Gå til innhold

Twisted days and nights

Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Det blir nok helt herlig!! :hjerte: (jeg snakker av erfaring :ler: )

Reiser dere rett hjem etter Big Island da eller skal dere ha stopover da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forresten veldig verdt det å bestille rom med Ocean View :rodmer: Hotellet dere skal bo på Oahu vet jeg hvor er, det var rett over gata :Nikke:

Det er alltid så mange som sier at man er ikke så mye på hotellrommet uansett, men noen av de fineste opplevelsene vi har hatt på våre turer til Hawai'i er å sitte på lanaien med ananasvin og macadamia-nøtter, og se sola gå ned der i Stillehavet, og himmelen er som et fyrverkeri av farger :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen flotte hotell!! :daane: Har veldig god erfaring med Crowne Plaza :jepp: og de på Hawaii så bare himmelske ut! :hjerte:

Universal Studios er kjempeartig :jepp: Masse bra rides og annen underholdning, også så gode kanelboller de har borte ved Simpsons-riden :sikle: (noen jesklige kaloribomber ;) ) Er forresten vel verdt pengene å kjøpe VIP-tickets til fornøyelsesparker i USA, for køene kan bli VILLT lange (hvertfall var de det da vi reiste i juni/juli)! Har man først tatt turen har man jo ikke lyst til å stå timesvis i kø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Det blir nok helt herlig!! :hjerte: (jeg snakker av erfaring )

Reiser dere rett hjem etter Big Island da eller skal dere ha stopover da også?

Vi reiser rett hjem, det blir riktignok ca 9 timer på LAX, men vi gjør nok ikke så mye ut av dem. Hvis jeg husker riktig lander vi fem om morgenen (som da vil si tre om morgenen Hawai'i-tid) og reiser videre klokka to. Da lander vi i Amsterdam rundt kl 9 på morgenen (som jeg tror er 1 på natta LA-tid) og skal lande på Gardermoen 13.30 norsk tid... :daane: Jeg er veldig forvirra med tanke på disse tidssonene, så har landet på "ta-det-som-det-kommer-strategien". Har aldri reist med mer enn en times tidsforskjell før jeg... :sjenert:

Det er forresten veldig verdt det å bestille rom med Ocean View :rodmer: Hotellet dere skal bo på Oahu vet jeg hvor er, det var rett over gata

Det er alltid så mange som sier at man er ikke så mye på hotellrommet uansett, men noen av de fineste opplevelsene vi har hatt på våre turer til Hawai'i er å sitte på lanaien med ananasvin og macadamia-nøtter, og se sola gå ned der i Stillehavet, og himmelen er som et fyrverkeri av farger :yvonne:

I utgangspunktet har vi Partly Ocean View i Oahu og Ocean View i Keuahou, men etter å ha lest dette har jeg mailet reisemannen og spurt om det er mulig å bytte til Ocean View i Oahu også. Vi vil gjerne ha sånne kvelder som dere hadde! :nigo: Så får vi se om det lar seg gjøre. Gjør det ikke det, så har vi ihvertfall noe vakkert i vente i Keuahou :rodmer:

Oooooh.... Gleder meg allerede! For jeg får vel være med..? :sjenert:

Det blir sikkert helt fantastisk! :rodmer:

:fnise: Dere kan jo dra dere også! :lur:

For noen flotte hotell!! :daane: Har veldig god erfaring med Crowne Plaza og de på Hawaii så bare himmelske ut! :hjerte:

Universal Studios er kjempeartig :jepp: Masse bra rides og annen underholdning, også så gode kanelboller de har borte ved Simpsons-riden :sikle: (noen jesklige kaloribomber) Er forresten vel verdt pengene å kjøpe VIP-tickets til fornøyelsesparker i USA, for køene kan bli VILLT lange (hvertfall var de det da vi reiste i juni/juli)! Har man først tatt turen har man jo ikke lyst til å stå timesvis i kø!

Så bra du har god erfaring med Crowne Plaza! :jepp: Jeg har ikke prøvd den kjeden før, men fikk anbefalt av ei venninne at det var lurt å bo i Beverly Hills-området. Det gjorde hun da hun var i LA i 2009. Hun sa også at det var obligatorisk å kjøpe først-i-køen-billetter, så det har vi planer om å gjøre. Greit å få me seg så mye som mulig når man har tatt turen, akkurat som du sier! :jepp: Åh, når jeg skriver her så får jeg reisefeber igjen!!! :bond: 234 dager til avreise!!

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtellingen er i gang, ser jeg! Du får få deg ticker da, vet du :lur: Eller blir det bare selvpining? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Nedtellingen er i gang, ser jeg! Du får få deg ticker da, vet du :lur: Eller blir det bare selvpining? :fnise:

Selvpining er det absolutt ikke, telle kommer jeg jo til å drive med uansett :fnise: Så jeg hadde tenkt å lage ticker så fort avreisedatoen var bestemt, men finner liksom ingen jeg synes er fine.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser rett hjem, det blir riktignok ca 9 timer på LAX, men vi gjør nok ikke så mye ut av dem. Hvis jeg husker riktig lander vi fem om morgenen (som da vil si tre om morgenen Hawai'i-tid) og reiser videre klokka to. Da lander vi i Amsterdam rundt kl 9 på morgenen (som jeg tror er 1 på natta LA-tid) og skal lande på Gardermoen 13.30 norsk tid... :daane: Jeg er veldig forvirra med tanke på disse tidssonene, så har landet på "ta-det-som-det-kommer-strategien". Har aldri reist med mer enn en times tidsforskjell før jeg... :sjenert:

:opplyser:

PST = GMT -8, PDST = GMT -7

HAST = GMT -10

(CET = GMT +1, CEST = GMT +2 )

:bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAST = GMT -10

Spør du meg ser dette ut som avansert algebra! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAST = GMT -10

Spør du meg er dette totalt uforståelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

HAST = GMT -10

Tusen takk for den helt uforståelige oppklaringen! :skratte:

Spør du meg ser dette ut som avansert algebra! :ler:

What she said! ;)

Spør du meg er dette totalt uforståelig :fnise:

And what she said! :jepp:

Jeg er smart, og kan sånne avanserte, uforståelige ting! :nigo:

Det er ihvertfall helt sikkert! Du er helt klart den smarteste som har skrevet her inne hos meg, det er jeg sikker på! :pls:

Vi fikk forresten byttet oss til Ocean View på Oahu også! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall helt sikkert! Du er helt klart den smarteste som har skrevet her inne hos meg, det er jeg sikker på! :pls:

Vi fikk forresten byttet oss til Ocean View på Oahu også! :nigo:

Det er jeg sikker på også :lur:

:fnise:

:tommel: Hva måtte dere gi, sånn ca, for fly og opphold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

Det er jeg sikker på også :lur:

:fnise:

:tommel: Hva måtte dere gi, sånn ca, for fly og opphold?

Dette er jeg også interessert i å høre :jepp:

Alt i alt tror jeg det havnet på 46.500 for fly og opphold. Med en sparekonto øremerket Hawaii er også penger til moro og utskeielser sikret :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Litt spesiell helg denne gangen. Kjære fikk beskjed fredag morgen om at hennes farmor var blitt betraktelig dårligere og sannsynligvis ville dø enten fredag eller lørdag. Slitsomt å gå å vente på en sånn telefon, selvfølgelig mest for kjære. Telefonen kom lørdag kveld, så nå er det å vente på hvilken dag begravelsen blir. Damen var 90 og dement, og har gradvis blitt svakere, men det er tungt for familien likevel. Så litt roligere helg enn vi tenkte, men fikk tatt en veldig fin skitur i går, og var på middag hos min mamma på ettermiddagen. Kjenner jeg er trøtt i dag, så tør ikke tenke på hvordan de som er enda mer direkte berørt føler seg. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:troest: Sånne beskjeder er ikke noe særlig å gå og vente på, og trist er det uansett hvor ventet det er! Håper det går bra med dere :hug:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:troest: Sånne beskjeder er ikke noe særlig å gå og vente på, og trist er det uansett hvor ventet det er! Håper det går bra med dere :hug:

Det går bra med oss, nå gruer vi oss mest til fredag, da er det begravelse. Litt ymse stridigheter innad i den siden av kjæres familie, og da er jo tingene anspent i seg selv, om det ikke skal true et verdig farvel til familiens farmor. Jeg har aldri møtt alle sammen samtidig, og kjente jo ikke damen så godt før hun ble dement, så jeg føler meg litt nervøs og litt i veien. Men har funnet ut at min rolle er å være der for kjære og hennes foreldre, så får jeg ta det derfra. Men gruer meg likevel... :sukk: Blir godt å få fredagen unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt tror jeg det havnet på 46.500 for fly og opphold. Med en sparekonto øremerket Hawaii er også penger til moro og utskeielser sikret :nigo:

Det var jo en veldig ålreit pris egentlig! Hawaii står herved på min liste over mest ho tos :jepp:

Det går bra med oss, nå gruer vi oss mest til fredag, da er det begravelse. Litt ymse stridigheter innad i den siden av kjæres familie, og da er jo tingene anspent i seg selv, om det ikke skal true et verdig farvel til familiens farmor. Jeg har aldri møtt alle sammen samtidig, og kjente jo ikke damen så godt før hun ble dement, så jeg føler meg litt nervøs og litt i veien. Men har funnet ut at min rolle er å være der for kjære og hennes foreldre, så får jeg ta det derfra. Men gruer meg likevel... :sukk: Blir godt å få fredagen unnagjort!

Så trist med dødsfall i familien og kjedelig at det ligger litt familietrøbbel i bakgrunnen under begravelsen, men som du sier er jo din rolle å være en støtte for DINE. Håper det blir en fin og verdig seremoni og avslutning for dere alle... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...