Phobaeticus Skrevet 25. november 2009 #121 Del Skrevet 25. november 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 25. november 2009 #122 Del Skrevet 25. november 2009 Nå, Dine Skjer det noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2009 Forfatter #123 Del Skrevet 26. november 2009 Ingen TR, men heller ikke to blå. Bortsett fra på EL testen.. Hør nå, for det her er ekstremt forvirrende.. Tok tre tester nettopp. En EL test (strips) og to graviditetstester (en strips og en Quick Response). Begge graviditetstestene var klart negative. Men EL testen var veldig klar positiv. Nå var test-streken endel sterkere enn kontrollstreken. Hva skjer??? Jeg er nå på dag 37 i syklusen min og får, for første gang, positiv eggløsningstest?? Er det i det hele tatt fysisk mulig å få eggløsning på dag 37?? Nå trenger jeg noen råd her, for nå skjønner jeg ingenting...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phobaeticus Skrevet 26. november 2009 #124 Del Skrevet 26. november 2009 Hm, ingen kloke svar fra meg.. men forstår at du ikke forstår!! Frustrerende med slike rare overraskelser... Titte innom igjen senere for å sjekke utviklingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. november 2009 #125 Del Skrevet 26. november 2009 Stakkars, skjønner godt at du blir forvirret! På FertilityFriend ligger det ute mange tempkurver fra ulike folk sine sykluser, og der er det iallfall markert av for EL laaaaangt ut i syklusen. Mener at det på noen av de også er positiv EL-test på tiden der EL er markert. Så ingenting er vel kanskje umulig? :klø: Du kan jo bruke denne syklusen til et eksperiment - masse nå pga positiv EL, og så teller du dager til TR/TB, og om det er sånn ca 14 dager, så ser det jo ut til at du har EL rundt disse tider? (Ellers kan det virke som at EL-tester slår ut positivt noe tidligere enn graviditetstester dersom EL-testen faktisk slår ut på graviditet - kan det være at du hadde EL senere enn du trodde, slik at du egentlig ikke er helt IKM enda? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urge Skrevet 26. november 2009 #126 Del Skrevet 26. november 2009 Ingen TR, men heller ikke to blå. Bortsett fra på EL testen.. Hør nå, for det her er ekstremt forvirrende.. Tok tre tester nettopp. En EL test (strips) og to graviditetstester (en strips og en Quick Response). Begge graviditetstestene var klart negative. Men EL testen var veldig klar positiv. Nå var test-streken endel sterkere enn kontrollstreken. Hva skjer??? Jeg er nå på dag 37 i syklusen min og får, for første gang, positiv eggløsningstest?? Er det i det hele tatt fysisk mulig å få eggløsning på dag 37?? Nå trenger jeg noen råd her, for nå skjønner jeg ingenting...... Eggløsningstesten er mer sensitiv enn en graviditetstest, og måler et hormon som ligner veldig på HCG (Som er det graviditetstestene ser på.) Altså KAN en positiv EL-test bety at du er gravid, også selv om greviditetstestene fortsatt er negative. Test med graviditetstest igjen om et par dager, så får du svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 26. november 2009 #127 Del Skrevet 26. november 2009 Så frustrerende! Skjønner veldig godt at du blir forvirret.. Men som Urge sier, ta en test om noen dager, også skader det jo ikke å litt ekstra i tilfelle det er EL som er på gang.. Men har ikke du hatt positive EL-tester nå mange dager på rad? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. november 2009 #128 Del Skrevet 26. november 2009 Herregud, så merkelig!! Skjønner at du blir frustrert nå... Håper det er graviditet den har slått ut på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2009 Forfatter #129 Del Skrevet 26. november 2009 Jeg vet ingenting jeg nå... Testet istad kl.14:30 igjen etter å ha spist suppe til lunch og drukket endel og testen var fortsatt klar positiv. Tror egentlig ikke det er graviditet den har slått ut på, fordi de to andre graviditetstestene var såpass klart negative. Så isåfall er det EL. Dette er utrolig irriterende og man kan jo bli forvirra av mindre..! Men mannen og jeg istad og gjør det igjen i morgen kveld etter jobb - just in case :rødme: Tror ikke jeg ønsker å teste noe igjen før søndag morgen, i frykt for å bli lei meg for negativ graviditetstest igjen.. Kan jo kanskje teste med EL test igjen i morgen tidlig eller kveld, bare for å sjekke utfallet.. Hmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2009 Forfatter #130 Del Skrevet 26. november 2009 Så frustrerende! Skjønner veldig godt at du blir forvirret.. Men som Urge sier, ta en test om noen dager, også skader det jo ikke å litt ekstra i tilfelle det er EL som er på gang.. Men har ikke du hatt positive EL-tester nå mange dager på rad? :klø: Nei, har trodd de har vært positive, men det har kun vært skyggestrek. Skjønner godt forskjell nå som den faktisk er positiv. Denne gangen (både i morges og i ettermiddag) har test-streken vært klart like sterk eller sterkere enn kontrollstreken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. november 2009 #131 Del Skrevet 26. november 2009 Håper du blir noe klokere i dagene som kommer da, når du ser hvordan ting utvikler seg... Frustrerende å ikke bli klok på kroppen altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. november 2009 Forfatter #132 Del Skrevet 26. november 2009 Veldig slitsomt synes jeg.. Særlig siden jeg må "lyve" for mennesker rundt meg hele tiden.. Jeg helgarderte meg og sa til kollegaene mine at jeg ikke kunne komme på julebordet pga noe jeg fant på. Da jeg var sikker på at mensen skulle komme etter negative tester, sa jeg at jeg kunne være med allikevel. Så, etter at mensen ikke kom når den skulle, sa jeg at jeg muligens må gå på antibiotika slik at jeg ikke kunne drikke.. Nå viser testen negativ og julebordet er til helgen. Jeg blir så sliten av å drive det spillet hele tiden - at nå kommer jeg ikke til å teste med graviditetstest før tidligst søndag. Kommer sikkert ikke til å klare å holde meg unna EL test i morgen tidlig.. Testen kan jo faktisk vise positiv i morgen tidlig og kun slå ut på EL. Dersom den viser positiv på søndag også, bør jeg kanskje ta en g-test.. Forvirrende og slitsom denne kroppen skal være altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 26. november 2009 #133 Del Skrevet 26. november 2009 Uff ja, det er vanskelig å tilpasse seg alt rundt hele tiden. Jeg er invitert på spekemat hos venner før jul - på en måte tenker jeg at det helt sikkert ikke er farlig, og at jeg med all sannsynlighet ikke er gravid da heller, men på en annen måte synes jeg det er litt ekkelt - hva hvis.... Så da blir det fort noen halvdårlige unnskyldninger i stedet (Grattis med avatar forresten ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. november 2009 #134 Del Skrevet 26. november 2009 Ikke lett å forstå hva som skjer med kroppen alltid. Men håper du får litt svar etterhvert Kjempefin avatar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 26. november 2009 #135 Del Skrevet 26. november 2009 Skjønner veldig godt at det blir slitsomt å ska lyve om hvorfor man ikke enten kan drikke eller blir med på noe slikt som julebord ol.. Ok :klø: Jeg har ikke tatt slike EL-tester før, så vet ikke verken hvordan en skyggestrek eller en positiv test ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 27. november 2009 Forfatter #136 Del Skrevet 27. november 2009 Hehe, veldig fornøyd med avataren ja Ikke lett alltid.. Men jeg tror nok vi kan utelukke graviditet.. Tok nettopp en ny EL test (strips) og nå var ikke test-streken like sterk som kontroll-streken. Så nå får vi når mannen min kommer hjem fra jobben etterpå og så kan jeg dra på julebord i morgen med god samvittighet Den eneste bekymringen nå er om det kan påvirke eggene negativt om jeg drikker imorgen og har EL i natt/i morgen.. :s Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. november 2009 #137 Del Skrevet 27. november 2009 Kan aldri tenke meg det, Dine Ikke bekymre deg du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 27. november 2009 #138 Del Skrevet 27. november 2009 Jeg har ikke snøring på dette med alkohol å eggløsning å slikt.. Noen andre som vet hvorfor det er anbefalt å ikke drikke når man er prøvere? Er det bare anbefalt for oss etter EL, sånn i tilfelle man er blitt gravid eller? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 27. november 2009 #139 Del Skrevet 27. november 2009 ja, jeg er ganske sikker på at det er i tilfelle man er blitt gravid. Jeg selv har ikke brydd meg så mye om det. Men jeg drikker veldig lite da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 28. november 2009 #140 Del Skrevet 28. november 2009 Hei hei Dine Har en veninne som ALLTID hadde laaaange sykluser(48dager) og hun ble tross det gravid i sommer! Husk EL kommer ca 14 dager før forventet mens.....og du trodde her at du fikk pos. EL test noen dager tilbake men da leste du av feil ikke sant......høres ut som du nå har fått fult utslag på EL og da ville eg bare masse dagene fremover... Det med drikking: Mange mener man ikke bør drikke mellom EL og IKM, selv syns eg det er helt ok å drikke et par vinglass...men vil ikke dra på fylla lissom. Vi deler jo ikke blod med babyen før uke 5 så det skal vel ikke være så farlig. Mange kvinner blir gravide uten å vite det før dem er langt over IKM......man vet ikke kor lenge man er prøver og da vil det være surt å alltid måtte tenke på om du har lov eller ikke og om du skal ha en unskyldning til venner....hmmmmm tror man skal gjøre sånn man føler er riktig for seg sjøl. Selv har eg gitt opp røyking siden det vises å være bedre sjans til å bli gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå