Gå til innhold

Skravletråd for 2010 mammaene :)

Gaupa

Anbefalte innlegg

Polaramin har jeg fått, men jeg blir jo helt ødelagt av de.. trøtt blir man vettu og så kan jeg ikke kjøre bil er jo trekant på de, så litt dritt... og får kun lov til å ta 2.... de jeg egentlig bruker tar jeg 5 av i tillegg til noen andre for astma....

MEN... jeg lever da enda... sånn som jeg har det nå er sånn jeg hadde det før jeg begynte på noe særlig medisiner i tenårene...

Kan ikke sjønne hvordan jeg holdt ut så mange år uten... men kroppen var jo vant til det :ler:

Det er bare første uka du blir trøtt av poleramin :) Bruker de sesongbasert, har brukt de siden jeg var liten. Du kan fortsatt ta ventoline og seritide i allefall. (Det fikk jeg streng beskjed om å fortsette på av sykehuset)

Endret av liv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg vært på ordinær UL!! Og terminen min ble flyttet frem en uke.. så da blir det 8. juli istedet for 1.juli!

Også jeg som var såååå spent på kjønnet på lille knøtten, men der skulle ingenting vises frem nei!! Så da får vi bare vente i spenning.... :gjeiper:

Ellers var det jo fint å se de små armene og beina i full aktivitet, og hjertet som slo så fint :rødme:

Endret av GueSS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått UL. :smilyblomst: Det er så koselig å sjå dei små. Eg har sett min lille 5 gonger allerede, og eg gleder meg veldig til neste kikk. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har helt glemt å oppdatere her jeg :ler:

Var på ordinæar UL på fredag den 12 :)

Vi får :babyjente::hjerte:

Skal se hun igjen den 6 april da vi skal på 3D :hoppe:

Termine er fortsatt den 14 juli hos meg, eller faktisk en dag fram.. 13, men jordmor sa at vi likegodt kunne holde oss til 14 juli da det er den jeg er vant til :) og så skal man jo ikke flytte på dato til prøverørsforsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, Devilina :) Gratulerer så mye med en liten jente :rødme:

Er det noen som har fått noe større pupper enda? Eller mørkere brystvorter? Mine har ikke endret seg noe. De er ømme da, i varierende grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper jeg tok hele puppeøkningen sist graviditet. Den har nemlig ikke blitt borte etterpå...

Da vokste jeg 3 cup-størrelser, og de to første tok jeg i løpet av de 3-4 første mnd jeg var gravid...

Gikk opp en størrelse til på slutten/etter fødsel (Endringen fra før/etter fødsel var minimal...) Og holdt meg til str "giga" så lenge jeg ammet.

Men jeg begynner å se antydninger til den brune stripa på magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt ømme pupper og ikke hatt noe merkbar økning på puppene heller.. Ikke trenger jeg større heller, for da får jeg et problem med rygg og å finne bh'er. huff :sukk:

Men jeg regner med at de blir litt mere harde og fyldigere rundt da det nærmer seg, var sånn det var på mamma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten :babyjente: Devilina!!

Puppene mine er jo store fra før, så håper virkelig ikke at de blir alt for mye større...men jeg har merket at vorta har tatt litt annen fasong(ikke noe mørkere) mer oval en runde som de var før. Så kjenner jeg at bh´n strammer litt, så lurer på om jeg ikke trenger en større bh snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Tenk... en liten :babyjente: helt snodig, har liksom gått mere opp for meg nå :nigo:

Glemte å si i puppe innlegget ista at brystvortene har blitt litt større og poppet litt mere ut... hadde vel så og si ingen før.

Men ikke noe mørkere farge.

Har ikke denne berømte mørke streken enda heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ei frisk lita jente i magen Devilina :)

Puppene mine har ikke blitt så mye større, men de er fastere og hardere. Etter fødselen så eser de jo ut da :ler: Gjorde iallefall det sist, sambo var mektig imponert :fnise: Den brune streken på magen fikk jeg aldri sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er litt blonde...men hva er den mørke stripa dere snakker om??? :klø:

Vortene mine er forresten også større....man kan se de begynner å bli klare å bli sugd :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neytiri: den brune streken på magen er noe som ofte dukker opp på gravide etter at man er kommet i en hvis uke :) Er en mørkebrun strek fra navelen og ned til hårgrensen på underlivet.. en slags vei viser... hvorfor den kommer har jeg ikke snøring på... ikke har jeg lyst på den heller :ler:

:hoho: du er suge klar ja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neytiri: den brune streken på magen er noe som ofte dukker opp på gravide etter at man er kommet i en hvis uke :) Er en mørkebrun strek fra navelen og ned til hårgrensen på underlivet.. en slags vei viser... hvorfor den kommer har jeg ikke snøring på... ikke har jeg lyst på den heller :ler:

:hoho: du er suge klar ja :lol:

ahaaaa jeg tror jeg har sett det før, men fy jeg har jo ikke lyst på det :sjenert: går den bort etter graviditet eventuelt??

:hoho: Mannen får ta en test run på puppene når han kommer hjem torsdag ja :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den streken går bort etter graviditeten igjen, ja.

Jeg hadde sist, og synes jeg begynner å se antydninger nå.

Mamma nektet for at jeg kom til å få da, for hun hadde ikke hatt det i noen av sine svangerskap...

Den forsvinner ikke med en gang, men etter 2mnd eller noe sånt, så kunne jeg vaske av min i dusjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg innbilte meg ein periode at puppene var blitt litt større, men nå veit eg ikkje lenger. :forvirret: Eg har aldri funne min "riktige" BH-størrelse, så det er heller ikkje noko lett å måla ein eventuell auke, men uansett har eg fremdeles ikkje vakse inn i dei BH-ane som har vore for store. Eg har virkelig ingenting imot å få litt større omkrets i det området, så eg får store forhåpningar kvar gong puppene kjennest litt ømme ut. :fnise:

Det mørke området har iallfall blitt større og eg trur også at brystknoppane er litt meir "sugeklare", som Neytiri så fint sa. :ler: Ei stund trudde eg dei var blitt svakt mørkare, men nå ser eg det ikkje lenger. Kanskje eg berre har vent meg til den nye fargen? :vetikke:

Og eg er stadig på leit etter den mørke stripa (, som gjerne kan halda seg unna). Mulig eg ser antydning, men det er forhåpentligvis berre fordi eg studerer magen så nøye på jakt etter teikn.

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fleire som fremdeles ikkje har offentliggjort graviditeten?

Her er det ikkje mange som veit ennå, berre nokre venninner av meg (for støtte) og to på jobben min (av praktiske årsaker). Familie er heller ikkje informert, ikkje eingong kommande besteforeldre, tanter og onklar, og eg begynner å kjenna litt på at det er på tide å seia noko. Når er det egentlig "lovlig seint" å sleppa nyheten? Eg vil jo ikkje at dei skal bli skuffa over å bli utelatt frå gleda, samtidig som me - særlig mannen - ikkje føler oss(/seg) trygg nok til å fortelja heilt ennå, men helst vil venta til etter ordinær UL. Det er jo uansett ikkje så lenge igjen til det. :sjenert:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke kommet så langt som deg Dreia, men vi har ikke offentligjort det enda. Mannen vil være hjemme fra sjøen før vi sier noe, så regner med at neste helg blir det offentligjort! Men våre foreldre og søsken fikk vite allerede 2 dager etter TB!

Jeg skjønner du vil vente så lenge du kan med din historie Dreia....men har du noen av de gangene kommet helt til uke 16 å mistet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...