Gå til innhold

Dines hverdag med to små


Dine

Anbefalte innlegg

Siste oppdatering på syklusen min...

Ingen TR enda, men hatt ekstremt med murringer i hele dag. Akkurat nå har det gitt seg littegrann, men var endel tidligere i dag. Føles veldig som mensen er på vei.

Hadde litt lysebrun utflod i stad. Ikke særlig mørk i fargen og jeg har kun bemerket meg det èn gang jeg har vært på do.

- Så da er vel tanta her innen i morgen regner jeg med..

Tok EL test i dag tidlig igjen og selvfølgelig like negativ som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste oppdatering på syklusen min...

Ingen TR enda, men hatt ekstremt med murringer i hele dag. Akkurat nå har det gitt seg littegrann, men var endel tidligere i dag. Føles veldig som mensen er på vei.

Hadde litt lysebrun utflod i stad. Ikke særlig mørk i fargen og jeg har kun bemerket meg det èn gang jeg har vært på do.

- Så da er vel tanta her innen i morgen regner jeg med..

Tok EL test i dag tidlig igjen og selvfølgelig like negativ som alltid.

Heisann. innom og leser litt jeg :)

Så travelt å gå rundt å ikke vite da... sender noen gode trøste :klemmer:

Men det med EL-test...du vet at man helst skal ta de på ettermiddag/kveld sant? helst etter å ikke ha drukket noe særlig de siste to timene....? bare lurer, siden du skrev at du testet i dag tidlig.... :sjenert:

...visst det er EL du tester etter da såklart... ;)

Fortsatt god søndag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smaragd og :velkommen:

Jada, vet jeg skal teste på ettermiddagen om jeg tester etter EL :) Men takk for tipset! Akkurat nå bruker jeg EL tester for å teste graviditet, enn så lenge. Vet man ikke bør bruke kun det, men har kun èn teststrips igjen og er nå 4 dager over IKM.

"Ny" oppdatering: Fortsatt litt lysebrun utflod. Ingen murringer foreløpig, men kommer nok mens jeg er på jobb etterpå. Kommer ikke mensen i dag, så lurer jeg på om jeg skal teste med gravitest i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er et godt tegn at tanta enda ikke har kommet. Det høres akkurat ut som det som skjedde med meg!! Jeg syntes du skal teste i morgen tidlig ja!

Masse lykke til :duskedame:

*babystøv* :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det er det samme som skjer med meg nå dessverre... :(

Fått mye mer brun utflod idag, men iløpet av dagen har den blitt mørkere. Satt inn en tampong istad og har ikke sjekket om det er friskt blod eller kun brun utflod.

Er helt sikker på at det er tanta som har kommet, fordi det verker nedentil som det gjør når mensen kommer, ikke bare murringer i magen. Og den verkingen får man vel ikke dersom man faktisk ikke får mensen? :sjenert:

Så må nok innse at slaget er tapt for denne gang... Og da var syklusen på 54 dager....(dersom dette viser seg at faktisk er mensen) :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj :sur: Dumme tanta altså! Også 54 dagers syklus da gitt - det er jo helt umulig! :kjefte:

:klemmer:

Håper tanta kommer ordentlig i gang nå, sånn at hun kan forsvinne og du kan få en ordentlig syklus i stedet :Nikke:

Du må jo være med på planene mine om at vi skal havne i terminklubb for september 2010 sammen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isj :sur: Dumme tanta altså! Også 54 dagers syklus da gitt - det er jo helt umulig! :kjefte:

:klemmer:

Håper tanta kommer ordentlig i gang nå, sånn at hun kan forsvinne og du kan få en ordentlig syklus i stedet :Nikke:

Du må jo være med på planene mine om at vi skal havne i terminklubb for september 2010 sammen! :jepp:

Hehe, jeg får vel være med på de planene da.. ;) Da må du sende "kort syklus støv" til meg :fnise: Syklusen før denne var på 36 dager, så forhåpentligvis får jeg det igjen. Enten det eller kortere syklus :)

Hvor lang var syklusen din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skal dra til legen din jeg, Dine :jepp: Det er jo ikke vanlig med SÅ lang syklus. Jeg ville bestilt time.

Du kan få litt kort-syklus-støv av meg, mine var på 25 dager :)Og litt babystøv i samma slengen ;) Satser på at du og Zia kommer etter i september-klubben :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bør vel kanskje ringe og bestille time..

For du verket vel ikke nedentil (som stort sett alle gjør ved mensen) nå når du er gravid? Om du skjønner hva jeg mener med "verking"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ofte å verke, men ikke denne syklusen :klø: Hadde egentlig veldig lite vondt når tanta endelig kom denne syklusen.

Syklusen ble forresten på 33 dager denne gang. 44 første gang jeg telte, deretter 40 neste syklus og altså 33 denne gangen. Håper det fortsetter nedover eller iallfall stabiliserer seg rundt 33 dager :fnise:

Men om tanta de ikke har kommet i gang enda, så kan det jo være at du kan få et forsprang på meg og heller bli med i august-klubben da? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp:

Det er definititivt tanta som har kommet. Men denne gangen er det klin umulig å finne EL og IKM, fordi syklusen er helt kludret til. Jeg har lest at man kan få hjelp av legen dersom man har veldig ustabil syklus (man får hjelp etter man har prøvd i ca 6mnd'er) og da tenker jeg at jeg kan ta kontakt med legen i mars kanskje.

- Om ikke før da, bare for å sette EL ordentlig i gang.

Nå har det seg sånn at jeg faktisk står i fare for å miste 100% stillingen min og gå ned til 20%, så jeg og mannen diskuterer om ikke vi skal vente litt med prøvingen til jeg vet helt sikkert hva som skjer. Det kan jeg få vite på nyåret. I verste fall må jeg søke etter ny jobb og det har vist seg å være ganske så vanskelig. Og folk stort sett ønsker ikke å ansette en gravid dame, så vi får se. Mannene ønsker å fortsette prøvingen, men jeg er usikker dersom jeg faktisk ikke har en heltidstilling..

Jeg må bare prøve så godt jeg kan å nyte livet uten barn så lenge og kose meg med mannen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig store forskjeller legene i mellom for hvor grensen går for å få hjelp.

Du kan jo uansett argumentere med at dere faktisk ikke får prøvd ordentlig i det hele tatt så lenge syklusene er så ute og kjører.

Vi sluttet jo på pillen omtrent likt, midten av august, og mine sykluser har iallfall så langt blitt gradvis kortere. Tror det er ganske vanlig. Men har hørt MANGE andre som ikke får noe tante i det hele tatt på måneder, og til og med år, etter pilleslutt, eller som har sykluser som jojo'er.

Så med mindre du ser noen positiv endring i løpet av et par måneder tror jeg iallfall at jeg hadde tatt kontakt med en lege - det er jo meningsløst å fortsette i evigheter uten hjelp om ting ikke bedrer seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å høre at du kanskje må ned i stillings %. Det var jo veldig til reduksjon også da! En kan jo ikke leve på en 20% stilling så forstår godt at du da må vurdere å skifte arbeidsgiver.

JA, vi får kose oss med mennene våre og "utnytte" tiden uten barn til kjæresteting. Vi har bestilt oss cruise i mars, så blir spennende å se om det blir bare oss to eller om en liten spire har krøkt seg fast og blir med på turen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjedelig å måtte lete etter ny jobb, fikk jo 100% i høst... Får ta en pause over jul og nyttår, så blir det leting igjen på nyåret.

Får bare nyte kjærestetiden ja :) Og gjøre ting som er best å gjøre alene. Blir nok bra. Mannen og jeg ble enige i går om å ha :sengekos: som normalt frem til nyttår og på nyåret ta stilling til om vi ønsker å fortsette prøvingen eller om vi bør vente. Avhenger jo ift om jeg beholder 100% eller ikke.

God helg alle sammen :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isj - vanskelig avgjørelse med prøvingen. Skjønner godt at dere er skeptiske når du ikke vet hva slags inntekt du kan forvente. 20 % er jo ikke mye å hoppe i taket for :riste:

Håper det ordner seg for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Dine

ville si at etter eg testet positiv så har eg hatt mens verker......stikkinger i korsrygg og ristinger i livmor........du har også lurt på før om man kan se graviditet på EL testene....kan si at eg har testet ut teorien....forrige mnd var en blank negativ rundt IKM, men nu dagen etter IKM kom det 2 sterke streker.....tok da en GT og den lyst TB!

Håper du får kortere sykluser snart.....ikke mist tålmodigheten! sender over litt babystøv :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på 8.dagen med TR. Kjedelig med sååå lang mens, men den har hvertfall kommet :)

Nå går jeg fælt rundt og tenker på hvorvidt vi skal fortsette prøvingen eller om vi skal legge det på hylla før jeg får meg 100% fast stilling. Vanskelig det der.. Vet ikke mer ift min nåværende jobb.

Har ikke lyst å sitte i klemma med økonomien eller sette et barn til verden uten de beste forutsetningene vi kan gi han/henne.

Ellers har jeg nettopp pakket inn gaven til mannen og tar meg en iskaffe ;) Skal straks sette i gang med middagen og se hva som er på tv ikveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så lett å avgjøre nei :sjenert: Du kan bare få 20 % på den jobben du har nå, er det sånn? Har du sjekket om du kan få jobbe i noen av de andre butikkene da? Svigermoren til bestevenninnen min jobber i en av dem, og hun er langtidssykemeldt. (hvis du fortsatt har den samme jobben som før da)

Jeg har ikke kjøpt gave til mannen enda. Det er så vanskelig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg nok, hvertfall en stund.. Få jobb i en annen butikk. Men det blir fortsatt kombinert kontrakt og det er jo litt kjedelig ift mammaperm penger. Men får se. Akkurat nå så prøver jeg å la være og tenke på det og kun fokusere på julen, mannen og familien :)

Nå har jeg arvet forelskelsen av deg :fnise: Jeg er skikkelig forelsket i mannen for tiden!!! Jeg har bare lyst å holde rundt han, kose med han og være i nærheten av han :rødme:

Gleder meg til han kommer hjem fra jobb... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...