Gjest Elfrida Skrevet 6. september 2009 #101 Skrevet 6. september 2009 Samleie er som vagina, jeg føler meg steril bare av å si det.Det kan ikke være greit å være så fintfølende.
firewater Skrevet 6. september 2009 #102 Skrevet 6. september 2009 A. Caron: Jeg skal være ærlig, jeg tror ikke dette har noe med språk å gjøre. Jeg tror du er sur for noe annet, fordi jeg kan aldri tenke meg at noe så trivielt kan forårsake så mye sinne i verden. Er du så sinna i virkeligheten også?
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #103 Skrevet 6. september 2009 jeg er spent over å følge videre med på denne diskusjonen til firewater og Tonje. Ordboka og leksikoner må skrives om på nytt etter at dere er ferdige. Om noen av dere kommer til å dø før denne diskusjonen er over er en annen sak... her har dere new age språkforskere noe å tygge på http://no.wikipedia.org/wiki/Sex
Vulpes Skrevet 6. september 2009 #104 Skrevet 6. september 2009 Så sinna det går an å bli over slik en liten filleting da Er det også helt grusomt at jeg kaller bananer for "frukt"? For bananen er vel strengt tatt et bær. Men i hverdagen når jeg prater med andre, omtaler jeg den som en frukt. "Kjøper du litt frukt når du er i butikken? For eksempel noen epler, bananer og pærer." Fysj og fy. Jeg er fæl som blir påvirket av språket til de rundt meg, og ordlegger meg på en måte som gjør at vennene mine skjønner hva jeg mener.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #105 Skrevet 6. september 2009 Skal vi gå sånn innpå det så må du også huske på at enkelte bær er også i slekt med rosefamilien. Jeg hadde tolket det som om dama mi hadde suget meg mens jeg slikket fitta hennes, så hadde vi oralSEX. Hadde jeg kjørt kuken min inni rumpa hennes, hadde jeg tolket det som analSEX. Hadde jeg tatt henne i fitta, ville det vært vaginalSEX. Men jeg ville blitt gal av å tolke i eningen om når vi beveger oss fra å ha sex til å ha "halvsex" som det ble nevnt tidligere i denne tråden. Sex ser jeg på som fysisk kontakt med kjønnsorgan. Dama mi og jeg, før vi ble sammen, hadde vi en natt der vi kjærtegnet hverandre. Hun runket meg mens jeg mastruberte henne. Jeg ser på det som sex.
Gjest A. Caron Skrevet 6. september 2009 #106 Skrevet 6. september 2009 A. Caron: Jeg skal være ærlig, jeg tror ikke dette har noe med språk å gjøre. Jeg tror du er sur for noe annet, fordi jeg kan aldri tenke meg at noe så trivielt kan forårsake så mye sinne i verden. Er du så sinna i virkeligheten også? Åh neida du... Jeg har et meget avslappet og kontrollert temperament, og blir faktisk svært sjeldent ordentlig sint. Ei heller er det "noe annet" som gir seg utslag i at jeg nå valgte å bruke store bokstaver i innlegget mitt. Derimot, hvis JEG skal være ærlig, så har du og Tonje preiket så vannvittig mye patetisk, selvmotsigende svada i denne tråden, at det ikke lenger er noen vits i å diskutere saklig. Alle synspunkter er forlengst ferdig debattert. Det er kun dere to som totalt upåvirkelig fortsetter å vri og bende, og på en ynkelig måte opprettholde at deres syn på dette er til etterfølgelse for alle oss andre. At dere heller ikke bryr dere en dritt om det faktum at dere er i ynkelig fåtall her i tråden om å ha meningene deres, det preller tydeligvis også av som vann på gåsa. Hva pokker slags miljøer er det dere vanker i egentlig? Det må jammen være sære greier altså... Til og med ungene mine på 15 og 16 vet da at sex er alt som har med kjønnslig omgang å gjøre, så hva gjør at akkurat dere to så bastant holder på vranglæra deres? Og kall det gjerne trivielt (nok en selvmotsigelse), men det trivielle i dette emnet er nemlig hva vi alle andre har prøvd opp og i mente å banke inn i de new-age-modernistiske skallene deres fra første innlegg, uten at det hjelper det spøtt...! Dere bare maler videre, like krampaktig, like vaklende, like selvmotsigende hele veien. Gå og sleik nabodatteren du, og tenk samtidig grundig over om det du gjør ligger innenfor vennskapelig omgang, eller sex...
