lillen Skrevet 11. desember 2003 #141 Skrevet 11. desember 2003 Endelig ja! Litt av en tid for en surfende gravid dame! For ikke å snakke om hormonene da... Godt å høre at det ikke var noe annet som holdt deg borte fra oss ihvertfall! Gratulerer med sitteputen; den blir vel en god venn fremover, tenker jeg! Lillen-klem
ny dag Skrevet 11. desember 2003 Forfatter #142 Skrevet 11. desember 2003 jeg er tilbake allerede. Digger å ha adsl. Nå har jeg også huset for meg selv og da passert det med et kg-besøk til. Mannen har ikke vært hjemme sidn i morges. Er ute med jobben nå. Jge har vært og sett kampen hos mamsen og co, men etter den andre kampen i kveld er Norge ute av dansen. Kjipt. Men sånn kan det gå Har ellers sett litt på nobelpris-konserten + pakket inn to gaver, bl.a. til Mannen. Må jo benytte tiden nå som han er ute av huset. Håper han liker gaven. Har kjøpt fleeze-morgenkåpe og skjorte. Det siste ønsker han seg, og det første mener jeg han trenger. Han bruker nå en gammel morgenkåpe som faktisk er min. Må komme på hva jeg skal ønske meg av svigers. Mannen snakket med moren i går, og jeg vet ikke hva jeg ønsker meg. Ønsker meg jo babyting, men det er vanskelig å si at jeg ønsker meg det og det...bedre å kjøpe selv. Og Mannen vil at vi skal vente litt med innkjøpene. Vet at vi får penger av mamsen til utstyr til barnet og det kommer veldig godt med. Jeg bekymrer meg allerede for restskatten neste år - phu. Tror jeg skal roe meg ned noen hakk. Nå skal jeg inn og lese i andres dagbøker. Kan jo ha skjedd store ting rundt om siden jeg sist var innom. Gleder meg Klem nydag PS: Tusen takk for koselig hilsen Lillen + gratulasjoner for sitteputen
lillen Skrevet 15. desember 2003 #144 Skrevet 15. desember 2003 Han bruker nå en gammel morgenkåpe som faktisk er min. Minner litt om en gammel Friendsepisode der Ross og Richard er ute i stuen med hver sin korte jente-morgenkåpe! Ser for meg mannen din i en rosa søt kåpe... Er alt bra med deg? Du kan jo ønske deg gavekort på noe utstyr!? Bilstol, seng, vippestol, pumpe!? Eller kanskje svigers kan kjøpe et sengetøy? Men helt enig; noe er best å kjøpe selv... Lillen-klem
ny dag Skrevet 16. desember 2003 Forfatter #145 Skrevet 16. desember 2003 Hei igjen. Takk for hilsener Jinx og Lillen - trofaste kg'ere. Juleverkstedet med venninnene på fredag var sååå koselig :D Vi laget pepperkaker - bl.a. store hjerter med god jul i glasur og rødt bånd på - og julekort og julekorger. Spiste julesnop og drakk gløgg m.m Veldig kjekt. Jeg har det bra om dagene - men jeg er veldig opp og ned i humøret. I går hadde Mannen og jeg en stor krangel. Selvfølgelig en liten ting som blir til en stor en... vi irriterer oss over hverandre til tider Ikke bra. Håper det ordner seg. Jeg skal ihvertfall prøve å være mild og god fremover. :kysse: Ellers så må jeg få skryte av fysioterapeuten jeg går til. Synes han er veldig dyktig. Har til nå vært der en gang i uken, men denne uken skal jeg to ganger. Litt fordi jeg er ganske dårlig, og litt fordi han skal ha lang juleferie. Neste time er i morgen. Synes det hjelper. Bedre enn kiropraktorbeh. ihvertfall. Også skal jeg til legen på fredag. Den opprinnelige timen i morgen ble utsatt fordi legen skulle bort i morgen. Sykemeldingen min varer ut morgendagen - men legen skriver vel tilbake en dag (f.o.m.) tordag på den nye sykemeldigen jeg får fredag. Regner ihvertfall med videre sykemelding siden formen ikke er bedre. Fysioen synes også det er det riktige. I etterdag kommer rørleggeren og skal begynne å sette opp dusjkabinettet. Det blir så bra. Håper alt går knirkefritt. Jeg skal slutte av nettsurfingen nå og gå opp og lese litt. Prøver å gjøre noe jobbrelatert ... innimellom. Når det gjelder barneutstyr så har jeg lyst til å kjøpe selv... liker å gå rundt å sjekke ut hva som finnes - produkttyper og priser. Igår var jeg innom Simobutikken igjen. Står vel mellom å kjøpe "trehjuler" fra Teutonia (med softbag), eller Simo Duovogn. Det siste ble jeg anbefalt i går... Noen tips?? Oki - får sette igang med andre ting. Klem nydag
Gjest Mayamor Skrevet 17. desember 2003 #146 Skrevet 17. desember 2003 Jeg er ikke like mye her inne lenger - men "må" liksom innom og sjekke etter nytt... Samboeren min også går rundt i min morgenkåpe... Har av samme grunn kjøpt morgenkåpe til ham til jul... Selv om han ser søt ut da... Ha en flott førjulstid og kos deg med voksende mage... :kysse: Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 18. desember 2003 Forfatter #147 Skrevet 18. desember 2003 Takk for koselig hilsen Mayamor. Jeg er heller ikke særlig mye innom her... men for deg har det nok vært en mer drastisk nedgang. Håper du koser deg med din lille gutt :D Vittig det med at mennene stikker av med morgenkåpene våre. Kanskje de liker det? Vi merker vel det nå etter jul - om de fortsetter å bruke vår eller sin nye fine? Magen vokser ja. Synes det er vledig kjekt. Men tror kanskje at jeg ser mer på vei ut enn jeg er :o Er ikke så sikker. Jeg er jo ikke så høy (men har ganske lange bein for høyden, og dermed ganske liten overkropp), og da er det vel logisk at magen går veldig utover siden barneet ikke har store plassen der inne... til å ligge oppover...langs ryggen på en måte?? Dette ble rotete. Håper ikke det virker som jeg ser helt rar ut nå for det gjør jeg ikke altså På kontrollene har ihvertfall symfysemålene vært på gjennomsnittet - så får jeg se i morgen igjen når jeg skal til legen igjen. Kvir meg til blodprøven. Hater det :evil: Men det er jo nødvendig. Skal bl.a. måle nivået i forb. med det lave stoffskifte. Tror medisindoseringen av tyroksin er ok nå, men vå må sjekke. Har ihvetfall følt den siste tiden at jeg har hatt mer energi og bedre humør. Mannen har også kommentert det Vi har forresten konkludert med at vi har det veldig fint - altså etter den krangelen vi hadde. Vi har av og til noen utblåsninger - men stort sett har vi det veldig fint. Det synes vi begge to Nå sparket den lille mer og mer og kraftigere og kraftigere. Mannen kjenner det godt nå :D Det er så gøy. Innimellom kvepper jeg til at sparkene fremme i magen for de er så kraftige - og det selv om eg har "foranliggende" morkake. Tror jeg har en aktiv liten krabat der inne. Ellers så har jeg blitt forkjølet. Håper det er noe som går over fort. Våknet med tett nese og slappehet ++ i går. Men var selvom på fysiobehandlingen og på sykebesøk om kvelden. Besøkte mormor på sykehjemmet og morfar (i flere timer) hjemme. Han er kommet hjem fra sykehuset nå, og familien er hos ham hele tiden. Også kommer hjemmesykepleien noen ganger i døgnet. Det er veldig fælt med morfar. Har ikke villet skrive om det noe særlig her inne. Han er døende og gårpå sterke medisiner. Det er ingenting mer å gjøre for å stoppe kreften. Og det har skjedd så raskt. Det hele føles veldig urettferdig. En fin ting i det hele er at han nå har fått plass på samme sykehjem som mormor. Han skal flytte dit andre juledag. Håper de kan være sammen der en tid. Det tror jeg er godt for dem begge. Åh- nå ble jeg i det deppehumøret. Det var ikke meningen. Har forresten fått med meg at Matahari er lagt inn på riksen. Det virker ikke bra. Håper på det beste for dem. :kysse: Hun har jo termin etter meg - ikke meningen at barnet skal komme nå. Håper virkelig at hun holder seg der inne en god stund til. Håper også at Matahari holder motet oppe :trøste: Får ta en runde her inne på dagboksidene. Klem ny dag - på starten av uke 25!!! (24+0)
Jinx Skrevet 19. desember 2003 #148 Skrevet 19. desember 2003 ......så hvordan gikk det idag da ?...... Håper du slipper å bli sengeliggende i jula med influensaen.. Fysjameg... God bedringklem fra Jinx :kysse: som alltid har stjålet "mennenes" badekåper :oops:
Kipa Skrevet 20. desember 2003 #149 Skrevet 20. desember 2003 Ønsker deg en riktig god jul, med et mirakel i magen!
havsulen Skrevet 22. desember 2003 #150 Skrevet 22. desember 2003 Så trist å høre om morfaren din! :trøste: Håper du tar vare på deg selv mens dette står på!
lillen Skrevet 22. desember 2003 #151 Skrevet 22. desember 2003 Hadde sikkert passet dem perfekt å tilbringe litt tid sammen, og særlig nå i julen... Håper det går i orden da! Håper forkjølelsen har gitt seg, for nå er det jo jul! Du virker positiv, selv om formen ikke er bedre!? Det er beundringsverdig... Og bra for dere! GOD JUL!
ny dag Skrevet 23. desember 2003 Forfatter #152 Skrevet 23. desember 2003 Heisann, hoppsan... nå er jeg tilbake foran skjermen. Har ikke vært det på en del dager. Tusen takk for koselige meldinger; lillen, havsulen, kipa og jinx. Veldig kjekt Blir litt flau siden jeg ike har vært her inne siden torsdag - men dagene har flydd føler jeg. har vært en del å gjøre/vær med på + at formen ikke er helt bra. Siden sist: Fredag: Var hos legen på svangerskapskontroll og han var enda mer forkjølet enn meg :o Han hadde omtrent ikke stemme. Så det var litt rart. Han mente jeg bare hadde en forkjølelse - men sjekket ikke noe mer i den forbindelse (hals, ører, blodprøver)... Tok ellers blodprøver for å sjekke blodprosenten - som var bra - og hormonprøver for det loave stoffskiftet. Hadde fått TSH-verdien ned til 3 fra 7, 5 med forrige medisinering, har nå tatt mer tyroksin en måneds tid og er spent på hva es. av blodprøven vil bli. TSH bør ligge under 2 nå som jeg er garvid, og den er på rett vei! Har den siste tiden - før jeg ble forkjølet riktignok - følt meg i bedre humør og at jeg har mer energi - og det tyder på at stoffskifte begynner å komme på rett kjøl :D Sjekket vekten min og jeg hadde gått opp 4 kilo på 2 mnd. Synes det er mye, men totalt er vektøkningen på 7 kilo og det er jo ikke så værst. Magen (og livmoren) har også vokst. Men akkuart passe. Var fremdeles på gjennomsnittet på symfysemålet (itt under faktisk, men innenfor det grønne feltet). Også var blodtrykket fint +urinprøven. Legen sa også at litt vann i kroppen var bra for den lille - tror det gjorde næringsopptaket lettere. han sa også at svangerskap hvor man har litt vann i kroppen ofte er mindre kompliserte enn hvor man ikke har noe vann i kroppen... så det er postivit at jeg har litt vann i kroppen og litt kynnere. Høres bra ut Så mirakelet i magen har det noe veldig fint :D Når det gjelder min form, så er det ikke noe nytt. Har nå blitt sykemeldt ut januar mnd. har legetime igjen 30. jan. Legen mente jeg nok ville være sykemeldt til fødselen - når bekkenløsningen først har startet så går det sin gang til det.... Etter legebesøket fredag var jeg oppe hos min morfar. Min mormor var der også - hadde tat drosje fra sykehjemmet for å hilse på. Jeg avlatstet da min tante i noen timer og var alene med både mormor og morfar. Og mormor ble så dårllig. Hun har parkinson og fikk noen voldsomme kramper i bena (anfall)...så det var; kan du løfte meg opp her, ta foten opp, hjelpe med å reise meg opp... frem og tilbake. Og jeg som sliter med bekkenet :-? det var ikke lett. Morfar lå hele tiden, med unnat av noen minutter hvor jeg fikk i ham litt drikke. Han drikker og spiser nesten ikke. Sover omtrent hele tiden, med unntak av når han tar medisiner og går på toalettet og får stell av hjemmesykepleien. Jeg har ikke vært oppe hos ham siden fredag - men tilstanden er den samme. Mamma har vært der en del med ham, og hennes bror og søster. De deler på å passe på ham. De ordner til jjul der i dag. Min famillie skal feire julen der - mens jeg skal til mine svigerforeldre for første gang. Jeg hadde tenkt meg opp en tur til morfar i dag, men har bestemt meg for å stå over. Er blitt enda mer snylta, og har nok feber og skal ta det rolig i dag. Er helt tett i nesa :x Kjiipt. Planen nå er å besøke morfar 1. juledag på dagen. Håper jeg blir i bedre form til i morgen. Akkuart nå er jeg ikke mye med. Jeg er blitt dårligere de siste dagene. Har nok tatt meg for mye ut i helgen. ja, hva gjorde jeg? Lørdag: Alt klart for venninnejulebordet. I år var vi kn en fjorten stykker. Pleier å være ihvertfall ti flere enn det - men vi hade det veldig kjekt. Formen min var ikke så aller værst (med tanke på forkjølelsen) og jeg hadde sitteputen med med tanke på bekkenet. Stolen var skikkelig hard - så det var bra jeg hadde den med. 3-retters middag, masse venninnepreik og latter. Kjempegøy! Etter reistauranten gikk vi på bar/kafe. Jeg gikk derfra rundt halv-ett (jeg kjørte). Da jeg resten av folken på disco... Var en til som var gravid - og hun gikk hjem rett før meg. Hun er i fjortende uke. Det er så gøyå ha gravide venninner - ihvertfall nå som jeg også er det :D Forrige uke fikk ejg også vite om en annen venninne som er garvid - med termin juli. Juhu - det er virkelig babyboom nå. Nå disse dagene har jeg to venninner som går og venter. Terminen er overstått for dem begge. Spennende tider Søndag: Var på kafe om ettermidagen med en venninne fra Oslo som var i Bergen med typen. veldig hyggelig. Så på bilder av gamle dager sammen (10-11 år tilbake). Derettter var jeg på bursdagsbesøk (87 årsdag) - tanten til min svigerfar. Masse folk, deriblant fire småbarn (fra ca. 5 mnd. til 3 år). Så kos! Mandag (i går gitt): Julerengjøring: Mannen var hjemme og tok hele huset Veldig kjekt og det luktet så rent etterpå. Frem med støvsuger, grønnsåpe, jif m.m. Yes - we like it! Jeg vasket stuevinduene, ryddet og dillet litt, ordnet med klær og vask, og var ute og handlet mat. Laget middag når jeg kom hjem. Mannen gikk deretter ut og kjøpte juletre + diverse. Jeg var helt ferdig etter innkjøpene... Hadde besøk av to gamle venninner om kvelden. Ser dem ganske sjelden -så det var koselig. Så på bilder fra ungdomsskole- og gymnastiden +bryllupsbilder :D Spiste kaker, kjeks, chips, mandariner og drakk gløgg og julebrus. Tirsdag - også idag da - sålangt; Er ikke i form. var for aktiv i helgen. Kjente det i bekkenet godt på søndag o gi går. Har sittet for mye på dumt underlag - og gått litt rundt om og bært litt (handleposer)...men jeg vil jo så gjerne... Også vært sosial da - så kjekt, men ikke det letteste med sitteforbud og heller ikek det smarteste med litt feber og "dett nese". Håper formen bedrer seg utover dagen. Kjekt å skrive her inne ihvertfall Gleder meg til i morgen. Skal først være med min bror som kommer hjem (hos mamma og stefar), deretter være med svigerfamilien i kirken (hvis formen er god nok) og så rett hjem til julemiddag hos dem :D Er litt spent på hvordan det vil være der på julaften. Tror at jeg vil kose meg. Ønsker dem som er innom her god jul! Håper dere vil kose dere og slappe av med deres nærmeste Klem ny dag
ny dag Skrevet 30. desember 2003 Forfatter #153 Skrevet 30. desember 2003 En uke siden jeg skrev sist her inne - så nå måtte jeg sitte meg ned. Kjenner at jeg ikke hr bra av å sitte slik. Vondt når jeg reiser meg... murring, stiking, verking og "hugging" i bekkenfestene bak. Føler litt at det har "løsner" mer i det siste. Men samtidig takler jeg det bra synes jeg - vet hva jeg bør og ikke bør gjøre for mye av. Og er sosial tross vondtene Har gjort litt av vhert denne siste uken. Er nesten helt kvitt forkjølelsen - den satt virkelig i..nå er jeg bare litt dett i nesen, men ikke helt snylta. Men på julaften og 1. dag var det gale. Men jeg var på besøk begge dagene. Sto over kirken julaften (husker ikke at jeg har ghort det noen gang) - men jeg var dårlig og kirkebenker er ikke noe bra sitteunderlag.. Var på veldig koselig lunsj hos mamma og stefar, sammen med Mannen, bror og far. er så fint at pappa og stefar går så gått overens Beundringsverdig, synes jeg. Middag hos svigers og pakker og det hele. En koseligo grolig kveld. Spiste tradisjonell bergensk julemat (eller vestalndsk?); pinnekjøtt med kålerabistappe og poteter. Multer og krem (+ krumkaker) til dessert- nam, nam. Av presanger fikk jeg bl.a.; - lille fleeze morgenkåpe (selvvalgt) - kokebok - kremer - lue - mamma for første gang (bok) - genser - Helsepledd til bebyen + 2 drakter (en fantastisk fin utedrakt og en enkel body). Skjønt... - DVD-spiller (sammen med Mannen) Superbra! - bilbarnesete 0-9 mnd. med tilbehør (sammen med Mannen) - kjempebra og veldig fint. merke; Britax På 1. juledag var Mannen og jeg + pappa på julemiddag hos mamme og stefar. Kalkun med tilbehør og hjemmelaget, deilig iskake til dessert. Og kake... hm, alltid mye godt å få hos dem Morfar ble akuttinnlagt på sykehuset om kvelden, og jeg og mamme og stefar tok turen opp. Vi gikk i nitiden. Morfar skulle egentlig flyttes fra hjemmet til sykehjem 2. juledag, emn tilstanden var forverret. han sluttet og spise og drikke, og klarte ikke å gå på do selv. Han er fremdeles på sykehuset, og blir nok ikke flyttet. han er på det siste Veldig trist. Hvordan han er varierer, fra å være helt døsig og umulig å få kontakt med, til at han prater og smiler. Har besøkt ham mye de siste dagene. På 2. juledag var vi på middag/buffet igjen hos svigers. Masse familie, bl.a. flere små barn. Koselig. Deretter var vi oppom et vennepar som hadde forspill. Hverken Mannen eller jeg ble med ut, men det var ksoeligå treffe venner. Mange som bor andre steder og er hjemme nå i julen. Veldig kjekt. På 3. juledag ble det vel handlet litt på dagen. Mest til Mannen. Var på barselbesøk. Et vennepar av oss fikk en liten gutt 1. juledag. han var helt nydaelig. Besøkte dem på pasienthotellet. Var deretter på sykebeslk hos morfar - Mannen var med. Noen veldige kontraster. Fra livets begynnelse til livets slutt... veldig spesielt. Begynte å gråte. Om kvelden var vi på bursdagsbesøk. Mamme hadde bursdag. Var der noen timer. God fiskemiddag og kake :D Søndag, 28. 12: Slappet av på dagen. Høydepunkt; Ringenes Herre på ettermiddagen. kjempefilm Og det gikk fint å sitte (hadde sitteputen med) og jeg måtte ikke ut på do - sensasjon synes jeg. Veldig fornøyd med det. Var på kino med Mannen og pappa. Hadde med masse snop. Om det var det eller det i kombinasjon med den høye lyden (og til tider ekle lyden) vites ikke - men det lille mirakel i magen var svært aktivt. Jeg hadde ikke tenkt på at lydene kunne være ubehageig for den lille og hadde litt dårlig samvittighet for kinobesøket - sånn innimellom... men det er vel ikke no farlig vel... :-? Neida - men jeg holdt ganske ofte armene foran magen - som en slags beskyttelse eller buffer :o Hadde spilt inn world idol på video og så den når vi kom hjem. Grei underholdning det. Kurt var veldig bra. Heia ham og Bergen Mandag 29.12: Forskjellig shopping og sykebesøk med mamma og bursdagsbesøk til svierfar, sammen med Mannen, om kvelden. Tirsdag 29.12: Som over; shopping og sykebesøk med mamma. Har kjøpt inn nyttårsgodt til nyttårsbukkene. Mozel til å ha med på nyttårsfesten + snop og div. Vet ikke helt hva jeg skal gå med. Streber litt med kviser på brystet... er ikke så gale nå, men har røde merker/arr. Virkelig kjiipt. Kom etter p-pilleslutt på denne tiden i fjor. :x Nå er det 1 år siden jeg sluttet med p-pillene. Og jeg er gravid :D Er så supert. er veldig takknemlig for at jeg kan få bære frem et barn - vårt barn. veldig stort I morgen - nyttårsaften - er det fest/middag hos et vennepar. Vi blir mange vennepar (=mange barn= koselig). Vertinnen er også gravid (med tredjemann), i tillegg kommer bl.a. et vennepar av oss med to barn (yngste på et halvt år)+ det venneparet som fikk sitt andre barn 1. juledag. Så det blir en helt rolig kveld med masse babyholding for min del, en del gravide-/baby-/barnesnakk som alltid (kjekt å være en del av det), mye kos og god mat (pinnekjøtt igjen). Gleder meg! På torsdag begynner jeg på ny uke; 27 uke! Gleder meg for hver uke som går. Og på nyåret begynner innkjøpene Masse klemmer fra nydag (neste gang jeg skriver er det nytt år)
magnhild Skrevet 1. januar 2004 #154 Skrevet 1. januar 2004 Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år! Håper det blir et fantastisk år for dere alle!! Mange nyttårsklemmer fra Magnhild og Erik
Kipa Skrevet 2. januar 2004 #155 Skrevet 2. januar 2004 Tenk at du er kommet så langt som til uke 27, tiden går fort!! Selv er jeg inne i innspurten nå, og egentlig har de jo bare rast avgårde disse merkelige månedene som har vært så fulle av glede og forventning. - og dette året blir vi mamma'r!! Ønsker deg et godt nytt år!!!
ny dag Skrevet 2. januar 2004 Forfatter #156 Skrevet 2. januar 2004 Takk for koselige hilsener jenter Jeg har store forventninger for 2004! Blir så stort å bli mamma :D Gleder meg veldig... Nå sitter jeg her og surfer litt på nettet samtidig som jeg hører på Radio1: Kurt'en har akkurat landet på Flesland... Store ting - vinner av world idol Det var så gøy å følge sendingen i går. Ellers fikk vi testet ut den nye dvd-spilleren vår i går. Så både Lost in Reno (eller noe sånt)+Charlies Angels 2. Bra underholdning! Tok det ellers helt piano i går. Besøkte både mormor på sykehjemmet og morfar på sykehuset. Morfar var rolig og så ut til å ha det bra. Snakket litt med ham. Fint at han virker smertefri, er klar og får med seg at jeg er på besøk. Han får god pleie på sykehuset. Er glad for at han er kommet dit nå. Men hele situasjonen er trist. Han ligger jo på det siste. På nyttårsaften var det middag hos et vennepar - sammen med flere andre vennepar. Vi var 10 stk./fem par + en hel del barn. God mat og godt selskap! Men det tat på å sitte så lenge... merker godt at jeg ikke har fått behandling på en stund. Ble forresten litt provosert av to av jentene på middagen... de mente at bekkenløsning ikke var noen diagnose :evil: Jeg følte meg skikkelig dum. Jeg er jo sykemeldt med bekkenløsning og sliter med smerter for det. De to jentene refererte til at det var forskjell på leger - om de sykemeldte for bekkensmerter/-løsning eller ikke... og at det ikke gikk an å teste/sjekke ut om man hadde bekkenløsning eller ikke. Alle gravide kunne liksom bli sykemeldt for det... Hm - ble irritert da. MEN jeg ville ikke lage noe styr... også er det heller ikke mine beste venninner. Mer vennepar vi er sammen med. Ikke jenter som er mine bestiser - skjønner? Hos mine nærmeste venner og familien får jeg ihvertfall forståelse for situasjonen. Selv om jeg har en del rygg-og nakkeplager fra før så er disse smertene i bekkenet og nedover bena noe som har kommet i svangerskapet og helt klart er svangerskapsrelatert. Håper no at smertene vil gi seg etter fødselen - at det ikke er noe jeg kommer til å slite med i lengre tid. Mye styring - men måtte få ut litt frustrasjon. For jeg ble ganske frustrert av situasjonen nyttårsaften når vi jentene satt og snakket. Selv har disse jentene to barn hver, og en av dem har den tredje vei. Så det er ikke sånn at svangerskap og barn er ukjent for dem - tvert imot. Ellers fikk jeg vite at en bekjent er gravid. Så 2004 fylles opp med mange kjente gravide jenter Veldig kjekt :D Jaja - tar det med ro i dag. Har spist god frokost - med bl.a. varm sjokolade :kgblunk: Skal i dusjen snart. Kanskje ta en ansiktsmaske. Bare kuule an... Deilig med helg igjen=Mannen hjemme. Har avtalt kafetreff med to venninner i morgen. Også kanskje jeg og Mannen finner på noe sosialt sammen? Er i uke 27 nå :D :D 26+1 i dag! Klem ny dag
Gjest Mayamor Skrevet 3. januar 2004 #157 Skrevet 3. januar 2004 Riktig godt nyttår, vennen... :kysse: Allerede i uke 27... :o Tiden går fort (iallefall når det andres uker... ) Håper at året 2004 blir året vi treffes... Du har nå vært aktiv i julen du da. Var nok ikke like flink selv. Skal også se Ringenes Herre. Har en venninne som mer enn gjerne vil være barnevakt i noen timer. Hun har selv 3 barn og ønsker gjerne å låne en baby noen timer - for så å levere den tilbake... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
Jinx Skrevet 3. januar 2004 #158 Skrevet 3. januar 2004 Hei hei .. Jeg også syns ukene til dere gravide går veldig fort.. Å det er sikkert som Maya sier pga at det er andres uker.. Ikke for det.. Jeg syns det gikk veldig fort til meg også denne gangen.. Kurt er konge ja !! JEJ !!! GODT NYTTÅR !!! Klem Jinx
lillen Skrevet 4. januar 2004 #159 Skrevet 4. januar 2004 Godt nyttår Nydag! Mamma-året! Jej! Tiden går utrolig fort for noen ja... Lillen-klem
ny dag Skrevet 4. januar 2004 Forfatter #160 Skrevet 4. januar 2004 Juhu - tre hilsener. Takk lillen, jinx og mayamor :D Så greie dere er som titter innom og attpåtil skriver en hilsen. Kurt er konge - helt enig Jinx. Ukene går sånn tåelig fort. Magen vokser ihvertfall fort. I går var det forresten en bekjent som spurte om jeg hade to inne i magen siden jeg var så stor (men jeg er jo helt på gejnneomsnittet altså)... men den står rett ut! :o Takk for nyttårshilsen lillen. Mammaåret er det ja - og du skal hive deg på Ja - 2004 må bli året vi treffes Mayamor. Skal nok få til det. Har vært ganske aktiv i julen. Men nå etter at stoffskiftet er på rett skjøl igjen merker jeg godt at jeg har mer energi - mer overskudd oglyst til å gjøre ting. Og det er kjekt. Samtidig så er det lett for å kjede seg av å gå hjemme. Det er litt som at hodet ønsker å være mer aktiv enn kroppen klarer. Nå i helgen har jeg iallefall fått gjort en del. I går var jeg påkafe og shopping i by'n med to bestevenninner. Veldig koselig. Skulle egetlig treffe dem senere på kvelden også (hadde egentlig planlagt rolig kveld med Mannen, men han synes det er så kjekt når jeg er sosial og synes ikke det er kjipt å være alene hjemme). MEN etter å ha fått satt meg i bilen og kjørt pittelitt så frika jeg ut - turde rett og slett ikke å kjøre mer. Det lavet ned med snø og ingen veier var brøytet. Så jeg snudde. Måtte parkere på gjesteparkeringen-nådde ikke helt frem, men godt nok til å få trygt parkert. Så jeg måtte tusle hjemover og ringe venninnenen mine og si at jeg nok måtte holde meg hjemme. Føret var rett og slett for dårlig. Når jeg kom hjem til Mannen begynte jeg å storgrine. :o Hadde vært så redd. Ikke vanlig at jeg gjør sånn - så jeg tror det må være alle hormene som herjer vilt for tiden. Også har jeg nok fått et ganske stort beskyttelsesinstiknk allerede for barnet i magen Så det ble hjemmekveld i går - men det var kos det. I dag har Mannen og jeg ryddet og ordnet her hjemme. Fylt poser med klær og diverse til Fretex og enda flere bossposer. Mannen fikk ut gjestesengen på fredag for gjesterom ska bli barnerom. Og i dag har vi tømt det enda mer. Vi skal ikke i gang med noe maling - men etterhvert må nye gardiner på plass og litt hyller og sånn. Og så har jeg laget deilig kylinggryte - nam, nam. Nå ser Mannen på fotball - så da passet det greit med en kg-tur Må forresten tisse i ett sett nå. Barnet sparket mye innover og nedover liksom. Også har jeg mye kynnere - og da må jeg sånn tisse .... litt plagsomt, men, men... går jo helt greit selv om det blir mange dobesøk. Snakket forresten med Mannen i sted om barnevogn. Jeg står mellom Duo-vogn fra Simo og Teutoniavogn (Y2k???). Noen tips??? Kanskje vi skal innom Simo-butikken i morgen Ellers så skal jeg til fysio igjen i morgen. Gleder meg. Trenger behandling nå - for jeg er blitt dårligere i det siste. Merker at det har gått litt tid siden siste behandlingstime. Oki - får lese litt i andres bøker her inne. Klem ny dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå