Gå til innhold

Jeg er gravid

letme

Anbefalte innlegg

Nei, det er det vel egentlig ikke. Men jeg har jo tross alt ikke symptomer lenger. Hadde det kun i går. Jeg drikker masse vann og håper at legekontoret har rett. Det er noen ganger den enkleste utveien når dem ikke ser problemet uansett.

Ok. Appelsinjuice eller sitron i vannet skal også hjelpe.

Forresten, ved nyrebekkenbetennelse er det snakk om blod i urin? Jeg har hatt det alle gangene før, men ikke denne gangen. Men regner med at når det går videre opp i systemet så er det garantert blod?

Ja, det er blod i urinen ved nyrebekkenbetennelse, men det kan det også være ved vanlig UVI, slik du har erfart. Nyrebekkenbetennelse starter gjerne med en uvi. Da jeg hadde det, fikk jeg uvi, trodde det gikk over av seg selv, og fikk nyrebekkenbetennelse. Det er det vondeste jeg har opplevd. Ever. Ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilith: jeg burde hørt på deg og meg selv i går og bare gått. I dag våknet jeg 0600 og løp på toalettet. Da var alle symptomene der, og de var sterke. Gikk til legen når de åpnet og nå er jeg sykemeldt. Tror han mente at det var en blærekatarr. Ny prøve skal inn neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.

Nå føler jeg meg ikke komfortabel lenger. Siden søndag har gravidsymptomene mine forsvunnet. Jeg er ikke lenger kvalm på den måten jeg var, og jeg har ingen matlyst. Spiser veldig lite nå. Det eneste som fortsatt henger igjen er ømme bryster, og det er jo også et klart symptom, så kanskje jeg kan slappe av?

I dag når jeg måtte ut å kjøre en tur så fikk jeg plutselig stikkinger i lysken/bekkenet som var ukomfortable. Noen som har kjent slik?

Legen i går sa at når jeg kom med ny urinprøve på tirsdag så skulle vi ta ny graviditetstest i tillegg til stix. Det høres litt skummelt ut. Men da får jeg jo et svar i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg fikk svar når jeg var der. Fikk antibiotika og beskjed om å ta ut egenmelding. Men må inn med ny prøve på tirsdag for å sjekke at infeksjonen er borte. Det var fortsatt vondt å tisse i hele går, men alt blod er borte.

I dag har jeg det bedre, bare litt dårlig - men det er nok antibiotikaen som gjør det.

Håper at gravitesten på tirsdag fortsatt er positiv. Vil den fortsatt være positiv etter en uke om jeg faktisk har hatt MA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff dette var leit å høre :hug:

Jeg håper virkelig at du fortsatt er gravid, tror man må ta en ultralyd for å påvise MA da kroppen visstnok fortsetter å produsere gravidhormonene (hcg) i flere uker etterpå...Graviditetstest kan vise positivt altså i flere uker etter en MA.

Masse god bedring sendes din vei :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos - jeg hadde uvi i forrige svangerskap, og det gikk helt fint! Fikk antibiotika og no problem. Sannsynligvis står det bra til med spiren, men jeg ville kanskje bestilt time til UL hvis jeg var deg - bare for å være på den sikre siden. Så slipper du vente i en hel uke og kanskje lenger på å få et skikkelig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Jeg tør ikke vite noe akkurat nå tror jeg. Så det enkleste er nok å bare vente til tirsdag. Hvis jeg fortsatt ikke har matlyst og slikt da så kan jeg jo prøve å spørre legen om tidlig UL kanskje? Blir det billigere om legen henviser forresten? Jeg har ikke lyst til å bekymre meg for at noe kan være galt. Det er nok bare antibiotikaen som har tatt litt knekken på meg. De gjør jo det noen ganger.

Jeg regner med at min UVI også bare går fint over. Kan ikke alltid tenke det verste.

Men takk for omtanke. Setter stor pris på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. Jeg tør ikke vite noe akkurat nå tror jeg. Så det enkleste er nok å bare vente til tirsdag. Hvis jeg fortsatt ikke har matlyst og slikt da så kan jeg jo prøve å spørre legen om tidlig UL kanskje? Blir det billigere om legen henviser forresten? Jeg har ikke lyst til å bekymre meg for at noe kan være galt. Det er nok bare antibiotikaen som har tatt litt knekken på meg. De gjør jo det noen ganger.

Jeg regner med at min UVI også bare går fint over. Kan ikke alltid tenke det verste.

Men takk for omtanke. Setter stor pris på det.

Det blir gratis! :jepp:

Du får ha god bedring! Skikkelig kjedelig å bli syk oppi det hele. Håper alt står bra til med den lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og takk for resten :) Jeg håper virkelig at alt står bra til ja. Vil ikke ha noe tull nå. Er jo tross alt to måneder på vei. Vil bare at alt skal være i orden og at jeg blir mor om 7 måneder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tidlig ul med henvisning forrige uke, og det var ikke gratis. Kosta meg bare en 100-lapp, da, så skal ikke klage :)

:klø: Jeg fikk gratis tidlig-ul... 2 stk... Merkelig. :vetikke:

Men 100 kr er uansett ikke masse for en undersøkelse! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100 kr er mye bedre enn 1000 uansett. Så jeg venter til tirsdag og ser hva som skjer. Men hva sier man til legen for å få legen til å forstå at man ikke føler så mye? Kan man spørre om tidlig ultralyd?

Forresten, det er så rart å gå på butikken nå om dagene. Plutselig får jeg lyst på noe jeg ikke har spist på 5-10 år. Nå i dag endte jeg opp med å kjøpe nudler med kyllingsmak. Haha. Langt fra sikkert at de blir laget i det hele tatt, som regel kjøper jeg bare masse rart jeg aldri åpner. Men når jeg nesten ikke spiser noe som helst, så gjelder det bare å få i seg noe.

I dag skal vi ha taco, og det har jeg jo likt så godt i det siste, så håper at jeg klarer å spise det - eier jo ikke matlyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring: 30. juli 2009

Hjertet begynner å slå: 24. august 2009

Embryoet beveger seg: 17. september 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 24. september 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 24. september 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 8. oktober 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 15. oktober 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 22. oktober 2009

Fosteret svelger og tisser: 5. november 2009

Tid for ultralyd: 12. november 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 19. november 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 3. desember 2009

Fosteret begynner å høre: 24. desember 2009

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 21. januar 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 25. februar 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 3. april 2010

Antatt termindato: 24. april 2010

Så fantastisk å se datoer for disse tingene. Tenk at lille spiren komme til å høre ting allerede før 2010. Det er en nydelig tanke.

Edit: endret til de mer oppdaterte datoene:)

Endret av letme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skummelt, skummelt.

Hadde en blødning i dag tidlig, men jeg er usikker på om den kom fra urinrøret eller ikke. Hadde jo en UVI i forrige uke, men går jo fortsatt på antibiotika. Ingen spesielle smerter ved blødningen i dag og den var veldig liten. Men helt friskt rødt blod. Er dette kun spotting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt, skummelt.

Hadde en blødning i dag tidlig, men jeg er usikker på om den kom fra urinrøret eller ikke. Hadde jo en UVI i forrige uke, men går jo fortsatt på antibiotika. Ingen spesielle smerter ved blødningen i dag og den var veldig liten. Men helt friskt rødt blod. Er dette kun spotting?

Det er mange ting det kan være, jeg husker ikke alle i farta, men det er ikke uvanlig med blødninger. Det kan være blodkar som sprekker, eller at morkaka ligger langt nede (?). Noen får rette på meg hvis jeg tar feil ;) Men det er sannsynligvis ikke noe å være redd for :) Men er du usikker kan du jo prate med legen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting det kan være, jeg husker ikke alle i farta, men det er ikke uvanlig med blødninger. Det kan være blodkar som sprekker, eller at morkaka ligger langt nede (?). Noen får rette på meg hvis jeg tar feil ;) Men det er sannsynligvis ikke noe å være redd for :) Men er du usikker kan du jo prate med legen om det.

Jeg skal jo innom legen i morgen tidlig uansett med ny urinprøve, så jeg tenker at jeg nevner det da slik at de i alle fall har hørt det der. Så ser vi jo hva de sier.

Jeg begynner også å lure på om jeg kan være lengre på vei enn jeg tror. Magen vokser, kan se ut som luft, men det føles ikke slik. Jeg kan ikke holde den inne uansett hvor mye jeg prøver. Men jeg tror jo at jeg hadde fullstendig menstruasjon i juli. Det er da ikke mulig vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du sitter jo med akkurat de samme tankene som meg du :fnise:

Det er vel teoretisk mulig tror jeg, å være gravid selvom man har mensen. tenk på alle disse jentene som føder uten å vite om graviditeten ;) Men sjansen er vel ikke så stor tror jeg... magen min er ENORM nå, og steinhard. Så jeg har også tenkt at kanskje jeg er lenger på vei enn jeg trodde. Får smøre meg med tålmodighet og se når ultralyden nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...