Gå til innhold

Hormonella


Ambriel

Anbefalte innlegg

Fått hastetime hos legen i ettermiddag, 13.45 :) Håper han kan komme med noen forslag til hva som kan hjelpe, for jeg orker ikke ha det slik som dette lengre :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går også på disse reisesyketablettene og det funker som faen på kvalmen :jepp: Trikset mitt for å ikke bli så himla trøtt er å ta dem i 4-5 tiden på natta ;nikke: Da sover du deg igjennom den verste "rusen" og de har full effekt når du står opp :jepp:

Det funker veldig bra for meg ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig fint hos legen, kom inn på tida for en gangs skyld :gjeiper:

Fortalte hvordan jeg hadde det, og satt nesten med tårer i øynene så han forstod meg godt :) Jeg har Hyperemesis Gravidarum, eller ekstrem svangerskapskvalme, som det heter på norsk. Har mer eller mindre vært kvalm siden uke 6 og er nå snart i uke 16. Jeg har foreløpig sluppet unna spyinga, men sitter og brekker opp vann/magesyre så føler igrunnen ikke det er så veldig mye bedre :/ Det kan også ha en sammenheng med hodepinen jeg har...

Fikk afipran mot kvalmen, tok en med en gang på apoteket og jeg kjente at den hjalp! Så fantastisk det var å spise middag og føle at maten ikke skulle komme opp igjen mens jeg spiste (store barn, små gleder :fnise:) Så jeg kan leve litt på de i tiden fremover, så jeg går forhåpentligvis en kvalmefri jul i møte (må bare være litt forsiktig med hva jeg stapper i meg :gjeiper:) Han snakket om å sykemelde meg helt fra skolen om kvalmen ikke gir seg :/ Skal tilbake i midten av januar, så vi får se hvordan det går da og hva han sier :/

Blodtrykket er forsatt noe høyt, 140/90, men vekta var ikke gått opp siden uke 12, noe jeg ble glad for! For magen har vokst, står snart lengre ut en puppene, så noe skjer jo der nede :gjeiper:

Han skulle høre på hjertelyden, og leita lengre ned i magen og kunne ikke helt finne den, da jeg sier og peker "Jeg tror den ligger sånn ca her", så han flyttet doppleren lengre opp og jaggu traff han ikke med en gang... "Ja, du hadde visst rett" sa han og smålo :fnise: måtte jo fortelle at jeg hadde sånn greie selv da, og da lo han bare :fnise:

Nå er jeg sliten etter en lang dag, skal bli godt å krype under dyna i senga mi med 6 puter i :fnise: Trenger støtte alle veier :gjeiper:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du fikk noe for kvalmen! Du har jo hatt det helt ekstremt også.

Håper alt gikk bra på eksamen :jepp:

Ja, det er veldig deilig å endelig slippe å være så kvalm hele tida :)

Så godt å høre at du har fått noe nå :jepp:

Nå blir det bare fryd og gammen :strix:

Jeg håper det bare er fryd og gammen som venter nå, tror jeg :dåne: om det blir noen flere plager nå :fnise: Da går jeg i hi til juni!

Ble du fin på håret? :nigo:

JA! :biggrin: Jeg er hvertfall veldig fornøyd! Fått panneluggen tilbake, klippet tuppene og stripet etterveksten ;)

----------------------------------------------

16 + 1 :hoppe: Idag er det 1 uke til julaften, og i morgen er det 3 uker til UL :hoppe:

Drømte i natt at jeg skulle føde... Lå på venterommet på føden med rier og venta på at hun før meg skulle bli ferdig, for de tok bare 1 om gangen :rolleyes:

Formen er tufs igjen :sukk: Håper ikke jeg blir verre i forkjølelsen igjen nå, var dårlig i forrige uke :sukk: Skal bare kose meg inne og ta det helt rolig idag, så håper jeg blir bedre.

