Devilina Skrevet 30. desember 2009 #181 Del Skrevet 30. desember 2009 Bok av legen? Nei, her får jeg ingenting av legen, hverken denne gangen eller sist. Det kommer en del bøker og info og sånt når man kommer seg til Jordmor da, men det er jo etter normal UL og greier, hvertfall her. Merkelig, egentlig, siden mye av infoen er mest aktuell de første 3 mnd... Mange leger er surrete når det gjelder å gi ut info og bøker... de har faktisk tilgang på samme bøker som jordmor har, men de blir ofte stua bort i et skap på et legekontor.... Dessverre... Så ønsker man en så må man spørre etter den gitt Hilsen Helsesekretæren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 30. desember 2009 #182 Del Skrevet 30. desember 2009 Jeg fikk boken, og den er veldig fin mannen leser den på sengen hver kveld nesten :rødme: Liker spesielt godt tegningene av fosteret i uke 1-12, i ekte størrelse! Litt kjedelig hvis man ikke er hos legen før uke 12 da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 31. desember 2009 #183 Del Skrevet 31. desember 2009 Bok av legen? Nei, her får jeg ingenting av legen, hverken denne gangen eller sist. Det kommer en del bøker og info og sånt når man kommer seg til Jordmor da, men det er jo etter normal UL og greier, hvertfall her. Merkelig, egentlig, siden mye av infoen er mest aktuell de første 3 mnd... Jeg fikk boka sist, og han spurte om jeg ville ha nå også, selv om det er mindre enn halvannet år siden sist. Layouten var i det minste annerledes. Da har jeg en flink og oppegående lege jeg da, for han gir alle sånne bøker på første kontroll Ikke alle leer som er like flinke da gitt. Tror den heter Graviditet, livsstil og den nye familien. Eller noe sånt. Fikk en annen bok på sykehuset/jordmor. Svangerskapsboken..eller hva den nå het. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 31. desember 2009 #184 Del Skrevet 31. desember 2009 Hmmm... Jeg tror min bare heter "til mor" på den ene siden, og "til far" på den andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 31. desember 2009 #185 Del Skrevet 31. desember 2009 Melder meg inn her,jeg. Har termin ca 15. August, så er vel 6-7 uker på vei. Har verken tatt kontakt med legen eller noe, så jeg skjønner jo at jeg er litt treg når jeg leser her inne Har småsymptomer, men husker fra sist at kvalmen satte inn etter uke 7-8. Håper jeg slipper unna denne gangen Gjerne så få symptomer som mulig, takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 1. januar 2010 #186 Del Skrevet 1. januar 2010 Hmmm... Jeg tror min bare heter "til mor" på den ene siden, og "til far" på den andre Det er den jeg fikk av jordmor på sykehuset ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 1. januar 2010 #187 Del Skrevet 1. januar 2010 Melder meg inn her,jeg. Har termin ca 15. August, så er vel 6-7 uker på vei. Har verken tatt kontakt med legen eller noe, så jeg skjønner jo at jeg er litt treg når jeg leser her inne Har småsymptomer, men husker fra sist at kvalmen satte inn etter uke 7-8. Håper jeg slipper unna denne gangen Gjerne så få symptomer som mulig, takk enda en tobarns-mor to be.. Eller er det nr 3 eller fler?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaupa Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #188 Del Skrevet 2. januar 2010 Godt nytt år til alle sammen Fikk også den boken som Pupsi fikk. Kanskje jeg får mer når jeg skal til jordmor på mandag? Ble en rolig feiring på nyttårsaften for vår del. Var hos mamma å spiste middag, for så å dra til et vennepar som har en baby på 2 mnd. Der drakk mennene våre cognac, og vi rødbrus Ellers har jeg mistet stort sett de få symptomene jeg hadde. Ikke overtrøtt lengre. Ikke uggen. Kvisene er fremdeles inakte dog, og den trege magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urge Skrevet 2. januar 2010 #189 Del Skrevet 2. januar 2010 Jeg har jo både svangerskapsboken (Den med til mor på ene siden, og til far på andre) OG Graviditet, fødsel og den nye familien fra sist. Pluss en bok om graviditet, og et lite hefte på svensk om graviditeten uke for uke. Pluss at jeg fikk en liten bok i gavepakken fra BAM. Tenker det holder, egentlig. Er vel lite eller ingen info man ikke finner på nett alikevel. Og det var langt mer interessant å lese første gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 2. januar 2010 #190 Del Skrevet 2. januar 2010 Er nok noe med det, jeg tror ikke jeg har behov for det denne gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 2. januar 2010 #191 Del Skrevet 2. januar 2010 er jeg den eneste som ikke har vært hos lege eller jordmor enda??? eg skal på tidlig UL 11jan, tror dere at eg får noe information da(bok) eller får man det kun fra fastlegen?? er så usikker når eg skal bestille meg jordmortime...og kor......eg skal jo flytte til sverige i mnd skiftet og da blir eg rundt 11 uker hvis ikke eg er lengre på vei nå(sånn som legen min tror) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arielle Skrevet 2. januar 2010 #192 Del Skrevet 2. januar 2010 (endret) enda en tobarns-mor to be.. Eller er det nr 3 eller fler?? Det er nummer to, ja Icechick: Du er ikke dene enste som ikke har vært hos lege enda, nei Og tror ikke man får noen slike bøker når man er på UL. Så da må man til lege eller jordmor. Går greit å dra til lege rundt 11-12. uke. Kanskje greit å ta det i Sverige hvis det er der du skal føde, slik at alt kommer i orden med henvisning til rutine UL og fødeplass. Endret 2. januar 2010 av Arielle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjah Skrevet 3. januar 2010 #193 Del Skrevet 3. januar 2010 Her er jeg! Jeg har fått termin den 23 august 2010 og er i skrivende stund ca 7 uker på vei! Jeg er 24 år og giftet meg med mannen i mitt liv sommeren 2009 :rødme: Det ser ut som om alt går strålende med svangerskapet så langt. Jeg har ingen komplikasjoner foruten litt ekstra tretthet i hverdagen. (foreløpig i allefall ) Jeg var hos legen første gang rett før juleferien startet. Vi kunne dessverre ikke sette opp en legetime for neste kontroll mens jeg var der. Tydeligvis hadde kontoret problem med datanettverket, og det var umulig å legge inn timer før januar var i gang. Derfor skal jeg ringe legen i morgen og se om jeg ikke kan komme innom i slutten av denne måneden. Vil man automatisk få ultralyd ved neste kontroll? Da er jeg vel 11 uker på vei, skulle jeg tro. Hvor tidlig kan man se kjønnet på barnet? Noen som vet dette? Flott idé med en slik tråd for oss juli/august mammaer! Genialt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 3. januar 2010 #194 Del Skrevet 3. januar 2010 Det er nok ikke noen automatisk UL før i i uke 17-20 engang. Hvis du ikke er så heldig at du har en fastlege som har UL da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 3. januar 2010 #195 Del Skrevet 3. januar 2010 Icechick: Du er ikke dene enste som ikke har vært hos lege enda, nei Og tror ikke man får noen slike bøker når man er på UL. Så da må man til lege eller jordmor. Går greit å dra til lege rundt 11-12. uke. Kanskje greit å ta det i Sverige hvis det er der du skal føde, slik at alt kommer i orden med henvisning til rutine UL og fødeplass. Nei ok, syns det var så mange som hadde vært det skjønner du. Første kontroll har eg fått hos min fastlege, da blir eg litt over 10 uker tror eg, er jo greit å ikke måtte stresse med å bestille time i sverige når eg begynner nye jobben rundt samme tid. Men UL og sånn må eg nok i såfall bestille der, og tenke på fødested...uff vet ikke kor damer føder der heller vettu Er det noen regel om når man må bestille fødeplass??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 3. januar 2010 #196 Del Skrevet 3. januar 2010 Nei ok, syns det var så mange som hadde vært det skjønner du. Første kontroll har eg fått hos min fastlege, da blir eg litt over 10 uker tror eg, er jo greit å ikke måtte stresse med å bestille time i sverige når eg begynner nye jobben rundt samme tid. Men UL og sånn må eg nok i såfall bestille der, og tenke på fødested...uff vet ikke kor damer føder der heller vettu Er det noen regel om når man må bestille fødeplass??? Nei, ikke her iallefall. Her bestiller man selv første kontroll som skal foregå mellom uke 8 og 12 (Den som alle gravide skal ha og selv skal bestille) og så bestiller legen både UL og fødeplass når du er på denne kontrollen. Papirene om fødeplass og UL dumper ned i postkassa noen dager senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urge Skrevet 3. januar 2010 #197 Del Skrevet 3. januar 2010 Nei, ikke her iallefall. Her bestiller man selv første kontroll som skal foregå mellom uke 8 og 12 (Den som alle gravide skal ha og selv skal bestille) og så bestiller legen både UL og fødeplass når du er på denne kontrollen. Papirene om fødeplass og UL dumper ned i postkassa noen dager senere! Noen uker senere, mener du vel? Mange uker, som regel... Jeg fikk kun brev om UL forrige gang. Brevet om fødeplass fikk vi ikke før vi var på UL. Men, ja, man bestiller seg første kontroll hos lege i uke 8-12, litt avhengig av hva legen vil, og så ordner legen papirarbeidet da. Om man kun har en lokal fødestue eller ett sykehus i nærheten, så spør de gjerne ikke om hvor man vil føde. Mens i Oslo er det 4 valg, og legen spør om man har ønsker. Flere av stedene blir fort fulle også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 3. januar 2010 #198 Del Skrevet 3. januar 2010 Jeg fikk svar om at jeg hadde fått fødeplass på rikshospitalet en ukes tid etter legebesøket i uke 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 3. januar 2010 #199 Del Skrevet 3. januar 2010 Noen uker senere, mener du vel? Mange uker, som regel... Jeg fikk kun brev om UL forrige gang. Brevet om fødeplass fikk vi ikke før vi var på UL. Men, ja, man bestiller seg første kontroll hos lege i uke 8-12, litt avhengig av hva legen vil, og så ordner legen papirarbeidet da. Om man kun har en lokal fødestue eller ett sykehus i nærheten, så spør de gjerne ikke om hvor man vil føde. Mens i Oslo er det 4 valg, og legen spør om man har ønsker. Flere av stedene blir fort fulle også... Var på kontroll på en tirsdag, torsdagen lå både fødeplass og ordinær UL-time i posten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urge Skrevet 3. januar 2010 #200 Del Skrevet 3. januar 2010 Tror det tok to-tre uker fre legebesøk til UL innkalling sist. (Altså når den kom i posten.) Denne gangen antar jeg det tar ennå lenger tid, siden jeg var på første kontroll rett før jul, og det garantert ikke gjøres noe med dette før nå på nyåret. Satser på brev i løpet av januar... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå