Gjest Pippelipp Skrevet 11. november 2009 #41 Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Jeg er byjente, vettu, og da står det litt verre til med grøttradisjonene Så koselig et den skikken er i live hos dere, jeg synes det er noe veldig flott over den. I dag har da endelig fått bestilt kake til oss! Det blir altså en bringebærmoussekake med nøttebunn. Da er mannen min glad og tante kan spise av den og én ting til kan krysses av på lista! Jeg må se å få litt liv i floristen vår og så innser jeg så langsomt at jeg ikke kan ta meg av håret mitt på egen hånd når jeg skal ha brudekrone. Jeg må ha hjelp, men gudene vet hva for en frisør i Trondheim som har erfaring meg brudekroner. Er det noen som har forslag? Jeg sparer og sparer til langt hår, da. Synes liksom det tar seg bra ut når jeg skal ha brudekrone Forresten; jeg driver og skjønner at jeg må allerede nå begynne å tenke på å planlegge vennefesten vår i Basel. Først og fremst må vi bli enige om en dato som passer begge og alle og så må vi finne et lokale. Jeg begynner letingen....nå! Endret 11. november 2009 av Pippelipp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 12. november 2009 #42 Del Skrevet 12. november 2009 Kaken høres nydelig ut! Vet ikke hvem som kan være flink på på brudekroner. Men jeg pleide å bruke H2 når jeg bodde i Tr.heim, var veldig fornøyd med de. Lykke til med jakt på lokale i Østerrike, frisør, og blomsterdekoratør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 12. november 2009 #43 Del Skrevet 12. november 2009 Takk for tips med frisør i Trondheim, skal sjekke dem ut Frisør og florist og alle de praktiske greiene i Østerrike er heldigvis planlagt og under kontroll, det hjelper å ha svigermor på stedet og at stedet er lite. I februar skal vi gå til frissør'n og alle de andre og legge detaljene, men det er heldigvis ikke noe å bekymre seg for (Puh!) Svigermor fortalte forresten i dag at hun har bedt svigermoren til svogeren min om å filme begge bryllupene. Det var snilt av dem begge to, en bryllupsvideo har jeg ikke tenkt på å tenke på :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 13. november 2009 #44 Del Skrevet 13. november 2009 litt for film Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 13. november 2009 #45 Del Skrevet 13. november 2009 Flim er lurt, koselig å ha talene osv i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 13. november 2009 #46 Del Skrevet 13. november 2009 Ja, jeg innser jo det nå da, men tanken hadde ikke streifet meg før... Det sier vel sitt, nå skal jeg slutte å klage på alle de som legger seg opp i bryllupsplanleggingen, det kan jo være noe i det de sier også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 15. november 2009 #47 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har funnet den aller fineste mannen for meg og jeg skjønner ikke bestandig hvorfor vi ikke kan gifte oss NÅ! Jeg gleder meg sånn til å bli fru til han jeg er så glad i! Sukk... Jeg er sikker heeeelt alene om å ha det sånn her på dette forumet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 15. november 2009 #48 Del Skrevet 15. november 2009 Svigermor rigte igjen og meddelte at hun ville spørre noen av gjestene om å synge et par østerrikske folkesanger på festen i Østerrike. Jeg...eh...tror jeg må venne meg til ideen, men det er jo ikke så galt, kan til og med bli morsomt!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 17. november 2009 #49 Del Skrevet 17. november 2009 Heeelt alene ja Det kan jo bli et morsomt innslag det, vel? Nå vet ikke jeg hvordan østeriske folkesanger låter da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 18. november 2009 #50 Del Skrevet 18. november 2009 Svigermor rigte igjen og meddelte at hun ville spørre noen av gjestene om å synge et par østerrikske folkesanger på festen i Østerrike. Jeg...eh...tror jeg må venne meg til ideen, men det er jo ikke så galt, kan til og med bli morsomt!? Høres spenstig ut. Blir sikkert morsomt Venter også på å få en rekke gode forslag til hvordan ting skal gjøres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 19. november 2009 #51 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg har så smått begynt å tenke på musikk til kirka og det er sannelig ikke så greit. Vi vet én ting vi skal ha, men ellers... Utvalget er begrenset siden vi har så lit plass. Vi har én lutt, en fele, en blokkfløyte 3 (4) sopraner, en alt, kanskje en tenor og en bass. Vi skal ha Monteverdi "Pur ti miro" - kjærlighetsduett. Det er det eneste som er fastlagt. Jeg vet heller ikke helt hva vi trenger. Salmer til salmesang, men det er en ting for seg selv. Vi er musikere begge to og da har jeg også følelsen av at det forventes et "musikerbryllup". Nei, sannelig om jeg vet. Jeg lurte litt på om jeg kan grave frem noen fine madrigaler, men jeg vet enda ikke om tenoren vår kan komme. Kanskje en lutt-sang? Dowland eller Campion eller en av de gutta? Jeg sang en gang en nydelig middelaldertrio for tre like stemmer, men ikke kommer jeg på hva den het og ikke vet jeg egntlig om teksten er noe passende. Hm.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 19. november 2009 #52 Del Skrevet 19. november 2009 Floristen i Trondheim har ikke svart på mail nummer to. Nå kan de ryke og reise, jeg ringer til noen andre! Frisøren har heller ikke svart, jeg hadde lissom ventet i disse internett-tider at det skulle gå an å opprette kontakt med noen på internett, men dengang ei... All heder til Rosenborg Bakeri som har vært forekommende og vennlige hele tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 21. november 2009 #53 Del Skrevet 21. november 2009 Jeg synger opera denne uken og i forestillingen har jeg på meg en skikkelig gigant av en kjole og når jeg baskes med den må jeg ærlig inrømme at jeg gleder meg til å ha en kort og enkel brudekjole Å, jeg skulle ønske den var ferdig! Ikke det at jeg kan ha den på, men jeg vil se på den og ta på den og glede meg til den dagen jeg kan ha den på meg! Forøvrig har jeg lært meg et par veldig bra sminketips av sminkedama, det skal testes ut behørlig før bryllupet, hihi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gotcha Skrevet 22. november 2009 #54 Del Skrevet 22. november 2009 Ser du har kommet langt i planleggingen(e) din Østerriske folkesanger kan jo ikke bli noe annet enn bra. Da får dere mer personlighet i festen, og det skaper sikkert masse liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 22. november 2009 #55 Del Skrevet 22. november 2009 Et halvår igjen!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 26. november 2009 #56 Del Skrevet 26. november 2009 NÅ står ikke verden til påske. Floristen har endelig meldt seg! Det var da bra. De skal ha bilde av bunaden og jeg vil sende dem to bilder av buketter jeg synes ser veldig passende ut. Det kan jeg, ikke sant? Først må jag finne et bilde av bunaden min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 26. november 2009 #57 Del Skrevet 26. november 2009 Det var lovelig sent syns jeg, men bra du endelig fikk svar da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pippelipp Skrevet 27. november 2009 #58 Del Skrevet 27. november 2009 Det var det jeg tenkte også, men jeg orker ikke å sloss, så nå blir jeg hos dem. Håper det blir greit. Hvis ikke, skal jeg nok alltids greie å kjefte på dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 27. november 2009 #59 Del Skrevet 27. november 2009 Høres bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebano Skrevet 30. november 2009 #60 Del Skrevet 30. november 2009 NÅ står ikke verden til påske. Floristen har endelig meldt seg! Det var da bra. De skal ha bilde av bunaden og jeg vil sende dem to bilder av buketter jeg synes ser veldig passende ut. Det kan jeg, ikke sant? Først må jag finne et bilde av bunaden min. Så bra at det endelig skjer ting på den fronten også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå