Gå til innhold

Hva er sex?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Etter alt TS har skrevet, holder du fremdeles fast på den tolkningen? ;)

Så klart. Det er sånn jeg har tenkt i årevis, det er den tolkningen vi har i vennegjengen min, det er sånn jeg prater.

Men herregud, er jo ikke så nazi på det at jeg aldri kan kalle annet enn samleie for sex! Men som sagt - sier noen til meg at de har hatt sex, eller spør om andre har hatt sex noen gang, går jeg ut ifra at de mener samleie :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sant det tonje, - for meg så er sex det å kjønnslig omgang med vaginalasjon og er helt annerledes enn det å for eksempel ronke en kar, - det er vel mer lemlig omgang.

Skrevet
Så klart. Det er sånn jeg har tenkt i årevis, det er den tolkningen vi har i vennegjengen min, det er sånn jeg prater.

Da mente jeg ikke tolkningen av hva sex er men tolkningen av hva TS mente med emnet "Hva er sex?".....

Skrevet
Da mente jeg ikke tolkningen av hva sex er men tolkningen av hva TS mente med emnet "Hva er sex?".....

Aaah. Vel nei, gudene veit. Men spør han bare for å hakke på dem som, gud forby, skulle bruke ordet feil i følge ordbøkene, så er det rimelig teit.

Gjest A. Caron
Skrevet
Gjest: Hvis noen spurte deg om du hadde hatt sex, og du hadde kun fått en håndjobb, ville du svart ja? Tror du at den som spurte spørsmålet i de fleste situasjoner ville forstått at det ikke innebar kontakt mellom kjønnsorganer?

Jeg tar meg friheten å svare ettersom gjesten enda glimrer med sitt fravær...

Spørsmål 1: JA

Spørsmål 2: Totalt uvesentlig, kontakt med kjønnsorgan eller kontakt mellom kjønnsorganer er uansett sex i like stor grad.

Gjest A. Caron
Skrevet
Sant det tonje, - for meg så er sex det å kjønnslig omgang med vaginalasjon og er helt annerledes enn det å for eksempel ronke en kar, - det er vel mer lemlig omgang.

"Lemlig omgang" ja? :ler:

Hva med "vennlig omgang" heller? For sex skal vel blant noen helst utvikles dithen at man likegjerne gir hverandre en runk som en klem eller et klapp på skulderen, hæ...?

Skrevet
"Lemlig omgang" ja? :ler:

Hva med "vennlig omgang" heller? For sex skal vel blant noen helst utvikles dithen at man likegjerne gir hverandre en runk som en klem eller et klapp på skulderen, hæ...?

Siterer meg selv, jeg:

Det at jeg assosierer sex med samleie betyr ikke at jeg ser på oralsex, fingring og alt det andre som noe mindre verdifullt eller seksuelt enn deg ;)
Skrevet
Jeg tar meg friheten å svare ettersom gjesten enda glimrer med sitt fravær...

Spørsmål 1: JA

Spørsmål 2: Totalt uvesentlig, kontakt med kjønnsorgan eller kontakt mellom kjønnsorganer er uansett sex i like stor grad.

Til spm 2: Jeg spør deg ikke om du bryr deg, det er jo helt klart at du er mye mer opptatt av å ha rett ifølge ordboken enn å være flink til å kommunisere eller ha forståelse for folks måte å snakke på.

Når det er sagt så tror jeg at jenten som kun ga deg en håndjobb sannsynligvis hadde svart nei hvis venninnene hennes spurte henne det samme. ^^

Gjest Gjest_Anja_*
Skrevet

Dette er satt veldig på spissen.

Dersom jeg som 14-åring har oralsex (begge veier) ev. analsex, men ikke samleie med en på 30 år så har jeg fortsatt ikke hatt sex fordi jeg fortsatt er jomfru?

Hva er det dere bedriver med da de gangene dere kun bruker munn og fingre som ender i orgasme for begge to. Er ikke det sex? Bare kos kanskje?

Skrevet (endret)
Rimmern, jeg synes du er vel hard mot enkelte i denne tråden. Du spør om hva som er sex!

For å ha det på det rene: _Jeg_ spør ikke hva som sex. Denne tråden ble skilt ut av en annen tråd og laget en egen tråd av, fordi diskusjonen tok en annen vei enn temaet i den opprinnelige tråden.

Men dette begynner å bli trøttende. Selvmotsigelsene startet idet Tonje presterte å si at runking/suging ikke var sex, men "seksuell omgang". Etter det har det intellektuelle nivået implodert sakte men sikkert. Som jeg har sagt tidligere: Jeg kjørte ikke bil til jobben i dag. For meg er ikke bilkjøring ordentlig kjøring, så da "bilet" jeg bare - jeg kjørte ikke. God bedring.

Endret av Rimmern
Skrevet
For å ha det på det rene: _Jeg_ spør ikke hva som sex. Denne tråden ble skilt ut av en annen tråd og laget en egen tråd av, fordi diskusjonen tok en annen vei enn temaet i den opprinnelige tråden.

Men dette begynner å bli trøttende. Selvmotsigelsene startet idet Tonje presterte å si at runking/suging ikke var sex, men "seksuell omgang". Etter det har det intellektuelle nivået implodert sakte men sikkert. Som jeg har sagt tidligere: Jeg kjørte ikke bil til jobben i dag. For meg er ikke bilkjøring ordentlig kjøring, så da "bilet" jeg bare - jeg kjørte ikke. God bedring.

Ha ha...tenker på kompisen min som ikke hadde fisket i helgen. Han hadde glemt fluestangen hjemme, og bruk av slukstang var jo ikke fisking. Bare et lite sleivspark til deg og motorsykkelen.

Det som mer generelt har plaget meg er mennesker som, alt etter stemning og egoistiske behov, legger sine høyst personlige tolkinger inn i ord og begreper. Jeg synes uenigheter som kommer til overflaten er veldig greit, men når språket ikke fungerer...da faller jeg av lasset. Om det gjelder "sex" eller annet.

Skrevet

Gjesten er tilbake! Jeg svarte på spørsmålet som var til meg for noen sider siden. Nå trekker jeg meg ut av denne "diskusjonen" ettersom jeg opplever at den ikke beveger seg fremover. Jeg hr skrevet hva jeg og ordboken mener, og setter siste punktum med det.

Skrevet
Hva er det dere bedriver med da de gangene dere kun bruker munn og fingre som ender i orgasme for begge to. Er ikke det sex? Bare kos kanskje?

Det er kos ja. Evt kan man gå for oralsex hvis man vil være spesifikk, men det ville absolutt ikke vært sært i min vennekrets å kalle noe sånt for kos, tafsing, roting, osv. Jeg ser ikke stor forskjell på å ligge i undertøyet og ta på hverandre over klærene og å ta under klærene. Det er kos og tafs, men absolutt ikke noe jeg ville regnet som sex. Jeg tror at hvis jeg påstod at jeg hadde ligget med/hatt sex med en jente uten at vi faktisk hadde penetrert hverandre (bare for å klargjøre at jeg ser på analsex som sex, selv om rumpen strengt tatt ikke er kjønnsorgan^^) så hadde både jenten og de som hørte det reagert på det. Det er et sted mellom en overdrivelse og en løgn.

Skrevet
Jeg ser ikke stor forskjell på å ligge i undertøyet og ta på hverandre over klærene og å ta under klærene. Det er kos og tafs, men absolutt ikke noe jeg ville regnet som sex.
Har det noe å si om klærne er av eller på også nå da? Hva med samleie med bare buksa trekt ned, er det sex? Eller alle klærne av og masse olje og dildoer og fingre og tunger, men ingen penis-penetrering, er det sex? :popcorn:
Skrevet
Har det noe å si om klærne er av eller på også nå da? Hva med samleie med bare buksa trekt ned, er det sex? Eller alle klærne av og masse olje og dildoer og fingre og tunger, men ingen penis-penetrering, er det sex? :popcorn:

Hvorfor gjøre det enkelt når man kan gjøre det vanskelig? :gjeiper:

Skrevet (endret)
Det er kos ja. Evt kan man gå for oralsex hvis man vil være spesifikk,

Her motsier du deg selv direkte - er det mulig å ikke se det? Du sier det er "oralsex" men ikke "sex"? Reality check: Oralsex er én av flere typer sex! En lastebil er også en bil - spesifikkt en lastebil. Sex er uspesifikkt, og oralsex eller analsex er spesifikkt.

Dette er overhodet ikke et spørsmål om hverken tolkning eller vane - nå har det blitt et spørsmål om å være tjukk i huet eller ikke. Og når du motsier seg selv så direkte i samme paragraf, så er det jaggu på tide med en slankekur.

Endret av Rimmern
Gjest Melchizedek
Skrevet

Sex er en synd og alle som har sex blir spedalske

Skrevet

Jeg får slenge meg på og delvis være enig med Tonje. Jeg er enig i at all kjønnslig omgang er sex, men for min egen del benytter jeg ikke ordet "sex" i stor grad, om det ikke er samleie involvert. For meg er fullbyrdet sex lik samleie. For meg.

Men så bruker jeg heller ordet "pule" når jeg prater med samboer, for det er ihvertfall et ord som ikke blir misforstått i like stor grad, eller?

Skrevet

Ser at folk mener mye forskjellig.

Hvis jeg hatt samleie med fire, men runket fem til og sugd enda en ( :unsure: så mange ekle ord), har jeg da hatt sex med 10 stykker?

For ordens skyld, disse tallene er :engel: helt fake :engel: og kun eh, eksempel.

:nigo:

Gjest A. Caron
Skrevet

Pule, knulle, runke, onanere, slikke, suge, fingre, anal, oral, vaginal, leketøy....

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet oral?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet anal?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet fingring?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet suging?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet slikking?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet knulling?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet puling?

Hva kaller man det om man en dag foretrekker fullbyrdet stimulering med leketøy?

JO, man har hatt SEX, verken mer eller mindre!! Og om noen spør om man har hatt sex, og man spesifikt har gjort en av de ovenforstående variantene, vel så sier man enkelt og greit at man har pult, knulla, hatt oral, anal, runka, fingra, eller for den saks skyld ridd seg til orgasme på en kamel....

Like fordømt, og uansett hvordan enkelte måtte ønske å tolke det, så har man hatt SEX, det eneste riktige, udiskutable, urokkelige, fellesdekkende ordet som alltid har vært, og alltid vil være det!

Dette begynner å bli den reneste såpeopera, der ord-modernistene motsier seg selv noe så til de grader at det eneste som gjenstår å si er "GOD BEDRING" :skratte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...