Gå til innhold

Hormonella


Ambriel

Anbefalte innlegg

Da var det på tide å starte en dagbok her inne :rødme:

Endel av dere som leser kjenner meg nok litt fra før. For dere som ikke kjenner meg så er jeg 21 år gammel, det er kjæresten min også :) Vi har ikke vært sammen så lenge, og er heller ikke samboere (ennå). Dette var absolutt ikke planlagt, men vi prøver likevel å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg er student, første året på sykepleien :) Har snakket med foreleserne på skolen, så vil jeg med god innsats og vilje fra meg selv kunne klare å kombinere dette :) Som hun ene sa, babyen har klart å planlegge seg selv veldig greit :fnise:

Tittelen på boka valgte jeg fordi det er det kjære kaller meg for tiden :fnise: Hormoner har jeg mer enn nok av :gjeiper:

Et nytt kapittel i livene våre starter, antagligvis det største og lengste :rødme:

Lånte denne litt fra babyverden :hjerte:

Unnfangelsen finner sted omkring: 9. september 2009

Hjertet begynner å slå: 4. oktober 2009

Embryoet beveger seg: 28. oktober 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 4. november 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 4. november 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 18. november 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 25. november 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. desember 2009

Fosteret svelger og tisser: 16. desember 2009

Tid for ultralyd: 23. desember 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. desember 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. januar 2010

Fosteret begynner å høre: 3. februar 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 3. mars 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. april 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 14. mai 2010

Antatt termindato: 4. juni 2010 :rødme:

Velkommen skal dere være, dere som ønsker å følge oss på ferden :)

:klemmer: fra Ambi-bambi :gravid:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Hvordan er kvalmen kjære?

Den kommer og går :sukk:

Idag var det et nys som sendte meg ut og hengende over doen :fnise: Heldigvis var det bare falsk alarm, men likevel... Jeg må jo bare le :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, er du gravid? Det har gått meg hus forbi! :hakeslepp:

Så koselig! Håper du er lykkeligere enn på lenge, regner jo med det.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :) Ville bare gratulere med spiren i magen! Ser ut til at vi befinner oss i akkurat samme situasjon :fnise: Nå har vi klart å bli samboere, med en kompis til i leiligheten (men han flytter ut rundt jul, håper vi...)

Du har masse å glede deg til, men håper kvalmen ikke varer lenge! Du får forresten masse støtte fra lånekassen, litt over 10000kr i mnd (hvis ikke pappaen tjener mer enn 28000 brutto per mnd.) og hvis du jobber deltid ved siden av skole nå får du det i tillegg til pengene fra lånekassen ;)

:sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du... skal du beholde den andre dagboken din også? Bare lurte... så jeg vet hvor jeg skal oppholde meg ;)

God helg snuppa :nigo:

Jeg tror jeg beholder begge to, men det er nok denne jeg kommer til å skrive mest i tror jeg, best å ha alt på et sted, hvis ikke forvirrer jeg bare meg selv :gjeiper:

God helg til deg og dine også snuppa :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er du gravid? Det har gått meg hus forbi! :hakeslepp:

Så koselig! Håper du er lykkeligere enn på lenge, regner jo med det.

God helg!

Unnskyld at jeg spør, men hvem er du? :sjenert: Noen kjente med nytt nick? :sjenert:

Men ja, jeg er visst det :fnise: Bare noen små dager siden jeg skrev det her på kg, så nyheten er fortsatt litt fersk ;)

God helg til deg også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello :) Ville bare gratulere med spiren i magen! Ser ut til at vi befinner oss i akkurat samme situasjon :fnise: Nå har vi klart å bli samboere, med en kompis til i leiligheten (men han flytter ut rundt jul, håper vi...)

Du har masse å glede deg til, men håper kvalmen ikke varer lenge! Du får forresten masse støtte fra lånekassen, litt over 10000kr i mnd (hvis ikke pappaen tjener mer enn 28000 brutto per mnd.) og hvis du jobber deltid ved siden av skole nå får du det i tillegg til pengene fra lånekassen ;)

:sol:

Hei :biggrin:

Tusen takk, og litt gratulerer til deg også, selv om du er mye lengre på vei enn meg :fnise:

God å høre fra flere i samme situasjonen! Skal du fortsette å studere etter barnet er født, eller tar du 1 års permisjon? :)

Jeg så du har også en far du har lite kontakt med som du grudde deg å fortelle det til.. Kan jeg spør hvordan du sa det? For der er vi også i samme situasjonen, bare at min far er ekstremt gammeldags, og kommer vel mer eller mindre til å kutte hånda av meg når jeg forteller han dette :sukk:

Dette klarer vi ;) he he

God helg til dere alle tre ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! :dåne:

Skulle møte ei god venninne av meg i byen til lunsj idag, det var utrolig koselig :hjerte: Da jeg satt der ringte telefonen min, det viste seg å være legekontoret som både meg og mamma bruker, jeg hadde ringt dem et par timer tidligere for å avbestille timen til mamma siden hun var blitt så dårlig (muligens svineinfluensa). Hun ba meg om å si ifra til mamma at hun skulle komme ned å ta noen tester, mest pga meg egentlig.. Så da var det jo bare å få mamma ned til byen og inn på legekontoret hvor vi ble "smuglet" inn bakveien, på med munnbind og sitte og vente. De tok en test som skal sendes til sykehuset, også tok de en blodprøve i fingeren som viste at hun har en infeksjon/virus av noe slag i kroppen... Så jeg har egentlig blitt kasta ut av huset av legen, men jeg har jo ikke så lyst til å bare la mamma være alene heller når hun er så dårlig :sukk: Så jeg går rundt her hjemme med munnbind, og bruker antibac som bare søren og lufter godt :gjeiper: vi bor jo sammen, så om hun er smittet av influensaen så er vel jeg også allerede blitt det..

Fikk blodtrykksapparat i posten idag, jeg bestillte det for 1 mnds tid siden ;) Så idag har jeg lekt litt sykesøster for mamma :fnise:

I morgen skal jeg jobbe :sukk: men men, jobber sammen med min tante så det er jo greit... Selv om jeg tror jeg skal vente litt med å fortelle henne nyhetene.. Får heller si noe om det er snakk om å løfte noe tungt ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...