Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!

Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Kanskje du har fått mye kortere syklus? :klø:

Om du har EL slim på dag 9, så kanskje du får EL på dag 12, og med 14 dager lutealfase så er du jo på 26 dager alt - kanskje du til og med har litt lengre lutealfase enn gjennomsnittet?

Tror uansett det er veldig vanlig med ustabile sykluser en periode etter pilleslutt - mener å ha lest om mange som kan ha 45 dager en syklus og 25 neste... Så alt er mulig! :tommelopp:

Fikk positiv EL test i dag, så tror nok sikkert det ikke var det på dag ni :) Er på dag 13 i dag.

Etter p pille slutt hos meg ble det seendes sånn ut:

PP1 49dager

PP2 37 dager

PP3 36 dager

PP4 32 dager

PP5 28 dager

PP6 foreløpig 11DPO(negative test fortsatt)

så absolut mulig med lange syklluser....men deilig det begynner å bli "normalt" igjen.....de sier jo at kroppen kan ta et helt år å komme syklusen i gang...så bare at man får TR er jo positivt da! :gjeiper:

Håper jeg også bare går nedover! :)

Oppmuntrende å se at det har gått såpass mye nedover med deg, icechick :jepp:

Jeg har et håp om at min syklus skal stabilisere seg på noe kortere enn 40 dager etter hvert :roll:

God helg til deg Smaragd - håper du koser deg masse! :strix:

:goodbye:

Har koset meg masse ja!

Har vert hos bestemor og bestefar i hele dag, og hjelpt til med å rydde og vaske litt til jul. :)

:jepp: Jebb

Smaragd...prøv å være tålmodig...søstra mi f.eks. har aldri brukt hormon prevensjon, men har alltid 5 ukers syklus...så har eg hørt at mange som har lengre sykluser kan tross det bli gravide...så ingeting er utelukket :)

Joda, kan ikke vere noe annet enn tolmodig, så får nå bare håpe, håpe og håpe ;)

Innom og ønsker deg en riktig god helg! :klemmer:

Takk det samme! :)

Fikk som sagt positiv EL test nå i kveld, og vi har :humpe: både i dag tidlig og i går tidlig, så nå blir det spennende og se!

Fikk ikke så tydelig EL strek sist, så dette er spennende! Nå var den mye sterkere enn kontrollstreken! :)

Fikk noe voldsomme stikninger i venstre side her i sted, som varte i et ca et kvarter.

5 cm til venstre for navlen, og en 7-8 cm nedenfor.. Kan det vere EL smerter?

Kan ikke huske å ha hatt slikt før, men har jo gått på pillen i elleve år, så hva vet vel jeg! :nigo:

Får se om vi har energi til å :humpe: litt i morgen også.

Vet det er anbefalt med annenhver dag, men her skal det prøves skikkelig når vi nå førstens er i PP1 !! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange dager er det normalt å få positive EL tester egentlig?

Jeg fikk jammen positiv i dag også... tredje dagen på rad...

Ikke fullt like sterk som lørdag og søndag, men fortsatt like sterk som kontrollstreken. :vetikke:

Men nå har vi ikke :humpe: siden lørdags morgen da, så da tror jeg kanskje vi bommet denne gangen.... :sukk:

Sambo skal på møte i kveld, og da blir det nok så sent at det sikkert ikke blir tid til noe sengekos.

Viss han i det hele tatt vil ha sengekos da... er redd han har fått litt prastasjonsangst på hele greia, selv om jeg har vert flink å ikke prate noe særlig om babylaging.... :sjenert:

Ikka at han angrer på at vi har begynt altså, bare litt småstressa over at det faktisk kan bli :babysmokk: av å :humpe: .... :fnise:

Har et lite håp alikevel da, selv om det ikke er stort denne PP...

Hadde jo vert sååå koselig å fått positiv test på julaften! :rødme:

Viss EL var på Lørdag, så er jeg 12 dpo på julaften... Hadde nemlig sterke stikkinger på lørdag, som jeg ikke kan huske å ha hatt før.

Så det er jo lov å håpe, håpe, håpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppe:

Tror man i teorien kan få positiv EL-test flere dager på rad - mener det står litt om det på Pernilleinfo. EL skjer jo ikke før etter siste positive test (som jeg nå har lært meg :fnise), men tror likevel det er større muligheter for å lykkes med :sengekos: jevnlig i dagene før EL finner sted, fremfor selve EL-dagen. Mener iallfall å ha sett en statistikk på det et sted :klø:

Så da kan det jo hende dere kommer godt ut av det likevel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! :hoppe:

Tror man i teorien kan få positiv EL-test flere dager på rad - mener det står litt om det på Pernilleinfo. EL skjer jo ikke før etter siste positive test (som jeg nå har lært meg :fnise), men tror likevel det er større muligheter for å lykkes med :sengekos: jevnlig i dagene før EL finner sted, fremfor selve EL-dagen. Mener iallfall å ha sett en statistikk på det et sted :klø:

Så da kan det jo hende dere kommer godt ut av det likevel :lur:

Så EL kommer etter man har fått negativ test igjen altså?

Jeg tok en ny test i fem-tiden i dag, og da var streken bare halvparten så sterk som kontrollstreken, altså negativ.

Så da har jeg mest sannsynligvis EL enten i kveld eller i morgen?

Er så innmari mye å sette seg inni dette her!!! :roll:

Reknet litt på det nå, og viss jeg har EL i morgen, så er det 34 dager siden forrige EL.

Og det stemmer jo fint med den sylusen jeg hadde før jeg begynte på piller for elleve år siden.. skal ikke klage om jeg lander på en 34dagers syklus, isteden for 40 som jeg var redd for! :)

Men om jeg ikke har EL før i morgen, så er jeg ikke 10 DPO før 25/26 des. hadde jo håpet å ha muligheten å teste morgenen på julaften jeg da... mulig jeg gjør det uansett... :lur:

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svømmerne kan leve lenge de, så dere har jo truffet fint selv om EL skulle være idag :)

Det er vel ingenting i veien for å teste en eller to dager for tidlig, verste er jo bare at du kan få negativ test og kanskje må ta en ny en noen dager senere, men sjansen for å få positiv så kort før IKM er jo tilstedet, og tenk for en julaften det blir for dere da! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er slik at man har EL 12-36 timer etter siste positive test - har illafall blitt opplyst det av en annen klok sjel i dagboken min da jeg lurte på det samme :fnise:

Men som Buffy sier så lever jo svømmerne lenge, så det kan godt være at dere får treff uansett :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svømmerne kan leve lenge de, så dere har jo truffet fint selv om EL skulle være idag :)

Det er vel ingenting i veien for å teste en eller to dager for tidlig, verste er jo bare at du kan få negativ test og kanskje må ta en ny en noen dager senere, men sjansen for å få positiv så kort før IKM er jo tilstedet, og tenk for en julaften det blir for dere da! :rødme:

Ja, vi får to forholdene ligger til rette for at svømmerne hans lever leeenge :)

Haaaar så lyst på positiv test til jul!!!! :)

Mener det er slik at man har EL 12-36 timer etter siste positive test - har illafall blitt opplyst det av en annen klok sjel i dagboken min da jeg lurte på det samme :fnise:

Men som Buffy sier så lever jo svømmerne lenge, så det kan godt være at dere får treff uansett :lur:

Ja, jeg fikk positiv EL test på morningen, og negativ på ettermiddagen på mandag.

Så om EL da var sent i går, eller i dag, så fikk jeg nå lurt inn litt sengekos i går kveld også, så vi får nå bare vente og se... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På FF sier de nå i dag, etter jag la inn dagen temp, at EL var den 13.des altså på min dag 14.

Vi :humpe: både 11 og 12 des. så da kan dette bli bra! :nigo:

Legger ved skjemaet mitt, er ikke så god på alt dette enda! :)

Hva betyr denne stripete kryssen som kom i dag? Er det normalen?

Nei nå må jeg gå på jobb. Skal jobbe til åtte i dag siden det er langåpent, så er sikkert dødssliten når jeg kommer hjem!!! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stripete krysset viser når du hadde EL, og grunnen til at den er stripete istedet for hel er fordi FF ikke føler det har nok opplysninger til å si det 100% at det var EL, men at det var da det mest sannsynlig var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i dag...

Først på tur til sykehuset på en kontroll på fot som jeg opererte for noen år siden, så fikk jeg telefon fra jobb om jeg kunne steppe inn for en som var syk. Så jeg stoppet på en bensinstasjon og kjøpte en pølse, før jeg dro på jobb.. Det var en nervepirrende times kjøretur, for det var glatt gitt! Og det snødde sånn at jeg ikke kunne ha på langlysene... PYTON!

Og det kjenner jeg i nakke og skuldre nå.. Er dødssliten og vil bare legge meg, men ha et hus som skriker etter litt "love & attension" så mååå bare få gjort litt mer før jeg legger meg.... drar på besøk til mamma etter jobb i morgen, og kommer ikke igjen før søndag. Da er det rett på julekonsert, så regner med jeg synker nedi sofaen når den er over.. Konserten er så sinnsykt lang! Er hele 5 korps og 3 kor som deltar, og vi skal selvfølgelig spille sist, så jeg kan ikke bare dra når vi er ferdige heller :(

Nei, nå har jeg sutret nok.. opp av sofaen med meg, og svinge meg effektivt rundt i en halvtime - så i seng! :søvn:

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt å se FF-grafen din :hoppe:

Jeg fikk også bare stiplet kryss min første syklus, så blir spennende å se hva det blir denne syklusen :Nikke:

Håper du har en fin helg, og koser deg masse :nigo: Ryddinga kan vente enda litt til - støtter fullt ut å ta ting i siste liten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det ny uke, og humøret er litt bedre :)

Har vert hjemme i helgen, og feiret tidlig jul, for vi har en i familien som reiser på jobb i dag. da måtte vi jo feire jul før han dro :)

Var ordentelig koselig, for vi var hele 15 stykker! :) DET er sjelden vi er på selve julaften, så vi storkoste oss alle sammen! :)

Nå skal jeg bare oppdatare meg litt her på dataen etter helgen, så skal jeg fyke rundt i huset som en virvelvind og vere supereffektiv!!!

Skal få ferdig gjesterommet i dag, for overnattingsgjesten kommer i morgen :)

Så skal jeg støvsuge, og vaske og stryke litt klær.

Sambo har lovet å vaske begge badene når han kommer hjem fra jobb :nigo:

Jeg skal på jobb fra fire til åtte, så har ikke så veldig god tid på meg, men tror det skal gå greit :)

Her er forresten 20-30 cm snø nå, og flere minus, så det ser lovendes ut for julehelgen!!!! :nigo:

Nei, nå kommer virvelvinden og tar meg gitt!

*Svoooosj opp trappen og rydde litt*

:husarbeid:

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å vere godt sliten når jeg kommer hjem i dag. Skal jobbe fra 10 til 20.

og i kveld får vi overnattingsgjest, og så er det jobb i morgen også fra 10 til 18.

Blir godt å endelig ta juleferie da tenker jeg ja! :)

Har litt ømme bryster i dag, men ikke mye. Utenom det kjenner jeg ingen tegn til at noe kan ha festet seg inni her... Har fortsatt temperaturer over linjen da, betyr det noe?

Skal uansett teste julemorgen, selv om jeg bare er 10 DPO da... :)

God tirsdag alle KG damer! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var voldsomt for en fart på deg da! :overrasket: Men det er kanskje like greit i DPO-land å slippe at ventetiden blir så lang.. men du skal vel ha litt ferie når du da endelig får fri?

Temperaturen er så individuelt, men vanligvis er tempen ved ikke-gravid enten høy frem til TR eller begynner å gå ned sånn rundt 10 DPO, og ved gravid så skal den enten holde seg på samme nivå eller gå enda et hakk høyere. Hos meg så har den i alle 4 sykluser hittil vært like høy helt frem til TR, så går den ned først på CD 2.

Krysser fingrene for at dere får verdens fineste julegave! :popcorn:

(også må du huske å ta litt vare på deg selv oppi alt dette styret... :klemmer: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At temperaturen holder seg høy er i det minste et tegn på at du ikke har mistet.

Om du er gravid, skal den holde seg jevnt høy til langt over IKM. (De første 3 mnd av svangerskapet, tror jeg... Men de fleste slutter jo å tempe når de får positiv test da...)

Jeg har opplevd både fall og ny stigning i temp rundt 7-10 dpo, og stigning til ennå høyere temp ca 7-8 dpo de to gangene jeg har blitt gravid. Men det er ikke noen nødvendighet. (Har opplevd det når jeg ikke har blitt gravid også...)

Bare noen dager nå, så vil et testresultat mest sannsynlig være riktig...

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var voldsomt for en fart på deg da! :overrasket: Men det er kanskje like greit i DPO-land å slippe at ventetiden blir så lang.. men du skal vel ha litt ferie når du da endelig får fri?

Temperaturen er så individuelt, men vanligvis er tempen ved ikke-gravid enten høy frem til TR eller begynner å gå ned sånn rundt 10 DPO, og ved gravid så skal den enten holde seg på samme nivå eller gå enda et hakk høyere. Hos meg så har den i alle 4 sykluser hittil vært like høy helt frem til TR, så går den ned først på CD 2.

Krysser fingrene for at dere får verdens fineste julegave! :popcorn:

(også må du huske å ta litt vare på deg selv oppi alt dette styret... :klemmer: )

Ja, har gått i ett nå :) Men nå har jeg endelig julefri i 3 hele dager! :jepp:

Legger ved bilde av FF-skjemaet mitt igjen... hadde litt høyere temp i dag på DPO 9 ;)

At temperaturen holder seg høy er i det minste et tegn på at du ikke har mistet.

Om du er gravid, skal den holde seg jevnt høy til langt over IKM. (De første 3 mnd av svangerskapet, tror jeg... Men de fleste slutter jo å tempe når de får positiv test da...)

Jeg har opplevd både fall og ny stigning i temp rundt 7-10 dpo, og stigning til ennå høyere temp ca 7-8 dpo de to gangene jeg har blitt gravid. Men det er ikke noen nødvendighet. (Har opplevd det når jeg ikke har blitt gravid også...)

Bare noen dager nå, så vil et testresultat mest sannsynlig være riktig...

Spennende!

Ja er nå litt spent, selv om jeg ikke helt har troen siden jeg kjenner lite.

Men lever i håpet! :jepp:

Blir testing i morgen tidlig, og sikkert de påfølgende morgenene også om det ikke kommer frem to streker eller TR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kalle: GOD JUL! :kalle:

Så fiiin FF-graf! Rundt 10 DPO kan det skje et temperaturhopp hvis egget fester seg, så dette tyder jo kjempebra! Krysser fingrene og er spent på testen idag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul Smaragd! Håper for noe fint i julegave :tree:

Det håper jeg også :rødme:

:kalle: GOD JUL! :kalle:

Så fiiin FF-graf! Rundt 10 DPO kan det skje et temperaturhopp hvis egget fester seg, så dette tyder jo kjempebra! Krysser fingrene og er spent på testen idag! :klemmer:

Den gikk litt ned igjen idag, men fortsatt litt over det den har vert i det siste.

Kan egget feste seg så sent som på 10 DPO altså?? Jeg trodde det skjedde bare etter 4-5 dager jeg... :klø:

*spent på testing*

GOOOOOD JUUUUL! :klemmer:

Testen var hvit som sneen utenfor, så enten er det for tidlig, eller så kommer TR om noen dager...

Nå sitter jeg i pysjen i stua og ser på tv :)

Skal opp på badet å

og hente neglefil og litt blank neglelakk, så tenker jeg neglene mine skinner fint om en stund og er klar til jul de også :)

Ha en fredfull jul alle sammen, og håper alle får det de ønsker seg mest!!

God juleklem fra Smaragd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...