Gå til innhold

Fantorangen ble prøver i juni 09


Fantorangen

Anbefalte innlegg

Har mottatt doppleren og mannen har fått høre hjertelyden :rødme:

Han syntes nok det var litt rart, på en positiv måte. Ellers krangler ryggen greit enda og i dag tok jeg turen til kiropraktoren også. Han fant en låsning i bekkenet og en i korsryggen, så jeg skal tilbake på fredag og håper det kan hjelpe i kombinasjon med fysio og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo litt uforståelig generlt, det der med hjertelyd.

Jeg hørte jo hjertet hos jordmor for to uker siden, og hos legen idag.

Men det var jo litt sånn at jeg fortsatt ikke føler jeg klarer å forholde meg til at det faktisk er babyen jeg har hørt.

(Men nå klarer ikke jeg helt å forholde meg til at det virkelig ER en baby i magen min heller. )

Han jeg har har jeg jo "alltid hatt"... Men da han var i magen var det like uvirkelig som det lille nye knøttet.

(Og jeg ventet nesten konstant på at noen skulle komme og ta han tilbake da han var bitteliten og nyfødt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: I dag fikk jeg se nurket igjen. Fikk time til gynekologen jeg har vært hos tidligere for å se at alt var bra etter blødningen, og det var det.

Babyen vokser som den skal og har nok arvet noe av benlengden til sin pappa. Hodeomkrets stemte med 15uker, men lårbensmålet var litt over (tilsvarende ca.15+6) så han spurte om pappaen var lang og det er han, så det var sansynlig årsaken til det.

Ellers kom blødningen av at morkaka lå helt fra toppen av livmora og til bunnen ved livmorhalsen, så det kunne fortsatt komme noen små blødninger til den har vokst seg oppover med livmora (ca.14dager). Å det er jo greit å vite...

Så da blir det sølibat fra :sengekos: , men det går nok greit for ryggen tåler det ikke likevel :fnise:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt var bra da! Godt å få vite grunnen til ting :)

Haha, så du var hos han i dag du også, det var jeg og. :fnise: Jeg var ferdig kvart på ni, så kanskje vi møtte hverandre i døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at alt var bra da! Godt å få vite grunnen til ting :)

Haha, så du var hos han i dag du også, det var jeg og. :fnise: Jeg var ferdig kvart på ni, så kanskje vi møtte hverandre i døra?

Nei, jeg tror ikke det. Jeg var der ikke før nærmere 10 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig som fikk hilse på nurket igjen i dag :rødme:

Og godt at du fikk et bra svar på hva blødningen kom av, må være godt å vite :klemmer:

Ses i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å sjå at alt stod bra til med den lille. Eg har også vore på UL nylig, og det er heilt utrulig å sjå dei herlige menneska i miniatyrstørrelse. At dei er så fullkomne så tidlig! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig som fikk hilse på nurket igjen i dag :rødme:

Og godt at du fikk et bra svar på hva blødningen kom av, må være godt å vite :klemmer:

Ses i kveld :)

Så godt å sjå at alt stod bra til med den lille. Eg har også vore på UL nylig, og det er heilt utrulig å sjå dei herlige menneska i miniatyrstørrelse. At dei er så fullkomne så tidlig! :rødme:

Ja, det var utrolig å se den lille igjen og veldig godt å få en bekreftelse på at alt var bra.

Ganske utrolig å se på når han målte lårbenet, for det så akkurat ut slik lårben ser ut, bare veldig lite :rødme:

Gleder meg til ordinær ul, ikke så altfor lenge igjen nå og da får vi kanskje vite om det blir en :babygutt: eller :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer meg....så koselig å få se lille nurket da! Når har du ordinær UL da?

Blir spennende å se om det er gutt eller jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterer meg....så koselig å få se lille nurket da! Når har du ordinær UL da?

Blir spennende å se om det er gutt eller jente!

Hei igjen Neytiri :)

Ordinær UL er 5.mars, så kun 4uker til. Gleder oss masse til det, og da skal mannen være med også (han har ikke kunnet de andre gangene jeg har vært, så det blir stas) :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg hos jordmor for første gang. Ei veldig koselig dame, som tok seg god tid til å høre på det man hadde på hjertet.

Litt lavt blodtrykk, men ellers var alt bare bra. Var hos legen for kontroll på ryggen og vurdering på om jeg skulle tilbake på jobb, men nei... Ryggen er fortsatt utrolig vond og jeg ble sykemeldt til neste svangerskapskontroll i midten av mars. Ellers var jeg hos ei fysioterapeut som er spessialist på gravide og bekken og hun fant sansynligvis årsaken til bekkenproblematikken... Ryggen er skjev og høyre bekken sitter derfor noe høyere enn venstre og belastningen blir derfor skjev og smertene kommer...

(Så, alle kontroller og behandlinger på en dag)

Shopping på kvelden med Rosa76 og det var veldig koselig. Jeg fikk kjøpt en graviditets joggebukse som var en drøm å ha på. Ellers kjøpte jeg en tunika med singlett til å ha under og 2 x 3pk med søte bodyer til babyen + en kortarmet i ull (bodyene var på 50% så de ble veldig billige).

Ha en fin, fin dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vond rygg :kose: Men litt bra å vite akkurat hvorfor da. Hvor har du vondt? Og hvordan kjennes det ut?

Gøy å shoppe gravid-klær og babyklær da :jepp: Har bare kjøpt meg en bukse til nå. Har tittet på babyklær flere ganger, men klarer bare ikke å kjøpe noe enda. :sjenert: Selv om jeg har veldig lyst til det.

Tror jeg skal kjøpe det fineste plagget jeg finner til jente og til gutt, og så bare bytter jeg det som blir feil :) Eventuelt gir det til en av de gravide venninnene mine. Har så lyst til å titte på verdens fineste små plagg her hjemme, som JEG har kjøpt til lille babyen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med vond rygg :kose: Men litt bra å vite akkurat hvorfor da. Hvor har du vondt? Og hvordan kjennes det ut?

Gøy å shoppe gravid-klær og babyklær da :jepp: Har bare kjøpt meg en bukse til nå. Har tittet på babyklær flere ganger, men klarer bare ikke å kjøpe noe enda. :sjenert: Selv om jeg har veldig lyst til det.

Tror jeg skal kjøpe det fineste plagget jeg finner til jente og til gutt, og så bare bytter jeg det som blir feil :) Eventuelt gir det til en av de gravide venninnene mine. Har så lyst til å titte på verdens fineste små plagg her hjemme, som JEG har kjøpt til lille babyen :rødme:

Vondten sitter mest i rompa og når jeg skal strekke meg, ta på sokker/klær på høyre ben eller reise meg opp, så iler det ut i tuppen av tærene. Forklaringen på dette var at isjias nerven var berørt pga. skjevheten...

Ikke noe morro å sitte hjemme, dagene går utrolig sakte :kjefte:

Men, hva skal man gjøre? Når man ikke får jobbet?

Klarte ikke å dy meg med de boddyene, de var så søte og nøytrale. Og boddyer er jo et plagg det sikkert går mye av. 6stk for 149,- er jo ikke å forakte :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vondt i rumpa. Merker det mest når jeg sitter. Det blir en brennende følelse etterhvert, i perioder stikker det litt også. Og når jeg løfter tungt/jobber med stell av pasienter. Egentlig ganske håpløst med tanke på jobben da jeg hverken kan jobbe i stellet, eller sittende på kontoret. Men det blir nok en kontorjobb på meg etterhvert allikevel. Men muligheten til å stå/gå litt rundt.

Hva slags type jobb har du, hvis du vil svare?

Skal du gå til fysio ofte? Og eventuelt noe bassengrtrening eller noe?

Er spent på hva fysioterapeuten min sier på torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vondt i rumpa. Merker det mest når jeg sitter. Det blir en brennende følelse etterhvert, i perioder stikker det litt også. Og når jeg løfter tungt/jobber med stell av pasienter. Egentlig ganske håpløst med tanke på jobben da jeg hverken kan jobbe i stellet, eller sittende på kontoret. Men det blir nok en kontorjobb på meg etterhvert allikevel. Men muligheten til å stå/gå litt rundt.

Hva slags type jobb har du, hvis du vil svare?

Skal du gå til fysio ofte? Og eventuelt noe bassengrtrening eller noe?

Er spent på hva fysioterapeuten min sier på torsdag :)

Jeg jobbber i helsesektoren jeg også, men har en kombinert kontor/praktisk jobb, men som har mye sitting og opp og ned på stolen (eller rettere sagt krakken, for det er det jeg har å sitte på når jeg sitter :kjefte: )

Ikke akkurat drømmejobben i disse dager, hvor det å sitte og skulle bevege seg opp og ned er det verste :gjeiper:

Skal til fysio igjen på fredag og håper å komme med på bassengtrening, men har ikke ringt de enda (de er i en annen kommune)...

Lykke til hos fysio, får håpe det hjelper deg i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare innom dagboken din for å lage litt liv

:danse::digge::briller::danser::hoppe::duskedame::skya::strix::bolledeig::bond:

Phuuuu, ble sliten jeg så nå blir det :natti:

Ha en suuuuuuuper helg :klemmer:

Hei vennen :)

Takk for at du var innom å lagde litt liv, koselig det :jepp:

Håper du ikke slet deg helt ut og at du også har hatt en fin, fin helg.

Her har helgen bestått i å hvile, for bekkenet bil ikke noe annet om dagen.

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nå 16 uker og 4 dager på vei

Unnfangelsen finner sted omkring: 5. november 2009 :hjerte:

Hjertet begynner å slå: 30. november 2009 :hjerte:

Embryoet beveger seg: 24. desember 2009 :hjerte:

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 31. desember 2009 :hjerte:

Alle indre organer er ferdig formet: 31. desember 2009 :hjerte:

Risikoen for spontanabort avtar: 14. januar 2010 :hjerte:

Kvalmen avtar for de fleste: 21. januar 2010 :hjerte:

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 28. januar 2010 :hjerte:

Fosteret svelger og tisser: 11. februar 2010 :hjerte:

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 25. februar 2010

Tid for ultralyd: 18. februar 2010 (Vår ultralyd er 5.mars)

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 11. mars 2010

Fosteret begynner å høre: 1. april 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 29. april 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 3. juni 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 10. juli 2010

Antatt termindato: 31. juli 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke glemt at jeg skulle sende deg link på den fine siden jeg fant med masse strikkeoppskrifter til baby, men linken ligger på den andre PC'n min så skal sende så snart jeg får logget på den :)

Ha en super helg om vi ikke snakkes før :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke glemt at jeg skulle sende deg link på den fine siden jeg fant med masse strikkeoppskrifter til baby, men linken ligger på den andre PC'n min så skal sende så snart jeg får logget på den :)

Ha en super helg om vi ikke snakkes før :klemmer:

Det går bra Rosa76, ikke noe stress ;)

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...