Rimmern Skrevet 29. august 2009 #1 Skrevet 29. august 2009 jeg suger og runker typen min noen ganger.. det er ganske slitsomt, og man skal virkelig ha LYST for å gjøre det.. Han har kommet i munnen min noen ganger, men jeg svelger ikke.. Som oftest kommer han på magen min.. men det beste, synes jeg, er sex Så å runke og suge er ikke sex, liksom?
firewater Skrevet 29. august 2009 #2 Skrevet 29. august 2009 Så å runke og suge er ikke sex, liksom? Jeg ser ikke på noen av dem som sex. Man sier sex om puling, gjør man noe annet så heter det noe mer - oralsex, analsex, osv. Hvis jeg tar en jente med meg hjem og hun suger meg så tenker jeg ikke at jeg har hatt sex. Det krever minst to kjønnsorganer. Minst.
Rimmern Skrevet 29. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2009 (endret) Da tar du så feil som det går an å gjøre, og mer er det egentlig ikke å si om det. Sex er kjønnslig omgang - så enkelt er det. Hva slags sex det er spesifiseres ved ord som "oralsex", "analsex" etc. Det er nok ikke noe vanlig ord som heter "håndsex", men i praksis og i prinsippet er dette nøyaktig det samme. Sex er all kjønnslig omgang, punktum. Du kan godt nekte på dette, men det blir like meningsfylt som å nekte på et hvilket som helst annet ord som har en definisjon og betydning som er definert for lenge, lenge siden og er en del av språket. Du kan også nekte på at 2+2=4, og det er du i din fulle rett til å gjøre, men alle som vet _litt_ ser umiddelbart at du tar feil. Endret 29. august 2009 av Rimmern
firewater Skrevet 29. august 2009 #4 Skrevet 29. august 2009 Da er vi nok mange som tar feil, men jeg merker jo på språket ditt at du ikke er interessert i det andre mener om saken. =D
Rimmern Skrevet 29. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2009 (endret) Da er vi nok mange som tar feil, men jeg merker jo på språket ditt at du ikke er interessert i det andre mener om saken. =D Tja - jeg er ikke så interessert i hva andre mener hvis de mener at 2+2=5 heller, så nei - det er ikke så interessant hva du måtte mene så lenge det faktisk finnes en fasit. Du kan ikke _mene_ at et ord betyr noe annet enn det gjør - du kan bruke det feil, selvsagt, men det burde være unødvendig blant voksne folk som har normal skolegang. Det er mange som sier "skjole", "sjylling" og "skjøtt" også, men det blir ikke riktig av den grunn. Endret 29. august 2009 av Rimmern
Gjest A. Caron Skrevet 29. august 2009 #6 Skrevet 29. august 2009 jeg suger og runker typen min noen ganger.. det er ganske slitsomt, og man skal virkelig ha LYST for å gjøre det.. Han har kommet i munnen min noen ganger, men jeg svelger ikke.. Som oftest kommer han på magen min.. men det beste, synes jeg, er sex Jeg må virkelig si jeg lurer på aldersnivået her inne enkelte ganger... Suger, svelger, runker, sleiker, rimmer..... OG har sex???? Når skal tenåringer fatte og begripe at ALT DETTE faktisk er SEX, verken mer eller mindre?-?-? Toppen må vel være når ungdommen (i god tro) presterer å fraskrive seg utroskap ved å sleike, runke, eller bli sleiket av en fyr mens de allerede er i et forhold. "jammen assa.... vi hadde jo ikke sex lissom"...
firewater Skrevet 29. august 2009 #7 Skrevet 29. august 2009 Det er ingen som knytter utroskap spesifikt mot samleie, så jeg forstår ikke helt argumentasjonen din der. Slik jeg og de jeg kjenner lærte det var enkelt: man er jomfru til man har sex, man er fortsatt jomfru etter å ha blitt sugd og runket - derfor er sex samleie. Dette er tydeligvis "2+2=5" for enkelte, men det er jo ikke direkte ulogisk vel? Det er vel ingen her inne som kan definere sex spesifikt ("kos uten klær" for noen, "kjønnslig omgang" for andre, osv), og personlig liker jeg at det betyr det samme som samleie.
Gjest A. Caron Skrevet 29. august 2009 #8 Skrevet 29. august 2009 Det er ingen som knytter utroskap spesifikt mot samleie, så jeg forstår ikke helt argumentasjonen din der. Slik jeg og de jeg kjenner lærte det var enkelt: man er jomfru til man har sex, man er fortsatt jomfru etter å ha blitt sugd og runket - derfor er sex samleie. Dette er tydeligvis "2+2=5" for enkelte, men det er jo ikke direkte ulogisk vel? Det er vel ingen her inne som kan definere sex spesifikt ("kos uten klær" for noen, "kjønnslig omgang" for andre, osv), og personlig liker jeg at det betyr det samme som samleie. Her er jeg fullstendig uenig! Sex er akkurat det "Rimmern" beskrev, nemlig alt som har med kjønnslig omgang å gjøre, noe som innebærer stimuli av hvilke som helst av kroppens erogene soner, og som utløser SEKSUELL nytelse. Alt dette ligger innenfor begrepet sex, dermed lar ikke noen former for kjønnslig, erogen omgang seg definere som andre ting, uansett hva enhver måtte synes det passer å kalle det. Om man er fortsatt jomfru etter oralsex har da ingenting med saken å gjøre... Sex=enhver stimulering av erogene soner på seg selv, på andre, på hverandre, med seksuell nytelse i fokus. Å kalle det noe annet er udiskutabelt feil...
firewater Skrevet 29. august 2009 #9 Skrevet 29. august 2009 Det er vel kun udiskutabelt hvis man er så vrang at man ikke tåler å høre andre syn på saken? ^^ Jeg er nemlig mer enn villig til å diskutere ords betydninger, moderne bruk av ordene, hva ord kan utvikle seg til å bety kontra hva de først betydde. Har man argumenter så er ingenting udiskutabelt, spesielt med noe så flytende og spennende som språk (og ikke minst sex).
Gjest A. Caron Skrevet 29. august 2009 #10 Skrevet 29. august 2009 Det er vel kun udiskutabelt hvis man er så vrang at man ikke tåler å høre andre syn på saken? ^^ Jeg er nemlig mer enn villig til å diskutere ords betydninger, moderne bruk av ordene, hva ord kan utvikle seg til å bety kontra hva de først betydde. Har man argumenter så er ingenting udiskutabelt, spesielt med noe så flytende og spennende som språk (og ikke minst sex). Ja, for man må for guds skyld forandre på, vri på og gjøre om på alt mulig i dag, ting må for all del ikke få være noe det alltid har vært, fordi i dag kaller man selvsagt alt før 2009 for håpløst gammeldags, er det sånn å forstå? I så fall er det jo bare å tolke alt her i verden i den retning som gir en selv størst fordel, ikke sant? Du kan kalle det "moderne bruk av ordene" så mye du hæler, likefullt forblir enkelte ting uforanderlige, enten du liker det eller ei... Spør en hvilken som helst sexolog om hva som ligger i begrepet SEX, og jeg garanterer at dine synspunkter faller i grus rimelig ettertrykkelig ja.
Rimmern Skrevet 30. august 2009 Forfatter #11 Skrevet 30. august 2009 (endret) Det er nytteløst å diskutere med eller forsøke å forklare noe grunnleggende for folk som nekter å innse at de tar feil, fordi de "alltid" har trodd at det var slik. Ingen har lært på skolen eller noe tilsvarende sted at sex=samleie. Det ville være vranglære, og dermed ulovlig i sammenhengen. Dette er noe en del tenåringer har fått for seg for tiden, og det er utvilsomt noe som kommer fra misforstått amerikansk puritanisme. (Se f.eks. på Clintons "I did not have sex with that woman".) Det blir ikke riktig, uansett hva hvem måtte mene - AKKURAT som at 2+2=5 ikke blir riktig uansett om du og alle du kjenner mener det. I USA er det, i veldig mange deler av samfunnet, en ny-gammeldags puritanisme som bl.a. har som konsekvens at det er viktig for mange å være jomfru så lenge som mulig, og ihvertfall til de gifter seg. Iom. at det er naturlig at sexlysten kommer i løpet av tenårene, og gir folk lyst til å ha sex, så har man for lengst funnet en løsning: Man har oralsex og annen sex, men ikke samleie. Dette fordi fra gammelt av så var samleie det eneste som var OK inne sex. Alt annet - analsex, oralsex etc. var det bare horer og andre syndige som gjorde. Dette har man utnyttet, og funnet ut at man kan ha det godt uten å ha samleie, og dermed få utløp for sekualiteten sin uten å gå til det som for mange er det største skritte. Og DERFOR har man vridd ordet "sex" til å bety kun samleie, slik at man kan si at "Jeg har aldri hatt sex", selv om man har sugd kuk, slikket fitte og pult rumpe siden man var 15. Så kan man gå i kirken med god samvittighet, fordi man "har jo aldri hatt sex". Så det er ikke snakk om å ikke høre på hva ANDRE mener. Ting som kan diskuteres, og betydninger som kan tolkes, er noe helt annet. Hva et ord betyr er ikke diskutabelt - så enkelt er det. En "stol" får aldri blitt det samme som en "benk" - alle som kan språket vet hva ordet betyr. "Sex" betyr kjønnslig omgang, med sex selv eller andre. "Seksualitet" dreier seg om alt som har med kjønnslig omgang, mentalt og fysisk, å gjøre. Til slutt: For en voksen person å fortsette å insistere på dette, selv når det blir 100% åpenbart at man tar feil, gjør at en fremstår som veldig umoden. Og det er jo nettopp det som er kjennetegnene på de som faktisk har behov for å "fake" seg til en forestilling om at de aldri har hatt sex. Undervurder aldri folks evne til å finne unnskyldninger for det de gjør, og å vri på virkeligheten slik at den passer bedre til hvordan en selv vil ha det. Endret 30. august 2009 av Rimmern
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #12 Skrevet 30. august 2009 Min oppfatning av ordene er at sex er samleie. Alt annet er ikke "skikkelig" sex.
Rimmern Skrevet 30. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 30. august 2009 Din oppfatning, Tonje, tyder på manglende kunnskap. Både jeg og A. Caron over her har forklart så nøyaktig som det lar seg gjøre hva den språklige betydningen er. Dette kan ikke diskuteres. At du velger å bruke feil betydning, og å late som om ordet betyr noe annet enn det gjør, er selvsagt noe du har rett til. Men det er synd å misbruke språket på den måten, bare for å gi seg selv bedre samvittighet. Hvorfor i all verden skulle det være nødvendig å late som man ikke har sex når man suger kuk? Det er vel for faen ikke noe galt i å ha sex? Maken til unger.
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #14 Skrevet 30. august 2009 Din oppfatning, Tonje, tyder på manglende kunnskap. Både jeg og A. Caron over her har forklart så nøyaktig som det lar seg gjøre hva den språklige betydningen er. Dette kan ikke diskuteres. At du velger å bruke feil betydning, og å late som om ordet betyr noe annet enn det gjør, er selvsagt noe du har rett til. Men det er synd å misbruke språket på den måten, bare for å gi seg selv bedre samvittighet. Hvorfor i all verden skulle det være nødvendig å late som man ikke har sex når man suger kuk? Det er vel for faen ikke noe galt i å ha sex? Maken til unger. Hahaha. Det at jeg har en egen oppfatning av ordet betyr ikke at jeg ikke vet hva som er korrekt i følge ordbokene. Men vi bruker alle språket litt forskjellig, og jeg har da kommet fram til at for meg er sex samleie. Snakk om å lage storm i vannglass da gitt
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #15 Skrevet 30. august 2009 Herregud, går det an å være vanskelig? Sex er selvfølgelig alt som har med kjønnslig omgang å gjøre. Lurer på om de som mener motsatt synes det er greit at typen slikker en annen dame eller har analsex med en annen dame ettersom det "ikke er sex" og dermed ikke utroskap... Eller?
Ethereal Skrevet 30. august 2009 #16 Skrevet 30. august 2009 Pikk i fitte = samleie = sex Suge, sleike, runke, fingerknulle, analen osv = sex.
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #17 Skrevet 30. august 2009 Herregud, går det an å være vanskelig? Sex er selvfølgelig alt som har med kjønnslig omgang å gjøre. Lurer på om de som mener motsatt synes det er greit at typen slikker en annen dame eller har analsex med en annen dame ettersom det "ikke er sex" og dermed ikke utroskap... Eller? Haha, nei nei Selv om jeg ikke regner f.eks. fingring eller oralsex som "ordentlig sex", så er det jo i samme bane og noe man ikke gjør med andre om man er i et forhold.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #18 Skrevet 30. august 2009 Så da er det "halv-sex" eller hva kaller du det da? Jeg skjønner virkelig ikke dette! Enten så er en handling sex eller så er det ikke sex. Og hvis det ikke er sex så er det i mine øyne en handling man kan utføre med andre enn kjæresten.
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #19 Skrevet 30. august 2009 Så da er det "halv-sex" eller hva kaller du det da? Jeg skjønner virkelig ikke dette! Enten så er en handling sex eller så er det ikke sex. Og hvis det ikke er sex så er det i mine øyne en handling man kan utføre med andre enn kjæresten. Da tenker vi rett og slett litt forskjellig Du tenker (ettersom jeg forstår det) at noe enten er eller ikke er sex, svart eller hvitt. Jeg ser mer nyansert på det, og ja - tenker vel på en måte at noe er "halvsex". Eller seksuelle handlinger. Har ikke nødvendigvis et bestemt begrep jeg bruker om de forskjellige handlingene.
Gjest Elfrida Skrevet 30. august 2009 #20 Skrevet 30. august 2009 Tenk på de stakkars homofile og lesbiske som aldri får ha sex da! Selvsagt er seksuelle handlinger og kjønnslig omgang sex.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå