Kara W Skrevet 5. november 2009 #141 Del Skrevet 5. november 2009 Da har jeg fått fødeplass og time til UL. Skal 9.12. Er en hel måned til, men skal vell klare å vente så lenge. Ellers har jeg bestilt time til å få svineinfluensavaksinen imorgen. Var glad for å endelig få tilbudet, og trodde mannen var enig i at jeg skulle ta den. men reaksjonen hans var "Er du sikker på at dette er lurt? Ja ja, det er du som bestemmer." Hva for noe teit er det å si når jeg tross alt har tatt et vanskelig valg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 5. november 2009 #142 Del Skrevet 5. november 2009 Hva med å lage en UL liste? Jeg starter en tråd om det jeg, så kan dere skrive dere inn etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 5. november 2009 #143 Del Skrevet 5. november 2009 Jeg tok vaksninen og angrer ikke et sekund Litt vondt i armen, men ikke noe mer Skrev inn min UL-dato i den nye lista jeg Skal 9. desember vi også Håper vi får se om det er en liten eller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocha Skrevet 9. november 2009 #144 Del Skrevet 9. november 2009 Hei alle sammen... Dere som har fått ul time.... Hvor lang tid tok det fra dere var på kontroll til dere fikk timen??? Venter utålmodig på min klem til alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 9. november 2009 #145 Del Skrevet 9. november 2009 Vi fylte ut helsekortet når jeg var akkurat 6 uker på vei, fikk vel innkallingen seks uker etterpå! Men har hørt at det kan ta enda lenger tid også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavendeldrøm Skrevet 9. november 2009 #146 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg var vel omtrent 8 uker på vei da søknad ble fylt ut og vil tippe at innkalling kom vel kanskje 3 uker senere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 9. november 2009 #147 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg var til legen når jeg var 10 uker på vei. Han ventet med å sende inn søknad til sykehuset til han hadde svar på alle blodprøvene. Etter det tok det bare et par dager før jeg fikk svar. Tror det tok ca 4-5 uker til sammen. Sist jeg var gravid tok det ganske lang tid, for jeg søkte ikke om plass før jeg var 16 uker på vei, og da fikk jeg ikke plass så søknaden måtte oversendes et annet sykehus. Ringte sykehuset da jeg var rundt 19 uker, og fikk time et par dager etterpå, ettersom det jo hastet litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lhinn Skrevet 9. november 2009 #148 Del Skrevet 9. november 2009 Jeg var vel omtrent 8 uker på vei da søknad ble fylt ut og vil tippe at innkalling kom vel kanskje 3 uker senere? samme med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arhirwen Skrevet 9. november 2009 #149 Del Skrevet 9. november 2009 Da har jeg endelig fått bestillt legetime.. sånn type første kontroll... Lovlig sent ute kanskje? Når jeg ringte, så sa jeg at jeg skulle bestille time til første svangerskapskontroll. Hun spurte hvor mange uker jeg var på vei og jeg svarte nølende "ehh...13 uker..". Svaret ble: "Åja! Så...du har ikke tatt en eneste blodprøve enda heller?!". Jeg måtte jo si som sant var at pga flytting og sånt så fikk jeg ikke fastlege før 1. november. Og at jeg har vært på Rikshospitalet for tidlig UL. Men tror hun ble litt sjokka.. Men jeg tror ikke jeg har noe særlig med verken sukker eller noe annet i urinen, ei heller høyt blodtrykk. Så da ble det time der om 2 uker, altså den 23. Og på onsdag blir det faktisk vaksine.. Etter samtale med Rikshospitalet så måtte jeg overgi meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinygirl Skrevet 10. november 2009 #150 Del Skrevet 10. november 2009 Det var lovlig sent ja hehe... jaja, bedre sent enn aldri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyri Skrevet 10. november 2009 #151 Del Skrevet 10. november 2009 Hei alle sammen. Sniker litt rundt på nettet, og oppdaget denne siden. Har ikke vært her inne før Jeg er gravid! Har termin ca. 23.juni. Vi prøvde et år før det klaffet, men gleden var desto større når spira satt. Var hos legen forrige onsdag, og hos gyn forrige torsdag. Gyn tok ultralyd, og jeg fikk se hjertet slå. Huleboeren var hele 9mm lang Siden han var litt mindre enn forventet flyttet gyn termindato til 25.juni. Men jeg liker nå å tro at det skal skje på st.hans aften Formen er knallbra! Litt vondt i ryggen, men ikke verre enn at jeg kan leve med det. Så lenge jeg ikke er kvalm så er jeg fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 10. november 2009 #152 Del Skrevet 10. november 2009 Gratulerer Tyri! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 10. november 2009 #153 Del Skrevet 10. november 2009 Vi blir bare flere og flere her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 15. november 2009 #154 Del Skrevet 15. november 2009 16 uker idag, og jeg tror kanskje jeg kjente et lite spark :rødme: Har vært plaget av mye luft i magen hele svangerskapet, så det kan ha vært en luftboble, men det kjentes ikke helt sånn ut. Jeg merker at alt er mye mer virkelig denne gangen enn sist. Nå går jeg rundt og tenker på at det er en liten en i magen min og hvor koselig det blir når h*n kommer ut og jeg kan bli kjent med nurket. Sist var alt bare uvirkelig, og jeg følte aldri helt at det lå en baby inni magen min. Selv etter fødselen tok det noen måneder før jeg skjønte at jeg hadde fått et barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 15. november 2009 #155 Del Skrevet 15. november 2009 Så koselig :rødme: Kjenner meg veldig igjen i det du sier om at det er uvirkelig.. Jeg er jo ikke langt på vei enda, men det er surrealistisk uansett... gleder meg til å kjenne liv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lhinn Skrevet 16. november 2009 #156 Del Skrevet 16. november 2009 16 uker idag, og jeg tror kanskje jeg kjente et lite spark :rødme: Har vært plaget av mye luft i magen hele svangerskapet, så det kan ha vært en luftboble, men det kjentes ikke helt sånn ut. Jeg merker at alt er mye mer virkelig denne gangen enn sist. Nå går jeg rundt og tenker på at det er en liten en i magen min og hvor koselig det blir når h*n kommer ut og jeg kan bli kjent med nurket. Sist var alt bare uvirkelig, og jeg følte aldri helt at det lå en baby inni magen min. Selv etter fødselen tok det noen måneder før jeg skjønte at jeg hadde fått et barn. jeg var også 16 uker igår! nååå... :rødme: så spennende med spark! her kjenner jeg ingenting enda, men er også første gang jeg er gravid. gleeder meg til den lille gir fra seg noen tegn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 16. november 2009 #157 Del Skrevet 16. november 2009 Jeg fant hjertelyden på AngelSound-en! :rødme: Ca. 150 slag i minuttet fikk jeg det til, men lettere når kjære teller! Hørte også at babyen bevegde seg og sparka! Gleder meg til jeg kjenner sparkene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 16. november 2009 #158 Del Skrevet 16. november 2009 Da er vi kommet hjem etter tidlig UL der vi fikk se et sterkt hjerte som banket og armer og ben som sprellet og vinket :rødme: Jeg velger å tro at den vinket til mammaen og pappaen sin når den kom på skjermen Merkelig å se å vite at den er inni magen min.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavendeldrøm Skrevet 17. november 2009 #159 Del Skrevet 17. november 2009 Det er ganske sprøtt å bli påmint om at det er noe der. Jeg merke ikke noe særlig til det i hverdagen. Først nå i det siste merker jeg at det er mer der når jeg bøyer meg fremover og ned mot gulvet, ellers er det liksom ikke noe særlig annerledes. Jeg var på kontroll idag og hørte hjertelyd. Da ble jeg påmint om at det virkelig er noe der. Man er så redd for å glede seg for mye, så man holder litt tilbake. Kanskje det bare er tull? Men så ser eller hører man det og da blir det veldig virkelig igjen Er det noen av dere som har fortalt det på jobb enda? Evnt når har dere tenkt til å gjøre det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Britt Banditt Skrevet 17. november 2009 #160 Del Skrevet 17. november 2009 Er det noen av dere som har fortalt det på jobb enda? Evnt når har dere tenkt til å gjøre det? Jeg fortalte det allerede i uke 5, men det var fordi jeg var så mye på sykehuset og hos legen pga risiko for svangerskap utenfor livmoren, så jeg orket ikke å finne på unnskyldninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå