Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

så lenge ikke ungen er unormalt stor så har jo ikke vekta på ungen så mye å si... det er hodet som teller.. men veldig store barn kan jo ha brede skuldere som er verre en hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det Pasha.

Spennendes å se hvor lenge jeg går denne gangen. Er 36 fullgåtte uker neste helg, wæææ :fnise: Håper jeg går lenger denne gangen altså.

Vi skal forresten på innskrivning på sykehuset i morgen, blir rart å møte opp på føden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir setefødsel på meg gitt... Var først inne hos ei jordmor som kjente etter, og hun var ganske sikker på at det var hodeleie... Det var jeg sikker på at det ikke var men ble sendt videre til ultralyd uansett siden hun ikke var heelt sikker... Kom inn dit etter en stund, og hun så med en gang at dette var seteleie. Hodet opp under høyre ribbein, ryggen nedover og utover mot min høyre side, rompa ned, og beina ut til venstre. Akkurat som jeg trodde selv.. så godt å vite at jeg ikke var helt på jordet i alle fall..

Hun målte frøkna til å være ganske så liten - 30% under gjennomsnittet faktisk. Men alt var bra med næringsforsyningen, blodgjennomstrømming, morkaka og hjertefrekvensen - så hun er rett og slett bare en liten knøtt.. akkurat som sin halvbror :fnise:. Pappaen var også bare 2,8 så er nok hans gener som har gått videre der ja!

Men er jo forsåvidt glad for at hun er liten når det først er seteleie! Blir litt mindre skummelt da.. men er alikevel ikke helt klar for det enda... tok rønkten av bekkenet, og det var vondt.. måtte ligge flatt på ryggen i froskestilling og det var skikkelig vondt i bekkenet.. så om jeg må ligge hele fødselen på ryggen ved setefødsel, så kommer jeg til å bruke det som et argument for ks.. for det kjentes ut som jeg skulle til å revne i bekkenet når jeg måtte ligge sånn.. og det holder med den vondten en har via selve fødselen altsåå :kjefte:

Fikk ny time til mandag, og da har de alle målene og alt foran seg. Så får ikke vite noe mer før etter det. Vet ikke hva jeg håper på nå jeg... blir jo entent setefødsel som jeg syns virker skummelt eller en operasjon, som i prinsipp ikke akkurat er så bra det heller. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til deg Thumbalina. Skjønner godt at du er litt i limbo nå ja. Men det er jo forsåvidt bra at jenta er såpass lita da! Og at alt det andre så fint ut :) Hadde vel vært verre om hun var stor og du skulle forberedt deg på setefødsel. Når må du "bestemme deg" da? Eller har du ikke noe valg nå?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: til deg Thumbalina. Skjønner godt at du er litt i limbo nå ja. Men det er jo forsåvidt bra at jenta er såpass lita da! Og at alt det andre så fint ut :) Hadde vel vært verre om hun var stor og du skulle forberedt deg på setefødsel. Når må du "bestemme deg" da? Eller har du ikke noe valg nå?

Virket ikke som jeg hadde så mye reeltt valg egentlig... de anbefaler vaginal fødsel på det aller sterkeste, spesielt hvis jeg har romslig bekken. Ultralydlegen nevnte snuing hvis jeg ville prøve det, men det vil jeg IKKE.. høres helt forferdelig ut syns jeg! Syns det er vondt nok når de driver å kjenner etter leie jeg..

Virker som jeg enten må ha helt fullstendig fødselsangst eller tungveiene medisinske grunner for å få ks ved seteleie.. hørtes i alle fall sånn ut i dag. Fikk beskjed om å ikke høre på noens skrekkhistorier og ta det som det kommer fra mandag av... :sjenert:

Er i alle fall veldig glad for hun er liten ja!

Må nok ut å kjøpe mer tøy i str 50 nå :fnise: Ulldressen i str 60 passer vel uti april engang.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er litt synd på den lille om hun må gå rundt i en alt for stor ulldress i 3 måneder :ler: Mange som anbefaler å nesten ikke kjøpe noen klær i str 50, men er jo litt kjipt for de som faktisk får små barn og de drukner i klærne sine den første tiden.

Skulle nesten ønske dette var sånt man fikk vite med stor sikkerhet før barnet var født slik at man kunne planlegge klesinnkjøpet litt bedre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er litt synd på den lille om hun må gå rundt i en alt for stor ulldress i 3 måneder :ler: Mange som anbefaler å nesten ikke kjøpe noen klær i str 50, men er jo litt kjipt for de som faktisk får små barn og de drukner i klærne sine den første tiden.

Skulle nesten ønske dette var sånt man fikk vite med stor sikkerhet før barnet var født slik at man kunne planlegge klesinnkjøpet litt bedre :fnise:

Nei vi har bittelitt i str 50 som vi har arvet, regnet med at det passet i max to uker... men hvis hun blir under 3 kg (og det ser veldig sånn ut nå) så kommer hun jo til å svømme i 56 i mange uker.. stakkars liten..

Sjekket sparkjøp på nett nå og de har ulldressen i heldress i str 50, får satse på å bytte den to delte dressen vår til heldress. Fikk en helt lik dress til jul, så tenkte å bytte den til str 70 eller 80, så har vi en til høsten også..

Må kikke gjennom skuffen og se hvor mange bodyer vi har i 50 til sammen.. må jo i alle fall ha nok til å rekke å vaske i mellomtiden..

Sitter å leser suksesshistorier om setefødsler på nett for å psyke meg opp her... i tilfelle bekkenet mitt er mer enn stort nok..

Kan kanskje ønske meg veldig lav terskel for å gå over til ks dersom jeg går med på å prøve setefødsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit å ha litt i 50 ja. storesøster her brukte det i over 2mnd hun. Nå kan det jo være at jetna di vokser fort når hun kommer ut, men greit å ha litt i begynnelsen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det blir setefødsel på meg ja.. snakket akkurat med legen på sykehuset, og jeg hadde fine normale bekkenmål, og i og med at frøkna her er estimert til å være ganske liten så så det veldig bra ut. De anbefaler på det aller sterkeste og gjennomføre vaginalfødsel. At det er det beste for både mor og barn, både på kort og lang sikt. Hun mente mødrene kommer seg raskere etter fødselen ved vaginalfødsel enn ved ks, pluss at det er sunnere for barnet og bli født - med tanke på astma, allergi etc. Er noe med å skulle gjennom fødselskanalen og de bakteriene som er der.

Leste også en artikkel nå nettopp om at ks barn har 50% større risiko for å utvikle egg og melkeallergi enn barn som er født på vanlig måte.

Ser ikke akkurat frem til dette, men tror ikke jeg akkurat hadde gledet meg til ks heller da.. er jo tross alt en operasjon.. og er vel i grunn normalt å være nervøs foran en fødsel, så jeg vet jo ikke om jeg hadde gruet meg noe mindre til vanlig fødsel enn dette. Jeg vet jo ikke hva jeg går til uansett.. Må vel bare ta det som det kommer.. og prøve å tenke positivt og forberede meg best mulig mentalt. Får uansett epidural da, så det er jo i alle fall greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gruer meg.. men setefødsel er jo tross alt bedre enn ks i de fleste tilfeller.

Og du vil jo få god oppfølgning hele veien under fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du gruer meg.. men setefødsel er jo tross alt bedre enn ks i de fleste tilfeller.

Og du vil jo få god oppfølgning hele veien under fødselen.

Ja akkurat det er jo litt betryggende å vite.. slipper å være redd for at jordmor er opptatt med andre - som fort kanskje under en vanlig fødsel hvor det kanskje er mange inne på føden samme dag..

Må bare tenke positivt her! Slipper jo operasjonssår og komplikasjoner som kan komme der.. så det er jo i alle fall en fordel. Må bare fokusere på det! og resultatet til slutt.. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du er flink til å tenke positivt jeg thumbalina, dette går nok kjempebra :jepp:

Vi har vært på innskrivning i dag, så mange søte bebiser i gangen :rødme: gleder meg så utrolig mye nå.

God helg jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innskrivning? Hva er det? tror ikke vi må det her ??

om setefødsel

Syns den objektive infoen her ikke er fullt så skremmende...og jeg er en stor tilhenger av faktaopplysninger :sjenert: Folks opplevelser er så individuelle, så vanskelig å forholde seg til syns jeg.. alle opplever jo fødselene sine så forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åi...plutselig var jeg høygravid gitt! :hakeslepp: 3 uker med hverdag igjen før permisjonstart nå. Suser jo avgårde denne tiden! Regner med jeg ikke sier det samme når jeg skal gå hjemme 3 uker før fødselen da ;)

Hvordan går det med dere andre? Er det noen av de som har termin nå for tiden som har sladris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns fortsatt at tida flyr avgårde jeg!

Har blitt syk jeg... skikkelig kjedelig.. Tette bihuler, og kjempeslapp! Håper dette går over før tulla melder sin ankomst! tygger c vitaminer som en gal her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, god bedring thumbalina. Måtte du bli frisk før jenta di kommer ja. Passer ikke å være syk da.

Vi hadde jo en skikkelig runde med sykdom her omtrent hele desember, men er nå friske alle sammen og håper vi holder å det videre i ukene som kommer. Tenk å føde og samtidig være dårlig av forkjølelse *grøss*.

Har en liten luring som ligger å hikker i magen min :fnise:

Jeg teller ned uker nå, tenk bare 5 uker igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...