Gå til innhold

Jeg er gravid


letme

Anbefalte innlegg

Hei! :hallo:

Gratulerer med spire i magen!!! :hopper:

Mulig du har funnet ut av dette nå, men regelen er at man regner graviditeten fra første mensdag i siste syklus. Det betyr at når fosteret er 2 uker gammelt, så er du allerede 4 uker på vei. Merkelige greier, men det er visst bare å finne seg i det! :klø:

Ja, jeg fant ut av den måten å telle uker på ja. Men takk for at du forklarte det likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:fnise: Det er nok mer vanlig enn man tror det at man syter fordi man ikke blir gravid, selv om man kanskje ikke har prøvd så lenge.. :roll: Kvinnfolk... Hehe..

Jeg hadde en prøverdagbok som gikk fra mars (hadde ikke fått tilbake mensen og ikke satt igang med prøving. Ventet på utredning) til april (da var han ikke hjemme til prøving) mai, da prøvde vi første PP, og 15 juni satt jeg med positiv test i hånda. :rødme: Gikk fort. Første forsøk..

Håper at jeg kan få være prøver i 3 mnd eller noe neste gang. Litt spennende også da. :ler:

Haha, det høres kun kjekt ut å prøve, men det er ikke så kjekt når det drøyer. :P

Nå er det ny dag og nye muligheter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen.

Nå begynner de rare spørsmålene. I dag har jeg en veldig rar følelse i magen (utenom at jeg er mer oppblåst enn en ballong selvfølgelig). Det er akkurat som om noen er på innsiden av magen og klyper meg forsiktig i magen fra innsiden. Hva er dette for noe? Det er litt ubehagelig, men ikke vondt. Som små kramper kanskje, men det er på venstre side for navlen, og på nivå med navlen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva det er for noe, men har kjent noe lignende selv! Skal følge med her og se om noen har et bra svar på det ;) Hvordan går det ellers? Formen bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva det er for noe, men har kjent noe lignende selv! Skal følge med her og se om noen har et bra svar på det ;) Hvordan går det ellers? Formen bra?

Takk for svar. Godt å høre at det ikke bare er meg. Det er til litt hjelp.

Formen er litt rar. Jeg er kvalm nesten hele dagene, men aldri noe oppkast (det begynner vel akkurat å bli den tiden nå) og ekstra kvalm etter at jeg har spist. Som om kroppen får sjokk av smaker og konsistens. haha. Og så smaker ikke yoghurt godt lenger. haha

Hvordan er formen din?

Endret av letme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :)

Jeg har også lavt stoffskifte, men det skapte ingen problemer i forrige svangerskap, i hvert fall. Jeg måtte bare sjekke stoffskiftet litt oftere enn vanlig for å passe på at det ikke svingte for mye. Nå er jeg gravid igjen, og håper det går like bra denne gangen :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :)

Jeg har også lavt stoffskifte, men det skapte ingen problemer i forrige svangerskap, i hvert fall. Jeg måtte bare sjekke stoffskiftet litt oftere enn vanlig for å passe på at det ikke svingte for mye. Nå er jeg gravid igjen, og håper det går like bra denne gangen :)

Lykke til!

Endelig noen med stoffskifteproblemer som svarer. Takk for det. Jeg håper du kan gi meg noen gode svar innimellom.

Først av alt, jeg har hørt at TSH må være så lav som mulig for at barnet skal få det det trenger. På forrige prøve var TSH 3,3. Tok nye prøver i går. Men "høy" TSH betyr at stoffskiftet er lavt. Skal jeg da ta høyere dose piller? Vil det senke TSH? Jeg kjenner jo om jeg tar alt for mye, merker jo når pulsen blir høy. Jeg skal jo trenge 30-50% mer medisin i svangerskapet. Kan du hjelpe? Hehe.

Jeg håper det går bra for deg og at du kommer deg godt gjennom dette svangerskapet også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp fått vite nå at (prøvene fra i går) TSH er 2,9 og T4 er 12. Jeg mener dette er litt lavt. Men det er på det nivået det har vært lenge. Men dersom jeg tar litt mer Armour så vil TSH gå ned og T4 gå opp, er ikke det riktig? Legen vil ikke henvise meg til endokrinolog, de vil vente til neste time i oktober før de tar nye prøver. Og de synes stoffskifteprøvene ser fantastiske ut. Men jeg er bekymret. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm ... jeg aner ikke noe om TSH. Jeg tar blodprøver regelmessig hos fastlegen min, og får brev om hvorvidt jeg skal øke eller minske dosen av levaxin.

Hvorfor er du bekymret for nivået? Føler du deg dårlig? Hvis du ikke stoler på fastlegen din, kan du jo gå til en annen lege for en second opinion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm ... jeg aner ikke noe om TSH. Jeg tar blodprøver regelmessig hos fastlegen min, og får brev om hvorvidt jeg skal øke eller minske dosen av levaxin.

Hvorfor er du bekymret for nivået? Føler du deg dårlig? Hvis du ikke stoler på fastlegen din, kan du jo gå til en annen lege for en second opinion.

Prøvde å få henvisning til endokrinolog, men det syntes de ikke at var noe problem. Men kan jeg ta det litt på hvordan jeg føler meg altså? Om jeg føler meg lav så tar jeg litt mer? Dersom jeg føler meg ok så har barnet det fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få henvisning til endokrinolog, men det syntes de ikke at var noe problem. Men kan jeg ta det litt på hvordan jeg føler meg altså? Om jeg føler meg lav så tar jeg litt mer? Dersom jeg føler meg ok så har barnet det fint?

Men hvorfor ville du ha henvisning når legen din ikke synes det var noe problem med nivåene dine - med mindre du altså føler deg dårlig og mener at legen din ikke tar hensyn til formen din?

Jeg ville ikke regulert dosene selv. Dersom du føler deg dårlig og mener dosene dine er feil, synes jeg du skal gå til legen og forklare problemet. Evt kan du kanskje bestille time hos endokrinologen privat?

Men dersom du føler deg frisk og rask, og legen er fornøyd, skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke stoler på ham/henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ville du ha henvisning når legen din ikke synes det var noe problem med nivåene dine - med mindre du altså føler deg dårlig og mener at legen din ikke tar hensyn til formen din?

Jeg ville ikke regulert dosene selv. Dersom du føler deg dårlig og mener dosene dine er feil, synes jeg du skal gå til legen og forklare problemet. Evt kan du kanskje bestille time hos endokrinologen privat?

Men dersom du føler deg frisk og rask, og legen er fornøyd, skjønner jeg ikke helt hvorfor du ikke stoler på ham/henne?

Hehe, godt poeng. Jeg har lest for mye om hvordan TSH må være så lav som mulig for at barnet skal ha det fint, og at barnet trenger at jeg tar ekstra medisin siden vi er to personer. Men det er kanskje bare jeg som bekymrer meg. Jeg får vel bare passe på at jeg føler meg bra, når jeg ikke gjør det så får jeg ringe legen. Takk for at du får meg til å slippe av litt. Tror egentlig det er mest ubehandlet stoffskifte som blir problematisk.

Takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Godt å høre at det ikke bare er meg. Det er til litt hjelp.

Formen er litt rar. Jeg er kvalm nesten hele dagene, men aldri noe oppkast (det begynner vel akkurat å bli den tiden nå) og ekstra kvalm etter at jeg har spist. Som om kroppen får sjokk av smaker og konsistens. haha. Og så smaker ikke yoghurt godt lenger. haha

Hvordan er formen din?

Den er egeentlig ganske bra! :) Jeg har ikke vært kvalm før denne uka, og er bare kvalm om kveldene, så jeg er veldig fornøyd med det! Men magen er totalt i ubalanse da... kanskje fordi jeg har forandret kostholdet endel? Men får den liksom ikke stabil igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er egeentlig ganske bra! :) Jeg har ikke vært kvalm før denne uka, og er bare kvalm om kveldene, så jeg er veldig fornøyd med det! Men magen er totalt i ubalanse da... kanskje fordi jeg har forandret kostholdet endel? Men får den liksom ikke stabil igjen...

Snakker om mage i ubalanse ja. Jeg har et virkelig toalettbesøk hver morgen (sorry for at jeg deler det med alle). Det er helt sært og vondt. haha.

Godt å høre at du har det fint. Håper kvalmen holder det slik den er nå. Kanskje du skal prøve yoghurt for magen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. Ubehag og murring i magen om dagene. Veldig trøtt og sliten. Men veldig glad og lykkelig med spire. Tenker gode tanker og holder meg borte fra stress.

En liten ting, jeg har litt lysebrun utflod om morgenene, er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :)

Takk for det! Ja jeg skjønner godt at du venter veldig på det! Det er ikke noe godt å lure på om alt er i orden. Jeg tenkte å spørre legen i morgen om jeg kan få en tidlig UL, men det er vel ikke alle som får det? Syns det er så innmari lenge å vente til uke 18!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei du! :)

Takk for det! Ja jeg skjønner godt at du venter veldig på det! Det er ikke noe godt å lure på om alt er i orden. Jeg tenkte å spørre legen i morgen om jeg kan få en tidlig UL, men det er vel ikke alle som får det? Syns det er så innmari lenge å vente til uke 18!

Uke 12 er jo hjertelyd, og når jeg får hørt det så skal jeg være fornøyd. Men det er også veldig lenge til. :) Jeg fikk vite at jeg kunne høre tidlig hjertelyd, men det måtte gjøres privat og blir dyrt. Og egentlig er det jo best å vente til uke 12 når man kan være helt sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12 er jo hjertelyd, og når jeg får hørt det så skal jeg være fornøyd. Men det er også veldig lenge til. :) Jeg fikk vite at jeg kunne høre tidlig hjertelyd, men det måtte gjøres privat og blir dyrt. Og egentlig er det jo best å vente til uke 12 når man kan være helt sikker. :)

Åja, det er det du venter på ja, såklart. Misforstod jeg, syns oktober er så lenge til så jeg blingsa litt og tenkte at du sikkert da var i uke 18.. litt ør i dag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det er det du venter på ja, såklart. Misforstod jeg, syns oktober er så lenge til så jeg blingsa litt og tenkte at du sikkert da var i uke 18.. litt ør i dag :fnise:

Det høres virkelig lenge til, jeg vet det. Men jeg teller ned på alle måter og håper bare at dagene går fort. Håper på å gå mye turer frem over, har ikke så lyst til å trene vekter - i alle fall ikke tungt. Nå har jeg bare noen timer igjen på jobb og så er det hjem, da går jo kvelden fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, et annet spørsmål.

Jeg skal jo egentlig ta 400 mcg folksyre hver dag nå, men så har jeg noen multivitaminer som inneholder 600mcg folsyre. Er 600mcg for mye eller er det greit å droppe de 400mcg pillene og bare ta multivitaminene? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...