Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #41 Skrevet 26. september 2009 Synes det er litt morsomt med liberalister som skriker etter offentlige støtteordninger i utgangspunktet, som i tillegg er MOT ordninger for andre som faktisk har behov for det. f.eks ungdommer som har kommet skeivt ut og trenger noe oppfølging av det offentlige. Det er egoisme i praksis, det. Det liberalistiske kjennetegnet.
Gjest Gjest_samara_* Skrevet 26. september 2009 #42 Skrevet 26. september 2009 Synst faen meg at dei skulle hatt seg ei kule dei so styre landet!!!!! Betala for i pokker så pass masse i skatt. Synst det er helt bak mål å kutte ut kontant støtta.. Er vel for å spare noen kroner som stoltenberg kan sende ned i verda, er viktigare det en å ta vare på dei so bur i ditta landet!!!!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #43 Skrevet 26. september 2009 Synst faen meg at dei skulle hatt seg ei kule dei so styre landet!!!!! Betala for i pokker så pass masse i skatt. Synst det er helt bak mål å kutte ut kontant støtta.. Er vel for å spare noen kroner som stoltenberg kan sende ned i verda, er viktigare det en å ta vare på dei so bur i ditta landet!!!! Hvorfor vil du ha politikerne som styrer landet drept? Du betaler langt i fra nok skatt til å dekke inn det du benytter deg at offentlige tilbud. Hvorfor er det egentlig bak mål å kutte i kontantstøtten? Bare sånn til sammenligning og som eksempel, av statsbudsjettet vil man bruke 1 prosent av det til kulturformål og støtte, 1 prosent av statsbudsjettets midler er målet for bistandstøtte.
Salamandra Skrevet 26. september 2009 #44 Skrevet 26. september 2009 Argumentet med at barnehageplassene er subsidiert er bare ikke holdbart. Ingen andre steder i samunnet er det slik at man år betalt for å ikke benytte seg av et tilbud. I så all burde min bestefar få månedtlige penger tillagt sin pensjon siden han ikke benytter seg av omsorgsbolig. Og jeg da, som ikke har brukt fastlegen fordi jeg heller betaler meg inn på privat legesenter or å få ting gjort kjapt, jeg burde også få penger. Tenk på all den billige legetiden andre folk bruker som jeg ikke bruker. Det er bare ikke sånn samunnet fungerer, og godt er det. Dette argumentet har jeg hørt mange ganger tidligere, men det henger ikke på greip. Du sammeligner barnehageplass med offentlige tilbud som det er veldig individuelt hva folk har behov for og dermed blir det en meningsløs sammenligning. Barnetilsyn er faktisk noe alle foreldre har behov for og kan ikke sammenlignes med omsorgsboliger eller hjerteoperasjoner som er for de enkelte som trenger det. Faktum er at de som ikke ønsker å institusjonalisere småungene sine kommer ufordelaktig ut økonomisk, og kontantstøtten justerer denne urettferdigheten.
Gjest strykebrett Skrevet 26. september 2009 #45 Skrevet 26. september 2009 Dette argumentet har jeg hørt mange ganger tidligere, men det henger ikke på greip. Du sammeligner barnehageplass med offentlige tilbud som det er veldig individuelt hva folk har behov for og dermed blir det en meningsløs sammenligning. Barnetilsyn er faktisk noe alle foreldre har behov for og kan ikke sammenlignes med omsorgsboliger eller hjerteoperasjoner som er for de enkelte som trenger det. Faktum er at de som ikke ønsker å institusjonalisere småungene sine kommer ufordelaktig ut økonomisk, og kontantstøtten justerer denne urettferdigheten. Ok, kan ta en sammenligning som gjelder alle da. Alle har behov for transport. De som kjører bil må betale masse avgifter både for bilen og bruk av veien. De som kjører kollektivt blir subsidiert fordi de ikke bidrar til klimautslipp og køer på samme måte. Så hva da med de som sykler til jobb? De er jo de minst miljøfiendtlige men de får ingen del av de subsidiene som busspassasjerene får. Burde vi betale folk for å sykle?
Gjest regine ii Skrevet 26. september 2009 #46 Skrevet 26. september 2009 Jeg betaler ganske mye skatt, ved en generell skattelette heller enn kontantstøtte til noen få, ville alle nyte godt av det og selv velge hva man ville bruke pengene på. Jeg får ingen skattelette, derfor lider min familie for at du skal gå hjemme og dasse! Noe som ikke stemmer helt. Du har, hvis du "bare" har fått engangsstøtte heller ikke bidratt selv ved å betale skatt, noe de som er berettiget til foreldrepenger har gjort. En barnehage bidrar til verdiskapning fordi den genererer arbeidsplasser, noe som igjen gir økte skatteinntekter. Totalregnestykket vil derfor sannsynligvis bli noe helt annet enn det du prøver å gi inntrykk av. Den som benytter barnehageplass er som regel i arbeid (eller under utdanning for å komme i arbeid) og betaler gjerne en egenandle i tillegg til å betale skatt. Den som mottar kontantstøtte mottar uten å yte, det er jeg negativ til. Skal jeg ta det i tur og orden? Barnetrygd: Jeg er primært for behovsprøvet barnetrygd, men har heller ikke mye i mot at den utbetales som nå som et bidrag til barnefamilier. Overgansstønad: I den form den ekstisterer i dag er jeg for. Jeg var i mot den tidligere ordningen der man som enslig forsørger kunne motta overgangsstønad i opptil 10 år uten å yte noe, men slik er det heldigvis ikke lenger. Gratis helsestasjon for barn: Helsevesenet i Norge er tilnærmet gratis for alle, selvsagt skal det gjelde barn også. Gratis tannlege for barn: Jeg er for gratis tannlege - men det bør gjelde alle, ikke bare barn. Offentlig gratis skole: Det er da en selvfølge, og jeg fatter ikke at du kan stille spørsmål ved det engang! Om skolen virkelig er gratis kan man allikvel spørre seg om, men det finner du jo ut av når barne dine blir litt større. Det jeg har noe i mot, Imli, er at du lever herrens glade dager og mottar betaling uten å yte, det er det som rammer min lille familie som jeg har forklart det over - det vil jeg gjerne ha en slutt på. Har du ikke råd til å være hjemmeværende, så får du finne deg en jobb eller få færre barn. Så enkelt er det! Måtte bare sitere dette innlegget - fordi det på en forbilledlig god måte forklarer hvorfor kontantstøtten er noe herk. Supert om den nå endelig blir utfaset!
Rosalie Skrevet 26. september 2009 #47 Skrevet 26. september 2009 Jeg betaler ganske mye skatt, ved en generell skattelette heller enn kontantstøtte til noen få, ville alle nyte godt av det og selv velge hva man ville bruke pengene på. Jeg får ingen skattelette, derfor lider min familie for at du skal gå hjemme og dasse! Noe som ikke stemmer helt. Du har, hvis du "bare" har fått engangsstøtte heller ikke bidratt selv ved å betale skatt, noe de som er berettiget til foreldrepenger har gjort. En barnehage bidrar til verdiskapning fordi den genererer arbeidsplasser, noe som igjen gir økte skatteinntekter. Totalregnestykket vil derfor sannsynligvis bli noe helt annet enn det du prøver å gi inntrykk av. Den som benytter barnehageplass er som regel i arbeid (eller under utdanning for å komme i arbeid) og betaler gjerne en egenandle i tillegg til å betale skatt. Den som mottar kontantstøtte mottar uten å yte, det er jeg negativ til. Skal jeg ta det i tur og orden? Barnetrygd: Jeg er primært for behovsprøvet barnetrygd, men har heller ikke mye i mot at den utbetales som nå som et bidrag til barnefamilier. Overgansstønad: I den form den ekstisterer i dag er jeg for. Jeg var i mot den tidligere ordningen der man som enslig forsørger kunne motta overgangsstønad i opptil 10 år uten å yte noe, men slik er det heldigvis ikke lenger. Gratis helsestasjon for barn: Helsevesenet i Norge er tilnærmet gratis for alle, selvsagt skal det gjelde barn også. Gratis tannlege for barn: Jeg er for gratis tannlege - men det bør gjelde alle, ikke bare barn. Offentlig gratis skole: Det er da en selvfølge, og jeg fatter ikke at du kan stille spørsmål ved det engang! Om skolen virkelig er gratis kan man allikvel spørre seg om, men det finner du jo ut av når barne dine blir litt større. Det jeg har noe i mot, Imli, er at du lever herrens glade dager og mottar betaling uten å yte, det er det som rammer min lille familie som jeg har forklart det over - det vil jeg gjerne ha en slutt på. Har du ikke råd til å være hjemmeværende, så får du finne deg en jobb eller få færre barn. Så enkelt er det! Et vanvittig godt innlegg som oppsummerer hva jeg mener om saken på en glimrende måte.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #48 Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg har tre velfungerende flinke barn som alle har vært i barnehage eller hos dagmamma. Selv har jeg jobbet hele tiden og tjent penger for å forsørge dem. Jeg tror mine barn også vil være i stand til å ta seg av de eldre og forøvrig skape verdier i samfunnet når de blir store. I tillegg har jeg jobbet og skapt verdier, samtidig som jeg har oppdratt dem. Jeg ser ingen grunn til å lønne voksne mennesker for å gå hjemme og ta seg av ett barn eller to. Endret 27. september 2009 av vimse
Gjest Iah Skrevet 26. september 2009 #49 Skrevet 26. september 2009 Mme de Staël har oppsummert det jeg mener i denne saken på en glimrende måte, bøyer meg i støvet!
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #50 Skrevet 26. september 2009 Er 100% for dette. Man skal ikke få barn fordi det er lønnsomt økonomisk. Det er bare å se på hvor mange barn mange innvandrere får, fordi de vet at de får den ene støtten etter den andre slik at de slipper å jobbe. Ettåringer klarer seg supert i barnehagen. De lærer så utrolig mye av å være rundt andre barn. Hvis man ikke har råd til å være hjemme med barnet sitt, så har man ikke råd til å få barn. Jeg håper at med å kutte kontantstøtten, så er det færre barn som får barn. Synes det er altfor mange under 18 år som får barn og livnærer seg på all pengestøtten de mottar.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #51 Skrevet 26. september 2009 Den som påstår her at den som kun kvalifiserer til å motta engangsstønaden har ikke betalt skatt og ei heller bidratt til samfunnet på den måte, tar grundig feil! Sett deg inn i systemet, og prøv å jekk deg ned fordi du er så perfekt at du kan jobbe 110% og ikke har noen som helst skavanker. Ikke alle er så perfekt som deg. Mange som går på attføring får også barn, men mister støtten sin i ganske mange uker, da man er lovpålagt å ta ut permisjon både før og etter fødsel. Den tiden får man engangsstønaden og man velger da om man ønsker å ta kun sine pliktige 9 uker, eller om man ønsker å leve på spott og ingen ting i flere uker, altså kun på engangsstønaden. Man betaler nesten like mye i skatt når man mottar attføring, som om man er vanlig lønnstaker. Og attføringen kan være vel så hard som et vanlig arbeid. Selv har jeg vært i et attføringstiltak hvor eneste forskjellen på tiltaket og vanlig arbeid, er hvor "lønna" mi kommer fra. Men ingen skal komme å påstå at jeg ikke har bidratt til samfunnet i forhold til skatt, fordi jeg kun fikk engangsstønaden når jeg fikk mitt første barn, for jeg skatta jammen meg nok jeg også - selv valgte jeg å ta ut mer permisjon og heller leve meget sparsommelig, så jeg har vel spart dere hellige skattebetalere for en del kroner der - til tross for at jeg har betalt min del og mere til av skatt selv også. Det samme gjelder rehabliliteringspenger, uføretrygd osv. Men slike folk skal vel kanskje ikke få barn, skal de? Det høres så fint og flott ut at man får vente med barn til man har opparbeidet seg nok inntekt osv... Men slik er det ikke i det realistiske liv alltid, om man ikke er født med sølvskje i munnen og gullhår i ræva. Sorry uttrykket, men det er nå en gang slik at det er ikke nok arbeidsplasser til alle. Det er ikke alle som passer inn i et a4-samfunn og det skal heller ikke være nok arbeidsplasser til absolutt alle. Arbeidslivet og samfunnet har godt av arbeidsledighet og trøkk for å både øke kvaliteten på arbeidet og kvalitetssikring. Om det skulle være så enkelt at alle kan få seg arbeid hvor som helst og når som helst, så vil det bli en "bryr seg ikke" holdning blandt arbeidsfolket etterhvert. Det er ikke så farlig om man gjør en dårlig jobb og får sparken, for man får garantert en ny jobb i morgen allikevel. Synes forøvrig det er helt tullete at vanlige familier skal miste og således "tvinges" til å ha barna i barnehage, bare fordi vi skal integrere invandrerbarn. Det må finnes andre måter å gjøre det på. Javel, lærer ikke barnet godt nok norsk, ta fra de kontantstøtten. Forøvrig mistenker jeg at integreringsgrunnen er kun en liten del av hva regjeringen faktisk mener med å fjerne kontantstøtten. Den blir lagt til grunn for at det skal "aksepteres" lettere. En annen grunn ligger vel i at de rett og slett ikke kan godta at norske foreldre faktisk klarer gjøre det som er til det beste for sine egne barn, selv om de ikke skal ha de inn i barnehagen så snart de har begynt å spise fast føde. Jeg ser heller ikke lønnsomheten av at det skal bli et visst antall gratistimer i barnehage mot for at man skal fjerne kontantstøtten. Noen her snakker om skattelette og mindre skatter når man fjerner kontantstøtten. Hvor skal man da ta pengene fra for alle de gratistimene i barnehagen? Mye av barnehageregningen går allerede over skatteseddelen, pga maxprisene. Med de kommunistene som fortsatt skal få sitte i regjering - og det til tross for et mindretall av stemmene pga idiotisk mantalls-bestemmelser, så skal altså ikke norske foreldre kunne velge selv. Nei det er vi nok for dumme til. Det er ikke foreldrene som eier barna, det er staten, slik systemet vil bli om dette forslaget kommer gjennom. Ei heller vil barnetrygden bli indeksregulert med disse gjøkene i regjering. Hvor mange år siden er det det har skjedd, forresten? Barnetrygden er vel en av de få utbetalingen som ikke har blitt regulert i forhold til lønns og prisøkning. Vi skal greie oss fint vi, uten kontantstøtten. Det er ikke det. Det er ikke derfor jeg og mannen min får barn, for å få disse pengene ekstra, men jeg blir så irritert på at en gjøkete regjering skal sitte å bestemme hva som er best for mitt barn, at jeg kommer neppe til å ha barnet mitt i en offentlig barnehage. Hadde tenkt å ha barnet mitt i barnehage fra ca. 3 års alder, da jeg selv mener barnet er mer modent for det (har selv jobbet i barnehage og synes det er grøss og gru, og ikke minst unødvendig for barnets skyld å sende de avgårde i ett-års alder). Jeg er en av de som faktisk er i mot full barnehagedekning. Det jeg mener med det, er at jeg er fullt for at det skal være nok plasser til de som faktisk ønsker det, men det skal ikke være slik at alle skal inn i barnehage dersom foreldrene ønsker å benytte seg av andre løsninger, si private, dagmamma'er, barneparker osv. Det skal ikke være slik at man skal føle seg tvunget til å benytte et tilbud man egentlig ikke ønsker. Det neste blir vel barnehagetvang. Hva i all verden skal man med barn om man skal vekke de grytidlig om morgenen, haste på seg klær, få i seg mat, kjøre i barnehagen, være hele dagen fra hverandre, hente, spise middag og kanskje bare få 2-3 timer i løpet av dagen med smårollingen sin, og det allerede fra 1-års alder? Det er foreldrene som skal være de viktigeste i de små sine liv og som i hovedsak skal forme de. De ser jeg ikke er gjennomførbart når man knapt nok ser barnet sitt i løpet av en dag. Det blir ofte belyst at man får barn for sent og at gjennomsnittsfamilien får for få barn. Men det skal heller ikke tilrettelegges for at man faktisk kan begynne å få barn i "rimelig alder" og få "nok" barn. Slik samfunnet er bygd opp i dag, så lar det seg sjelden gjøre at den ene foreldren er hjemme med barna, for det har man ikke råd til. Med kontantstøtten, så åpner dette også for svært mange, at kanskje den ene forelderen kan jobbe deltid eller være lenger hjemme, og samtidig kan alltid en av foreldrene være sammen med barnet. Måtte dette forslaget ikke gå igjennom. Måtte det bli mye motstand fra oposisjonen. Ikke fordi man skal tjene på å ha barn, men fordi det må legges til rette for at man faktisk får de barna som samfunnet trenger om 20 år, for å holde hjulene i gang i Norge AS.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #52 Skrevet 26. september 2009 Antyder du at man bare oppdrar verdifulle mennesker hvis man er hjemme med dem? Jeg har tre velfungerende flinke barn som alle har vært i barnehage eller hos dagmamma. Selv har jeg jobbet hele tiden og tjent penger for å forsørge dem. Jeg tror mine barn også vil være i stand til å ta seg av de eldre og forøvrig skape verdier i samfunnet når de blir store. I tillegg har jeg jobbet og skapt verdier, samtidig som jeg har oppdratt dem. Jeg ser ingen grunn til å lønne voksne mennesker for å gå hjemme og ta seg av ett barn eller to. Nei jeg antyder at den dagen du og alle som setter verdi på folk etter hvor mye lønnsinntekt de har. Kommer til å slite når folk slutter å få barn fordi de ikke har råd til det. Særlig om du/dere ønsker nye folk i bedriftene fordi de som er der går av med pensjon. Og når resultatene av at folk som ikke har råd til det alikevel FÅR barn dukker opp. Forøvrig kommer ikke endring av kontantstøtte til å ha en dritt å si for innvandrere med integreringsproblemer. De fortsetter med sitt alikevel.
Gjest strykebrett Skrevet 26. september 2009 #53 Skrevet 26. september 2009 (endret) Jeg har en ganske strek mistanke om at det ikke er norske arbeidstakere som kommer til å jobbe på eldrehjem den dagen jeg kommer dit. Hvis det er for lite oppegående arbeidstakere her i landet står det svensker og polakker i kø for å jobbe her. Der det er arbeid kommer folk, sånn har det alltid vært. Så det der "jeg er så nyttig fordi jeg år barn som vi trenger når eldrebølgen kommer"- argumentet holder bare ikke vann. Du så da vel selv hva som skjedde da vi hadde byggeboom her i landet. Endret 27. september 2009 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #54 Skrevet 26. september 2009 Nei jeg antyder at den dagen du og alle som setter verdi på folk etter hvor mye lønnsinntekt de har. Kommer til å slite når folk slutter å få barn fordi de ikke har råd til det. Særlig om du/dere ønsker nye folk i bedriftene fordi de som er der går av med pensjon. Og når resultatene av at folk som ikke har råd til det alikevel FÅR barn dukker opp. Forøvrig kommer ikke endring av kontantstøtte til å ha en dritt å si for innvandrere med integreringsproblemer. De fortsetter med sitt alikevel. Da bør du ta en titt på fødselstallene i Norden versus land som har dårligere permisjonsordninger og dårligere kår for kvinner i arbeidslivet. Det er her, hvor kvinner kan jobbe selv om vi har fått et par barn, at det fødes flest barn for tiden. Det blir ikke flere barn av at det oppmuntres til at kvinner skal stå utenfor arbeidslivet.
Gjest Kari Skrevet 26. september 2009 #55 Skrevet 26. september 2009 ... Det jeg har noe i mot, Imli, er at du lever herrens glade dager og mottar betaling uten å yte, det er det som rammer min lille familie som jeg har forklart det over - det vil jeg gjerne ha en slutt på. Har du ikke råd til å være hjemmeværende, så får du finne deg en jobb eller få færre barn. Så enkelt er det! Veldig enig med dette innlegget, spesielt det siste avsnittet (altså: såklart ikke ment som noe angrep på Imli spesielt, men et angrep på kontantstøtten. Den er jeg sterkt i mot. Skal feire når vi blir kvitt den!!).
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #56 Skrevet 26. september 2009 Jeg lurer virkelig på hvor mange her inne som faktisk har stemt rød-grønt ved dette valget.. Jeg kjenner nemlig flere småbarnsforeldre som stemte AP/SV selv om kontantstøtten er noe de virkelig brenner for å beholde i dagens form. Jeg mener derfor de selv har bidratt til at vi kan få endring i kontantstøtten i løpet av kort tid. Litt for seint å tenke på dette nå, burde stemt annerledes ved valget.. Jeg er høyremedlem, men likevel sterkt imot kontantstøtten i dagens form. Likevel vet jeg at den sannsynligvis ville blitt beholdt ved borgerlig regjering. Begrunnelsen min for motstanden er veldig lik Mme de Stael sine helt utmerket gode argumenter i denne tråden.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2009 #57 Skrevet 26. september 2009 Altså svarene her er jo så typiske.. Folk som velger å ha barna sine i barnehage er selvfølgelig i mot kontantstøtten, det sier seg jo selv. Hvem unner vel noen som velger å være hjemme å få penger når de ikke gjør det selv. Det er som å høre meg selv for noen år siden. Helt til jeg faktisk fant ut at jeg ikke ønsket å ha barnet mitt i barnehage allerede fra han er 1 år, for meg er dette for tidlig. Dette er min mening og helt sikkert mange som er uenig i, men jeg velger å stole på meg selv her. Så han skal ikke i barnhage før han er 2 eller 3 år. Samtidig er kontatstøtten en alt for liten sum til at vi kan ha råd til å leve bare på den + min manns inntekt, så jeg MÅ jobbe deltid i tillegg. Heldigvis har jeg en nattstilling som gjør at jeg og min mann greier å få dette til å gå opp uten å ha dagmamma i tillegg. Men en sjelden gang må vi nok bruke besteforeldre tenker jeg
Gjest CookieMonster Skrevet 26. september 2009 #58 Skrevet 26. september 2009 Altså svarene her er jo så typiske.. Folk som velger å ha barna sine i barnehage er selvfølgelig i mot kontantstøtten, det sier seg jo selv. Hvem unner vel noen som velger å være hjemme å få penger når de ikke gjør det selv. Det er som å høre meg selv for noen år siden. Helt til jeg faktisk fant ut at jeg ikke ønsket å ha barnet mitt i barnehage allerede fra han er 1 år, for meg er dette for tidlig. Dette er min mening og helt sikkert mange som er uenig i, men jeg velger å stole på meg selv her. Så han skal ikke i barnhage før han er 2 eller 3 år. Samtidig er kontatstøtten en alt for liten sum til at vi kan ha råd til å leve bare på den + min manns inntekt, så jeg MÅ jobbe deltid i tillegg. Heldigvis har jeg en nattstilling som gjør at jeg og min mann greier å få dette til å gå opp uten å ha dagmamma i tillegg. Men en sjelden gang må vi nok bruke besteforeldre tenker jeg Synes du ikke det er godt å jobbe litt da? Gjøre noe annet enn å gå hjemme hele tiden med ungen. Skjønner ikke damer som orker gå hjemme i flere år uten å være en del av arbeidslivet. Å jobbe deltid er jo fint ettersom man da får litt variasjon, men 3 år bare å gå hjemme må være ekstremt kjedelig. Tror ikke ungen har godt av det heller. Det er ikke mye jeg er enig med AP i, men akkurat når det gjelder kontantstøtten så støtter jeg dem 100%.
Gjest Pet Skrevet 26. september 2009 #59 Skrevet 26. september 2009 Synes du ikke det er godt å jobbe litt da? Gjøre noe annet enn å gå hjemme hele tiden med ungen. Skjønner ikke damer som orker gå hjemme i flere år uten å være en del av arbeidslivet. Å jobbe deltid er jo fint ettersom man da får litt variasjon, men 3 år bare å gå hjemme må være ekstremt kjedelig. Tror ikke ungen har godt av det heller. Det er ikke mye jeg er enig med AP i, men akkurat når det gjelder kontantstøtten så støtter jeg dem 100%. Jeg er ikke for kontantstøtten, men det jeg forstår da virkelig at mødre ønsker å være hjemme sammen med barna sine de første årene allikevel. "Å gå hjemme sammen med ungen" er en måte å omtale det å tilbringe tid sammen med egne små barn som jeg synes er nedlatende og det er ikke "ekstremt kjedelig" for alle å ta seg av sitt eget barn på fulltid noen år.
Gjest Gjest_Tara_* Skrevet 26. september 2009 #60 Skrevet 26. september 2009 Jeg synes det er trist om man mister kontantstøtten. Men til tross for kontantstøtte så er jo de fleste barn i barnehage likevel, enten foreldrene jobber eller ei. Men - vi greidde jo det vi ville før kontantstøtten også. Og da var barnehage i tillegg dobbelt så dyrt som nå,(opptil 4000 kr kostet det da for en barnehageplass)og lønningene våre var knapt halvparten av hva de er nå. Men - Om kontantstøtten kan gjøre slik at noen av de som virkeligønsker å ta mer del i barnas liv en liten stund faktisk kan få råd til gjøre det, ja så vil jeg beholde kontantstøtten. Hvorfor SKAL alle barn på død og liv puttes inn i barnehager fra ett års alder egentlig , det er jo mest bare en oppbevaringsplass for disse yngste barna, og jeg har jobbet i barnehage i mange mange år . La de foreldre som ønsker det få en mulighet til å være mer til stede for barna sine disse viktige første årene. Jeg nekter å tro at noen tar skade av det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå