Gå til innhold

Pippilipp og alle utfordringene med å lage to bryllupsfester


Gjest Pippelipp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Pippelipp

Det ser lovende ut med den askeskyen, men jeg gleder meg ikke før alle er ankommet, sånn for sikkerhets skyld. I går var jeg hos skredderen min og hentet beltet til kjolen min og sa litt sånn i forbifarten og helt på spøk "du vil vel ikke sy en jakke til kjolen min?" for her er det kaldt og i Østerrike er det ikke mye bedre og da må jeg ha en jakke. Søren også! Og skredderen sa "ja, det kan jeg, men du må velge et stoff jeg har her" så da var det inn og lete og nå syr hun en sølvolero til meg og om ti minutter må jeg gå på prøving! Kul dame! Skredderen, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Å dere, hvorfor skal ting plutselig gå litt galt sånn i siste liten? Jeg hentet som sagt beltet til kjolen min i går og i dag tok jeg det med tilbake for jeg skulle prøve jakken med brudekjolen og så ser jeg at det på et eller annet mystisk vis er kommet en flekk på beltet, midt på magen. Nå har jeg prøvd å få bort flekken og renseriene rekker ikke å se på det før jeg reiser og vi har ikke noe mer igjen av kjolestoffet mitt sånn at hun kan lage et nytt... Nå må jeg be henne om å lage et magebelte av det samme sølvstoffet som hun lager jakken min i og feste sløyfen fra det andre beltet på det nye beltet. Egentlig er det litt hell i uhell også for den jakken blir skikkelig kul og så er det kult med en detalj på kjolen som passer til jakken. Kanskje jeg ikke skal klage? Nei, jeg skal ikke klage, det er hermed bestemt! Jeg blir litt mer rocka brud enn jag hadde tenkt, men det er litt kult også. Det blir en skikkelig kontrast til min kjære som stiller i snippkjole! HAHA! :skratte: (hysterisk latter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Skredderen legger et lag blonde rundt beltet, da ser det ut som kjolen, men man ser ikke flekken og det er litt "snillere" enn sølvbete. Bedre og bedre :) I morgen flyr vi til Østerrike! De siste to dagene har jeg hatt migrene, jeg håper ikke det blir sånn på bryllupsdagen, det hadde vært for dumt. Blæ.

3 dager igjen! Steike, nå går det fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 dager igjen!!!!! Beltet høres flott ut. God tur til Østerrike, og ha et fantastisk flott bryllup :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere skal gifte dere i morgen :) Masse lykke til og ha en kjempefin dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen! Har vært kjempekoselig å følge dagboken din, og skal følge planleggingen av neste fest også :) Masse lykke til i morgen og gleder meg til å lese om hvordan dagen din har vært!

Klem Gotcha :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!! :)

Kjolen (og skoene!) var kjempefine! :D

Har sniklest litt her, følte det var på sin plass med lykkeønskinger =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var dagen din? Vi hadde en nydelig dag, men er glad det er over så vi kan la alt synke og kose oss med minnene. Vi er superlykkelige nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her går det unna! Har vært ute og reist i ca en mnd, delvis jobb og etterlengtet ferie, og plutselig er du gift. Kjolen er veldig fin, høres ut som om det ble en bra løsning med jakke og belte til slutt! Krysser fingrene for at alle gjestene kom seg fram i tide, og at dere hadde en FANTASTISK dag!

GRATULERER! Og lykke til med forberedelser til neste fest :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pippelipp

Jeg har faatt ny mac, men med feil tastatur. Jeg skriver full beretning naar jeg har faatt mitt norske tastatur (om ca en uke). Bryllupsfesten var uforglemmelig og nydelig, med mange tradisjoner og overraskelser! Gleder meg til aa fortelle dere om det, og tusen takk for lykkeonskninger!

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Æsj, jeg tror jeg skriver hele beretningnen nå, for når jeg kommer hjem, har jeg ikke tid :)

Familien har hadde pyntet hele hagen og virkelig stått på, det var helt fantastisk! Kvelden før spiste vi sammen hjemme hos svigermor og så ble jeg med familien min ned til vertshuset der alle bodde, og sov på et hotellrom som jeg hadde bestillt. "Sov" er vel kanskje en overdrivelse, jeg døste av hele tiden, men våknet også hele tiden og klokken seks ble jeg vekket av portabel sirene og kinaputter og selvskrevet sang! Svogeren min med kone og venner hadde først vekket min mann klokken fire og så kom de til meg. Kvart på syv, troppet det lokale kirkekoret opp og sang noen sanger og jeg danset en svingom med presten og så var det bare å hoppe i dusjen.

Kvelden før hadde onkelen min begynt å kaste opp, han er mentalt tilbakestående og trenger hjelp, så etter jeg hadde stått opp og sminket meg, gikk jeg til foreldrene mine for å høre etter hvordan det gikk med ham og hva vi eventuelt kunne gjøre i tilfelle han ikke var i form til å gå i bryllupet. Heldigvis var han frisk igjen og jeg klarte å presse ned en yoghurt og en halv kaffe før jeg ble hentet og bragt til frisøren. Der var svigerinnen min og svigermor og vi ble alle dullet med og fikk pro secco og i det hele tatt og etter halvannen time var jeg ferdig og ble bragt til svigermors hus. Der var selvfølgelig en nervøs mann og jeg måtte sluses inn på det rommet jeg skulle skifte på.

Så langt, så vel. Forloveren min var kommet med nattog fra Zürich og ble kjørt av min forlovede til frisøren mens jeg begynte å skifte. Da oppdaget jeg at strømpene jeg hadde kjøpt til brudekjolen (som skulle være stay-ups uten tåforsterking) viste seg å være strømpebukser med tåforsterking, til peep-toe-sko. Jippi! Jeg ringte min tilkommende og ba ham kjøre til landsbyens innkjøpssentrum og fortalte ham at jeg trengte lyse, hudfargete stay-ups og hvilken størrelse og hvor mange denier, han kom tilbake med bestemorstrømper som damen i butikken hadde forsikret ham om skulle være helt riktige. Så prøvde jeg å ta på strømpebuksene, men de revnet med en gang. Enden på visa ble at jeg gikk uten strømper med ubehandlete ben, men fikk i full fart lagt et lag med gjennomsiktig neglelakk på tåneglene og så ble det som det ble.

Mor og far og onkel kom tre kvarter for sent til for-mottagelsen fordi det tok mye lenger tid enn forventet med ikke helt frisk onkel, så jeg holdt på å gå opp i sømmene av utålmodighet, men til slutt skulle jeg få lov til å gå ut, men vent litt. Ikke så fort, for det er en østerriksk tradisjon at det skal komme ut en "falsk brud" først, så broren til svigerinna mi troppet opp med brudekjole og slør og min tilkommende måtte "kjøpe" ham vekk :)

Til slutt ble jeg ført ut av far og etter en stund, satte alle seg i diverse biler og vi kjørte i kortesje til rådhuset. Brudgommen først og jeg til slutt. Vi kom ca 500 meter og så var det veisperring. Vi måtte ut og vi to fikk på oss fuglenebb og fjør på hodet og så måtte vi synge "Papageno/Papagena"-duetten fra tryllefløyten, jeg kunne den, min brudgom kunne den ikke, det var veldig morsomt og så måtte vi drikke schnaps.

Så kom vi endelig til rådhuset og mens alle gjestene gikk og satte seg i salen, gikk vi to og våre forlovere for å snakke et alvorsord med seremonimesteren og så var det bryllup. Svogeren min hadde organisert musikk, veldig, veldig søtt og våre to nevøer på fem og halvannet år, leste et vers for oss.

Så bar det til festlokalet i hestekjerre, det var overraskelse fra svogeren og svigerinnen min. Bak oss kom alle de andre i korstesje i biler og tutet og bar seg, det gjorde de forresten også på vei til rådhuset. Far hadde mye moro med å tute :)

Vel fremme, fikk vi alle et glass og noen munnfuller med småsnacks å styrke oss på og sendte alle opp hver sin gassballong som det var festet en lapp på hvor det stod at vi hadde giftet oss og hvis de som fant ballongen kunne sende oss et kort, ville vi bli glade. På mandag kom en mann til svigermor mens vi var borte og han hadde med seg en gave til oss. Han var jeger og hadde funnet ballongen vår mens han var ute i skogen og så til et rådyr som kalvet og to uker før hadde han og kona feiret gullbryllup. Han hadde satt seg i bilen og kjørt en halvtime for å gi oss en gave og et kort, det var utrolig rørende!

Så var det fotografering og middag og bryllupsdans. Det ble en utrolig fin feiring, avslappet og morsom!

Edit: Masse skrivefeil :)

Endret av Pippelipp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Forresten, jeg glemte å fortelle om viruset.

Jeg skrev at onkelen min begynte å spy på fredagen. Natt til søndag, spøy svigermor, på søndag spøy forloveren min, mandag greide akkurat mannen min å unngå å spy, tirsdag spøy mor og natt til onsdag spøy min svigerinnes bestemor... Vi sitter her og lurer på hvem som er nestemann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...