Gå til innhold

Oups... En liten luring på vei!

bizzy

Anbefalte innlegg

Fikk dere beskjed i svangerskapet at det var noe galt med den ene tvillingen? Det må ha vært tøfft. Jeg synes dere takler det så fint, dessuten er det flott at dere har assistent til ham. Er det en selvfølge, eller måtte dere slåss litt for å få det?

Fikk beskjed på ordinær ultralyd, men fikk veldig stort spenn i hvordan det kunne vise seg... Alt fra uforenelig med liv, til nesten umerkbart.. Så ja, det var et tungt svangerskap. Men vi er gode på å stikke hodet i sanden å tenke positivt ;)

Assistenten var det habu som søkte på for oss, og vi slapp å sloss!! Nå har vi fått avlastning 2 døgn hver annen uke som starter fra midten av januar, det har vi måttet sloss litt for. Dvs vi sloss lenge for å få de timene vi har til gode på assistent, har enda ikke fått de.. Men så tok habu tak i saken så nå bare venter vi på at de skal finne noen som vil ha jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for dere! Men en ting er vel sikkert, at selv om lille Jonas har mange plager, dere har mye å slite med osv. osv. Så har dere blitt en flott og beundringsverdig familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så utrolig mye med en frisk jente i magen! :hoppe:

Jeg er kjempeglad på dine vegne! :happy:

Nyt helgen!

:D Takk! Deilig å ha det svart på hvitt, man er jo aldri helt garantert, men nærmere enn vi er nå kommer man ikke en garanti!

Kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært for dere! Men en ting er vel sikkert, at selv om lille Jonas har mange plager, dere har mye å slite med osv. osv. Så har dere blitt en flott og beundringsverdig familie :)

Tusen takk for gode ord! Vi føler oss heldige vi, selvom vi uten tvil skulle gjort hva som helst for at Jonas skulle være som alle andre :sjenert: Men vil ikke bytte han bort for noe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøtt: Jonas har desverre fått litt bivirkninger av vaksinen denne gangen, eller vi tror det er det :roll: Han er potte tett og hoster litt stygt, men har ikke feber. Men irritabel, ja, det er han så det virkelig monner :kjefte: Så i natt har han sovet kun et par korte perioder i mellom hylskrik, klaging og oppkast. Stakkar lille mannen min :( Men han har blitt litt bedre utover ettermiddagen, så da håper jeg det blir en bedre natt i natt :tommelsmil: Hadde ikke gjort meg noe å faktisk få litt søvn ;)

Ellers så har vi hatt en fin dag, mannen og Jørgen er på julegateåpning og kommer hjem igjen ved 19 tiden, så da skal vi ha kveldspizza :sikle: Sendte de avgårde etter en tidlig enkel middag! Tomatsuppe med egg og makaroni. Greit nok for min del, og barna elsker det! Vilde, lille frøken matvrak, spiste tre skåler med masse makaroni og litt suppe, samt et helt egg. Skjønner ikke hvor den jenta gjør av det hun spiser. Eller det kan kanskje ha noe med at hun er høyt og lavt absolutt hele tiden.. Ikke noe mellomting her i gården, endten så ligger hun til ladning, eller så er det full fart og halvveis oppunder taket :fnise:

Har startet litt juleforberedelser i dag og nå står det 2 kilo appelsiner og putrer på komfyren, så i løpet av kvelden blir det noen glass med appelsinmarmelade til familiene våre! Og skikkelig *snart jul lukt* i huset! I morgen er planen å lage eplemos med kanel, og til uka blir det pepperkakebake-dag! Koselig med juleforberedelser!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!

Har du noen oppskrift på appelsinmarmelade å anbefale?

Ellers så sier Teriyaki det så fornuftig og fint at jeg bare velger å støtte meg til hennes ord :)

Ha en skikkelig flott søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig!

Har du noen oppskrift på appelsinmarmelade å anbefale?

Ellers så sier Teriyaki det så fornuftig og fint at jeg bare velger å støtte meg til hennes ord :)

Ha en skikkelig flott søndag! :klemmer:

:klemmer:

Bruker en veldig enkel oppskrift, som jeg gjør i to varianter. En bitter og en søt type ;)

1kg appelsiner

1 sitron

2kg sukker (smakes til, jeg bruker ofte rundt halvparten litt ettersom smak på appelsinene)

Ønsker du bitter type kjærer du appelsinene og sitronen i tynne skiver med skall på og koker på middels varme i ca 2 timer (steinene pakkes i gasbind og kokes med, tas ut før man tilsetter sukker) Tilsett sukkeret og kok videre i ca 10 min til marmeladen får rett konsistens. Sjekk konsistensen ved å legge litt marmelade på en tallerken og se hvor "stiv" den blir når den kjølner.

Ønsker mann søt type skrelles de fleste appelsinene og sitronen, da bruker jeg en eller to appelsiner med skall etter hvor store de er. Ellers er fremgangsmåten den samme.

Vips det var det.

Bare husk at kokende marmelade er veldig vondt når man søler det på fingrene :roll: Jeg er nemlig ei skikkelig kløne og brenner meg hver gang :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Har hatt en fin dag i dag!! Jonas har vært mye bedre, og hatt en fin dag med masse smil og kos :hjerte: Vi har bare kost oss og egentlig hatt det helt supert :nigo:

Jørgen har litt vanskelig for å forstå at det bare er en baby i magen min, og er helt sikker på at det er en liten Magnus der i tillegg til lillemor :fnise: Etter litt prat hvor jeg prøvde å forklare at joda, det er bare en der nå! Fikk jeg følgende svar; "Jammen det går bra mamma, Magnus babyen kan få bo i magen min og komme ut samtidig med den nye jentebabyen!!" :jepp: Er nok noen få essensielle deler av anatomien som han ikke helt har fått med seg enda :fnise: Lille søte gutten min, som tydeligvis ikke skjønner at det går an med en baby i magen :gjeiper:

Men han gleder seg, i allefall nå.. Og har allerede planen klar for hvordan han skal lære den nye jenta å leke med biler ;)

Men nå tusler jeg til sengs! Ny dag i morgen, med ganske masse planer, i allefall så fremt jeg ikke har barn hjemme fra barnehagen.. Ser litt skummelt ut akkurat nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får familie- og foreldresituasjonen til å virke som det vakreste som finnes. Jeg burde egentlig hatt deg som nærmeste venn slik at jeg kunne få en update hver gang jeg trenger en boost. Jeg gleder meg sånn til å få barn når jeg leser det du skriver:)

Takk for at du er så fantastisk.

Ha en nydelig dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Jørgen er så skjønn da, som ikke forstår at man kan bare få én baby! :fnise: Og at han skal lære henne å leke med biler! ;) Blir nok en stolt storebror, ja! :)

Krysser fingrene for ikke-hjemmeværende-barn i morgen! :)

Ha en fortsatt fin kveld. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får familie- og foreldresituasjonen til å virke som det vakreste som finnes. Jeg burde egentlig hatt deg som nærmeste venn slik at jeg kunne få en update hver gang jeg trenger en boost. Jeg gleder meg sånn til å få barn når jeg leser det du skriver:)

Ha en nydelig dag.

Tusen takk for flotte ord!!!!

Og det er helt fantastisk å ha en familie, og jeg syns det bare har blitt bedre og bedre ;) Ungene gir så uendelig masse :hjerte:

:fnise:

Jørgen er så skjønn da, som ikke forstår at man kan bare få én baby! :fnise: Og at han skal lære henne å leke med biler! ;) Blir nok en stolt storebror, ja! :)

Krysser fingrene for ikke-hjemmeværende-barn i morgen! :)

Ha en fortsatt fin kveld. :klemmer:

Barna var i god form og jeg fikk slappet av! Deilig!! Det var litt nødvendig etter en helg med altfor få timer søvn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Vaskemaskinen min har tatt kvelden :kjefte: Snakk om dårlig timing :roll:

Passe typisk, først bruker vi altfor masse penger på ny bil, noe som gjør at reservene akkurat nå ikke er så altfor store, og så må selvfølgelig den f******e vaskemaskinen gå i stykker :sint: Hva skjedde med å vente til Januar og salget??? Er jo ikke akkurat gjennomførbart å ikke ha vaskemaskin halvannen måned :tunge1: Så etter at jeg og Jonas har vært hos legen i dag, skal jeg møte mannen på expert.. Og vips så minker det enda mer på sparekontoen :snurt: Jaja, har jo ligget i kortene at det kom til å skje snart, men jeg har virkelig håpet at den skulle holde til over jul. Men nå skal jeg kjøpe en med stoooor vaskekapasitet!! Dimensjonert for en familie på 6 og ikke en "liten" normalmaskin slik jeg hadde ;)

Vel da er det bare å pelle seg ut i bilen, og få sjekket den vonde halsen til Jonas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært hos legen, og Jonas har ørebetennelse, men den er på retur nå. Så da er det bare å ta tiden til hjelp ;) Har fått henvisning videre til øre neste hals spesialist, siden han igjen har vann i mellomøret.. Håper de tør å legge han i nakose denne gangen slik at vi får sjekket hørsel og lagt inn dren :tommelsmil: Skulle jo utrede hørsel da han var 6mnd, men de ville ikke legge han i narkose pga refluksen. Kjipt, men greit at de er forsiktige! Men så hadde det vært kjekt å få et ordentlig svar på hørselen slik at han evnt kan få hjelp av øreapparat eller CI implantat! Er jo ekstra viktig med hørselen siden han ikke ser!! Blir spennende!

Legen var selvfølgelig veldig forsinket, så rakk ikke å handle vaskemaskin i dag.. Mannen er litt for opptatt på jobben i ettermiddag :roll: Men da blir det lunsj med mannen i morgen, og ut å handle vaskemaskin etterpå! Gleder meg til lunsjen :sikle:

Jonas var helt fantastisk skjønn i dag, så vi bare koste oss på venterommet :hjerter_rundt: Han var i det lure hjørnet og lagde sint fjes, og når jeg spør ;neimen er du sur?? Så bryter han ut i et stor smil :fnise: Og det holdt vi på med lenge :yvonne: Lillemann har humor :hoppe:

Hmm, er tom for syltetøyglass og trenger fler.. Men finner ikke på de butikkene jeg har vært enda :klø: Noen som er innom som har noen forslag til hvor jeg kan få tak i billige syltetøyglass?? Tar gjerne imot tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Fretex feks kan man tom finne rimelige norgesglass :D

Herlige Jonas på venterommet da :)

Skulle gjerne vært innom en Fretex, har kjøpt norgesglass der tidligere ;) Helt topp til hjemmelagede julegaver! Eneste dumme er at vi ikke har noe Fretex butikk her :sjenert: Bor visst ikke akkurat i verdens navle! Men er en liten bruktbutikk et lite stykke unna jobben til mannen så må ta meg en tur dit!

Jonas var bare helt skjønn på venterommet! Slike stunder skulle jeg hatt på film, men det husker jeg jo alltid først når de er over :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ha en nydelig dag.

Kunne ikke vært mer enig :Nikke:

Til tross for vanskelige situasjoner en dukker opp i og en suuupertravel hverdag - så er Bizzy et stort :nigo:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramlet inn i denne dagboken, er helt imponert over pågangsmotet og humøret ditt! Blir nesten helt svett av å lese om alt du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får tak i på bruktbutikk, så vet jeg at Obs! har noen fine, litt firkantede...

Tusen takk for tips!!! Det må sjekkes!

Kunne ikke vært mer enig :Nikke:

Til tross for vanskelige situasjoner en dukker opp i og en suuupertravel hverdag - så er Bizzy et stort :nigo:

:hug:

:nigo: Tusen takk Sunny!!

Ramlet inn i denne dagboken, er helt imponert over pågangsmotet og humøret ditt! Blir nesten helt svett av å lese om alt du gjør.

Blir jo rent rørt og flau over så masse fine ord!! Jeg gjør jo bare det som må til, blir jo selvsagt sliten. Men da er jeg flink til å prioritere og lar som regel huset seile sin egen sjø :sjenert: Noe som har skjedd et par dager nå, så det er på høy tid med et lite skippertak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips så har jeg slanket sparekontoen min...igjen... *blæhhh* Ikke kult, November/Desember ble et dyrt månedsskifte :roll: Først betalte jeg bil og så ny vaskemaskin i går. Og for å gjøre det hele komplett sluttet mannens laptop å virke i går kveld :dåne: Kom noen sært unormale lyder fra den og et langt piiiiiip og det var det. Og for en en halv uke siden skjedde det samme med den eksterne harddisken som vi brukte som backup, og den er ikke reparerbar. Og skal vi ha ut det som ligger på den må den sendes til *husker ikke navnet akkurat nå* og de tar hele 10-12.000 for å redde dataene :klaske: Håper det ikke er like ille med det som ligger på dataen, slik at det kan reddes for en litt lavere sum :tommelsmil:

Vel ser i allefall ut til at kjærsteturen til sommeren kommer til å bli en tur på hytta ;) Også vi som har vært så flinke til å spare det siste året... Veldig kjekt, hvis ikke hadde vi sliti litt nå, men surt at sparebeløpet minsker så drastisk på null og niks tid :roll:

Jaja, er bare å brette opp ermene og fortsette det stramme budsjettet en stund til, slik at vi får økt bufferen til en god og behagelig størrelse igjen. Vi lever jo godt, selvom vi bruker lite penger :yvonne: Rart hvor mye penger vi pleide å bruke uten å egentlig vite hva vi brukte de på :sjenert: Vi spiser jo ikke noe dårligere, og alle får det de trenger! Men vi er ikke i byen på kafe og restaurant like mye, både pga prioriteringer og pga barna, er IKKE koselig med tre unger som kjeder seg på restaurant ;) Og barnevennlige restauranter er ikke så veldig mye å rope hurra for som regel ;)

Vel, da får jeg vel brette opp ermene og ta et skippertak i huset, på tide å vaske gulv og få opp litt pynt :) Jørgen har etterlyst juletre i år, vi har ikke hatt det før siden vi feirer jul borte. Men i år blir det et lite ett i plast, som vi pynter kvelden før vi drar! Plast, siden vi reiser bort, og ikke har lyst til å komme hjem til et tre uten barnåler :fnise: Også er det enkelt og greit, men den gang vi feirer hjemme hos oss selv, skal vi selvfølgelig ha ordentlig tre :Nikke:

Men nå... Rydde *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...