miss Skrevet 17. november 2009 #261 Del Skrevet 17. november 2009 Henger meg på de to andre Smurfen og Twinklestar,ut i fra målene dine da...... så er du nok ikke så stor. Men forstår det med trivselen og det er jo kunn en selv som vet hvordan en er. Vi har jo ingen anelse,bare leser om deg!!!!!! Håper du har kontrollen og holder deg på en sunn livstil. Klem til deg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 17. november 2009 Forfatter #262 Del Skrevet 17. november 2009 God morgen god morgen Idealvekt for noen, men ikke for meg. ! Hvertfall ikke i forhold til hvordan jeg var før! Det er kanskje mange, som er tykkere og mer lubne enn meg som vil reagere på at jeg tar dette så seriøst - mne jeg mener nå at dette er noe man må få lov til å bestemme selv! Jeg er ikke tjukk nei, men jeg har mye overflødig fett som fint kan fjernes! Dette gjelder mage og hofter og lår. Er fult klar over at kroppsfasongen min er som den er og at hofter ikke kan slankes vekk. Men de kan reduseres og strammes opp og unngå å få mer på seg! Så klart er jeg ikke tjukk, men når lårene disser og det vokser appelsiner på dem så må det være lov å gjøre noe...Magen som engang hadde sixpack er vekke og jeg har fått den klassiske pølsa...... Jada, min mor sa ordrett det jeg skrev. Men hun mente jeg var finere med litt bollekinn enn at kinnbena kommer frem. Hysterisk skal jeg ikke bli, for som jeg skrev tidligere så er jeg en som fort kan ramle over i henhold til mat og kosthold. Og det må jeg styre unna. Litt av grunnen er derfor å finne et kosthold som jeg kan leve med! Jeg har ingen idealmål eller idealvekt, men å få på men den buksa jeg engang brukte er et mål. Nå skal det være sagt at jeg fant frem en bukse jeg ikke har brukt på et par uker. Da var dn STRAM, som malt på! Faktisk, jeg tok den på idag og den er noe, pløsete i lårene og rundt rumpa! Såpass at jeg må ha belte på den! DET var opptur! Fin start på dagen! Jeg ser at kosthold er viktig, det er ikke viktig i den forstand at jeg må leve så sunt sånnsett, men at jeg må kutte ut all "søppla" jeg stappet i meg! Men aller mest viktig er nok trening, for å nå de målene jeg vil! Vil jeg har sixpack på magen, må jeg trene. Vil jeg ha strammere lår, må jeg trene. Vil jeg har fastere rumpe så må jeg stramme! ... Sånn er det bare og det har jeg innsett! Men ved siden av dette,som for alle andre, hjelper det på med et bedre kosthold! Dette ble langt....... Ja jeg nyter fridagene! Jeg får meg ikke til å gjøre noe særlig effektivt, men nyter dem hvertfall! Idag regner det skikkelig, så ser dårlig ut med tur på meg! Det var planen, men sånn som det øser ned så frister det ikke..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss Skrevet 17. november 2009 #263 Del Skrevet 17. november 2009 Høres ut som du har kontrollen ja!!!! Bra og jeg er enig med deg,sånt fett og vaker og diss,som en ikke har hatt før! Det gjør at en føler seg ikke vel. Det merker jeg på meg selv også...... Fint at du ser at maten du spiser nå,et litt sunnere kosthold isteden for "søpplematen" du spiste før.Det gjør noe med kroppen!!!! Lykke til og det er morro og ta på nukser når de sitter litt løser her og der!!!!!og da blir det penere på også! Kos deg på fri dagen din,det gjør jeg!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 17. november 2009 Forfatter #264 Del Skrevet 17. november 2009 Åååå flere som er så heldige å ha fri idag, miss;) Vi er jammen heldige! Ja den nytes fult ut! Digg med fri! Ja godt du ser "problemet" mitt...det er ikke særlig tilfredsstillende og se seg selv i speilet og det disser her og der, og vokser nye appelsiner her og der! Og appelsinhud er fett! ... Jeg er ikke den personen som liker å se meg selv i speilet, nettopp av den grunn. Kjenner jeg er støl i magen etter treningen i går faktisk.Deilig følelse;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 17. november 2009 #265 Del Skrevet 17. november 2009 Glad du har kontroll! Du har absolutt rett i at det er du som skal bestemme om du har "for mye" ekstra el, og at vi ikke kan vite det utifra mål. Men jeg er også enig i at det fort kan bli for mye kontroll, og at man ikke lenger "tørr" å kose seg uten å få dårlig samvittighet, og går konstant og fokuserer på hvordan man skal spise/ikke spise. Men så lenge du har kontroll så er jo alt bare bra! Kjenner til det å ikke like å se seg selv i speilet, jeg har det på samme måte. Forhåpentligvis klarer vi begge å jobbe både med kropp og hode så vi slipper den følelsen! Syns hvertfall du er kjempeflink, stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annikken Skrevet 17. november 2009 #266 Del Skrevet 17. november 2009 Hmm, om du har merket at en bukse er løsere etter 2 uker, så var du nok bare oppblåst, hadde mye vann, kanskje i forbindelse med mensen eller lignende? Men flott at du har sunn innstilling altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twinklestar Skrevet 17. november 2009 #267 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg håper du forstod mitt innlegg riktig i stad også... Unner deg alt godt og vet at dissing og appelsiner ikke er noe morsomt. Ville bare få frem - viktigheten av kontroll og meningen med livsstilsendring! Man vet jo ikke her på internett om man plutselig støtter en som er i fare for å utvikle spiseproblemer.... Jeg stoler på deg - og ønsker deg lykke til videre med din sunne livsstil! Du er jo kjempeflink Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 17. november 2009 #268 Del Skrevet 17. november 2009 Hmm, om du har merket at en bukse er løsere etter 2 uker, så var du nok bare oppblåst, hadde mye vann, kanskje i forbindelse med mensen eller lignende? Men flott at du har sunn innstilling altså Tror det er snakk om en måned å radikal livsstils endring.. :-) Du er flink matvraket:-) ikke tro jeg mener noe annet.. blir som Twinkle sa, litt redd for å heie noen inn i en spise forstyrrelse.. men det virker som om du har kontroll:-) arti at det høres ut som om du er blitt gladere i å trene, å at du liker å være støl.. jeg digger å være støl.. bare så jeg kan si; å har så vondt i dag asså, var på trening i går :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 17. november 2009 Forfatter #269 Del Skrevet 17. november 2009 Hei folkens! Her er jeg igjen, fått ryddet litt og husarbeid i seg selv er nesten trening! Hehe.... Vel det var kanskje å ta litt lite i, med tanke på "par uker", tiden flyr fra meg...Buksen har ligget nederst i skapet fordi jeg følte at den var malt på meg. Jeg har nok ikke brukt den før helt i begynnelsen av denne perioden med sunt kosthold og da satt den som klistret! Men den er atskikkelig bedre nå! HAdde nettopp besøk av en vennine som kom innom en liten tur. Hun kommenterte det også, på en litt frekk måte. Hehe..hun lurte på om jeg ønsket meg belte til jul for buksa satt så dissete i rumpa. Mulig hun mente det frekt, men jeg tok det hvertfall ikke sånn! Det skal være sikkert og visst, ble happy jeg;) Neida jenter, ingen fare...Jeg beveger meg IKKE inn i de baner, som jeg skrev:jeg har funnet livsstilen som jeg kan trives med og da ender jeg ikke på feile veier.Så ingen fare for det. Jeg har endelig funnet en livsstil jeg kan leve med og uten at jeg setter meg selv i fare eller annet.... Men tusen takk for omtanken dere;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vettel Skrevet 17. november 2009 #270 Del Skrevet 17. november 2009 Og sunt kosthold, holde godis og kaker til fest og høytider, det er det ingen som skades av. Faktisk burde flere holde festmat til festadager.. Kroppen behøver nyttig mat, ikke sukker og dårlig fett! Og trening og mosjon er en helseinvestering på sikt. Her jeg bor nå, så ser jeg tydelig hva dårlig helsevesen + dårlig kosthold + lite mosjonstradisjoner, kan føre til... (mange krumme rygger, de som er eldre, SER gamle ut, dårlig balanse, diabetes, etc) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 18. november 2009 Forfatter #271 Del Skrevet 18. november 2009 Klart det, alle og enhver har godt av å redusere på brus og godis og alt det usunne! Det er det ingen tvil om! Ser jo bare på statistikken som er gjort de siste årene i Norge, nordmenn blir latere og nordmenn blir feitere..Er nok en grunn til det ja! Men, noe er jo galt når godisen er rimeligere enn frukten her til lands! Dessuten er det jo taktikk, dem legger jo godishyllene ved kassen og da er det lett og raske med seg! Noe bedre har det jo blitt, det har blitt mer og mer av slike fruktposer osv ved kassene..Men de er jo egentlig ganske dyre! Har utført noen knebøy og utfall idag!Spist en sunn frokost! Og nå skal jeg ut på tur;) Etterpå skal jeg på shopping og i kveld skal det pusses opp litt på hjemmefronten! Så aktivitet blir det hvertfall! Husker dere jeg nevnte, for en uke/eller to siden, at jeg hadde på meg en stram bukse som strammet skikkelig både på lår og i skrittet? Jeg slet skikkelig, for den var virkelig vond å ha på seg når jeg satt på jobb! Trodde nesten jeg skulle få sopp :gjeiper: :gjeiper: :gjeiper: MEN så stram var den altså.......DEn ble jo også kjøpt litt trang, det skal være sagt... Tok den på meg idag, og er ikke så stram lenger! Den kjennes litt ja, men den er ikke direkte ubehagelig slik den var!!! EN ting skal være sagt, den siste uken har jeg sett resultatene..Synes det er litt rart at det kom sånn, hvorfor har jeg ikke sett noe før lissom.....Men de kom kanskje brått, også stoppet det...Hm Ha en fin dag folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 18. november 2009 #272 Del Skrevet 18. november 2009 Så fin og effektiv morgen du har hatt! Så morro at du plutselig ser så mye resultater, det må jo være motiverende! Kos deg med shopping (og opppussing!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 18. november 2009 #273 Del Skrevet 18. november 2009 Herlig at buksa passer igjen da.. jeg har faktisk ei bukse jeg vurderer å prøve igjen snart jeg å.. men venter litt til.. :-) å pusse opp er jo trening i seg selv.. Jeg skal begynne med julevasken en av de nærmeste dagene.. Vasking av tak synes jeg burde gå som en treningsøkt.. Ha en fin dag flinke pia:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 18. november 2009 Forfatter #274 Del Skrevet 18. november 2009 Vasking av tak er grusomt spør du meg...hehehehhehe..Men det er sikkert fordi man blir så sliten. Hehe...... Det tar på kroppen hvertfall. Holder på å pusse opp her, har pause nå og da måtte jeg inn og titte litt her. Har faktisk fri imorgen også, hadde blingsa helt på ferielisten, men heldigvis var det en snill kollega som jeg snakket med istad som dobbeltsjekket. Ble ikke lei meg for det nei! Blir en kort arbeidsuke med endag! Skal bare på et lite møte imorgen, men det kan man overleve;) Kunne levd sånn her.. sliter litt her jeg sitter da...... Jeg har sinnsykt lyst på noe godt her jeg sitter. Krom tablettene står igjen påjobben så lurer på om det er grunnen! Må forsøke å unngå å stappe noe i magen! Dagens kosthold: frokost: to stk brødskiver. Lunsj: Ble den hittil usunneste lunsjen i mitt kostholdsuke: 2 stk pølser. Middag: julepølse, kålrabistappe, poteter. mmmmm Og nå kunne jeg faktisk spist en helt ku. hahahaha...Hittil værste søtsug nå ja! *må styre unna kjøkkenet* får komme meg tilbake til oppussingen, tror det er bedre gitt...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest smurfen Skrevet 18. november 2009 #275 Del Skrevet 18. november 2009 jeg tror de har noe i julematen jeg.. man spiser og spiser å 3 kvarter senere er man sulten igjen.. Kos deg med enda en fridag du:-) det må være en herlig nyhet å få! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 18. november 2009 Forfatter #276 Del Skrevet 18. november 2009 Så sant så sant... Har gått greit med kostholdet, spist to kiwier og ikke mer.. Nå tar jeg natta;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 19. november 2009 Forfatter #277 Del Skrevet 19. november 2009 Nå må jeg bare skylde på meg selv, men vært litt lite aktivtet fra min side! Idag var jeg tidlig på et kurs på jobben, også kom jeg hjem og ble siste finishen på oppussingen! Nå står middagen og putrer....Forsøker å få gjort unna alt jeg kan før jobb igjen imorgen, dog bare en halv dag for jeg reiser med jentene til London imorgen kveld;) Gleder meg, men frykter hva slags utfordringer det kan by på i matveien! Fyser på noe godt hele tiden, utrolig slitsomt! Kunne nesten lagd meg sjokoladekake nå, for jeg er sååååå lysten på en skikkelig feit sjokoladekake!! mmmmmmm....men nei jeg skal styre unna! Ps: har trena litt idag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 19. november 2009 #278 Del Skrevet 19. november 2009 Tror vi sliter litt ja. Har en pakke med brownies fra toro som skriker til meg fra kjøkkenet. Rart hvordan matsuget svinger... Menmen, sharonfrukt er vel like godt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 19. november 2009 Forfatter #279 Del Skrevet 19. november 2009 Sharon frukt er godt ja, men smaken av sjokolade er bedre, akkurat nå......Eller skal jeg si; frister mer akkurat nå Men har nå lagd meg en kiwi smoothie og skal kose meg med den! Alt er bedre enn sjokolade;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matvraket Skrevet 20. november 2009 Forfatter #280 Del Skrevet 20. november 2009 God morgen Nesten normal dag igjen ja..Bortsett fra at jeg har bare en halvdag på jobben! Kan ikke klage påd enne arbeidsuken nei, tenk om alle arbeidsuker var slik som denne jeg nettopp har hatt! Da skulle jeg ikke klagd nei! Liker det! Ja i kveld drar vi til London på jentetur! Gleder meg stort, men gruer meg ubeskrivelig til flyturen! Jeg har skrekk for fly ja! Så forsøker å tenke minst mulig på det. Hvor mange fly går ikke til London, uten at det skjer noe???? Jeg klarte å styre unna sukkersuget i går kveld, selvom det var MYE som fristet da ja! Det ble med kiwismoothie, hvilket det er lenge til jeg skal spise igjen..Hehe...Kan sid et ble litt mye kiwi i går ja! Hehe.... Er tilbake på jobb, og er sulten! Spist frokost! Men får ta meg en sharonfrukt, og drøye lunsjen litt synes jeg! Vi jentene skal ut å spise middag før vi drar, så vi skal spise på BIG HORN! Så det blir vel en liten porsjon biff og fløtegratinerte poteter, for det er så godt! Men det må være lov å unne seg? Kostholdet iLondon blir spennende, skal styre unna godis og slikt! Litt bedre middager blir det vel, og en del kaffe tenker jeg... MEN jeg veta t flere av jentene tar lunsjen sin på McDonalds,det skal jeg styre totalt unna!!!! Det har dere mitt ord på!!! Noen timer med jobb, så hjem og pakke ferdig..Så london! Det var denne pakkingen da...Hm..Klarer ikke velge mellom å se fancy ut i høyhæla sko, men pådra meg stooore smerter, eller joggesko og se sport ut..Hehe.... Stooore problemer ja! Ps: hadde en liten treningsøkt i går kveld, før natta tok meg. Tok 20 vanlige situps, 20 skrå til høyre, 20 skrå til venstre og 40 raske til hver side. Det ble 100 det;) Fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå