Gå til innhold

Fantorangen ble prøver i juni 09


Fantorangen

Anbefalte innlegg

jebb her er mannen hjemme i 2 uker til ca.

Føler du at bekkenet blir noe bedre eller at du holder det litt i sjakk med treningen??? Jeg driver med bassengtrening, men føler fortsatt de strålingene nedover beinet....

Håper du får en strålende fin 17 mai :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hallo alle sammen :)

Tenkte det var på tide å skrive et lite innlegg her igjen. Alt er bra med Fantorangen og lille frøkna, men bekkenet er fortsatt vondt. Men bare litt over 8 uker til termin og det går mot fine solskinnsdager, så da er det jo ikke så verst.

Håper alle her inne har det bra og nyter dagene :sol:

Ha en fin helg alle sammen, nå får jeg lage middag til mannen som straks kommer hjem fra jobb (4 timer overtid og 14 timer siden han reiste på jobb)...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det her om dagen da, har kommet i en dvale du også eller :lete:

Noen tegn til fødsel enda??

Hei på deg...

Ja, jeg er i dvale om dagen ;) og ingen tegn til fødsel, men har startet med modningsakupunktur og kynnerene har blitt noe sterkere og vondere så håper jeg slipper å gå over termin i alle fall. Men man får ikke bestemt det, så hun kommer når hun er klar :)

Bare 4 uker igjen til termin i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da, modningsakupunktur har jeg også lyst å prøve.....men jeg har jo allerede hatt vonde kynnere.....så må fortsatt holde meg i ro sålenge....

Fått alt klart i hus da?pakket sykehusbagen?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende da, modningsakupunktur har jeg også lyst å prøve.....men jeg har jo allerede hatt vonde kynnere.....så må fortsatt holde meg i ro sålenge....

Fått alt klart i hus da?pakket sykehusbagen?? :lur:

Ja, her er det meste i orden. Barnerommet er klart, selv om hun ikke skal bruke det i starten (men godt vi pusset opp tidlig for disse ferdigmalte panelplatene lukter i laaang tid). Sykehusbagen er stort sett pakket og lista med det som ikke er pakket ligger ved siden av ;)

Ikke lenge igjen for deg heller nå. Får håpe bekkenet ditt blir bedre etterhvert. Mitt bekken er så godt som 100% bra nå, så jeg nyter dagene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra, ja de sier å male og sånt må gjøres i god tid for det kan jo lukte langt etterpå.

Ja her venter jeg nesten bare på neste problem altså......at man sliter med masse oppkast, vonde kynnere, kan ikke jobbe, utrolig vondt bekken(må bruke krykker nå), og mulig SF.......men heldigvis nærmer meg slutten og.....

Om det skulle skje noe plutslig hos deg så får du ha masse lykke til ihvertfall :hug:

Men du og rosa76 må ikke skremme oss sånn å bli borte så lenge om gangen :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, ja de sier å male og sånt må gjøres i god tid for det kan jo lukte langt etterpå.

Ja her venter jeg nesten bare på neste problem altså......at man sliter med masse oppkast, vonde kynnere, kan ikke jobbe, utrolig vondt bekken(må bruke krykker nå), og mulig SF.......men heldigvis nærmer meg slutten og.....

Om det skulle skje noe plutslig hos deg så får du ha masse lykke til ihvertfall :hug:

Men du og rosa76 må ikke skremme oss sånn å bli borte så lenge om gangen :nei:

Men har så mye annet å drive med på dagene, så derfor blir det lite tid til å logge på. I alle fall for min del, og nå tror jeg Rosa har mer enn nok å henge fingrene i med den lille å ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har så mye annet å drive med på dagene, så derfor blir det lite tid til å logge på. I alle fall for min del, og nå tror jeg Rosa har mer enn nok å henge fingrene i med den lille å ta vare på.

hehe joda jeg skjønner så absolut det ;)

Har ikke du begynnt permisjonen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe joda jeg skjønner så absolut det ;)

Har ikke du begynnt permisjonen din da?

Jeg er sykemeldt, har vært det siden slutten av januar... Men permisjonen setter i gang kommende onsdag. Håper bare pengene fra NAV ordner seg, har vært litt tull der :(

Endret av Fantorangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykemeldt, har vært det siden slutten av januar... Men permisjonen setter i gang kommende onsdag. Håper bare pengene fra NAV ordner seg, har vært litt tull der :(

Jeg har vært sykemeldt i over 3 mnd og enda har ikke begynnt å få sykepenger fra nav, så jeg vet alt om hvor mye tull kan være der ja :dåne:

ohhh morro...permisjon snart, baby snart....føler du deg klar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært sykemeldt i over 3 mnd og enda har ikke begynnt å få sykepenger fra nav, så jeg vet alt om hvor mye tull kan være der ja :dåne:

ohhh morro...permisjon snart, baby snart....føler du deg klar da?

Ja, er veldig klar nå og gleder oss masse til å hilse på den lille frøkna vår :rødme:

Har ryddet barnerommet litt i dag og det er blitt så utrolig fint, akkurat slik vi ville ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei snuppa :)

På tide at jeg tok en tur innom dagboken din nå :popcorn:

Jeg og lillegutt gleder oss slik til frøkna kommer :rødme:

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:fnise: Hei alle sammen...

Lenge siden jeg har vært inne her nå, og nå er lille fantorangfrøkna kommet.

Kom hjem fra sykehuset i dag, etter å ha vært der siden søndag den 25.juli.

Hun ble født to dager før UL termin og er ei super søt jente som mamma og pappa ikke kan se seg mett på :rødme:

Fødselen satt i gang lørdag med at slimproppen gikk og jeg fikk mase/modningsrier som utover dagen tok seg opp til å komme med 5 min mellomrom. Søndag kom enten resten av slimproppen eller en tegningsblødning (vet ikke om dette er det samme eller om det er forskjell på det), men noe mere kom i alle fall. Riene var med ca 10 min mellomrom til utpå ettermiddagen og da tok de seg opp. Utpå kvelden kom de tettere og tettere og når de var så vonde at jeg kastet opp, så ringte vi inn til sykehuset.

Var inne på føden rundt kl.23 og jeg ble undersøkt (5 cm åpning, så her var det ting på gang)... Pga. frøkna sin høye hjertelyd og mitt blodtrykk på 86/62, så utgikk badekar som smertelindring. Jeg fikk en morfin sprøyte utpå natten og 4 slike vepsestikk. Det var det eneste jeg fikk av smertestillende, men det gikk utrolig nok helt fint uten noe annet.

Vannet gikk etter en oppkastrunde på føden, men det var fortsatt en liten vannblære på toppen av hodet hennes som de måtte ta når de skulle sette på en elektrode for overvåking. Riene varte litt for kort, så de satt meg på riestimulerende drypp tidlig mandag morgen og da kom pressriene. De varte i ca.2 timer, men lille frøkna stod å stanget og kom seg ikke helt ut uten hjelp.

Så fødselen endte med hjelp av tang og jeg ble klippet x 2. Da ble det litt texas på fødestuen med lege og barnelege i tillegg til jordmor og barnepleier, men de var supre alle sammen og fortalte hva som skulle skje til en hver tid...

Total lengde på fødselen fra vi kom inn og til hun var født var ca.9 timer og det er jo ikke ille for å være 1.gangsfødende.

Det skal ikke skyves under en stol at det var vondt mens det stod på, men følelsen når hun var ute var utrolig. Da var alle smerter glemt og hun var endelig her hos oss :yvonne:

Så i kveld er første natt her hjemme og det skal bli spennede å se om hun sover godt i kurven sin.

Puppen tar hun som bare det og melkeproduksjonen er helt i rute, med spreng og det som hører til :fnise:

Endret av Fantorangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med den lille frøkna :strix: Koselig å lese fødselsrapporten din! :nigo:

Kan tenke meg dere koser dere masse nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye med den lille frøkna :strix: Koselig å lese fødselsrapporten din! :nigo:

Kan tenke meg dere koser dere masse nå :)

Tusen takk :)

Vi koser oss stort, og i morgen får vi besøk av Rosa 76 med hennes baby og det blir hyggelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke vært inne på KG på en evighet... Selv om jeg har hørt fødselshistorien din før så var det fint å lese den her :jepp:

Lille fantorangfrøkna er nydelig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fantorangen er tilbake med ny prøvedagbok.

Lille Fantorangjenta har allerede klart å bli 1 år, og er ei blid og fornøyd jente som har startet opp i barnehagen og stortrives der.

Det er på tide å prøve på en lillesøster eller lillebror etterhvert, så derfor tenkte jeg det var på sin plass å starte en ny dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...