Gå til innhold

Dines hverdag med to små


Dine

Anbefalte innlegg

Tusen takk Pupsi :klem: Og god helg til deg også!!!

Denne helgen har jeg fri, men vi får endel besøk i helgen. I kveld skal jeg derimot bare nyte foran pc'en og TV'en og virkelig kose meg på sofaen.

Har ikke testet etter EL de siste par dagene, men jeg har ikke hatt særlig EL tegn heller. Har ikke fått positiv test denne syklusen så langt, men vi fortsetter med :sengekos: annenhver dag slik at oddsen er der for at det kan bli en liten bebis hvertfall :rødme: Blir veldig spennende å se om tanta dukker opp rundt 19.april. Har bestemt meg for ikke å teste med gravitest før 20.april hvertfall (dersom tanta ikke har kommet).

Føler meg mye mer avslappet enn før jul - da stresset jeg med temping og alt. Nå ligger jeg stille etter sexen, men gjør ikke noe annet enn det. Jeg drikker kaffe og har tatt meg et par glass vin i løpet av påsken. Vet man ikke burde det mellom EL og TR, men nå vet jeg jo ikke om jeg faktisk har hatt EL, og dessuten tenker jeg at jeg har lyst å leve som normalt frem til TB eller garantert positiv EL test.

Riktig god helg til alle sammen :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres bra ut at dere ikke stresser :) Det gjør det jo bare mer frustrerende for en selv :jepp:

Jeg drakk også mellom el og ikm. Drakk faktisk den PP jeg ble gravid også, før jeg visste det. Men tenker ikke på det, det var ganske lite alkohol, og veldig tidlig, så tror ikke han har tatt skade av det :)

Har dere flyttet enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de tar skade av såpass lite - riktig nok før du har fått påvist positiv gravitest. Da har jeg nulltoleranse ovenfor alkohol.

:jepp: vi har flyttet og deilig er det :) Satt ute på balkongen istad og drakk kaffe med min kjære og bare nøt været. Kjempe deilig å være på plass i vårt nye hjem, selv om vi har litt som gjenstår. Men herlig er det :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! Det har jo vært så fint vær i dag :jepp: Venter bare på at de skal rive balkongen vår jeg, så vi får nok ikke brukt den så mye i sommer, hvis de ikke er superraske med å sette opp den nye :) Men vi har masse fine uteplasser i området her, så har nok av steder å slappe av ute.

Det er godt å flytte og liksom starte litt på nytt, selv om det er masse jobb. Husker jeg hadde så mye planer om at jeg ikke skulle fylle boden med så mye rot, og at den nye leiligheten alltid skulle være så ren og fin, og at jeg skulle gå til matbutikken nå som den var såppas nærme, istedenfor å kjøre bil osv :fnise: Det holdt vel ikke første uka engang tror jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Kjenner igjen de mange planene for ny bolig ja :ler: Det gikk fint det første året, men så etter hvert, uansett hvor flink man er, så begynner det å bli støv og slitasje på de utroligste steder - håpløst prosjekt :filer:

Deilig med overstått flytting, og ikke minst at dere tar dere tid til å nyte ny bolig.

Håper du får en fin helg, Dine. Og bra at du er avslappet i forhold til prøvingen - det gjør det hele litt trivligere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Zia... :fnise:

I dag har jeg testet etter EL med strips, begynner vel å bli en ukes tid siden sist. I dag hadde jeg konsentrert urin og testet på ettermiddagen, men den er fortsatt negativ. Kontrollstreken har blitt sterkere, men ikke like sterk som teststreken. Har kjent stikkinger i magen de siste par dagene og økt utflod de to-tre forrige dagene, men får vel bare vente og se. Vært kvalm også, men det er helt sikkert fordi jeg ikke er så flink til å spise regelmessig.. :sjenert:

Brystvortene har pleid å gjøre vondt rundt EL og TR også og de er ganske såre når man tar på de. Jeg tror jeg er midt imellom EL og TR, så det kan jo være kroppen gjør seg klar for besøk av tanta :kjefte:

Vi har fortsatt :sengekos: annenhver dag og i dag er dagen.. :fnise: Så har jeg beregnet IKM til å bli den 19. så tester for første gang tirsdag kanskje dersom TR ikke har kommet. Det kan jo fort være at denne syklusen har blitt lenger enn de siste to (30 og 29 dager), så får se an formen. Den burde tross alt vært nogenlunde lik denne gangen, men det vet man jo aldri.

Fortsatt god kveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legger inn en liten notis på at EL stripsen var negativ igjen i ettermiddag. Brystvortene er fortsatt veldig ømme, også gjennom bh'en og jeg hadde litt sure oppstøt i formiddag. Men det har jeg forsåvidt hatt et lite problem med for halvannet år siden, så mulig det er samme sak som oppstår.

Jaja, gleder meg veldig til IKM neste uke :sjenert:

Har liksom en liten tanke om hvordan annonsere graviditeten ovenfor venner og familie.. Men det gjelder vel bare å smøre seg med tålmodighet :)

Har forresten endel utflod også nå.. Kan det ha noe med graviditet å gjøre? Har veldig stikkinger på begge sidene nederst i magen, men det kommer og går litt gjennom dagene..

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg veldig til din IKM jeg også :hoppe: Utflod kan nok være et graviditetstegn ja :jepp: Jeg husker ikke helt om jeg var plaget av det før jeg fikk positiv test men jeg har hvertfall vært plaget av det hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg - det her blir altfor spennende!!!!! :popcorn:

I følge en amerikansk nettside kan jeg begynne å teste om tidligst 4 dager. Jeg har lyst å prøve å drøye den til tirsdga 20. for å sjekke om TR kan dukke opp mandag 19. som tenkt.

Føler det er annerledes denne gangen, men det er nok bare fordi jeg håper det så inderlig.. Bare å smøre seg med tålmodighet - ikke annet å gjøre egentlig... :sjenert:

*Håper dagene går fooooort til midten av neste uke og TR fortsatt ikke har kommet*

NB! Kanskje mange av disse symptomene også kan være EL? At EL er veldig sen denne syklusen? Selv om jeg tester negativt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jo hende at det er EL :jepp: Så for all del ikke slutt med :humpe::lur:

Du, jeg tenkte å spørre deg om du vil være min sladrevenn når tiden nærmer seg? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :) Kjempekoselig det! :klem:

Aldri vært sladrevenn før da, så du må kanskje lære meg opp.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare går ut på at jeg sender deg sms når noe skjer med fødsel og du oppdaterer dagboken min :) Men det er fortsatt ca 4 mnd igjen, så det er jo en stund til da :) Greit å ha en sladrevenn som ikke skal føde omtrent på samme tidspunkt som meg. I tilfelle man føder samtidig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekoselig det Pupsi :) I'm in :fnise:

Vi kommer uansett garantert ikke til å føde samtidig, så det er bare å si fra så skal jeg oppdatere :)

Blir utrolig spennende fremover for oss begge.. Jeg håper du har smittet meg med masse babystøv og at jeg får positiv gravitest snart :)

Forøvrig har jeg ikke smerter i brystene lenger, men jeg er veldig sulten midt på dagen (noe som helt sikkert kommer av en veldig hektisk arbeidsplass), halsbrann midt på dagen, endel utflod og jeg er veldig trøtt og sliten. Men dette er vel ganske vanlig før mensen eller ved EL.

- Lurer på om det er EL jeg har hatt nettopp.. Men det er veldig upraktisk, for det vil da si at IKM blir nesten 14 dager etter beregnet.. Hmmm... :sjenert:

Edit: Har forresten ikke særlig til stikkinger ved eggstokkene i dag.. Er det vanlig å føle det litt frem og tilbake dersom jeg faktisk skulle vært gravid? Altså, at jeg ikke kjenner det hele tiden?

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste nettopp på pernillesiden at sekretet jeg hadde de to forestående dagene kan tyde på EL slim.... Og det vil da si at EL isåfall kom ca14 dager for sent og at IKM plutselig blir forflyttet to uker, fra 19.april til ca 3.mai.. Den er jo kjip - syklusen forlenger seg igjen..

Har så lyst å teste i morgen tidlig egentlig, men det er jo utrolig kjedelig dersom denne syklusen nå blir på 43 dager da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så fort dagene går! :dåne: Du er jo muligens nesten ved IKM allerede!

Jeg syntes det er veldig rart hvis syklusen din plutselig skal bli to uker lenger igjen altså.

Hvis du takler å se negative tester, og du har masse billigetester, så ville jeg helt klart testet nå :nigo:

Jeg kjente forresten ingen stikkinger i eggstokkene da jeg ble gravid. Har fortsatt ikke kjent noe særlig ligamentsmerter eller strekk i livmoren. Og den har definitivt strekt seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TYPISK! Jeg glemte å teste i dag tidlig, så nå er det vel for sent? I og med at jeg burde teste om morgenen... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, ja det er jo litt for sent nå :) Men hvis du ikke drikker noe særlig på 3-4 timer, så vil urinen din bli ganske konsentrert, og nesten som morgenurin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan jo prøve på det.. Men jeg som hadde gledet meg til en :kaffekopp: etterpå.. hehe

Får ta mine siste slurk nå og kanskje teste etterpå. Men den er trolig negativ. Jaja, får jo se etterpå da :)

Da er målet å teste kl.16 uten å ha drukket noe i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende med testing i dag :hoppe:

Synes også det høres veldig rart ut om syklusen din plutselig skal ha blitt så mye lengre. Du vet, noen får økt sekret når de er gravide da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Zia da - du kan ikke sette meg på slike tanker... :gjeiper:

Da har drikke-fasten begynt og jeg tester kl.16 etterpå. Deretter tester jeg tirsdag morgen og så fredag morgen (dersom ikke TR har dukket opp og negative tester fortsetter å komme). Håper bare jeg får konsentrert urin etterpå og at den forteller "sannheten" den ene eller andre veien... :sjenert:

Ps. Sekretet har avtatt da.. Er det så vanlig om man er gravid da? Trodde man hadde det hele tiden jeg... (Stor mengde mener jeg..)

Endret av Dine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...