Pludre Skrevet 23. mars 2004 #321 Skrevet 23. mars 2004 Gratulerer med overstått :oops: Håper du hadde en flott dag !! Bare tre uker igjen :o Oi, da kan jo ting skje når som helst da !! Men jeg kan love deg at de tre ukene, og muligens enda lengre * jeg gikk 11 dager over med begge mine* kommer til å virke lange som år !!! Håper du slipper å gå over tida !! Nedpress og stikninger nedover i skjeden er helt vanlig på slutten, det er tegn på at babyen skrur seg nedover og gjør seg klar til fødsel Mitt beste råd til deg er å slappe av så mye du kan nå før fødselen, du har en stor oppgave foran deg, og da er det greit å være uthvilt. Du får aldri denne tiden for deg selv tilbake nemlig Tenker på deg om dagen, og håper at du har det bra. Masse klemmer fra Pludre
Ionaa Skrevet 23. mars 2004 #322 Skrevet 23. mars 2004 Jeg slenger meg på Pludre jeg og sier Gratulerer med overstått!!!! Forsinket bursdagsklem fra Ionaa og en suss fra Konrad
Jinx Skrevet 24. mars 2004 #323 Skrevet 24. mars 2004 Slike bursdagsfeiringer skulle alle hatt Hørtes ut som en kjempe fin dag!! :blomst_opp: Men så er det jo en kjempe fin jente
Gjest Turi Skrevet 24. mars 2004 #324 Skrevet 24. mars 2004 Gratulerer med dagen på etterskudd! Tenk - nå nærmer det seg for deg også. Jeg koser meg hjemme med snuppa mi på 3 måneder jeg nå. Tenk - vi har allerede tatt første vaksine og hun både gurgler, babler og smiler nå. Husker da vi startet planlegging... :-) (Jeg fødte 4 dager før termin - det er mulig selv som førstegangsfødende. Tror det beste er å gå til termin, så man får sine 3 uker permisjon først, til å slappe godt av) Lykke til videre!!
lillen Skrevet 24. mars 2004 #326 Skrevet 24. mars 2004 Gratulerer så mye, Nydag! Det er greit å få gratulasjoner litt spredt, er det ikke? :oops: Det er så spennende å lese her inne for tiden, for det kan jo skje NÅ! Eller det kan skje om noen uker... Håper du gleder deg masse! Ciao! :klem2:
ny dag Skrevet 24. mars 2004 Forfatter #327 Skrevet 24. mars 2004 Så glad, så glad tudelibomm Men først; jeg var her inne tidligere i dag og skrev og skrev... men så vips så var det jeg hadde skrevet borte. Og ikke å finne igjen :evil: Men - nok om det - jeg har all grunn til å være glad og er det så jeg skal ikke la dette irritere meg. Så nå prøver jeg igjen... Tusen takk for skjønne og koselige hilsener. Dere er så skjønne jenter :kysse: Er så kjekt å lese meldinger i dagboken min. Også så mange da :oops: blir faktisk litt flau jeg da... Takk for enda flere gratulasjoner. Har fått så mye oppmerksomhet denne bursdagen - er så kjekt så Lillen; takk for gratulasjon. Helt greit å få gratulasjoner spredt Det kan skje når som hest nå ja... spennende, spennende Jeg gleder meg masse. Men er også kjempespent og gruer meg litt også. Er så spent på hvordan fødselen vil gå og hvordan jeg vil takle det. - Hvilke smerter er det? - Hvordan vil jeg føle det? - Og hvordan vil jeg oppføre meg? Vil jeg føle at jeg regelrett kommer til å dø eller vil jeg kunne "arbeide" på lag med fødekreftene? - Hvordan vil Mannen være - og vi to sammen? - Og vil barnet være friskt? Vil alt gå bra med lille mirakel? - Vil jeg trenge bedøvelse eller andre ting (inngrep)? Har tusenvis av spørsmål :o Dette var bare et lite, lite utvalg på sparket... Magnhild; takk for "fin-dag-hilsen". Du er god du :klem2: Sissan; så utrolig kjekt at du er innom og legger igjen hilsen Takk for gratulasjonen og lykkeønskningen Det nærmer seg nå ja. Kjekt å lese at du koser deg hjemme med snuppa di. Også hyggelig å lese at det faktisk er noen som føder før termin med førstemann Liker det Jinx; så skjønn du er som kaller meg en kjemefin jente Det er du som er SKJØNN Det er jeg helt overbevist om - på alle måter Jeg hadde en super bursdagsfeiring - det skal være visst. Først kjempekjekt venninnebesøk på lørdag og så nærmeste familie på mandag/på dagen. Og i går kveld hadde jeg besøk av to venninner som ikke kunne komme på lørdag. Veldig koselig da også. Også fikk jeg fiiiin gave; topp fra Benetton (som skal brukes når kroppen er i gjenge igjen) Ionaa; takk for gratulasjonen Gjør ikke noe at dn var litt forsinket... som lillen sier; kjekt å spre ting utover :enig_animasjon: Pludre; takk for gratulasjonen fra deg også. Jeg hadde en super bursdag. Kjekt å fylle år Selv om det ikke er lenge til termin kan tiden gå sakte ja... Foreløpig går det greit. Synes ikke at dagene er lange og tunge. Men nettene er ofte det. Våkner hele tiden og det er vanskelig å finne en god stilling. Håper jeg slipper å gå over tiden - det virker kjiipt å måtte gjøre det. Men skal nok klare det om jeg havner i den situasjonen. Er jo uansett ikke lenge til... Har en del nedpress og stikkinger nedover skjeden. Greit å lese at det er vanlig. Føler at babyen holder på å finne sin plass langt der nede i bekkenet. Skal prøve å lytte til erfarne mødre som deg og ta det med ro fremover. Jeg gjør jo det... men har jo planer om å få gjort noe arbeid også da. Tenker at det er bedre mulighet til det nå enn om litt... men jeg gjør jo ikke mer enn jeg orker og fyller dagene med det som jeg selv vil Klemmer tilbake pondusa - så utrolig kjekt med et nytt fjes her inne Takk for at du stikker innom og skriver melding Alltid kjekt å lese at det går an å føde før termin, også med førstemann Kanskje sex er oppskriften for å havne i den kategorien Jeg har hatt en fin dag i dag også. Shoppet med mamma og da drypper det alltid noe på meg også. Det er faktisk ofte sånn at jeg må sette bremsene ned. Det gjorde jeg faktisk i dag. Var innom Lindex hvor hun kjøpte til meg; - stilige "kafe-solbriller" med bruntoner i glasset. - gravidetruse -skjerf i linstoff, blåtoner - veske i sort med hvit "linning" Og til babyen; en skjønn "ytterdress" i grått mykt stoff (fleeze?). Var kjempesøt Ellers har jeg vært oppom biblioteket og lånt en video til om svangerskap og fødsel, og vært innom bilverkstedet hvor Mannen leverte bilen vår i dag. Den er kanskje ferdig i morgen - og det blir dyrt :-? :-x Men bilen skal da bli bedre å kjøre og det er jo en veldig bra ting I ettermiddag og kveld har Mannen og jeg vært på god middag til mamma og stefar - som er så snille med oss :kysse: Skal over dit på middag på søndag også (de vil ikke at jeg/vi skal kave for mye med middagslaging nå som jeg er høygravid). Nå ser Mannen fotballkamp på tv. Koser seg med det, mens jeg koser meg her Men det er slitsomt å sitte for mye. Babyen presser fremdeles ubehagelig mye opp mot høyre ribben. Er mye brennende, sviende smerte der. Også er jo bekkenet ikke helt greit heller da... så jeg må ta litt kg-pauser innimellom. I morgen er det jordmortime. Mannen er med (presser det inn i en hektisk arbeidsdag). Også skal jeg til fysio. Også får vi et vennepar på besøk om kvelden. Så tiden flyger avgårde klem ny dag
meta Skrevet 24. mars 2004 #328 Skrevet 24. mars 2004 Det er så spennende med deg nå.. Jammen ikke lenge igjen Lykke til med jordmortimen
Jinx Skrevet 25. mars 2004 #329 Skrevet 25. mars 2004 Kos deg til jordmor imorgen Har du laget deg ønskeliste for fødselen ? Kjempe spennende å følge med deg vennen Du får nyte de siste dagene med lille gullet i magen.. Snart er hxn ute :klem2:
Gjest Mayamor Skrevet 26. mars 2004 #330 Skrevet 26. mars 2004 Tiden flyr som bare juling... Nå har Andreas våknet og jeg skulle akkurat til å skrive litt her... Kommer sterkere tilbake senere... Tenker på deg. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 26. mars 2004 Forfatter #331 Skrevet 26. mars 2004 Ny dag - fredag - og deilig helg Alltid deilig med helg for da er Mannen mer hjemme, og vi får mulighet til å ligge og dorme i sengen om morningen. Elsker å ligge å halvsove i armkroken hans, eller nå med hans hånd på min mage. Synes det er så gøy når han kjenner på bevegelsene fra mirakelet der inne Håper på en fin helg Tusen takk for at du tenker på meg mayamor :kysse: I like måte. Håper du har det bra Håper du har det bra også, jinx. Takkf ro at du stikker innom så ofte og legger igjen koselige meldinger Skjønner ikke hvor du tar all energien din fra... Jeg har laget meg ønskelisten for fødselen ja, og tiden på barsel Men jeg vet jo godt at jeg kan tenke helt annerledes om ting når fødselen er i gang. Men jeg har no skrevet ned litt ting for bl.a. å ta hensyn til et vondt bekken - sånn som å variere stillinger og prøve å unngå ryggeleie. Snart er den lille ute ja - gleder meg som en unge Jordmortimen i går gikk strålende. Varte ca. 1 time og 20 min. Vi pratet og pratet. Også hadde hun en jordmorstudent der for andre gang, og da tar vel ting litt lenger tid også. Alt står var til med både meg og lille mirakel jeg var igår 38+0, og har altså begynt på min 39 uke. Jeg har masse kynnere og kjenner godt med liv. Hodet var godt festet, slik legen også sa sist og mirakel ligger nå med rumpen mellom ribbena med ryggen til venstra og sparker vilt til høyre (både til siden og opp i høyre ribben). Ifølge jordmor vil sannsynligvis babyen være rundt 3,5 kg. Men hun sa samtidig at de kan ta feil med 1 kilo. Men hun syntes det kjentes ut som at mirakel var rundt 3,5 kg. Jeg håper selv på at barnet ikke er så stort. Mellom 3 og 4 kilo er perfekt. Men det er selvfølgelig ikke noe viktig egentlig. Det viktigste er jo at alt går bra. Ellers har jeg nå gått opp ca. 15 kilo så langt i svangerskapet. Symfysemålet var 34 cm. som plassertte meg rett på den røde linjen i nromalfeltet, hvor jeg har lagt hele tiden Urinprøven var negativ, blodprosenten var 12,0 og blodtrykket 100/65 (gått ned siden forrige legetime). Hørte på hjerteslagene til mirakel - som var tydelige, jevne og fine Mannen fikk også høre med jordmorstetoskop. Når det ble "dultet" litt med doppleren på magen ble det enda mer aktivitet - noe som ble sett på som et sunnhetstegn. Så alt er strålende og jeg er strålende fornøyd Det ble målt 135 hjerteslag i minuttet. Ellers i går; - så video med tittelen Svangerskap og fødsel. Synes den var veldig bra. Begynte å strigråte... to fødsler - to friske barn og to lykkelige foreldrepar... hva er mer fantastisk... - var innom biblioteket med videoen. - rakk å hilse på mamma og mormor som var ute på "biltur" m.m. - innom bilverkstedet og hentet bilen og betalte masse, masse penger + fikk vite om ting som må gjøres/fikses om et år eller to (håper vi har ny bil innen det). - fysiobehandling. Fikk skryt av forbedringen/utviklingen jeg har hatt siden jeg begynte. Han var veldig fornøyd meg at jeg klarte meg uten krykker. - Besøk av et vennepar om kvelden. Rakk såvidt å spise noen pizzastykker før de var på døren... Var litt stresset da for jeg hadde ikke for ordnet som jeg ville. Men det gikk greit det og det var veldig koselig med besøk av dem. Vi serverte boller, ostekake, hjemmelaget iskake, snop, brus og kaffe. Koste oss. Har i dag ingen særlige planer. Kun å stikke innom jobben og hente og levere noe... Får vente til Mannen kommer hjem så kan jeg kjøre ned. Ellers blir det vel en stille og rolig tv-kveld med bl.a. Idol Heier på Håkon jeg (må jo det som bergenser vel)... Helgeklem fra ny dag
bizzy Skrevet 26. mars 2004 #332 Skrevet 26. mars 2004 Tusen takk for hyggelig hilsen!!!!! Det er så koselig å lese i dagboken din, og jeg er veldig spent på tiden fremover God helg, kos dere masse!! :klem2:
Jinx Skrevet 26. mars 2004 #333 Skrevet 26. mars 2004 Vi serverte boller' date=' ostekake, hjemmelaget iskake, snop, brus og kaffe. Koste oss[/quote'] Wow! Det var litt av en servering !!! Heldige venner Godt at alt står bra til med mor og barn Herlige slike jordmor samtaler Slik det skal være !! Kos deg i helgen vennen
Gjest Mayamor Skrevet 26. mars 2004 #334 Skrevet 26. mars 2004 Det var liksom helt greit at Maren røk ut i dag. Jeg syntes det måtte bli henne eller Sandra... Synes Sandra har masse sjarme og er et lite bustetroll. Kjempesøt. Men jeg synes ikke hun er så veldig flink å synge... Men Idol er et must... Kjekt med jordmorbesøk. Jeg håper jo selvsagt at du slipper å gå lenge over. Ville bare fortelle om mine opplevelser... Men jordmor som tok i mot Andreas mente at jeg bare må belage meg på at jeg er en av dem som går gjerne 40++ - og slik vil det antagelig bli neste gang også... Vet ikke om jeg bare skal si siste mens noen dager senere...? Ha en strålende helg. Klem fra Mayamor
ny dag Skrevet 27. mars 2004 Forfatter #336 Skrevet 27. mars 2004 Det var liksom helt greit at Maren røk ut i dag. Jeg syntes det måtte bli henne eller Sandra... Synes Sandra har masse sjarme og er et lite bustetroll. Kjempesøt. Men jeg synes ikke hun er så veldig flink å synge... Helt enig med deg her Mayamor Synes Maria var helt konge i går - ruuulte skikkelig. Mannen og jeg koste oss med tv-kveld og god middag og digg. Jeg laget en middag som jeg ikke har laget før, og den ble veldig vellykket. Stekte biffstrimler sammen med champinjonger, rød paprika og vårløk. Brukte 3 dl. kremfløte, soysaus, litt dijon-sennep og krydret med pepper, salt, chilipulver, biff-krydder, løk-pulver, hvitløkspulver og timian (digger krydder/masse smak). Dette putret/småkokte en god stund mens nypotetene kokte. Det hele var kjempegodt I morges lå Mannen og jeg og småpratet lenge Jeg våkner jo ganske mange ganger per natt, og Mannen var uthvilt i åtte-tiden... så da lå vi der og pratet og koste oss til Mannen gikk på jobb. Han er ikke kommet hjem ennå - han jobber på. Jeg har ordnet med litt jobb-ting på pc (mailing, printet ut div. info og artikler og ordnet opp i div. filer og mapper). Også har jeg vært inne på skatteetaten sine sider... Vi fikk selvangivelsene våre i går, og vi får tilsammen igjen litt penger og ikke masse restskatt som vi trodde det var bare sååå supert. Passet veldig bra nå som vi hadde stor regning på bilen + at Mannen er i gang med rotfylling hos tannlegen... Også nå som jeg har gått ned i 80%lønn... Så at vi hadde litt tilgode på skatten - helt topp I kveld skal vi på besøk til et vennepar. De har tre barn, hvor den yngste bare er 5 uker. Har noen vennepar nå med barn, og det er så fint nå som vi også skal bli foreldre. Ellers; er i dag 38+2 Nærmer seg hele tiden Forstår virkelig at det nærmer seg nå som jeg får dagbokbesøk fordi man bare vil sjekke... fint at du følger med magnhild :klem2: Takk for koselige hilsener mayamor og jinx. Dere er så skjønne atte :kysse: Håper dere har det fint i helgen. Jeg har det bare bra. Jinx; man må vel diske opp når man får gjester?? Vi hadde jo litt igjen fra bursdagsbesøket mitt ++ Også er det lenge siden akuart dette paret var på besøk hos oss også da... Kjekt å kunen servere noe godt Bizzy; Takk for koselig hilsen fra deg :klem2: Håper du også har en fin helg Må være deilig med jobbfri... Klemmer fra ny dag (som heier mirakelet frem)
magnhild Skrevet 27. mars 2004 #337 Skrevet 27. mars 2004 :oops: Så at du hadde vært innom og da måtte jeg jo lese... :oops:
pondusa Skrevet 27. mars 2004 #338 Skrevet 27. mars 2004 Ellers i går; - så video med tittelen Svangerskap og fødsel. Synes den var veldig bra. Begynte å strigråte... to fødsler - to friske barn og to lykkelige foreldrepar... hva er mer fantastisk... Det gjorde jeg også! Så for meg hvordan min fødsel skulle bli!! (Helt til sambo minnet meg på at det bare var en film, og at de sikkert hadde redigert vekk timevis med smertefulle rier....)
Rapitap Skrevet 28. mars 2004 #340 Skrevet 28. mars 2004 *titter innom!* *så det er HER jentene fra Bergen henger!* * :hjerter2: *
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå