Gå til innhold

Hva er sex?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pule, knulle, runke, onanere, slikke, suge, fingre, anal, oral, vaginal, leketøy....

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet oral?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet anal?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet fingring?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet suging?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet slikking?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet knulling?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet puling?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet stimulering med leketøy?

JO, man har hatt SEX, verken mer eller mindre!! Og om noen spør om man har hatt sex, og man spesifikt har gjort en av de ovenforstående variantene, vel så sier man enkelt og greit at man har pult, knulla, hatt oral, anal, runka, fingra, eller for den saks skyld ridd seg til orgasme på en kamel....

Like fordømt, og uansett hvordan enkelte måtte ønske å tolke det, så har man hatt SEX, det eneste riktige, udiskutable, urokkelige, fellesdekkende ordet som alltid har vært, og alltid vil være det!

Dette begynner å bli den reneste såpeopera, der ord-modernistene motsier seg selv noe så til de grader at det eneste som gjenstår å si er "GOD BEDRING" :skratte:

AMEN!

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Hjelpe meg, så mye styr det er blitt om et (tilsynelatende) enkelt spørsmål. Som singel har jeg solosex/autosex rett som det er, med eller uten hjelpemidler :ler: .

Skrevet (endret)
Her motsier du deg selv direkte - er det mulig å ikke se det? Du sier det er "oralsex" men ikke "sex"? Reality check: Oralsex er én av flere typer sex! En lastebil er også en bil - spesifikkt en lastebil. Sex er uspesifikkt, og oralsex eller analsex er spesifikkt.

Dette er overhodet ikke et spørsmål om hverken tolkning eller vane - nå har det blitt et spørsmål om å være tjukk i huet eller ikke. Og når du motsier seg selv så direkte i samme paragraf, så er det jaggu på tide med en slankekur.

Hvis du skal trekke paralleller kan jeg godt si at vi ikke sloss, vi lekesloss. Man kan finne språklige eksempler på alt, så det har ingenting å si. Du må gjerne se på det som en selvfølge at oralsex er en type sex, mens jeg kan trekke frem at når det er svært mange som bruker ordene analsex og oralsex, men ingen som sier "vi hadde vaginal sex" så er det fordi sex er noe som automatisk knyttes til "vaginal sex". Det er unødvendig å spesifisere at man hadde kuk i fitte fordi det er nettopp det folk flest ser på som sex, mens med oralsex og analsex så nevner man spesifikt hvordan det skjedde fordi det er ting som ikke er det folk flest regner som sex.

Du må forstå at det er absolutt ingen som betviler hva som står i ordboken. Ingen sier at du leser ordboken feil eller at du har en utdatert ordbok, vi godtar alle hva som står der. Legg derfor fra deg det argumentet, og konsentrer deg heller om det som er interessant med språk - hvordan det brukes og hvordan det har utviklet seg.

Endret av firewater
Skrevet

Kanskje man må se det fra ett forholds syn for og få noe skikkelig svar.

Om du er ilag med en person,dere har ett godt forhold,kjæresten har vært hos en vennine og blitt runket/sugd av henne,er dette noe du ville ha godtatt for det er jo ikke sex som du tydeligvis mener?

Da må man se bort ifra utroskapen.

I min bok har du hatt sex med 10 stk,heavy klining ligger litt i grenseland,men man blir jo normalt opphisset av det og.

Skrevet

Selvfølgelig har du hatt sex med ti stykker. Du har ikke imidlertid hatt samleie med ti stykker.

A.Caron: Det er ikke greit å sensurere innlegg bare fordi temaet har vært diskutert før. Vi kan lett hoppe over innlegg vi ikke har interesse av.

Gjest GjesteCronos
Skrevet
Da tenker vi rett og slett litt forskjellig :) Du tenker (ettersom jeg forstår det) at noe enten er eller ikke er sex, svart eller hvitt. Jeg ser mer nyansert på det, og ja - tenker vel på en måte at noe er "halvsex". Eller seksuelle handlinger. Har ikke nødvendigvis et bestemt begrep jeg bruker om de forskjellige handlingene.

Det du sier her er altså at seksuelle handlinger og sex ikke er det samme?

Interessant!

Jeg sykler meg en tur med bilen mens jeg tenker over det der.

Gjest GjesteCronos
Skrevet
Hjelpe meg, så mye styr det er blitt om et (tilsynelatende) enkelt spørsmål. Som singel har jeg solosex/autosex rett som det er, med eller uten hjelpemidler :ler: .

Det er vel flere som reagerer når noen begynner å lage definisjoner i språket som innebærer at man ikke ekspanderer begrepet, men begrenser det...?

Utvikling som noen snakker varmt om her, skal jo være med på å gjøre ting mer tilgjengelig, ikke mindre.

Sex er seksuelle handlinger.

Samleie er en konkret seksuell handling.

Det som gjøres her, er jo å omdefinere noe som er innarbeidet hos de fleste med vanlig forståelse for det norske språket. Sjøkken, sjylling etc blir jo forstått av folk som sier Kjøkken og kylling, men "vi hadde ikke sex", blir tydeligvis av flere enn meg oppfattet som "vi hadde alle klærne på, og rørte ikke hverandre"

Om du ronket, sugde, slikket, analsexet, hadde du sex.

Skrevet

Tråden er ryddet iht. KGs regler.

Tråden "Definisjonen på hva som er sex" har blitt flettet inn i denne tråden.

Helen, mod.

Skrevet
Kanskje man må se det fra ett forholds syn for og få noe skikkelig svar.

Om du er ilag med en person,dere har ett godt forhold,kjæresten har vært hos en vennine og blitt runket/sugd av henne,er dette noe du ville ha godtatt for det er jo ikke sex som du tydeligvis mener?

Da må man se bort ifra utroskapen.

I min bok har du hatt sex med 10 stk,heavy klining ligger litt i grenseland,men man blir jo normalt opphisset av det og.

Må man ha sex for at det skal gjelde som utroskap? Utroskap er i mine øyne at man bryter de interne reglene man har satt i et forhold. Hvis jeg er sammen med en jente i et åpent forhold hvor vi begge kan ha sex med andre så er jeg ikke utro om jeg har sex med en annen jente. Hvis jeg derimot er i et forhold hvor vi er enig om at vi ikke kan få kysse andre så er jeg utro hvis jeg kysser en annen jente. Det er ikke samfunnet eller ordboken eller noe annet som bestemmer hva utroskap er, det er de to som er i forholdet.

Bare fordi vi bruker ordet på en annen måte enn deg så betyr det ikke at vi har skitne motiver eller prøver å bruke semantikk for å lure oss unna utroskap. Dette har ingenting med moral eller utroskap å gjøre, kun språk. Hvis jeg er sammen med en jente og hun runker en gutt så har det ingenting å si hva man kaller det, jeg kaller det slutten på forholdet.

Skrevet

I min ungdom (for ti år siden) hadde vi disse begrepene i jentegjengen: Kline, rote og ha sex. Kline innebar å kysse med tunge. Rote innebar alt fra klining med litt eller mye tafsing utenpå og innenfor klærne og kunne også innebære oralsex, og var et såpass vidt begrep at en videre forklaring alltid var nødvendig. Ha sex betød at en penis hadde vært innført i en vagina og selvsagt hadde man da også klint og rotet. Rote het også tafse, husker jeg. Og ei kalte meg for "en jomfru i teorien" (jeg hadde da gjort alt unntatt å ha en pikk opp i fitta eller rumpa, og kalt meg fortsatt jomfru)... Ja, det var tider! :skravle:

Skrevet
Da tar du så feil som det går an å gjøre, og mer er det egentlig ikke å si om det. Sex er kjønnslig omgang - så enkelt er det. Hva slags sex det er spesifiseres ved ord som "oralsex", "analsex" etc. Det er nok ikke noe vanlig ord som heter "håndsex", men i praksis og i prinsippet er dette nøyaktig det samme. Sex er all kjønnslig omgang, punktum.

Du kan godt nekte på dette, men det blir like meningsfylt som å nekte på et hvilket som helst annet ord som har en definisjon og betydning som er definert for lenge, lenge siden og er en del av språket. Du kan også nekte på at 2+2=4, og det er du i din fulle rett til å gjøre, men alle som vet _litt_ ser umiddelbart at du tar feil.

Med din definisjon av sex, som jo er ganske fair, så vil norkse kvinners gjennomsnittlige partnertall tredobble seg minst. Om man skal regne med alle man bare har blitt fingret av, de man har runket eller sugd etc. eksploderer anntallet for de fleste

Skrevet

Det er interessant å se at samme utvikling skjer i to vidt forskjellige miljøer. Blant de svært konservative unngår man å bruke ordet sex om oralsex fordi da lurer man seg unna lovnader om å ikke drive med utenom-ekteskapelig tull og tøys, mens min generasjon med norske ateister virker til å være mest opptatt av å få klart frem nøyaktig hva som skjedde bak lukkede dører.

Skrevet
mens min generasjon med norske ateister virker til å være mest opptatt av å få klart frem nøyaktig hva som skjedde bak lukkede dører.

Det er jo litt komisk at du da uttrykker deg direkte misvisende, for å få ting klart frem.

Skrevet
Med din definisjon av sex, som jo er ganske fair, så vil norkse kvinners gjennomsnittlige partnertall tredobble seg minst. Om man skal regne med alle man bare har blitt fingret av, de man har runket eller sugd etc. eksploderer anntallet for de fleste

Da er dette tallet feilaktig og kunstig lavt fra før. Og da er det bedre at virkeligheten kommer for en dag.

Skrevet
Det er jo litt komisk at du da uttrykker deg direkte misvisende, for å få ting klart frem.

Det at det er misvisende for deg betyr jo ikke at det er misvisende for hans venner, da :)

Skrevet

Det er på ingen måte misvisende å være mer spesifikk. Hvis du sier at du har hatt sex til en generasjon som i stor grad har gått bort fra å bruke ordet sex om ting som oralsex og bruk av hender mens jeg forklarer spesifikt hva jeg gjorde så er jeg på ingen måte den som er misvisende. Kanskje hvis noen spør "Hadde du sex?" og jeg svarer "Nei" slik Bill Clinton gjorde, men det er jo ikke det det er snakk om. Jeg prøver ikke å skjule hva jeg gjør, jeg ønsker bare å være mer spesifikk. Men ingenting jeg har sagt så langt kan på noen måte kalles misvisende, da jeg har i hvert eksempel vært mer spesifikk enn deg. Du kaller svært mye sex, jeg kaller én ting sex og en del andre ting har fått egne navn.

Skrevet
Du kaller svært mye sex, jeg kaller én ting sex og en del andre ting har fått egne navn.
Det du egentlig sier er at du har byttet ut ordet samleie med sex. Det er kanskje fordi sex høres kulere ut enn samleie?
Skrevet
Det du egentlig sier er at du har byttet ut ordet samleie med sex. Det er kanskje fordi sex høres kulere ut enn samleie?

Samleie er som vagina, jeg føler meg steril bare av å si det.

Gjest A. Caron
Skrevet
Det er på ingen måte misvisende å være mer spesifikk. Hvis du sier at du har hatt sex til en generasjon som i stor grad har gått bort fra å bruke ordet sex om ting som oralsex og bruk av hender mens jeg forklarer spesifikt hva jeg gjorde så er jeg på ingen måte den som er misvisende. Kanskje hvis noen spør "Hadde du sex?" og jeg svarer "Nei" slik Bill Clinton gjorde, men det er jo ikke det det er snakk om. Jeg prøver ikke å skjule hva jeg gjør, jeg ønsker bare å være mer spesifikk. Men ingenting jeg har sagt så langt kan på noen måte kalles misvisende, da jeg har i hvert eksempel vært mer spesifikk enn deg. Du kaller svært mye sex, jeg kaller én ting sex og en del andre ting har fått egne navn.

Så å knulle/ha samleie er da altså i følge deg IKKE en spesifikk forklaring på akkurat den formen for sex???

Fy faen, jeg blir mildt sagt oppgitt (og en liten smule forbannet) over din ubegripelige iver i å i stadig nye semomenter forsøke å tre denne jævla vranglæren ned over huene på oppegående mennesker!!

Og den siste setningen din må jeg virkelig stille et stort spørsmålstegn ved angående intelligensnivået ditt, for nå tar det totalt ville veier her!!

NÅR I HELVETE HAR VEL PLUTSELIG DISSE "EN DEL ANDRE TING" FÅTT EGNE NAVN?????????????????????

DISSE SÅKALTE "ANDRE TINGENE DINE" HAR I ALLE TIDER HATT SAMME NAVN SOM DE HAR I DAG, SÅ DESSVERRE MÅ DU NOK FINNE DEG I AT VERKEN DU ELLER DINE MODERNISTISKE ORD OG SPRÅKØDELEGGELSESVENNER HAR FORTJENT NOEN NOBELPRIS FOR DYKTIG OG SENSASJONELT PIONERARBEID I Å FINNE OPP NYE ORD!!

Jeg er drittlei av å prøve å være saklig i denne tråden nå, for du og dine medsammensvorne vil vri og bende på alt som blir skrevet her, og motsi dere selv i evig tid, uansett hvor logisk og åpenbart dette filleemnet egentlig er.

Du og Tonje, som i hovedsak er de eneste skikkelige vriompeisene i denne tråden, er grunnen til at man enkelte ganger kan bli rimelig ufortjent forbannet på dagens ungdom. Det er deres kaliber som ikke greier å takle et etablert system i dagens samfunn, godta og akseptere noe som faktisk fungerer og har fungert i hundrevis av år, men for enhver pris MÅ forsøke å endre det, på alle nivåer.

Til det bedre?? Neppe! Og det ser man klart og tydelig bare i denne møkkatråden, der det nå forlengst har gått over i krampaktige forsøk på å forsvare et synspunkt som er blitt selvmotsagt så til de grader at patetisk, banalt og direkte dumt blir ord man bare MÅ ta i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...