Gå til innhold

Hormonella


Ambriel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan skrive kortversjonen her inne av hva som har skjedd, slik at jeg evt slipper å skrive det flere ganger, for får vel sikkert flere spm etterthvert... Siden jeg føler at denne dagboken skal være et sted hvor jeg kan skrive mine tanker og hva som skjer i livet mitt, så føler jeg nettopp for å skrive ned dette.

Da min ex og jeg fant ut at jeg var gravid, så var det absolutt ikke planlagt.. Vi bestemte oss for å beholde siden det virket som det mest riktige alternativet.. Etter en kort stund begynte hormonene mine å rase i kroppen, jeg tåler ekstra hormoner veldig dårlig, og det går utover hvordan jeg er som person, humøret og stort sett alt. Jeg er ikke meg selv! Jeg var utrolig sliten en periode, pga kvalmen, hodepine, tenking på alt, skolen med eksamen og ørten andre ting, pluss at jeg følte jeg var såpass involvert i jobbsøkingen hans at det kunne jo nesten vært meg som søkte jobb... Dette gikk ikke i lengden og jeg sa ifra.. Det skapte en surere stemning mellom oss, og etter en ukes tid ringer han meg, sier at han ikke orker dette da jeg ikke er den jenta jeg var før, og det ender opp med at han gjør det slutt, for en ting jeg ikke kan gjøre noe veldig med...

Jeg tenkte som så at hvis han ikke kan godta at hele dette involverer en stor forandring i meg, så kan det for faen være det samme... Det går en god stund uten noe særlig kontakt mellom oss.. Får aldri noe melding med spm om hvordan det går med meg, eller med barnet.. og da jeg sendte melding om hjerteslag og ultralyd så fikk jeg svar tilbake som vitner om liten interesse.. Fikk melding om at han trengte tid for seg selv, og å bare fokusere på seg selv.. Heldig han som tror kan komme seg helt unna dette, jeg får ingen pauser, jeg har ikke et slikt alternativ! Jeg er så utrolig sliten, lei meg og kvalm at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg..

Så igår da, fikk jeg vite at han har fått seg ny kjæreste, og det er under 1 mnd siden det ble slutt og jeg er gravid! Jeg synes det er totalt respektløst og sårende, jeg var så sint at jeg satt å ristet, med et blodtrykk som sikkert var langt over 200! Jeg har ikke sovet inatt, jeg er om mulig enda mer sliten enn jeg var, og mamma synes det er et mirakel at jeg fortsatt står på beina.. Jeg får hele tiden slag på slag midt i trynet, person etter person... Og jeg vet ikke lengre om jeg klarer å reise meg... Jeg orker ikke og klarer ikke mer.. Med det stresset og alt som har vært rundt meg er det et mirakel om barnet kommer ut friskt..

Ikke kan jeg gråte heller for da begynner jeg bare å brekke meg.. Jeg er så kvalm selv om jeg har tatt afipran.. Endelig hadde jeg noen gode dager, også klarer du å ødelegge dem. Takk skal du faen meg ha! Jeg vet du er innom å leser her...

Beat me, hate me - You can never break me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Noen mennesker er umodne og lever bare for å suge i seg det lille ekstra man klarer å samle opp...

Det finnes gode personer der ute, heldigvis, og lille gullungen du har i magen ;) Vær totalt egoistisk nå og tenk KUN på deg selv og dine behov, for dette skal du klare!

Synes selv det er helt fantastisk at du holder ut, og jeg tror virkelig at om ikke mange dagene så kommer ting til å se litt lysere ut og alt være litt enklere. Supermamma ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besteste Ambriel :klemmer:

Som sagt igår så er han en utrolig umoden gutt og vi vet jo alle at du fortjener en som faktisk er der og som involverer seg i deg og barnet og som greier å søke på en jobb selv!

Du som er gravid skal ikke behøve å måtte være mamma for den du er i et forhold med, du som studerer og er gravid samtidig har nok å tenke på og man skal ikke engang måtte si ifra at noe må en klare på egenhånd.

Som Serenity sier så må du tenke på deg selv og barnet, drit i han, han er ikke verdt noenting, prøv å bruk tid og følelser på andre og mer givende ting. Om han ikke vil være involvert i barnet så er det hans tap, men husk likevel alt om barnebidrag osv. Litt involvert kommer han uansett til og bli, ettersom han jo må betale det.

Du er en sterk og herlig jente og jeg vet at du klarer dette! Prøv å tenk på andre ting, se på filmer, gå turer osv når du kjenner at ting er vanskelig, og om du skulle ønske å snakke så er jeg alltid tilgjengelig på mobilen! Og det er ikke lenge til 15. januar heller!

Jeg vet ikke om dere har badekar, men om det er sånn at du ikke får sove så kan et langt varmt bad med rolig musikk hjelpe. Du kan legge deg under et varmt pledd på sofaen, eller under dyna i sengen. Sett på litt rolig musikk, eller en film du liker. Unn deg en dvd/tv-serie på dvd om du skulle ønske det. Les en bok eller kjøp et blad (for eksempel et mammablad ;) ).

Glad i deg snuppa! Du er sterk! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stearinpikken

Fy så dårlig gjort av han!

Men som de andre sier her, du må tenke på deg selv og jeg veit du klarer det. Selv om han lager dårlig stemning og gir deg stress som er vanskelig å få ut av huet.

Om du har lyst til å leke en dag også så kan vi gjerne det! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for meldinger dere :klemmer: Det hjelper virkelig!

Jeg skal rett og slett være ego og tenke meg meg meg! Jeg er nødt til det hvis ikke går ikke dette i lengden, og når jeg har en liten en å ta vare på inni magen så må jeg bare tenke på meg akkurat nå!

Selv om det har vært slutt en liten stund, og jeg føler jeg har kommet over han, så var dette likevel et skikkelig slag i trynet.. slik som situasjonen er så slutter man jo ikke heller bare å bry seg om noen :sukk:

1 mnd er alt jeg liksom er verdt? :kjefte:

Det kunne ikke falle meg inn å bli sammen med noen allerede!, såpass respekt har man faktisk for en ex...

Sliten, men får ikke sove :sukk: Spist 1 skive idag og jeg får ikke i meg mat...

Jordmora ringte nettopp også og utsatte timen, for andre gang... utsatt litt over en ukes tid :sukk: Drittdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke verdt noenting kjære deg, men skjønner godt det er kjipt at det bare har gått så liten tid..

Men det at han blir sammen med en ny en etter kun 1 måned, og at hun faktisk vil være sammen med han når han nettopp har gått ut av et forhold som har resultert i at han skal bli pappa til neste år, sier vel ganske mye om dem begge to..

Så synd at jordmoren har utsatt enda en gang, hvorfor?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke verdt noenting kjære deg, men skjønner godt det er kjipt at det bare har gått så liten tid..

Men det at han blir sammen med en ny en etter kun 1 måned, og at hun faktisk vil være sammen med han når han nettopp har gått ut av et forhold som har resultert i at han skal bli pappa til neste år, sier vel ganske mye om dem begge to..

Så synd at jordmoren har utsatt enda en gang, hvorfor?

:klemmer:

Du har igrunnen helt rett :klemmer:

Fordi hun jeg egentlig skulle til er visstnok sykemeldt, så da ringte hun nye jeg skulle til, som forøvrig virket utrolig koselig og lurte på om det gikk greit for meg å utsette til 6. januar istedet :) Kunne jo ikke si så mye annet enn ja egentlig :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg :)

Men da er det kanskje enda større sannsynlighet for å se kjønn da! :jepp:

:kos:

Jordmor er ikke ultralyd da ;)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vennen!

Synes det er utrolig dårlig gjort av exen din å gjøre noe slikt mot deg. For det første så burde han stille opp for deg og babyen, for han har tross alt vært med på dette! Dette er ikke noe han bare kan slippe unna med. Selv om han kanskje ikke vil være der fysisk for barnet, så blir han jo nødt til å betale bidrag.

For det andre så er det respektløst å gå å finne seg en ny dame så kort tid etterpå.

Men som de andre sier så må du nå være egoistisk og tenke på deg selv og barnet. Tenk på hvor heldig du er som har familien som støtter deg og er der for deg, så kan exen din bare sitte der som en drittsekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...