Gjest A. Caron Skrevet 6. september 2009 #107 Skrevet 6. september 2009 Skal vi gå sånn innpå det så må du også huske på at enkelte bær er også i slekt med rosefamilien. Jeg hadde tolket det som om dama mi hadde suget meg mens jeg slikket fitta hennes, så hadde vi oralSEX. Hadde jeg kjørt kuken min inni rumpa hennes, hadde jeg tolket det som analSEX. Hadde jeg tatt henne i fitta, ville det vært vaginalSEX. Men jeg ville blitt gal av å tolke i eningen om når vi beveger oss fra å ha sex til å ha "halvsex" som det ble nevnt tidligere i denne tråden. Sex ser jeg på som fysisk kontakt med kjønnsorgan. Dama mi og jeg, før vi ble sammen, hadde vi en natt der vi kjærtegnet hverandre. Hun runket meg mens jeg mastruberte henne. Jeg ser på det som sex. Fullstendig nytteløst å argumentere med disse to. De har bestemt at deres versjon er den eneste riktige, så uansett hvilke paralleller man prøver å vise til, klarer de å vri det over til kaosteorien sin... (tror de selv). Merkelig hva enkelte tror de skal få gjennomslag for. La oss håpe de aldri blir å se på Stortinget.
Gjest A. Caron Skrevet 6. september 2009 #108 Skrevet 6. september 2009 jeg er spent over å følge videre med på denne diskusjonen til firewater og Tonje. Ordboka og leksikoner må skrives om på nytt etter at dere er ferdige. Om noen av dere kommer til å dø før denne diskusjonen er over er en annen sak... her har dere new age språkforskere noe å tygge på http://no.wikipedia.org/wiki/Sex Er så enig så enig med deg. Men disse to kommer en ingen vei med, og selv leksikoner, ordbøker eller wikipedia kan du være trygg på at de har en "one and only"-forklaring på til sin egen favør... De må gjerne fortsette diskusjonen til de går i barndommen igjen for min del. Jeg gidder ikke å prøve å "omvende" disse hypertrendy, newage-kontroversielle-banebrytende-nytenkende aliens`ene lenger.
Gjest A. Caron Skrevet 6. september 2009 #109 Skrevet 6. september 2009 (endret) Så sinna det går an å bli over slik en liten filleting da Er det også helt grusomt at jeg kaller bananer for "frukt"? For bananen er vel strengt tatt et bær. Men i hverdagen når jeg prater med andre, omtaler jeg den som en frukt. "Kjøper du litt frukt når du er i butikken? For eksempel noen epler, bananer og pærer." Fysj og fy. Jeg er fæl som blir påvirket av språket til de rundt meg, og ordlegger meg på en måte som gjør at vennene mine skjønner hva jeg mener. Næmen, innrømmer du nå åpent at du er gått så fullstendig tom for argumenter, at du nå må koble frukt og grønnsaker inn i debatten?? (hohoho....) Du, vi alle omtaler (og har siden tidenes morgen omtalt) bananen som frukt, faktisk... På samme måte som at vi omtaler ALLE former for kjønnslig omgang som SEX, omtaler vi også epler, pærer, appelsiner, mandariner, klementiner, og bananer, som frukt. (Gud bedre for en elendig sammenlikning, haha..) Vet du, jeg driter fullt i hvilken vranglære DU har latt deg påvirke av dine venner til å bruke i ordleggingen. Fordi det er ikke DET som er poenget her. Poenget er at ordleggingen din (og dine venners) er FEIL!! Den er feil i forhold til ordbøker og leksikoner, den er feil i forhold til oppfattelsen av hva sex innbefatter, den er feil i forhold til forståelsen av en seksuell handling, den er feil i forhold til hva flertallet (enda) oppfatter sex til å være, den er feil i forhold til NORMALE folks dagligtale, og den er feil i forhold til konsekvenser når folk på sikt begynner å ufarliggjøre alt dere ikke ilegger ordet sex, til noe en kan tillate seg også utenom forholdet en er i!! Dette er mitt siste ord (jeg lover) i denne tråden. Om du vil innrømme at du og "firewater" tar feil i denne debatten, hadde det jo ihvertfall kommet til en fornuftig konklusjon. Men egentlig er det meg knekkende likegyldig, da jeg (og overlegent mange fler) jo utmerket godt VET hvem som er de soleklare taperne her... Lykke til videre på reisen til kaos Endret 6. september 2009 av A. Caron
Gjest Purple Haze Skrevet 6. september 2009 #110 Skrevet 6. september 2009 Ser at de unge har sin helt egen oppfatning av hva som legges i ordet sex, mens de litt mer voksne har en annen. Det er vel en kjent sak at den yngre generasjonen har laget en egen definisjon av hva sex er, av den enkle grunn at de utfører en rekke seksuelle handlinger minus samleie fra ganske ung alder. Dermed kan de fortsatt si at de er jomfru, til tross for at de har hatt seksuell omgang med ganske mange. Og debuterte tidlig. En interessant (og noe skremmende) utvikling. Oralsex er ikke sex, f.eks. Ei heller å fingre noen, runke noen eller være nakne sammen og gjøre alt unntatt samleie. Ergo kan man snevre inn antall sexpartnere betraktelig, når dette blir et tema blant venner og nye kjærester. For en godt voksen dame som meg selv, er dette helt absurd. Sex er all kjønnslig omgang, enten det er oral, anal, håndjobb eller samleie. En kan kalle oralsex hva man vil, men når man har det med noen, har man hatt sex. Så enkelt er det faktisk.
Vulpes Skrevet 6. september 2009 #111 Skrevet 6. september 2009 (endret) De har bestemt at deres versjon er den eneste riktige, så uansett hvilke paralleller man prøver å vise til, klarer de å vri det over til kaosteorien sin... (tror de selv). Nå begynner jeg å bli lei av å si at jeg vet at ordboka sier noe annet, og at jeg kun har fortalt dere hva jeg personlig forbinder med ordet. Forsøker ikke på noen måte å få andre til å endre sin bruk av ordet. Du, vi alle omtaler (og har siden tidenes morgen omtalt) bananen som frukt, faktisk... På samme måte som at vi omtaler ALLE former for kjønnslig omgang som SEX, omtaler vi også epler, pærer, appelsiner, mandariner, klementiner, og bananer, som frukt. (Gud bedre for en elendig sammenlikning, haha..) Så det er greit å bruke ordet banan feil ved å kalle banan en frukt, men ikke ordet sex..? Forøvrig vanker jeg ikke i et sært new-age miljø, men derimot i et helt vanlig miljø bestående av normale og oppegående mennesker Endret 6. september 2009 av Tonje!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #112 Skrevet 6. september 2009 Går i bærkurven og tar meg et eple, jeg Gud, den var ny.... eller skal jeg heller si Jeeeeeeeeez
firewater Skrevet 6. september 2009 #113 Skrevet 6. september 2009 jeg er spent over å følge videre med på denne diskusjonen til firewater og Tonje. Ordboka og leksikoner må skrives om på nytt etter at dere er ferdige. Om noen av dere kommer til å dø før denne diskusjonen er over er en annen sak... her har dere new age språkforskere noe å tygge på http://no.wikipedia.org/wiki/Sex Når vår generasjon er ferdig med språket så vil det være ulikt det språket du vokste opp med. Vil du påstå at dette er et nytt fenomen? Jeg har ikke tenkt å forholde meg til at det jeg skriver blir oppfattet som "krampeaktig", det blir for dumt. Jeg kan påstå at alt du skriver er krampeaktig og si at du "spyr ut" noe framfor å skrive det, men ingen tjener noe på det. Jeg vil bare gjøre to ting klart: Jeg har ingenting med new age å gjøre. Dette har ingenting med å forbli jomfru å gjøre. All argumentasjon imot disse to punktene vil være stråmenn, da jeg på ingen måte prøver å si at oralsex er mindre sex enn vaginal sex. Jeg prøver å si at vår generasjon ikke bruker ordene på samme måte som den generasjonen før. Kall oss gjerne umoden, det er tross alt deres tur. Dere fikk høre det som ung, nå er det vel vår tur.
