skikkelig" og tar mer enn bare 10 sekund pause mellom settene.

Endret av Annikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg fortsatt utafor når jeg leter etter vekter eller sånne greier til å sikre med etc! Og så er jeg så veldig konsentrert om det jeg skal gjøre, så jeg ser meg ikke rundt i det hele tatt :fnise: Sambo påpeker plutselig apparater jeg har lurt på hvorfor de ikke har, som står rett foran der vi gjør knebøy f.eks, jeg er bare for fokusert på å gjøre det jeg skal og ikke dumme meg ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Beste kuren mot å føle seg utilpass på trening:

Tenk på hvor mange ganger du har stått og ledd av noen som så ordentlig teit ut på trening. Eller som ikke visste hvor ting var. Eller gjorde ting marginalt feil. Pengene mine er på at dere ikke klarer å huske spesielt mange episoder. Folk er stort sett alt for opptatt med seg og sitt til å skulle bry seg om andre når de er på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er selvfølgelig sant Bolledeig :) Jeg legger innimellom merke til noen, men jeg tenker alltid at de sikkert har en grunn til å gjøre som de gjør uansett så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Og, må jeg få legge til, spesielt jenter, ja vi blir nok lagt litt mer merke til i styrkeavdelingen, men jeg tror det er sjeldent at det evt stirres på om vi leter etter en sikringsklype eller ikke ;) Jeg pleier å gå flere runder i etasjen og lete etter klyper, belter og vektskiver. Er så mange rotehuer som legger saker og ting rundt over alt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, må jeg få legge til, spesielt jenter, ja vi blir nok lagt litt mer merke til i styrkeavdelingen, men jeg tror det er sjeldent at det evt stirres på om vi leter etter en sikringsklype eller ikke ;)

Helt enig! Jeg har opplevd å få litt kommentarer fra menn mens jeg har trent, men det har utelukkende vært positive kommentarer mtp. hvor mye som løftes. (Nå opplever jeg imidlertid en litt annen type blikk på frivektsavdelingen når jeg vagger rundt der, litt sånn undrende muligens?)

Men jeg synes det virker som om det er flere jenter som har funnet veien inn på frivekstavdelingen nå. Personlig tror jeg det har en sammenheng med styrketimene i sal som har gjort at mange jenter har fått innføring i bruk av frivekter på en mer "skånsom" måte, som har gjort terskelen mindre for å trene alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, må jeg få legge til, spesielt jenter, ja vi blir nok lagt litt mer merke til i styrkeavdelingen, men jeg tror det er sjeldent at det evt stirres på om vi leter etter en sikringsklype eller ikke ;) Jeg pleier å gå flere runder i etasjen og lete etter klyper, belter og vektskiver. Er så mange rotehuer som legger saker og ting rundt over alt :rolleyes:

Vi blir helt klart lagt merke til, men utelukkende positivt. De gangene jeg har fått kommentarer har det vært kommentarer ala: Så kult med jenter i frivektsavdelinga. Det er så få av dere her, og særlig folk som faktisk løfter litt!

På senteret der vi trener legger folk aldri ting på plass, så man er jo bare nødt til å gå rundt og leite etter ting. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...