Gå til innhold

JIPPI! Vi prøver!


Gjest Smaragd

Anbefalte innlegg

Gjest Smaragd

Etter mange år, kom mannen til meg en dag og sa at han er klar!

Endelig! :)

Veldig spent på alt jeg nå....!

Jeg er spent på å få mensen tilbake

(Har ikke hatt den på to år på de pillene jeg går på nå ( Cerazette) )

spent på om syklusen raskt kommer tilbake i rute

spent på om jeg kommer til å bli mye syk

(Har faktisk nesten ikke vert syk de to årene på cerazette! om det er pillene som gjør det, eller det å slippe mensen aner jeg ikke, men gud så deilig det har vert! Var ofte syk før med bihuler, halsbetennelse og forkjølelser)

spent på å kanskje snart skulle få sånn flott stor gravidmage!!!

spent på reaksjonen på sambo når vi faktisk blir gravide, og om han forandrer seg mye som pappa... :rødme: Han er veldig flink med andres barn, så jeg er grådig spent på hvordan han blir med våre egne. :)

spent på om kiloene raser av når jeg slutter på pillen

(og på igjen når jeg blir gravid...! :fnise: )

spent på om humøret forandrer seg når jeg slutter på pillen

(Har gått på p-piller i over ti år nå......)

spent på utrykkene til venner og kjente den dagen vi får fortelle dem at vi er gravide!

spent på om vi får dette til! Maaange som sliter her jo! :(

Og sikkert mye annet, men kommer ikke på noe mer akkurat nå!

Lurer på en del ting også, men det får jeg spørre om sånn litt etterhvert som det dukker opp

Liver er godt for tiden, selv om mye skal på plass ennå

:kgbaby:

HAPPY ME - SOON TO BE!!

:velkommen: til min dagbok!

Leggger inn litt info her, så jeg slipper å gå gjennom alle sidene når jeg lurer på noe ;)

*PP1: Siste inntatt pille tirsdag 27 okt

*Positiv EL test tir 17 nov

*TR symptomer søndag 29 nov, TR kom man 30 nov-34 dager etter siste inntatte pille.

*PP2: Litt blødning mandag, mye tirsdag, kun såvidt spotting onsdag og torsdag.

*Positiv EL test lørdag 12 des, og søn 13 des.

*syklus på 27 dager

*PP3: startet 27 des da TR kom på morningen.

*Liten blødning søndag, nesten ingenting mandag,bare dråper tirsdag, såvidt farget slim onsdag

*Positiv EL test dag 13 og 14. FF mener jeg hadde EL på dag 13.

*syklus på 27 dager

*PP4 TR kom 23 januar.

*Lite blødninger, mest bare spotting i 4-5 dager.

*EL på dag 15.

*suklus på 28 dager

*PP5 startet 20 febr.

*Lite blødninger, mest brun spotting i ca 5 dager.

*EL på dag 14 (Drakk mye grapefruktjuice i uken rundt EL)

*Syklus på 28 dager

*PP6 TR 20 mars

*Lett blødning i bare to dager.

*EL ca på dag 14, testet ikke, men tempen tisier det.

6 DPO kvalmebyer. Ingen tester i hus, så bestiller nye. Tester 12 DPO når de kommer.

*POSITIV!* Jeg er :gravid: !

26 april. er 5+4 og blør!

Vondt i hele magen - skikkelig kraftige, pulserende mensssmerter.

Får UL 28 april, etter å ha blødd i tre dager.

UL viste en sunn og frisk livmor, men den var tom :sukk:

Så da er det bare å vente på å finne syklusen min igjen....

Da er vel dag 1 av pp7 26 april det da...?

*Fikk EL 20 dager etter SA'en, og totalt 33 dagen i den syklusen. (6 dager lenger enn vanlig)

*TR 29 mai, så nå er vi i PP8

*TR 29 juni --> PP9 En hel dag med skikkelig rødt og friskt blod! jippi!

*TR 27 juni --> PP10 Veldig vondt første mensdag, med både mageverk og hodepine.

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Smaragd
Jeg måtte jo innom :nigo:

Gratulerer som ny prøver :strix:

Håper det klaffer for deg fort.

Kjekt med besøk vettu ;)

Ja, vi er veldig spente!

Lurer på å "holde igjen" i en liten mnd, så hormonene fra pillen får gå ut av kroppen.

Har hørt det er lurt å gjøre, men aner ikke, er jo så mange som blir gravide med en gang!

Har gledet meg til dette hele livet!!!

Håper å få vere prøver en liten stund, men så klart helst ikke så veldig lenge... bare et par mnd, så en får kjenne spenningen på kroppen litt før det klaffer tror jeg er bra ;)

Mamma har fem barn, så jeg satser på jeg er like fertil! ;)

Åååå! Gleder med sånn til tiden fremover!!!!!!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Dag 4 uten pillen, og jeg begynner å få litt noia!

Når vil mensen komme?

Vil den komme helt plutselig uten noen forvarsel?

Vil det komme mye på en gang??

Jeg hadde en syklus jeg nesten kunne stille klokken etter før jeg mista den helt, så nå sliter jeg veldig med at den kan komme hvorsomhelst og nårsomhelst!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og velkommen som prøver :)

Fersk i gamet selv - har vel ikke egentlig kommet helt i gang enda.

Min første syklus etter maaaange år på pillen var 44 dager. Er vel nå på dag 30 ellerno av neste syklus, så ikke godt å vite når TR dukker opp :sjenert:

Tror ikke du skal bekymre deg alt for mye for første mens - jeg har aldri vært uten mens i mer enn tre måneder, men merket uansett ingen forskjell når jeg fikk den etter så langt opphold - om noe så var den heller mildere enn når man får den hver måned.

Dette er helt sikkert individuelt, men min erfaring er iallfall at det ikke spilte noen rolle fra eller til :)

Skal bli spennende å følge med videre på prøvingen din - å lese prøvedagboker er nesten som en god thriller - venter i spenning på det store :fnise:

Masse lykke til! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4 uten pillen, og jeg begynner å få litt noia!

Når vil mensen komme?

Vil den komme helt plutselig uten noen forvarsel?

Vil det komme mye på en gang??

Jeg hadde en syklus jeg nesten kunne stille klokken etter før jeg mista den helt, så nå sliter jeg veldig med at den kan komme hvorsomhelst og nårsomhelst!!! :kjefte:

Tror ikke du skal bekymre deg for når mensen kommer! Tok en pillefri periode for en stund siden (også cerazette og får heller ikke mensen) og da gikk det 5 uker før jeg fikk mensen. Ble bare en pingleblødning også, under halvparten av det jeg er vant med! Hadde den bare i 3 dager også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd
Hei hei, og velkommen som prøver :)

Fersk i gamet selv - har vel ikke egentlig kommet helt i gang enda.

Min første syklus etter maaaange år på pillen var 44 dager. Er vel nå på dag 30 ellerno av neste syklus, så ikke godt å vite når TR dukker opp :sjenert:

Tror ikke du skal bekymre deg alt for mye for første mens - jeg har aldri vært uten mens i mer enn tre måneder, men merket uansett ingen forskjell når jeg fikk den etter så langt opphold - om noe så var den heller mildere enn når man får den hver måned.

Dette er helt sikkert individuelt, men min erfaring er iallfall at det ikke spilte noen rolle fra eller til :)

Skal bli spennende å følge med videre på prøvingen din - å lese prøvedagboker er nesten som en god thriller - venter i spenning på det store :fnise:

Masse lykke til! :goodbye:

Hei! Så koselig med litt besøk ;)

Håper du har rett i at det ikke spiller noen rolle. Er lite morro med sterke mens-smerter altså!

Jeg er enig med deg i det du sier om prøvedagbøker - jeg kan sitte å le og gråte om en annen når jeg sitter å leser :)

Før jeg begynte på p-piller mener jeg å huske jeg hadde sykluser på rundt 34 dager... er elleve år siden,og jeg var bare 18, men tror det var det ;)

Så jeg er svært spent på dette å vere helt uten p-piller nå!

Gleder meg til alt fremover - utenom mensen da såklart! ;)

Jeg har et tonn med spørsmål om alt dette her, så det kommer nok litt etter litt her tenker jeg ;)

Vi går en spennende tid i møte! :rødme:

Tror ikke du skal bekymre deg for når mensen kommer! Tok en pillefri periode for en stund siden (også cerazette og får heller ikke mensen) og da gikk det 5 uker før jeg fikk mensen. Ble bare en pingleblødning også, under halvparten av det jeg er vant med! Hadde den bare i 3 dager også.

Håååper du har rett i det, og at det blir det samme for meg! :D

Mye å tenke på, og kjennner jeg er trett i hodet for tiden. Klarer ikke helt se for meg hvordan livet blir som gravid - og som mamma.... Men glederk meg alikevel veldig!

Håper jeg får vere like spre og frisk som mamma var med alle sine ;)

Endret av Smaragd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Da var første folsyretablett inntatt :)

Har glemt det de andre dagene, men nå skal det bli rutine ;)

Jeg har en vond rygg/hofte som legen mener er slimposebetennelse, men jeg er litt i tvil. Har vert bra lenge nå, men i dag har vert en tung dag gitt! Vondt ja!

Så jeg har bestilt meg legetime og skal kreve en MR. Har vert på røntken før, men der fant de ingenting.

Gravide kan vel ikke ta MR? Tror dere jeg kan be legen min om en kort ventetid så vi slipper å vente enda lenger nå når vi endelig er begynt??

Viss jeg nå må vente i mange mnd igjen, så tror jeg at jeg blir sprø! :(

Men jeg bør ta en MR for å utelukke isjas og prolaps mener mamma... Så det er vel bare å kaste seg i det og få det unnagjort! Forhåpentligvis FORT! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som prøver :babysmokk:

Jeg gikk også på Cerazette i mange år. Hadde kun små blødninger innimellom når jeg gikk på de. Sluttet etter siste brett den 19.juni og fikk TR tilbake den 19.juli. Ble gravid etter denne første syklusen etter pilleslutt, men mistet. Nå er vi i PP5 og syklusen har nå stabilisert seg på 27 dager. Har ikke noe sinsykt vondt eller kraftig blødning, men sånnt er jo individuelt.

Jeg har brukt EL tester etter pilleslutt for å ha litt kontroll på når EL er og da kan jeg også regne ut når tanta kommer ca.14dager etter siste positive EL test, men det er jo også individuelt...

Lykke til med prøvingen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Gratulerer som prøver :babysmokk:

Jeg gikk også på Cerazette i mange år. Hadde kun små blødninger innimellom når jeg gikk på de. Sluttet etter siste brett den 19.juni og fikk TR tilbake den 19.juli. Ble gravid etter denne første syklusen etter pilleslutt, men mistet. Nå er vi i PP5 og syklusen har nå stabilisert seg på 27 dager. Har ikke noe sinsykt vondt eller kraftig blødning, men sånnt er jo individuelt.

Jeg har brukt EL tester etter pilleslutt for å ha litt kontroll på når EL er og da kan jeg også regne ut når tanta kommer ca.14dager etter siste positive EL test, men det er jo også individuelt...

Lykke til med prøvingen :klemmer:

Så trist du mistet. :klemmer: Bedre lykke neste gang!

Jeg har også kjøpt endel sånne el tester (billig strips) men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med dem...?

Begynner man å teste etter ca 10 dager, og så tester man til man har fått positiv.....?

Bruker man dem på samme måte som graviditetstester, altså å duppe dem i urin?

Hm, har vist mye å sette meg inni her ja! ;)

Er enda mer sikker på at vi må vente en mnd eller to med prøving nå... fikk ikke legetime før den 15 nov, og så må jeg vente på å få tatt MR.

Skal forlange å komme inn i hastekøen - altså de de ringer til som kan komme på en times varsel, om noen har avlyst timen sin i siste liten ;)

Sambo var i den køen i sommer, og etter en uke eller to på listen, ringte de klokken 10 en morgen, og han fikk time klokken 13 samme dag ;)

Og så er jeg litt usikker på jobb om dagen...har søkt på en ny stilling, som jeg forsåvidt fikk tilbud om i dag, men bare om jeg kan begynne 1 desember...

Vi har sånn teit oppsigelsesgreie på å melde inn før første i mnd.....og i og med at vi nå er kommet til 2 nov, så vil muligens ikke oppsigelsen min gjelde før 1 desember og jeg må da jobbe ut året.... sjefen min er ganske firkantet når det kommer til regler og sånt, så jeg er kjempeusikker!!! :(

Skal snakke med sjefen i morra, men gruer meg..... Hva om jeg får et nei? Da må jeg jo fortsette å jobbe der etter jeg har sagt opp..... :(

Gruer meg noe så inni granskauen! :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hvor lange sykluser du har og sånn, men man begynner å teste EL når det nærmer seg EL. Hvis du ikke har peiling kan det være lurt å starte veldig tidlig med å teste :) Min pleier å bli positiv på dag 12, og jeg har 26 dagers sykluser. Dypp testen i urin ja. Gjør det helst om kvelden, og ikke drikk noe to timer før du tester. Etterhvert merker du forhåpentligvis et mønster, og trenger ikke å teste hver syklus. Jeg har sluttet å teste. Merker EL veldig godt, mye smerter, og testene har alltid blitt positive på dag 12. :)

Kjedelig med jobben da.... Kan du ikke bare skrive en oppsigelse og tilbakedatere den, og si til sjefen at den har ligget i hylla hans helt siden fredag? ;)

Spennende med ny jobb! Hvilken bransje jobber du i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Det kommer jo an på hvor lange sykluser du har og sånn, men man begynner å teste EL når det nærmer seg EL. Hvis du ikke har peiling kan det være lurt å starte veldig tidlig med å teste :) Min pleier å bli positiv på dag 12, og jeg har 26 dagers sykluser. Dypp testen i urin ja. Gjør det helst om kvelden, og ikke drikk noe to timer før du tester. Etterhvert merker du forhåpentligvis et mønster, og trenger ikke å teste hver syklus. Jeg har sluttet å teste. Merker EL veldig godt, mye smerter, og testene har alltid blitt positive på dag 12. :)

Kjedelig med jobben da.... Kan du ikke bare skrive en oppsigelse og tilbakedatere den, og si til sjefen at den har ligget i hylla hans helt siden fredag? ;)

Spennende med ny jobb! Hvilken bransje jobber du i?

Det med sjefen gikk fint - nå har jeg sagt opp!

Viste seg at oppsigelsen gjaldt fra dato til dato, så 3 desember begynner jeg i ny jobb! :)

Ikke helt bra på en måte, siden vi driver å planlegger barn - men jeg trengte dette! Trenger å finne roen i jobben, og å få finne igjen følelsen av å vere god til jobben min...

Så får vi ta resten som det kommer. Ting ordner seg for snille jenter har jeg hørt, så vi satser på ting skal gå bra. :fnise:

Jeg prøvde meg på en EL test nå for noen timer siden.

Først ble den heeelt rosa, og jeg tenkte at her er noe feil!

Men så jamnet det rosa seg utover, og kontrollstreken kom til syne. var en liten skyggestrek der også, men om jeg har forstått det riktid så gjelder ikke skyggestreker på EL tester? Streken skal vere sterkere enn kontrollstreken...?

Skal nå se om jeg husker å ta en test hver dag nå da. Hadde vert greit å se når jeg har EL :)

Jeg har forresten hatt litt vondt/strekk i magen i dag. Reiste meg fort opp fra gulvet i formiddag, og noe strekte fælt i magen.

Var vondt i et lite minutt, så gikk det over til å bare vere litt stramt. Kjenner det litt enda, er liksom litt støl i magen føler jeg. Dette var på min høyre side, og jeg kan ikke huske å ha opplevd dette slik før.

Kan det ha noe med EL å gjøre, eller var det bare en strekk skal tro?

Jeg aner virkelig ikke, siden jeg har gått på p-iller i elleve år... Mulig bare kroppen som snur etter pillestopp..

Nei, nå er det sengetid, jobb i morgen ;)

Natta alle KG'ere!

:søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smaragd

Jeg føler meg så lett om dagen!

Deilig å vite at jeg har en ny jobb å gå til, og godt å tenke på at nå skal snart dagene bli litt mer system i.

Jeg har vert vikar i barnehage, og har vert på seks forskjellige avdelinger i tre mnd nå. Vet sjelden på forhånd hvor jeg skal vere, og springer som en tulling gjennom avdelingene for å hente klær, sko, matpakke og tøfler... så er det på'n igjen neste dag, når jeg skal vere på en annen avdeling.

Er travelt, og jeg har vert altfor sliten i det siste.

Det er ikke holbart lenger, og derfor har jeg byttet jobb.

Jeg går utenfor min utdanning nå, men jeg har prøvt i så mange år å få noe fast uten å lykkes, at jeg har ikke noe valg.

Gleder meg til å begynne!

Er mye å sette seg inni, men det tror jeg nok skal gå greit!

Håper på å få god opplæring så jeg er klar til julehandelen slår in for fullt. (Fått jobb på butikk ;) )

Skal gå på badet nå, og prøve meg på en sånn derre EL test igjen. Er litt spent på det der kjenner jeg, så får prøve å finne litt utav det ;)

Sambo har forresten trolig fått svineinfluensa... har hatt feber siden fredag, og dro til legen i dag.

De tar ikke en sikker test, bare en indikasjonstest. han har sannsynligvis svineinfluensa, og legen mente jeg burde sove på gjesterommet nå, siden jeg jobber i barnehage..

Men jeg har da sovet i samme seng som ham siden han fikk feber på fredag! (Altså 5 netter) så kan ikke skjønne at det har noe å si nå.

Kan jo også hende det er jeg som har bært med meg noe hjem fra barnehagen - det er jo umulig å si!

Jeg har ikke tenkt å vere hysterisk for dette. Vi har hatt to tilfeller i barnehagen også..

Har INGEN planer om å sove på gjesterommet i natt.... ;)

..men mulig jeg tar vaksinen, om de snart blir klare for oss uten kroniske sjukdommer.....om jeg ikke blir syk før det da....

Vi får se hva tiden bringer ;)

Ønsker iallfall en god onsdagskveld til alle som titter innom her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.

Hvordan gikk det med testen i kveld? Jeg driver også å tester om dagen, men har enda ikke fått positiv EL-test, men tror jeg skal ha EL i morgen eller fredag, så det blir spennende å se om den slår ut i kveld.

Gratulerer så mye med ny jobb, det blir jo spennende, men kommer helt sikkert til å gå bra.

Jeg tok svineinfluensa vaksinen på lørdag og har ikke merket andre bivirkninger enn øm arm, var godt å vite at jeg har tatt den før jeg evt. blir gravid.

Lykke til videre med EL-testing og ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Hei, hei.

Hvordan gikk det med testen i kveld? Jeg driver også å tester om dagen, men har enda ikke fått positiv EL-test, men tror jeg skal ha EL i morgen eller fredag, så det blir spennende å se om den slår ut i kveld.

Gratulerer så mye med ny jobb, det blir jo spennende, men kommer helt sikkert til å gå bra.

Jeg tok svineinfluensa vaksinen på lørdag og har ikke merket andre bivirkninger enn øm arm, var godt å vite at jeg har tatt den før jeg evt. blir gravid.

Lykke til videre med EL-testing og ha en fin kveld :klemmer:

Heisann.

Dagens test var også bare en svaaaak skyggestrek på.

Jeg tok siste pille forrige tirsdag, så er vel uansett tidlig å begynne å teste, men må jo prøve engang, så like godt å bare kaste seg i det ;)

Må man teste hver dag?

Kan man teste annenhver?

(Jeg aner ikke hva som går eller ikke...er helt ny i dette her! :fnise: )

Du som vet når du har EL sånn ca, får jo bare kaste deg i :sengekos: !

Jeg har lest det at svømmerne kan overleve opptil 6 dager (!!!) i egglederne under optimale forhold!!! :D

Vi venter litt med prøvingen - så jeg får unna legetimen og evt MR har vi bestemt...om vi klarer det en an annen sak, vi har ikke prevansjon i hus..... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise:

Kan jo ofte være det enkle som er det beste vet du :lur:

Så når man egentlig ikke prøver, så kanskje det er da det virkelig slår til? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Lurte på om jeg skulle ha tatt en test i dag...bare fordi det er farsdag i morgen - sånn just in case, men jeg glemte det i dag tidlig :)

Tror jeg skal ta en i morgen tidlig, bare for å ha sjekket :)

Tenk så romantisk å gi han et kort der det står bare

"Gratulerer med dagen pappaen en min! Klem fra frøet i magen til mamma"

men jeg tror ikke der er noe på gang altså - skal egentlig bare teste for sikkerhets skyld ;)

Hva skjer forresten om jeg er blitt gravid nå på svineinfluensasyke sperm.....? (Mannen har hatt feber i 6-7 dager...)

Men som sagt så tror jeg ikke vi skal treffe allerede nå.

Har ikke hatt utslag på EL testet ihvertfall. har testet hver dag nå.

Nå skal jeg på by'n og kjøpe blomster til svigerfar til farsdag.

Skulle gjerne kjøpt til pappa også, men rekker ikke å reise hjem denne helgen så har måttet alliere meg med søs.

God helg alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

Negativ test - som ventet, og det er helt greit :)

Noen som kan gi meg litt råd og tips forresten?

Jeg kan ingenting om alle desse rekne-greiene i forhold til PP, TR, EL og testing og alt...

Når jeg får TR igjen, vil første dag av den vere dag 1 i en PP ?

når kan man sånn ca forvente EL?

og hvor lenge etter EL kan man starte å teste?

Har ikke helt klart å sette meg inni dette her enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag i mens er første dag i ny syklus :) Og når du kan vente EL avhenger jo litt av hvor lang syklus du har? Og du kan teste 10 dager etter EL med en graviditetstest, men er bedre å vente litt lengre enn det for å få et riktig svar :)

Selv har jeg sykluser som varierer mellom 29 og 31 dager, og jeg har da EL på dag 16, 17 eller 18. Men det er jo meg, dette er jo veldig individuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...