Vulpes Skrevet 30. august 2009 #21 Skrevet 30. august 2009 Tenk på de stakkars homofile og lesbiske som aldri får ha sex da! Selvsagt er seksuelle handlinger og kjønnslig omgang sex. Glemte å påpeke at dette synet mitt på hva "sex" er kun gjelder heterofile.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #22 Skrevet 30. august 2009 Og der, kjære Tonje! ser du vel selv at argumentet ditt faller i grus...
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #23 Skrevet 30. august 2009 Og der, kjære Tonje! ser du vel selv at argumentet ditt faller i grus... Men jøjemeg, når ble dette en seriøs diskusjon? Spørsmålet var hvordan man tolker ordet "sex", og jeg svarte. Ærlig og greit. Sier en venninne at hun har hatt sex, tenker jeg at hun har pult. Spør noen hvor mange jeg har hatt sex med, teller jeg kun de jeg har hatt samleie med. Enkelt og greit. Så får andre tenke og gjøre som de vil. Jeez...
Gjest A. Caron Skrevet 30. august 2009 #24 Skrevet 30. august 2009 Da tenker vi rett og slett litt forskjellig Du tenker (ettersom jeg forstår det) at noe enten er eller ikke er sex, svart eller hvitt. Jeg ser mer nyansert på det, og ja - tenker vel på en måte at noe er "halvsex". Eller seksuelle handlinger. Har ikke nødvendigvis et bestemt begrep jeg bruker om de forskjellige handlingene. Vel, da spør jeg: disse seksuelle handlingene dine, du må vel kunne gi disse et navn eller begrep? Du spør vel typen din "kan du sleike meg litt", eller "vil du ta meg bakfra"? Det jeg vil frem til her er at vi innenfor de fleste handlingene bruker navn som sleike, runke, suge, knulle, onanere, rimme, fiste osv... Ser du ordet "sex" her? Videre, når du mener sex er samleie, kaller du det da "samleie-sex", eller "knulle-sex"? Neppe, FORDI hele smæla ligger innenfor begrepet SEX, alle disse handlingene omhandler sex i LIKE stor grad, kun i forskjellige varianter. For å illustrere dette kan vi sammenlikne med ordet "billøp". Også her er det et mylder av forskjellige varianter, men likefullt er alle underlagt fellesbetegnelsen "billøp", der ingen kan kalles verken halv, eller hel-billøp. Hvorfor kan det ikke få lov til å være sånn? Hvorfor skal det på død og liv moderniseres på ting det bare oppstår forvirring, misforståelser og til og med krangel og i ytterste konsekvens skillsmisser av?
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #25 Skrevet 30. august 2009 Vel, da spør jeg: disse seksuelle handlingene dine, du må vel kunne gi disse et navn eller begrep? Du spør vel typen din "kan du sleike meg litt", eller "vil du ta meg bakfra"? Det jeg vil frem til her er at vi innenfor de fleste handlingene bruker navn som sleike, runke, suge, knulle, onanere, rimme, fiste osv... Ser du ordet "sex" her? Videre, når du mener sex er samleie, kaller du det da "samleie-sex", eller "knulle-sex"? Neppe, FORDI hele smæla ligger innenfor begrepet SEX, alle disse handlingene omhandler sex i LIKE stor grad, kun i forskjellige varianter. For å illustrere dette kan vi sammenlikne med ordet "billøp". Også her er det et mylder av forskjellige varianter, men likefullt er alle underlagt fellesbetegnelsen "billøp", der ingen kan kalles verken halv, eller hel-billøp. Hvorfor kan det ikke få lov til å være sånn? Hvorfor skal det på død og liv moderniseres på ting det bare oppstår forvirring, misforståelser og til og med krangel og i ytterste konsekvens skillsmisser av? Det må gjerne få være hvordan som helst for min del. Svarer bare på hvordan JEG tolker ordet. Altså hva min første reaksjon er om noen f.eks. sier at de har hatt sex. Sier det igjen - andre må få tolke og tenke som de vil
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #26 Skrevet 30. august 2009 Norsk bokmålsordbok definerer sex som følgende: 1 kjønn, det kjønnslige, erotikk boka var full av vold og s- 2 seksuell omgang han ville ha s- med henne Se link: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...=n&renset=j
Gjest A. Caron Skrevet 30. august 2009 #27 Skrevet 30. august 2009 Men jøjemeg, når ble dette en seriøs diskusjon? Spørsmålet var hvordan man tolker ordet "sex", og jeg svarte. Ærlig og greit. Sier en venninne at hun har hatt sex, tenker jeg at hun har pult. Spør noen hvor mange jeg har hatt sex med, teller jeg kun de jeg har hatt samleie med. Enkelt og greit. Så får andre tenke og gjøre som de vil. Jeez... "Jeez" så mye du vil, men det er nemlig her du driter deg så til de grader ut vesla... Det du sier er altså at om noen spør deg hvor mange du har hatt sex med, så svarer du kanskje 3 (de du har hatt samleie med)... Mao et veldig godt inntrykk du evt. gir til en fyr du er i innledningsfasen med, helt til denne etterhvert får greie på at "nei, hu der, hu har sugd kuken på i allefall halvparten av gutta her i byen på, og blitt tatt i ræva av enda flere"... Og du mener fortsatt at du bare har hatt sex med 3 stk? Vi snakker faktisk en god del uheldige konsekvenser rundt denne "moderne" tolkningen din/deres...
Gjest Gamlefar Skrevet 30. august 2009 #28 Skrevet 30. august 2009 Så å runke og suge er ikke sex, liksom? Her er en som vet hva han snakker om (Bill Clinton):
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #29 Skrevet 30. august 2009 "Jeez" så mye du vil, men det er nemlig her du driter deg så til de grader ut vesla... Det du sier er altså at om noen spør deg hvor mange du har hatt sex med, så svarer du kanskje 3 (de du har hatt samleie med)... Mao et veldig godt inntrykk du evt. gir til en fyr du er i innledningsfasen med, helt til denne etterhvert får greie på at "nei, hu der, hu har sugd kuken på i allefall halvparten av gutta her i byen på, og blitt tatt i ræva av enda flere"... Og du mener fortsatt at du bare har hatt sex med 3 stk? Vi snakker faktisk en god del uheldige konsekvenser rundt denne "moderne" tolkningen din/deres... "Vesla"... Jeg er ikke interessert i å gi gutter inntrykk av at jeg har vært seksuelt involvert med verken færre eller flere enn hva sant er, så den teorien stemmer ikke Og analsex regner jeg forøvrig som sex. Hvorfor så opphengt i hvordan andre tolker dette ordet?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2009 #30 Skrevet 30. august 2009 Det kan virke som Tonje! definerer sex som at kuken har vært inni noe, dvs fitta eller ræva, men altså ikke i munnen... Hm, stemmer ikke helt det heller...
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #31 Skrevet 30. august 2009 Det kan virke som Tonje! definerer sex som at kuken har vært inni noe, dvs fitta eller ræva, men altså ikke i munnen... Hm, stemmer ikke helt det heller... Var da en veldig vulgær måte å ordlegge seg på, men jo... Noe sånt... Stemmer?? Joda, det stemmer fint for meg! At det ikke stemmer for deg eller andre er helt greit. Det har vel mye sammenheng med hvordan man tenker å gjøre, samt hva man er vant til fra vennegjengen og slikt.
firewater Skrevet 30. august 2009 #32 Skrevet 30. august 2009 Utrolig hvor alvorlig man tar det her inne. Jeg har aldri opplevd at noen tar noe så tullete som en definisjon så alvorlig. "Argumenter faller i grus", "vesla", "fremstår som umoden". Om det så er å diskutere hvorvidt jorden er rund eller ikke så burde man ikke være så bastant og nedlatende, jeg ser rett og slett ikke poenget med å være utrivelig. Det hadde derimot vært interessant å få opp en poll og se hva folk flest regner som sex. Eller for å si det som A. Caron og Rimmern ville sagt - hvem som er umodne småbarn med dårlige argumenter og manglende ordforståelse. ^^
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #33 Skrevet 30. august 2009 Det hadde derimot vært interessant å få opp en poll og se hva folk flest regner som sex. Eller for å si det som A. Caron og Rimmern ville sagt - hvem som er umodne småbarn med dårlige argumenter og manglende ordforståelse. ^^ Haha ja, det hadde vært artig! Ikke at jeg trenger at broderparten tenker på samme måte som meg (i motsetning til visse andre, virker det som?), men jeg er nysgjerrig Hilsen et umodent småbarn med dårlige argumenter
Rimmern Skrevet 30. august 2009 Forfatter #34 Skrevet 30. august 2009 Tonje: Du skriver "Eller seksuelle handlinger". Altså - du mener at fingring o.l. er "seksuelle handlinger", men ikke sex. Ser du virkelig ikke hvor selvmotsigende det er? Ta gjerne en poll - det er ikke så veldig interessant. Som det har blitt presisert tidligere av flere: Det er lite interessant om noen bestemmer seg for at for _dem_ så betyr et ord noe annet enn det egentlig betyr. Det enste man oppnår er å skape forvirring i sammenhenger hvor man bruker ordet. Men man er selvsagt i sin rett til å gjøre det, hvis det er det man vil. Det blir bare litt trøttende for folk som forholder seg til virkeligheten. Jeg skal forresten ute og kjøre en tur. For meg er kjøre = kjøre motorsykkel. Å kjøre bil er ikke ordentlig kjøring for meg. For meg - jeg presiserer at det er for meg - så når jeg har kjørt bil og noen spør meg om jeg har vært ute og kjørt, så svarer jeg nei, fordi for meg er ikke bilkjøring ordentlig kjøring. Du virker rimelig ung, tonje, så jeg kan forstå at det ble fristende å kalle deg vesla. Men du skriver godt - det er ikke noe i veien med hvordan du forklarer dine personlige tolkninger her, og du virker mer moden enn firewater. Det er bare så synd at du ikke ser hvor kontraproduktivt det er å misbruke ord og uttrykk på den måten.
Vulpes Skrevet 30. august 2009 #35 Skrevet 30. august 2009 Den som ikke helt ser poenget her tror jeg kan være blant annet deg, Rimmern. Det virker for meg som at du henger deg såpass mye opp i det å diskutere, kverulere og hva som er korrekt, at du ikke ser skogen for bare trær. Ser du ikke hvor liten betydning det har at noen tenker på det å ha sex som samleie, mens andre er av andre oppfatninger? Man vil som regel forstå hverandre uansett. Og er du usikker på hva kompisen din mener når han sier at han har hatt herlig sex i helgen med en superfin dame, er det ikke verre enn å spørre i detaljer om hva som skjedde Kos deg på kjøreturen. PS: Din oppfatning av min alder, og hvorvidt det er fristende å kalle meg vesla, kjære deg og andre nedlatende kallenavn, interesserer meg heller lite.
firewater Skrevet 31. august 2009 #36 Skrevet 31. august 2009 "Ta gjerne en poll - det er ikke så veldig interessant." Dette er jo en veldig skuffende måte å se på verden på. Uansett hva det er snakk om, enten språk eller vitenskap eller sex, så er det klart at det er interessant å se om det finnes et slikt sprik. Du virker til å være opptatt av at alle er yngre og mer umoden enn deg, så jeg regner med at du er litt opp i årene. Da kjenner du gjerne til forskjellen på "de jure" og "de facto"? Det er litt frustrerende å se deg dytte vekk alt som potensielt kan være "de facto" fordi du har lest noe i en ordbok, bestemt deg for at dette er sannheten for evig og alltid (og dermed helt misforstått språk, som i motsetning til det du tidligere har sagt _konstant_ er i forandring) og dermed forkastet alt annet som så direkte ulogisk at det kan sammenlignes med matematiske bevis som "2+2=4". Jeg tror ikke det finnes en språkforsker i dette landet som vil være like bastant som deg, og jeg ser heller ikke for meg at du er spesielt kunnskapsrik når det gjelder språk med tanke på utsagn som "Hva et ord betyr er ikke diskutabelt - så enkelt er det." Jeg synes derfor det er merkelig at du uttaler deg så bastant, med mindre det faktisk viser seg at Darwin hadde rett da han sa "Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge". Og når vi først snakker om Darwin - selv om det er et fjell av bevis for at evolusjon er korrekt og kreasjonisme ikke er det, så diskuterer jeg gjerne med de som mener at kreasjonisme er korrekt. Alt kan diskuteres, og så lenge diskusjonspartneren holder seg saklig så burde man selv være det, uten å kalle hverandre umodne. Ad hominem-angrep på meg og Tonje! hjelper ikke saken din noe mer enn at jeg hadde kalt deg en gammel grinebiter.
FantasDick Skrevet 31. august 2009 #37 Skrevet 31. august 2009 Jøss, dette er visst veldig viktig for mange, og må virkelig taes på alvor! Enig med Tonje, jeg! Er sikkert minst like barnslig og umoden, så er vel derfor jeg katagoriserer samleie og analsex som sex, mens resten som seksuell omgang e.l. Om jeg sier til venninnene mine at jeg har hatt meg i helga er det ingen som ikke tror jeg har hatt samleie, så det er nok en ganske generell oppfatning, i alle fall i min omgangskrets. Vi vet selvsagt definasjonen på ordene, men velger altså å drite en lang marsj i det norske skriftsspråket og forpester resten av landet med våre moderne oppfatninger.
Gjest Elfrida Skrevet 31. august 2009 #38 Skrevet 31. august 2009 Vi vet selvsagt definasjonen på ordene, men velger altså å drite en lang marsj i det norske skriftsspråket og forpester resten av landet med våre moderne oppfatninger. Moderne og moderne, jeg syns egentlig det er ganske gammeldags å tro at man ikke har hatt sex hvis man ikke har blitt penetrert av en penis i vagina eller anus. For det første avskriver man all lesbisk kjønnslig omgang, det er ikke sex. Og ikke kom og fortell meg at jeg har hatt sex hvis en kvinne har slikket meg, men ikke hvis en mann har gjort det? Homser har altså bare sex hvis de tar hverandre i anus - noe mange ikke gjør så veldig ofte. Og hvis man har hatt masse deilig oralsex og diverse andre erotiske krumspring, så må man egentlig spesifisere hva man har gjort hvis man skal fortelle om det til noen andre? Man kan ikke si at man har hatt seg?
Vulpes Skrevet 31. august 2009 #39 Skrevet 31. august 2009 (endret) Moderne og moderne, jeg syns egentlig det er ganske gammeldags å tro at man ikke har hatt sex hvis man ikke har blitt penetrert av en penis i vagina eller anus. For det første avskriver man all lesbisk kjønnslig omgang, det er ikke sex. Og ikke kom og fortell meg at jeg har hatt sex hvis en kvinne har slikket meg, men ikke hvis en mann har gjort det? Homser har altså bare sex hvis de tar hverandre i anus - noe mange ikke gjør så veldig ofte. Og hvis man har hatt masse deilig oralsex og diverse andre erotiske krumspring, så må man egentlig spesifisere hva man har gjort hvis man skal fortelle om det til noen andre? Man kan ikke si at man har hatt seg? Jeg tror du tar det hele litt for blodig alvorlig nå Det hele handler bare om hva man automatisk forbinder med et ord. Og joda, jeg ser på det lesbiske gjør seg imellom som sex. Ikke prøv for mye å lete etter en logikk i det hele, det er ikke avansert matematikk vi diskuterer her, bare hva hver enkelt forbinder med en lite ord. Og joda, du må gjerne si at du har hatt deg om du har hatt alt mulig annet enn samleie. Som sagt mange ganger, alle må få ordlegge seg som de vil. Men jeg vil nok misforstå og tenke at du har hatt samleie - ja. Men den misforståelsen hadde nok blitt rettet opp i i løpet av sekunder om vi hadde en slik samtale. Endret 31. august 2009 av Tonje!
Gjest Elfrida Skrevet 31. august 2009 #40 Skrevet 31. august 2009 Jeg tar ikke dette alvorlig på en flekk, jeg syns det er superfestlig at noen har sånne Bill Clinton-tanker, jeg trodde ikke det fantes så mange av dere!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå