Gå til innhold

Nytt mirakel!

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor
Skrevet

Da jeg lå på klinikken poppet det mange sider ekstra i dagboken...

Slik er det bare.

Alle følger med med argusøyner... :Hehe:

Tenker jo masse på deg, men kan jo ikke skrive hver gang jeg innom heller... :oops: :ler:

Klem fra Mayamor - som er her og henger... :klem:

Skrevet

Ny og spennende uke venter deg...

Å oss ;)

Håper du klarer å nyte denne siste ventetiden..

Å at du får slappet av og sovet mye ...

Snart står det jo store forandringer på tapetet..

*spennende*

:hjerter:

Skrevet

Oj, oj... føler meg faktisk litt populær :sjarmor:

Så mange som titter innom her om dagene :) Så kjekt atte :wink:

Takk for hilsener alle sammen - og for at dere følger med.

Ikke noen store nyheter siden sist.

Men jeg føler og kjenner at ting er på gang altså...

Det murrer en del i magen (som at jeg skal ha/har mensen). Dette kjenner jeg mest om kvelden og natten.

Også har jeg en del "stikkinger" i rygg, nedover i skjeden og endover ene låret. Tror ikke det er relatert til bekkenløsningen.

Ellers er det mye aktivitet i magen. Full action :)

Er fryktelig sliten i dag, og tror jeg skal ta med en lten blund snart - før Mannen kommer fra jobb. Har sovet veldig dårlig. Må opp ca. hver halvannen til annenhver-time for å tisse. Også våkner jeg av rare drømmer og innimellom også av at jeg ligger dårlig eller at babyen sparker/beveger seg mye.

Jeg har heldigvis gode muligheter til å slappe av og sove, hvis jeg får det til, på dagtid. Prøver å nyte denne siste ventetiden, jinx. Men er ganske utålmodig nå kjenner jeg.

Mannen er også klar.

I går ryddet han bilen og testet ut bilbarnesetet vårt som vi fikk av pappa til jul. Det er et Britax-sete; Rock-a-tot, eller noe sånt (0-13 kg. baby).

Vi hadde fått beskjed om at det skulle passe i alle biler, men det var ikke lett, nei. Mannen strebde og brukte masse krefter og klarte etter mye arbeid og få selen rundt setet og til å sitte - men da var det nesten som setet knakk. Det var i helspenn! Sånn skal det jo ikke være. Kan jo ikke drive og løfte og lirke og styre med setet med et lite barn oppi :o Det vil vi ikke. Så prøvde vi setet i passasjersetet fremme og der gikk det greit å feste det, for der kunne vi ta passasjersetet så langt bak at selene ble lange nok. Men der er det jo airbag :roll: :klø:

Så i dag har jeg vært innom Simo-butikken og forhørt meg om mulige løsninger (den greieste var vel å kjøpe nytt sete som har sånn klikk-funksjon). Også har jeg ringt diverse butikker som selger biler, bilutstyr, bildeler - og you name it.

Å fjerne airbagen i bilen vår var altfor dyrt og omstendelig.

Å ta på seleforlengere på de selene vi har var ikke godkjent som noen løsning.

Så det som er mulig er;

1) å få skaffet et nytt sete (først prøve å bytte det vi har fått, hvis ikke må vi kjøpe et nytt et).

2) å få ny sele på ene setet i baksetet om det finnes lange nok seler som apsser inn i bilen vår.

Mannen får sjekke ut mulighet 1 i morgen. Håper vi kan bytte inn det setet vi har og få noe som funker. Også haster det jo litt også nå :o

Ellers har jeg i dag vært hos fysio. Neste time er på onsdag. Etter det bestiller jeg ikke noen ny time... får bare vente og se hva som skjer... Fysioterapeuten skal ha påskeferie og er ikke tilbake før 13. april. Håper jeg er blitt mor til det.

I kveld kommer tre gode venninner på besøk. TV-KVELD med Ungkaren ++ Masse gøy å se på i kveld, og kjekt å få besøk.

Men først litt hvile :hakeslepp: (trøtt smiley)

Skrevet
*titter innom!*

*så det er HER jentene fra Bergen henger!*

* :hjerter2: *

Så kjekt med besøk av enda et "bergens-fjes" :)

Bare slå deg ned du også hvis du vil :velkommen:

Kjekt at du er innom :wink:

Skrevet

Ang. bilseteproblemet vårt:

Så i dag har jeg vært innom Simo-butikken og forhørt meg om mulige løsninger (den greieste var vel å kjøpe nytt sete som har sånn klikk-funksjon). Også har jeg ringt diverse butikker som selger biler, bilutstyr, bildeler - og you name it.

Å fjerne airbagen i bilen vår var altfor dyrt og omstendelig.

Å ta på seleforlengere på de selene vi har var ikke godkjent som noen løsning.

Så det som er mulig er;

1) å få skaffet et nytt sete (først prøve å bytte det vi har fått, hvis ikke må vi kjøpe et nytt et).

2) å få ny sele på ene setet i baksetet om det finnes lange nok seler som apsser inn i bilen vår.

Mannen får sjekke ut mulighet 1 i morgen. Håper vi kan bytte inn det setet vi har og få noe som funker. Også haster det jo litt også nå :o

Jeg har nettopp snakket masse med Mannen som nå har vært oppom bilutikken hvor vi har fått setet vårt fra. Der har de ikke noe sete som passer i bilen vår som kan brukes på nyfødte (opp til 9 til 13 kilo)... Der har de bare seter vi kan benytte fra barnet er 9 mnd. Og så har Mannen vært innom en bekjent (via-via) i en babyutstyrbutikk, hvor de har bilseter og fått veiledning. Han klarte å få setet vårt på plass med de selene vi har i bilen... ved å lirke og lure litt. Men det er ikke sikkert jeg får til det.

Konklusjon; vi får øve oss litt. Mannen får det nok til, så får vi se om jeg også gjør det etterhvert. Ingen vits i å prøve nå med hormonene i høyspenn, bekkenet på tvers og magen stor som en ballong :-?

De første to ukene etter barnets ankomst skal heldigvis Mannen ha permisjon. Også er det jo ikke så ofte jeg har bilen og må styre med dette alene. Det blir vel helst at vi er sammen når vi skal ut på biltur (ettermiddag, kveld og helg), eller at jeg låner mammas bil (som detkanskje er lettere å få dette til i?) eller at jeg tar bussen (blir nok det jeg kommer til å gjøre på dagtid om jeg skal ut på noe).

Hvis vi også i fortsettelsen finner ut at setet vi har ikke passer i bilen vår får vi får kjøpe et nytt et.

Nå var ihvertfall Mannen rimelig irritert over å ha brukt deler av arbeidsdagen sin på dette og irritert på meg som er så sur og vanskelig. Men det er jo han som har bilen så da er det jo han som å gjøre disse tingene. Jeg kan jo ikke sjekke opp i dette uten bil... :roll: Jaja - han roer seg han, men kjiipt med alt som lager stress (og denne gangen var det altså et barnebilsete)...

Og så viktigere ting;

Jeg føler virkelig at ting er på gang nå altså. Og jeg tror ikke det er (bare) drømmetekning - men hva vet jeg egentlig om tegn på at fødsel er nært forestående :-? :o Er jo første gangen for meg dette her.

Men det jeg ser på som tegn er;

- mensmurring (lavt i magen)

- masse kynnere

- tiltakende utflod; mer slimete

- irritabel

- sliten og energisk om hverandre (kan ikke forklare det)

Må prøve å tenke på noe annet.... har nettopp sett nr. 19 fra i går på video. Artig det.

Og nå må jeg få lest litt om andres liv også. Ikke være så selvsentrert :oops:

Også ta noen tlf. og hvile litt...

PS: Koselig at du følger med Hanne :)

Klem ny dag (38+5)

Skrevet

Så sinnsykt spennende da :danse: Kanskje det er noe på gang??? Wow!! Jeg kan fint lite om fødselssymptomer...jeg rakk ikke å kjenne etter om jeg hadde noen...bortsett fra at vannet gikk da :lol: Så da blir det kanskje ikke noen flere treff før ditt lille gull har forlatt sin våte, varme verden og kommet ut til mammaen og pappaen sin. Det blir så koselig atte!! Vi storkoser oss noe voldsomt. (Tror nok småen blir litt bortskjemt, men det er bedre å være bortskjemt på kos en på materielle saker...og kos blir det massevis av :hjerte: )

Gleder meg til fortsettelsen :klem:

Skrevet

:sjokk: tittei... :sjokk:

Her var det mye siden sist...

Jeg heier på mirakelet jeg... :hoppe:

Skrevet

Jeg føler virkelig at ting er på gang nå altså.

Men det jeg ser på som tegn er;

- sliten og energisk om hverandre (kan ikke forklare det)

Klem ny dag (38+5)

Dette kan jeg skrive under på!! To dager før lillemor kom til verden var jeg og bowlet med noen venner. 2 omganger!!!

Senere på kvelden lå jeg på sofaen med masse murringer i mage som spredte seg mot ryggen.

Skrevet

Enda en ny dag er snart tilbakelagt - og det betyr at i er enda nærmere målet. I morgen er jeg 39+0 og går altså inn i min 40'ende uke :o :) Nærmer seg da - men det kan jo fremdeles gå litt tid...

I dag har jeg ikke noen flere tegn å komme med. Litt mindre murring... fremdeles slimete utflod, opp-og-ned humør (lett irritabel) og sliten. Sover dårlig om natten, men klarer/kan heldigvis ta det igjen på dagen.

Har hatt en fin dag i dag.

Mamma og broren min har vært innom (lunsj) :)

Har vært på fysio.

Har for første gang i år sittet og kost meg på altanen 8) ; i solstol (bygd godt opp med puter), lest blader og avis, spist druer, ost og kjeks (+ digg) og hørt på radio. Kost meg altså :wink:

Tatt en ettermiddagslur...

Mannen kom ikke hjem fra jobb før nå, og nå har han benket seg foran fotball på tv'en.

Da er det kg-tid for meg :)

Veldig sliten i ryggen, men klarer vel å sitte litt.

Takk for hilsen magnhild og Ionaa :klem2:

Magnhild; flott at du heier med meg :) Og for at du er innom :wink:

Ionaa; Spennnede tider nå ja. Vanskelig dette med fødselssymptomer. Når vannet går så er det jo klart det er ting på gang, men mensmurring og utflod er aldri lett å bli klok på (tenker på tiden hvor jeg ville bli/prøvde å bli gravid).

Blir nok ikke noen flere kg-treff på meg nå før mirakelet er kommet til ut her til oss. Gleder oss stort. Mannen kommer med en del "hvordan har du det?" "Noe på gang?" osv. Han er så spent så :kysse:

Klemmer,

ny dag (38+6)

Skrevet

Gode nyheter pondusa. Dette liker jeg å høre :Nikke:

Heier på murringene jeg :wink:

Kjekt at du følger med :klem2:

Skrevet

yes, yes pondusa. Mer positive vibber.

Takke, takk. :kysse:

Som musikk i mine ører. :)

Vil jo ikke ligge lenge med smerter.

Og jo mer kynnere og murring nå- jo mer kan jeg vel håpe på at ting modnes og gjør seg klart der inne.

Så trengs det mindre tid til det når riene settes inn :Nikke:

(jordmoren min har ihvertfall snakket om det)...

Skrevet

Kjempe spennende Nydag :hoppe:

Å det er flott at du koser deg og slapper av..

Jeg gikk på kino flere ganger i uka de siste to ukene jeg

når jeg gikk gravid for første gang..

Å det var like greit, for det ble lenge til neste gang ;)

Ventet og ventet.. Så film, lå på sofa, bestilte mat på døra..

Samlet krefter til den store finalen :)

Skrevet

Enda en ny dag og ikke en tilfeldig en heller; 1 april er jo den dagen som flest nordmenn har bursdag. Så da er det trangt om plassen på føden...

(1. juli er riktignok dagen med flest registrerte fødselsdager. Årsaken synes å være at 1. juli er "oppgitt fødselsdato" og ikke "egentlig fødselsdato" for noen innvandrere ankommet Norge uten identifikasjonspapirer.)

Leste følgende i går på ssb:

Fødselsdagenes

10 på topp

1. juli 14 621

1. april 14 500

15. april 14 394

21. mars 14 280

10. april 14 276

5. mai 14 237

6. april 14 140

5. april 14 127

18. april 14 124

22. april 14 106

Alle de aprildagene :hoppe: :o

Kan nok bli hektisk på KK den dagen jeg kommer. Håper ikke jeg vil merke noe til det.

Leste f.eks. på sm i går om folk som måtte føde på gangen og sånn.... Ikke noe gøy lesning.

Får håpe på det beste :wink:

Bare alt går bra skal jeg være fornøyd :Nikke:

Takk for besøk siden sist magnhild og jinx :kysse:

Jeg må prøve å få samlet krefter nå ja :Nikke:

Er ganske sliten for jeg ahr hatt en veldig dårlig natt. Fikk ikke sove, og lå på sofaen og så en dårlig film, klarte å sovne i fire-tiden... men var oppe tre ganger på de neste 2 1/2 timene...

Murret masse i magen - ble litt kvalm og uvel av det. Også drømte jeg masse rart og masse ekkelt :-( Drømte bl.a. at vannet gikk. Vi for avgårde til føden, rakk ingenting først - ikke å ringe føden engang - for Mannen var så ivrig på å komme seg avgårde. :o Også kjørte Mannen feil, en motorsykkel veltet foran bilen (vi kjørte bare forbi :roll: ) Ting på bilen vår funket plutselig ikke ... også etter en stund på veien bestemte vi oss for å kjøre tilbake. Og hjemme var i en blokk med masse rare mennesker - bl.a. en hyperaktiv dverg :o og det ble utført en hjerneoperasjon i naborommet :o :forvirra: som bråkte noe fælt (elektrisk sag/borr) - kjempeekkelt...

Var helt utslitt når jeg våknet for noen timer siden. Måtte ringe Mannen med en gang for å få litt "trøst". Og så ringe mamma'en min. Hun hadde også sovet dårlig i natt og når tlf.vekkingen ringte hadde hun ropt ut navnet mitt høyt for da var hun sikker på at det var jeg som ringte...

Merkelig.

Ble langt dette her :oops:

Får ta å sitte meg ut på terassen og nyte finværet :)

Ser frem til ettermiddagen for da skal Mannen og jeg på Simobutikken og endelig hente (og betale) tingene vi har bestilt :wink: Få vognen med tilbehør i hus + dundyner til vogn og seng, vognsett, vippestol, reiseseng og bæresele :hjerter:

Ha en strålende dag folkens :heiajente:

Ny dag (39+0)

Skrevet

Ja, tenk nå er det april!!

Kjekt å få alt utstyret på plass nå ja. :)

Gjest Mayamor
Skrevet

:sjenert: Jeg har bursdag 6 april... Så du kan kan få da... :sjarmor:

Innom og sjekker... :wink:

Klem fra Mayamor :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...