:klemmer: til alle som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, tida flyr! Ser bare for meg at det plutselig blir juni og at jeg skal føde uten å være forberedt! :overrasket:

Jeg har juleferie, men klarer ikke helt ta det inn over meg! Men jeg kan jo egentlig bare slappe helt av! Er vel igrunnen mer eller mindre ferdig meg julegavene også tror jeg ;)

Kom også på at det er 2 uker idag til jeg har første time hos jordmor.. Mye som skjer fremover, men dette er jo bare gøye ting :biggrin:

Gleder meg til julemat på julaften jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! :biggrin: Jeg er hvertfall veldig fornøyd! Fått panneluggen tilbake, klippet tuppene og stripet etterveksten ;)

:ler: Skulle tro det var jeg som skrev det, jeg gjorde akkurat det samme da jeg var hos frisøren tirsdag.

Så utrolig deilig at du slipper så mye kvalme da, fint å endelig kunne nyte litt mat igjen...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det på eksamen?

:klemmer:

Nja, følte jeg kunne gjort det bedre :) Mulig jeg tar den igjen til våren for å forbedre resultatet :)

-----------------------------------------

Fikk idag vite at jeg har fått praksisplass i Arendal :sukk:

Blir morro når jeg er 25-34 uker på vei, og busse frem og tilbake til Arendal mer eller mindre hver dag... Itillegg til at jeg garantert får tidligvakter og senvakter som antagligvis begynner både før jeg i det hele tatt kan komme meg tidsnok dit fra Kr.sand, og når det ikke går busser når jeg skal hjem om kvelden! Fra jeg går hjemmefra om morgenen til jeg er der jeg skal være kommer jeg til å bruke hvertfall 2 timer, HVER VEI! :kjefte:

Håper inderlig det er noen som vil bytte, hvis ikke sliter jeg om jeg får vakter som begynner noe særlig før 08.00 om morgenen, eller slutter etter 21.30 :/ For da kommer jeg meg ikke dit tidsnok eller hjem :sukk: Hun ene av de jeg går sammen som med også bor i Kr.sand, fikk i Tvedestrand, som ligger 1 time med buss fra Arendal... hun har planer om å slutte da, så spilte ikke så stor rolle for henne, men likevel!

Kjenner jeg snart sprekker av sinne og irritasjon her! :kjefte:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det må vel la seg gjøre å bytte for deg. Har de ikke noe som du kan få i nærheten? Kjenner meg igjen, ikke det, det var ikke de avstandene du snakker om, men jeg var eneste i klassen som måtte reise på tvers av hele Oslo hver bidige dag. Kveldvakt ferdig 22.15, var ikke hjemme før 23.15. Tidligvakt som begynte 07.15, måtte dra hjemmefra 06.10.... Så du har min inderlige forståelse!!!!!!!!!!!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sendte en mail til hun som har ansvaret for praksis, og fikk bare et kort svar tilbake:

"Hei.

Ja, dere går ulike vakter i praksis.

Den eksakte turnusen får dere første praksisdag.

Dette til din orientering."

Om jeg slutter sent en kveld og har tidligvakt dagen etter (noe jeg tror er vanlig?) så er jeg ikke hjemme før 00.30, også må jeg ta bussen 05.55 om morgenen igjen... Og jeg kan ikke stresse om morgenen, da går det alt galt, så jeg beregner heller litt ekstra tid slik at maten holder seg i magen og så jeg kommer meg ut av døra...

Jaja, nå gruer jeg meg til praksisen :/

Om det ikke på mirakuløst vis er noen fra Arendal som har havnet i Kr.sand eller nærmere Kr.sand som kunne tenke seg å bytte så kommer jeg til å bli helt utkjørt... :sukk: Siden de som går på UIA i Kristiansand blir prioritert til Kr.sand, så tviler jeg på det er så mange plasser igjen :/

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke tenke på vaktene på lørdager og søndager! Spes søndager siden første bussen fra her jeg bor ikke går før 10.55, så jeg kan tidligst være i Arendal 12.55 :/

Herregud sier jeg bare... Dette kan jo bli virkelig interessant :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...