Gå til innhold

Dines hverdag med to små


Dine

Anbefalte innlegg

Ååååå, så koselig :rødme:

Er det du som har tatt den?? :overrasket::fnise: Jeg var sånn i 2-3 uker, men nå er det tilbake til det normale igjen.

Men du må ikke HA fast jobb for å få permisjonspenger, det holder at du har jobbet masse de siste 10 mnd før fødsel. Og de 6 beste mnd av de siste 10 gjelder.

Og hvis du jobber masse nå, så blir du kanskje sykemeldt, så får du sykepenger, og så får du permisjonspenger beregnet utifra hvor mye du fikk i sykepenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe,ja.. Får vel jobbe masse og så får vi se ;) Jobber i morgen på dagtid også, men satser på julestemningen kommer for det :)

Har nok stjålet forelskelsen ja, beklager altså... :fnise:

Har fortsatt mensen jeg.. Er på dag 10 nå og blør fortsatt like mye. Så jeg får vel bestille legetime til nyåret, slik at jeg kan sjekke ut denne kroppen. Er i grunn helt frisk og normal, så bør ikke være noe spesielt.

Men nå har jeg tenkt å nyte julen og bare slappe av. Skal på hyttetur med noen vennepar som har barn og det kan til tider være ganske tøft. Men blir nok koselig :)

Riktig god jul alle sammen, håper dere alle får en strålende feiring og nyter julen med deres kjære :nissekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul Dine :nissevink: Kos deg masse med forelskelsen, så skal du se det med jobben ordner seg etterhvert. Alt ordner seg for snille piker :klemmer:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for koselige hilsener dere :klem:

Har dere hatt en fin jul?

Jeg har kost meg disse to fridagene, men kjenner man blir utrolig sliten av å være sååå sosial hele tiden.. :sjenert: Deilig med en kveld hjemme nå kjenner jeg.

Har fortsatt mensen jeg.. De første dagene av mensen (for nå snart to uker siden), så var det veldig klumpete de første to, tre dagene. Siden har jeg blødd masse, men ingen tegn til klumper. Hmmm

Får litt mensenvondt innimellom, men går jo greit. Veldig upraktisk, for jeg blir også veldig sliten etter alt blodtapet.

Men som Becky1 sier, alt ordner seg for snille piker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mensen over. Men det er prøvingen også... Mannen og jeg har bestemt oss for å ta en pause i prøvingen til jeg har fått fast jobb. Mister 100% min nå fordi en kommer tilbake fra svangerskapspermisjon og det er ingen god idè å bringe et lite barn inn i verden basert på mamma med 20% og pappa som student. Så dessverre må vi vente med prøvingen til jeg har fått meg noe mer fast.

Dessuten har vi kun vært gift 4-5 måneder og vi får nyte tiden sammen bare oss to og gjøre ting som er lettere uten barn. Er selvfølgelig kjempe trist for dette, men jeg har lyst at våre barn skal få de beste forutsetninger som jeg og min mann kan ha med våre midler. Og akkurat nå så har vi ikke det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er rett avgjørelse for dere :klem: Men sikkert veldig uvant når man har prøvd litt. :kose:

Søker du aktivt på jobber? Tror du at dere starter prøvingen igjen med en gang du har fått 100%?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok veldig uvant, når man har innstilt seg på prøving, kjøpt tester, litt babystash osv. Men tror nok det er riktig avgjørelse for oss, sånn som ting er for oss akkurat nå..

Søker endel via finn.no. Har ikke fri i ukedagene, slik at jeg kan gå rundt og søke jobber, men tenker å ha et par uker når jeg går over til lavere prosentdel, hvor jeg kan gå litt rundt og levere søknader.

Vi kommer nok ganske sikkert til å fortsette prøvingen når jeg får meg 100% et sted. Mannen er ferdig utdannet til sommeren og akkurat det stresser vi ikke veldig med. Det er viktigere at jeg får 100% et sted, pga mammaperm osv osv. Mannen hadde lyst å fortsette prøvingen uansett, men jeg tror ikke jeg blir ansatt med det første hvis jeg dukker opp på intervju med kul på magen... Så derfor har vi stoppet prøvingen... Synes det er veldig trist... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du syntes det er veldig trist :klemmer: Det ville jeg syntes også.

Men det kan snu kjempefort. Plutselig har du fått deg ny jobb, eller en av dine kollegaer blir langtidssykemeldt, og ting ordner seg :nigo:

Vi fikk tilbake tre kollegaer som hadde vært i permisjon, i sommer, og to av de var gravide igjen :dåne: Hun ene jobbet tre uker før det ble sykemelding, og fødsel 3 mnd senere. Og hun andre tok 5 ukers ferie, og deretter sykemelding. Hun føder vel nå snart. Så dem bare så vidt det var, begge to :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - bare innom for å få siste oppdateringene.

Ser du tar en pause i prøvingen.

Lykke til med jobb jakten! Håper det går i orden for deg snart, så kanskje vi sees inne på forumet her igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette er trist, men som Tupsi sier, du være tilbake i 100% jobb før du vet ord av det. Er uansett en fornuftig avgjørelse dere har tatt. Tenk for et stress om du ble gravid nå, uten jobb.. Kanskje tar dette et par måneder, så er dere i gang igjen. Og hva er vel evt et par måneder fra eller til? Ingenting. Men et svangerskap uten jobb og permisjon uten penger... Det blir bare slitsomt. Synes avgjørelsen deres viser at dere vet hvor stort ansvar det er å få barn og at dere tar det seriøst. Når dere får barn vil dere nok og savne tiden som nygift og alene, så fortsett og nyt det nå :yvonne:

Nå får og syklusen din tid til å stabilisere seg før dere prøver igjen :)Hurra for at tanta endelig har dratt. Hørets veldig slitsomt ut.

Håper du og din mann en får super nyttårsfeiring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk :) Føles veldig tungt til tider, nå som vi begge var veldig innstilte på det å forhåpentligvis bli gravide snart. Men som Becky sier, vi vet hvor stort ansvar det er å få barn og vi er veldig bevisste i forhold til det. Det kan jo faktisk være det tar noen måneder og så er vi på plass igjen :)

Har forsåvidt lett etter fast jobb siden februar i fjor og fortsatt ikke funnet noe, så dessverre er ikke motet helt på topp. Men vi får prøve å være optimistiske og tenke at når den tiden kommer, så skal vi være klare :kgbaby:

Ønsker dere alle en riktig god nyttårsfeiring - jeg kommer absolutt til å stikke innom og holde meg oppdatert med dere som prøver og dere som har blitt gravide. Må jo følge med i utviklingen!! :)

Kos dere alle sammen i fridagene fremover :klem:

Godt nytt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår :klem:

Så trist med beslutningen deres da, men jeg forstår deg godt. Det er jo ikke så hyggelig at man skal måtte snu på hver krone i en periode hvor man helst vil hygge seg og skeie ut litt.

Men ting kan snu før du vet ordet av det - krysser fingrene for at det ordner seg fort som fy! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei alle sammen. Tenkte å oppdatere litt på denne fronten selv om prøvingen er satt på vent. Denne syklusen var på "kun" 40 dager og mensen varte i 4 dager. Kanskje jeg rekker å få en normal syklus innen vi begynner prøvingen igjen??? :)

Vi har snakket om å begynne prøvingen til høsten igjen, dersom mannen får fulltidsjobb. Og det kan jo være at jeg har fått 100 % selv. Har ca 70 % på min nåværende jobb, så ble jo bedre enn 20% jeg opprinnelig trodde jeg skulle få. Veldig deilig å slippe EL testing, sjekke sekret og alt, men kjenner jeg savner det å "forberede" seg på å få barn... Vel, vel. Bare en liten oppdatering fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at du stikker innom boka di :jepp:

Høres ut som dere har planene klare, og jobbingen ordnet seg jo mye bedre enn du fryktet også :Nikke:

Du skal fort se at jeg henger her enda til høsten - går jo ikke å bli gravid når ikke en gang tanta vil dukke opp lenger :fnise:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe koselig med besøk igjen jenter :) Jeg følger med på dere begge to skjønner dere ;) Gleder meg masse til å følge deg fremover Pupsi og lillePupsi, vite kjønn og alt.. Kjempe spennende! Og Zia - kjempe koselig om vi også prater til høsten, men det blir nok i to forskjellige forum ;) Har troen på at 2010 er gravid-året for deg, så krysser fingrene for deg :)

Har sjekket syklusen på babyverden for moro skyld og dersom denne syklusen er like lang som forrige, så har jeg EL på bursdagen min :kgbaby: Veeeeldig fristende å prøve igjen og evt tenke at barnet ble unnfanget da, men får nok tenke ekstra godt over når vi kommer til å prøve igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit å følge med på syklusen selv om man ikke prøver enda. Jeg tok EL tester og skrev opp datoer i 8 mnd før vi startet prøvingen ;)

Jeg håper ting bare plutselig ordner seg, og at dere prøver igjen. Ellers så får dere nyte tiden det bare er dere to. Det holder jeg på med nå om dagen. Om et halvt år er livet mitt forandret for alltid. Og noen andre kommer foran meg hele tiden, det er rart å tenke på...

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...