motown Skrevet 7. september 2009 #114 Skrevet 7. september 2009 Pikk i fitte = samleie = sex Suge, sleike, runke, fingerknulle, analen osv = sex. Må vel si meg enig i at det meste er sex. man kan ha deilig sex om f.eks dama har mensen og ikke så lyst...kan faktisk hjelpe på forholdet:)
Rimmern Skrevet 7. september 2009 Forfatter #115 Skrevet 7. september 2009 Nå er vel ikke A. Caron så sint her, men heller oppgitt. Og overfor denne drittungeargumentasjonen så har jeg full forståelse for det. Dette har lite å gjøre med språklig utvikling, og mye å gjøre med å forsøke å endre på virkeligheten og omdefinere ord og begreper slik at det passer en selv bedre. Det hjelper lite at de to som ikke gir seg selv om de åpenbart er på viddene selv _påstår_ at dette ikke er årsaken. Det er mulig de lurer seg selv, selvsagt.
firewater Skrevet 7. september 2009 #116 Skrevet 7. september 2009 Rimmern: Ikke vær teit, du har heller ikke gitt deg heller. Ingen har gitt seg, fordi alle mener at de til en viss grad har en sak. Vi er begge uenig, vi har begge skrevet det, vi har begge noe som støtter oss (det folk sier vs ordboken) - hvorfor er det vi som er sta og ikke du? Husk at vi heller ikke prøver å si at dere tar feil (noe dere gjør med oss), vi prøver kun å åpne for diskusjon. Språk er under utvikling, dette ser ut til å være en utvikling verdt å se på. Det er kun det vi prøver å si, og hvis det er drittungetaktikk så vil jeg gjerne ha en definisjon på det.
Vulpes Skrevet 7. september 2009 #117 Skrevet 7. september 2009 Dette har lite å gjøre med språklig utvikling, og mye å gjøre med å forsøke å endre på virkeligheten og omdefinere ord og begreper slik at det passer en selv bedre. Det hjelper lite at de to som ikke gir seg selv om de åpenbart er på viddene selv _påstår_ at dette ikke er årsaken. Det er mulig de lurer seg selv, selvsagt. Dette argumentet faller litt i grus ettersom det ikke er jeg som har funnet på denne definisjonen av ordet. Jeg har bare vokst opp med den, lært den av andre
Rimmern Skrevet 7. september 2009 Forfatter #118 Skrevet 7. september 2009 (endret) Som sagt ,Tonje: Du er nok rimelig ung. Eller så har du vokst opp i et kristenkonservativt miljø med sterke inspirasjoner fra amerikansk babtisme. firewater: Har du problemer med andre deler av språket også? Hva er det du prøver å si? Ikke alle har en "sak" her - jeg og de fleste andre, her og ellers i landet (og verden) - har vårt på det rene. Du og de få tenåringene som har tatt til dere denne "moten" som stammer fra babtist-USA, har ingen sak. Kom med EN annen grunn til å "vanne ut" ordet "sex" annet enn at man skal kunne si at man aldri har hatt sex selv om man var skolens blow job-queen på ungdomsskolen og videregående. Argumentasjonen om spesifikasjon er jo direkte selvmotsigende, så den trenger du ikke prøve deg på igjen. Når du sier at "vi hadde ikke sex", så kan det altså bety ALT fra at man snakket og kanskje holdt hverandre i håden, til at man hadde oralsex i 69-stlllingen og sprutet og svelget til den store gullmedaljen. Jeg har ikke brukt ordet "drittungetaktikk", men "drittungeargumentasjon". La meg moderere det til "fjortisargumentasjon". Det faller neppe bedre i jord, tror jeg :-) Språk utvikler seg, men sjelden på en måte som gjør at det blir vanskeligere å kommunisere og lettere å misforstå hva ordene betyr. Språk har en tendens (men ikke alltid) til å utvikle seg til lettere former med tiden. For talespråket betyr det at lyder blir forenklet - slik som f.eks. skjole og skjøtt i stedet for kjole og kjøtt - og generellt sett blir gjerne gramatikken forenklet. (Men, som sagt - ikke alltid.) Det du snakker om er ikke en utvikling, men en endring. En endring som ikke tilfører språket noe som helst, hverken i "rikhet" eller enkelhet. I utgangspunktet er det ganske enkelt Ingenting. I dette tilfellet, hvor det fører til et dårligere og mindre presist (og direkte feilaktig, i henhold til eksisterende definisjoner) språk, så kalles det en Forringelse av språket. Det forekommer det også, akkurat som utvikling, men det har ingen positiv funksjon og burde selvsagt unngås. Endret 7. september 2009 av Rimmern
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå