Gå til innhold

Pippilipp og alle utfordringene med å lage to bryllupsfester


Gjest Pippelipp

Anbefalte innlegg

Hei! :goodbye: Først og fremst må jeg si at du er knallflink som klarer å planlegge to bryllup parallellt. Jeg hadde blitt sprø, tror jeg, synes det er mer enn nok med vårt ene, lille:p Kjempestilig at du gifter deg i bunad i det ene bryllupet. Jeg skal og det, men har store problemer med å finne krone. Hvilken krone skal du ha? Leier du av folkemuseet? Jeg vil forøvrig tro at de fleste gode frisører takler en krone (dette har jeg tatt helt for gitt- så tusen takk, nå ga du meg enda en ting å stresse for *fnis*). Man pleier jo å ha håret relativt enkelt under kronen, så det burde jo gå greit? Kaken hørtes kjempegod ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pippelipp
Hei! :goodbye: Først og fremst må jeg si at du er knallflink som klarer å planlegge to bryllup parallellt. Jeg hadde blitt sprø, tror jeg, synes det er mer enn nok med vårt ene, lille:p Kjempestilig at du gifter deg i bunad i det ene bryllupet. Jeg skal og det, men har store problemer med å finne krone. Hvilken krone skal du ha? Leier du av folkemuseet? Jeg vil forøvrig tro at de fleste gode frisører takler en krone (dette har jeg tatt helt for gitt- så tusen takk, nå ga du meg enda en ting å stresse for *fnis*). Man pleier jo å ha håret relativt enkelt under kronen, så det burde jo gå greit? Kaken hørtes kjempegod ut:D

Heisann!

Gifter du deg i Trondheimsområdet? Folkemuseet i Trondheim leier ikke ut kronene sine lenger, men jeg lurer på om Oslo Kunstindustrimuseum gjør det... Jeg leier hos Gullsmed Morken i Trondheim, ellers har husfliden i Oslo en og en dame på Nesøya. Det er en gullsmed i Steinkjær, eller var det på Stjørdalen? som har en. Du må google litt rundt, skriv til husflidene i nærområdet ditt.

Håret under krona er enkelt, men problemet består i å overtale krona til å bli sittende på hodet ditt, den er jo ikke akkurat formsmidd... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Nei, det er jo sant. Og så er det jo forsåvidt en fordel om den blir sittende litt også:P Jeg fikk pisket svigermor igang her i dag, så nå skal vi se på to kroner til uka. Merkelig så fort det gikk når jeg sa at jeg for all del bare kunne ordne det selv og :fnise: Men jeg er evig takknemlig, hun er tross alt bunadseksperten i huset. Skal gifte meg på sørlandet jeg, men i en trønderbunad faktisk, er eksiltrønder sånn opprinnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp
*Fnis* Nei, det er jo sant. Og så er det jo forsåvidt en fordel om den blir sittende litt også:P Jeg fikk pisket svigermor igang her i dag, så nå skal vi se på to kroner til uka. Merkelig så fort det gikk når jeg sa at jeg for all del bare kunne ordne det selv og :fnise: Men jeg er evig takknemlig, hun er tross alt bunadseksperten i huset. Skal gifte meg på sørlandet jeg, men i en trønderbunad faktisk, er eksiltrønder sånn opprinnelig.

Ah, da så. Du, svigermødre er slettes ikke så gale, jeg hadde ikke klart å planlegge to bryllup uten svigermor i Østerrike. Egentlig, hvis rett skal være rett, planlegger jeg stadig mindre i Østerrike, for svigermor kommer med gode forslag og jeg sier ja, og jeg spør henne om noe er mulig og så sier hun ja og så er det i orden :) Veldig behagelig.

Så bra at svigermoren din hjelper deg med kronejakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da så. Du, svigermødre er slettes ikke så gale, jeg hadde ikke klart å planlegge to bryllup uten svigermor i Østerrike. Egentlig, hvis rett skal være rett, planlegger jeg stadig mindre i Østerrike, for svigermor kommer med gode forslag og jeg sier ja, og jeg spør henne om noe er mulig og så sier hun ja og så er det i orden :) Veldig behagelig.

Så bra at svigermoren din hjelper deg med kronejakten!

Ja, både mødre og svigermødre kan være veldig gode å ha! Skjønner godt at du trenger den hjelpen du kan få ja, må være en kjempeutfordring med alle små detaljer som må på plass ... Spesielt når du ikke bor i Norge til vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Pippelipp

Nå har jeg ikke vært her på kjeeeeempelenge! Dette blir også bare et kort besøk, for jul er høysesong i mitt yrke og jeg har bare såvidt tid til å sove om natta :laugh:

Jeg er bare innom for å si at jeg endelig har funnet smykkene til brudekjolen min! De lå og ventet på meg på Christkindlmarkt i Regensburg. Det er et kjede som ligger ganske tett rundt halsen, sølvstreng med fem uslipte ferskavnnsperler jevnt fordelt og øreanheng med én perle hver. Veldig enkelt, men det var også det jeg ville ha. Jeg liker også symbolikken i at det er enkelt og upusset, for vi er litt sånn og ekteskapet er ikke perfekt og polert, men derfor er det også så fint og ekte :)

Nei, nå snør det her. Det skjer jo aldri! Å, nå ble jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smykkene hørtes helt perfekte ut :jepp: Jeg leter også etter noe sånt :)

Snø ja, åh, det er så koselig. Det snør her i dag også, julestemning for alle penga :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Vi fikk årets morsomste julegave av min kommende svoger! De hadde pakket en diger pappeske full med all slags greier: Et sjokoladefondue-sett fomet som et hjerte, en juletrekule med hjerter på, et hjerte til å henge på døra, CD med bryllupsdanser, bryllupsguide for Steiermark, et playmobil-brudepar (HAHAHAHA!!!) og et puslepill på tusen biter med bilde av en bryllupsfest i tegneseriestil med mange, mange morsomme detaljer. Det la jeg ferdig i dag :)

Kjempebra julegave! Nå fikk jeg litt av bryllupsfølelsen tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, for en koselig og morsom gave! Jeg elsker sånne gaver som det er lagt masse sjel i, og ikke nødvendigvis så mye penger i! Jeg leter etter bryllupsmoduset mitt for tiden jeg og ... Tror det har gjemt seg i skrekk over hvor kort tid det er igjen :fnise: Vet ikke om jeg har spurt før, men hva slags bunad har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp
Aaw, for en koselig og morsom gave! Jeg elsker sånne gaver som det er lagt masse sjel i, og ikke nødvendigvis så mye penger i! Jeg leter etter bryllupsmoduset mitt for tiden jeg og ... Tror det har gjemt seg i skrekk over hvor kort tid det er igjen :fnise: Vet ikke om jeg har spurt før, men hva slags bunad har du?

Hesann! Bunaden min er en lundebydrakt, en blå en. Mor giftet seg i den samme bunaden, det synes jeg er litt stas :)

Ja du, bryllupsmoduset, det lever sitt eget lille liv. Det kommer nok tilbake, skal du se :)

Kos deg med nyttårsfeiring, og tenk på bryllupet når du er våken igjen etter jul og hele den greia :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

vi gjør også litt som dere. giftet oss borgerlig 28. des.

men tar det "skikkelig" 3 juli :)

min mann er fra england :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pippelipp
hei :)

vi gjør også litt som dere. giftet oss borgerlig 28. des.

men tar det "skikkelig" 3 juli :)

min mann er fra england :)

Hei og hopp! Han er fra Wales, har jeg lest, eller tuller jeg nå? :) (følger med litt, hihi!) Gratulerer med vielsen! Var det kos? Hos oss blir det to fester, det var egentlig ikke planen, men så bare este det opp som en vellaget bolledeig og så ble det jaggu fest i Østerrike også... Jeg må bestille ekteskapsprøving og håper jeg har skjønt hva de vil ha. Hvis det ikke er riktig, sier de ifra, ikke sant? Tok det lang tid for dere? Jeg skulle gjerne hatt med papirene når vi skal til Østerrike og snakke med Standesbeamtler i februar... Ka du trur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi sendte inn alle papirene som ligger i den folderen du får på lignings kontoret. kopi av hans pass og kopi av billett, slik at de kunne se at han hadde lovlig opphold :)

vi måtte ettersende billetten for hun på kontoret sa det ikke var viktig. tror det tok ca 2 uker til sammen:D

Han er fra wales ja :) nå ble jeg litt imponert her :fnise:

vi skal ha wicca prest til å vie oss i sommer. så da blir det full pakke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hesann! Bunaden min er en lundebydrakt, en blå en. Mor giftet seg i den samme bunaden, det synes jeg er litt stas :)

Ja du, bryllupsmoduset, det lever sitt eget lille liv. Det kommer nok tilbake, skal du se :)

Kos deg med nyttårsfeiring, og tenk på bryllupet når du er våken igjen etter jul og hele den greia :fnise:

Takk for det, håper din nyttårsfeiring var god og?

AAAAAHHH!!! Jeg gifter meg I ÅR!! AAAAANGST!! :haar:

:fnise: Det gjør du ja:D Hurra for det! Det blir nok helt fantastisk tror jeg! (Og skummelt. IIIK! Neste nyttårsaften er vi fruer!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Pippelipp

Ja! Hurra for neste nyttårsfeiring, da er det hele overstått :fnise: Ja, og nyttårsfeiringen min var rolig, men bra, takk som spør :) Håper du hadde en fin fest også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, var nokså rolig her og. Hvordan står det til med planleggingen? Har dere ting under kontroll? Må si jeg ikke misunner deg det å arrangere to bryllup ... Tjohei! Jeg synes det å arrangere ett er mer enn nok :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pippelipp

Det ække så gæærn't når svigerfamilien hjelper til med fryd og glede. Trondheim henger litt mer i løse luften enda. Planleggingen tar litt pause nå for vi har nettopp funnet ny leilighet og skal flytte innen første februar (sa noen impulsivt?)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...