Gå til innhold

1+1=4! :)

Nilla

Anbefalte innlegg

Dette virka som å være ei koselig bok, så håper det er greit at jeg følger deg fremover! :) Så utrolig spennende med tvillinger! Kommer sikkert til å bli veldig artig, tror jeg da ;)

Så moro at dere driver gård! Jeg er selv odelsjente på gården vår hjemme, men vi la ned driften for noen år siden, for det ble for slitsomt for mamma og pappa når de gikk i full jobb i tillegg, og pappa jobber skift. Men jeg har planer om å bygge på en av de maange tomtene vi har rundt gården vår, og starte den oppigjen, om tid og stunder da ;) Savner virkelig gårdsdyra, slåtten (!!!), mating, lessing av silo og høy, ja alt sammen egentlig :) Vi drev også melkeproduksjon, men gården ble bygd av min farfar så den begynner å bli gammel og slitt, og den er ikke så veldig stor. Hvordan er gården deres da? :) Synes slikt er kjempeinteressant!

Gratulerer med to gutter i magen da! Guu som jeg gleder meg til det en dag blir min tur med barn i magen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Miam! :hallo:

Så artig at du liker dagboka mi! Godt å ha en plass å gjøre av alle tanker om ting og tang. Blir så smigret når noen syns at det er koselig lesning! :)

Vi gleder oss stort til å bli tvillingforeldre, det kommer nok til å bli masse vi ikke føler vi har kontroll på, men samtidig mye bra! De er i hvert fall ønsket! :rødme:

Vi driver melkeproduksjon ja. Vi har to fjøs på gården, det ene er gammelt og fungerer som redskapshus/lager/verksted, og "nyfjøset" er fra ca 1980 og fungerer overraskende bra. Svigerfar bygde veldig solid, og doblet alt ift krav til hva sement, bæring osv skulle tåle. Så fjøset står nok "til Dovre faller". :fnise:

Vi har ikke så veldig stor gård da, 125 tonn melkekvote, målet er å ligge på ca 18 kyr (det er nesten max ift fjøset), vi selger oksekalvene og beholder kvigekalvene. Skulle gjerne hatt mer jord da, det er vel arealet som begrenser oss mest. Men det er veldig rift om jorda rundt her, og mange osm vil leie og kjøpe, så det er ikke så enkelt å få tak i tilleggsjord. Men i år er det et meget godt avlingsår her i Trøndelag da, så i år blir det nok ikke noe problem med foret. :danse:

Ble kanskje litt mye om gården dette, men jeg blir litt ivrig når noen viser gårdsinteresse. :jepp: Syns det er så bra at andre er interessert! Enten de driver gård, leker med tanken eller bare syns det er bra at noen driver, så er jeg glad for alle som viser litt forståelse for norsk gårdsdrift. Det er nok av de som mener vi snylter på staten, at vi ikke trengs for alt vi produserer kan importeres osv. :trist:

Skulle gjerne likt å se dem i øynene hvis de kunne fått sett hvordan landet vårt ville se ut dersom vi bønder hadde blitt utrydda fra norsk jord. Så det så. Det var dagens lille landbrukspolitiske uttalelse! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er interessant å lese om gården deres :jepp:

Og som du sier, det hadde vært gøy å sett trynet på folk om de som driver gård plutselig ble borte ;) Vi trenger dere :hjerte::fnise:

Det blir nok veldig bra og gøy for guttene å vokse opp på gård :Nikke:

Ha en fin dag :klem:

ps. sett hu på jordmødrene som fikk trillinger? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

En snikleser står frem :sjenert:

Blir spennende med to små. Og som Ida-Kristine sier, vi trenger dere som driver gård :jepp:

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin helg! :) Romantisk kjæreste du har :rødme: Godt du endelig er i sykemeldingsperioden så du får all den hvile og ro du trenger :Nikke:

Også er jeg veldig enig i at det er deilig å gå hjemme! Gled deg til barna er kommet til verden og den nye tilværelsen begynner :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er interessant å lese om gården deres :jepp:

Og som du sier, det hadde vært gøy å sett trynet på folk om de som driver gård plutselig ble borte ;) Vi trenger dere :hjerte:

Det blir nok veldig bra og gøy for guttene å vokse opp på gård :Nikke:

ps. sett hu på jordmødrene som fikk trillinger? :fnise:

He he, så bra med landbruksstøtte her inne! :jepp: Så hu som fikk trillinger ja. Så så brutalt ut med det keisersnittet, hvor de bare dro ut unge etter unge. Tenkte ikke de noen gang skulle slutte jeg. :skratte: Må være en rar følelse å ligge der våken og vite at de henter ut tre barn fra magen din!

En snikleser står frem :sjenert:

Blir spennende med to små. Og som Ida-Kristine sier, vi trenger dere som driver gård :jepp:

Hei Pusilus! :goodbye:

He he, jeg er nok også snikleser i en del tråder, men det er hyggelig med en hilsen da. :)

Høres ut som du har hatt en fin helg! :) Romantisk kjæreste du har :rødme: Godt du endelig er i sykemeldingsperioden så du får all den hvile og ro du trenger :Nikke:

Også er jeg veldig enig i at det er deilig å gå hjemme! Gled deg til barna er kommet til verden og den nye tilværelsen begynner :)

Hei Simpleminded! :hallo:

Ja, jeg har en kjempesøt kjæreste. :Nikke: Koser meg som sykemeldt, enda er jeg i hvert fall så oppegående at det kjennes ut som en luksus å gå rundt hjemme å være sykemeldt.

Og, vi gleder oss veldig til barna kommer! :jepp: Men samtidig er det litt skummelt, så det er bra vi har litt tid igjen før de kommer enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi fått starta på aksjon "rydde mørkloft". :hoppe: Jobba der oppe i ca 1,5 time før ryggen min ga beskjed om at det var på tide med en pause, og min kjære måtte ut å slå mer silo. Men nå er vi i gang. :danse:

Etter det lagde jeg en kjempegod grønnsaks- og pølsesuppe! En svær porsjon!

Slik gjorde jeg:

Tok en stor kasserolle (8-liters), hadde fylte den 1/3 med vann som jeg kokte opp med 3 buljongterninger. Oppi der hadde jeg:

- 2 løk

- en pose(!!!) med gulerøtter

- 10 poteter

- en halv bunt stilkselleri

- en boks salat- og grytebønner

- 9 middagspølser

- 3 never makaroni

- En purreløk

Jeg karvet alt i biter og kokte det sammen. Nam, nam, ble skikkelig godt! :spise: Har middag i morgen og av det, og i tillegg skal jeg fryse ned en boks så har vi en lettvint og sunn middag i fryseren.

Men, fytti katta hvor vondt jeg fikk i ryggen av å stå og skrelle og karve alt dette! Har ligget i senga fra kl 19-20, men fikk ikke sove for ingen stilling var helt god for ryggen, og i tillegg begynte jeg å fryse sånn. Så jeg sto opp i stedet, og nå har tent opp i ovnen og skal lage meg litt blåbær-toddy, før jeg skal finne sofakroken med pledd og en skikkelig jentefilm.

Tror jeg skal dedikere hele kvelden til deg, Ida-Kristine! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miam! :hallo:

Så artig at du liker dagboka mi! Godt å ha en plass å gjøre av alle tanker om ting og tang. Blir så smigret når noen syns at det er koselig lesning! :)

Vi gleder oss stort til å bli tvillingforeldre, det kommer nok til å bli masse vi ikke føler vi har kontroll på, men samtidig mye bra! De er i hvert fall ønsket! :rødme:

Vi driver melkeproduksjon ja. Vi har to fjøs på gården, det ene er gammelt og fungerer som redskapshus/lager/verksted, og "nyfjøset" er fra ca 1980 og fungerer overraskende bra. Svigerfar bygde veldig solid, og doblet alt ift krav til hva sement, bæring osv skulle tåle. Så fjøset står nok "til Dovre faller". :fnise:

Vi har ikke så veldig stor gård da, 125 tonn melkekvote, målet er å ligge på ca 18 kyr (det er nesten max ift fjøset), vi selger oksekalvene og beholder kvigekalvene. Skulle gjerne hatt mer jord da, det er vel arealet som begrenser oss mest. Men det er veldig rift om jorda rundt her, og mange osm vil leie og kjøpe, så det er ikke så enkelt å få tak i tilleggsjord. Men i år er det et meget godt avlingsår her i Trøndelag da, så i år blir det nok ikke noe problem med foret. :danse:

Ble kanskje litt mye om gården dette, men jeg blir litt ivrig når noen viser gårdsinteresse. :jepp: Syns det er så bra at andre er interessert! Enten de driver gård, leker med tanken eller bare syns det er bra at noen driver, så er jeg glad for alle som viser litt forståelse for norsk gårdsdrift. Det er nok av de som mener vi snylter på staten, at vi ikke trengs for alt vi produserer kan importeres osv. :trist:

Skulle gjerne likt å se dem i øynene hvis de kunne fått sett hvordan landet vårt ville se ut dersom vi bønder hadde blitt utrydda fra norsk jord. Så det så. Det var dagens lille landbrukspolitiske uttalelse! :fnise:

Åh, høres jo ut som om dere har en flott gård da, til tross for at dere ikke har så mye jord dere kunne tenkt dere. Jeg har ikke så god greie på hva som er mye eller lite, ikke i forhold til den melkekvoten heller egentlig, hehe ;) Så artig om dere kan ha så mange kyr da! Vi hadde stort sett 8-9, pluss kalver, og kastrerte okser. Vi har hatt et par okser som ikke var kastrerte, og den ene ble mannevond og angrep meg, mamma og lillesøster, fryktelig dramatisk faktisk, så det skal jeg i allefall aldri ha! Den var SÅ snill når den stod på bås, men den ble et villdyr ute.. :(

Så enig i det du sier om norsk gårdsdrift. Hadde vært bra nitrist om vi ikke hadde de norske produktene. Tenk bare på for eksempel Tine!! Det er forresten KUN norsk melk som er god på smak :fnise: Nei, det hadde vært et stort tap for Norge om alle produktene fra gårder måtte importeres.. Uff og uff. Får håpe det ikke skjer! Og tenk bare så utrolig mange flotte gårder det finnes rundt om i landet vårt! Synes det er så kjekt å se bugnende åkre og store flotte fjøs, siloer og stabbur etc! Virkelig en del av arven vår :)

*Drømme om egen gårdsdrift med både kuer, et par sauer, et par geiter, noen hunder og en håndfull katter* :ler:

Nå må du ikke bli dårlig av all aktiviteten du er i! Det må være merkelig å bli såpass sliten av så dagligdagse ting, men herlighet, du har tross alt to små i magen :) Tror man må bare ta det etter sitt eget tempo! Hvordan fungerer du i gårdsdriften nå da, under graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk når jeg nå - ETTER å ha skrevet det forrige innlegget mitt om grønnsakssuppa - ser at dagens middagstips i KG er pølselapskaus! Jeg som var så stolt av å ha ei oppskrift å dele med dere andre, og så har dere kanskje allerede lagd pølselapskaus selv!

:skratte: Må le av livets tilfeldigheter, eller min sløvskap...? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så litt "brutalt" ut ja, de bare dro ut unger jo :ler:

Åh, herlig suppe! Kanskje jeg skal prøve å lage :jepp: Går det greit om jeg bare halverer det liksom?? Litt komisk at det er den oppskriften på forsiden her :fnise: Men jeg er sikker på at suppa di er bedre! :Nikke:

Så flinke dere er som rydder! Kanskje greit å få en del unnagjort før guttene tar over ;) Men du får ikke slite deg helt ut da, Nilla kjære! :)

Oh, har du en skikkelig høst-dag idag? :jepp::hoppe:

Jeg kan anbefale et par jentefilmer :fnise: Hvertfall PS.I Love You :dåne: Elsker den!

Hvis du vil se en morsom jentefilm, så anbefaler jeg En shopoholikers bekjennelser :jepp:

Hvordan er blåbær-toddy? :klø: Får jeg kjøpt det i butikken? :fnise:

Ha en flott kveld, kos deg masse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er blåbær-toddy? :klø: Får jeg kjøpt det i butikken? :fnise:

Ha en flott kveld, kos deg masse :klem:

Blåbærtoddy kan man sikkert lage sjøl, men min sto det Toro Rett i Koppen på. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens plan:

- Dusje - done!

- Rydde mer på mørkloft! - så snart min kjære kommer inn.

- Handle inn matvarer etter et mildt Lindbergprinsipp - litt senere i dag. Ble så motivert av at det var godt med bønner i suppa i går! Som vi for øvrig også skal ha i dag. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, høres jo ut som om dere har en flott gård da, til tross for at dere ikke har så mye jord dere kunne tenkt dere. Jeg har ikke så god greie på hva som er mye eller lite, ikke i forhold til den melkekvoten heller egentlig, hehe ;) Så artig om dere kan ha så mange kyr da! Vi hadde stort sett 8-9, pluss kalver, og kastrerte okser. Vi har hatt et par okser som ikke var kastrerte, og den ene ble mannevond og angrep meg, mamma og lillesøster, fryktelig dramatisk faktisk, så det skal jeg i allefall aldri ha! Den var SÅ snill når den stod på bås, men den ble et villdyr ute.. :(

Så enig i det du sier om norsk gårdsdrift. Hadde vært bra nitrist om vi ikke hadde de norske produktene. Tenk bare på for eksempel Tine!! Det er forresten KUN norsk melk som er god på smak :fnise: Nei, det hadde vært et stort tap for Norge om alle produktene fra gårder måtte importeres.. Uff og uff. Får håpe det ikke skjer! Og tenk bare så utrolig mange flotte gårder det finnes rundt om i landet vårt! Synes det er så kjekt å se bugnende åkre og store flotte fjøs, siloer og stabbur etc! Virkelig en del av arven vår :)

*Drømme om egen gårdsdrift med både kuer, et par sauer, et par geiter, noen hunder og en håndfull katter* :ler:

Nå må du ikke bli dårlig av all aktiviteten du er i! Det må være merkelig å bli såpass sliten av så dagligdagse ting, men herlighet, du har tross alt to små i magen :) Tror man må bare ta det etter sitt eget tempo! Hvordan fungerer du i gårdsdriften nå da, under graviditeten?

Hmm, hvorfor så jeg ikke dette innlegget ditt i går a? :klø:

Helt enig i at norske meieriprodukter er suverene, jeg er vel litt pysete, men når vi er i utlandet klarer jeg ikke å drikke melk. Min kjære gjør det da, han bare må ha det :fnise: , men jeg får det liksom ikke til. Føler meg tryggere på hva den norske melka har vært gjennom, selv om det sikkert kunne skjedd masse med den også uten at jeg hadde fått vite det. :skratte:

Jeg skal passe på å ikke bli dårlig ja, kjenner at gårdagen sitter i litt vel mye ennå. Vet ikke alltid hvor jeg skal sette grensa for meg sjøl ennå. Men i dag skal jeg sitte på en stol på mørkloftet med søppelsekk og oppbevaringskasser rundt meg, og så skal jeg bare sortere alt sånt smått som min kjære rekker meg. :)

Ellers er jeg svært lite med i gårdsdrifta for øyeblikket. Jeg er utdanna agronom og pleier å gjøre en del fjøs og sånt, men nå er det absolutt fri fra det. Jeg har en bror som gjør litt fjøs for oss, og så har vi en helt suveren dame som er avløser for oss. Hun sier nesten aldri nei, og kan ofte ta fjøset om vi skulle få lyst på en impulstur på kino f.eks. Kan ikke få skrytt nok av henne altså! :pls:

Eller så må jeg si at det hørtes forferdelig ut med den oksen som plutselig klikka! Enda et bevis på at man aldri skal stole fullt ut på dyr. Og særlig ikke okser. De kan være så medgjørlige og så er det som om det plutselig slås av (eller på???) en bryter i hjernen på de, og da er det ingenting som stopper dem. En skal virkelig ha det klart for seg hva en holder på med! Jeg er egentlig veldig glad for at vi nå selger alle oksene rett etter at de er avvent melka. Mye mer fredelig i fjøset! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første plan av mørkloftet er nå ryddet! Bør vaskes også, men det får vi ta når ryddinga er helt ferdig. Til sammen er det tre "plan" på mørkloftet, og det planet vi har tatt nå er nok det minste, men til gjengjeld det første planet man kommer til, der alt mulig er blitt slengt. Masse småtterier som må ses over og heldigvis masse som kunne kastes! Neste plan er det nok også en del småtteri på, men det tredje og desidert største planet står det mest store ting oppå. Senger, møbler m.m. Så der vil vi nok raskt få rydda en del areal.

Dette blir så bra!!! :jepp:

Har jo hatt en del ryddeprosjekt på gården i sommer, og i går la jeg ut to gamle sykler som står som egentlig fungerer helt greit på et lokalt "gi-bort-nettsted". Og en sykkel er allerede gitt bort! har lagt inn ei dør i dag og, blir spennende å se om noen vil ha den. I tillegg la vi ut to trapper på Finn.no, som vi håper noen kan ha nytte av. Kjenner at det er godt for samvittigheten om helt brukbare ting kommer noen andre til nytte i stedet for å bli kastet. :)

Er vel for så vidt mer miljøvennlig og? :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærtoddy kan man sikkert lage sjøl, men min sto det Toro Rett i Koppen på. :flau:

:ler: Det går nok bra du, da blir det jo lettere for meg å drikke det ;) Får kjøpe det i morgen om vi ikke skal på butikken idag! :happy:

Interessant å lese om gården deres og sånt :jepp: og jammen er denne dama som trår til snill! Godt å ha slike folk :)

Men jeg skjønte ikke dette med planene deres, er det vanlig loft liksom? I rom eller etasjer eller noe? :klø: Jeg prøvde å se det for meg men det gikk dårlig :fnise:

Bra dere gir bort litt ting også, dumt å kaste mye hvis noen andre kan få nytte av det :)

Ha en flott mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hvorfor så jeg ikke dette innlegget ditt i går a? :klø:

Helt enig i at norske meieriprodukter er suverene, jeg er vel litt pysete, men når vi er i utlandet klarer jeg ikke å drikke melk. Min kjære gjør det da, han bare må ha det :fnise: , men jeg får det liksom ikke til. Føler meg tryggere på hva den norske melka har vært gjennom, selv om det sikkert kunne skjedd masse med den også uten at jeg hadde fått vite det. :skratte:

Jeg skal passe på å ikke bli dårlig ja, kjenner at gårdagen sitter i litt vel mye ennå. Vet ikke alltid hvor jeg skal sette grensa for meg sjøl ennå. Men i dag skal jeg sitte på en stol på mørkloftet med søppelsekk og oppbevaringskasser rundt meg, og så skal jeg bare sortere alt sånt smått som min kjære rekker meg. :)

Ellers er jeg svært lite med i gårdsdrifta for øyeblikket. Jeg er utdanna agronom og pleier å gjøre en del fjøs og sånt, men nå er det absolutt fri fra det. Jeg har en bror som gjør litt fjøs for oss, og så har vi en helt suveren dame som er avløser for oss. Hun sier nesten aldri nei, og kan ofte ta fjøset om vi skulle få lyst på en impulstur på kino f.eks. Kan ikke få skrytt nok av henne altså! :pls:

Eller så må jeg si at det hørtes forferdelig ut med den oksen som plutselig klikka! Enda et bevis på at man aldri skal stole fullt ut på dyr. Og særlig ikke okser. De kan være så medgjørlige og så er det som om det plutselig slås av (eller på???) en bryter i hjernen på de, og da er det ingenting som stopper dem. En skal virkelig ha det klart for seg hva en holder på med! Jeg er egentlig veldig glad for at vi nå selger alle oksene rett etter at de er avvent melka. Mye mer fredelig i fjøset! :jepp:

Jeg heller drikker aldri melk i utlandet, hehe! Jeg synes rett og slett ikke at den smaker noe særlig, i allefall i de landene jeg har vært i. Men for all del, der er jo mange land som er kjempeflinke på melkeprodukter, Spania er jo for eksempel dyktige! Maasse gode oster der ja :fnise:

Så spennende at du har en slik utdanning da! Jeg er jo på ville veier med den utdanninga jeg holder på med, i forhold til gårdsdrift altså, hehe :fnise: Høres veldig greit ut at dere kan få avløser av og til da! Vi også hadde et par som stilte opp i ferier og sånn, og til slåtten da! Men da vil merkelig nok veldig mange delta :fnise: Sikkert fordi at slåtten er så koselig!

Ja, huff, den oksen var skummel. Nå ble ikke jeg skada, mamma ropte at jeg måtte krype under strømgjerdet, så satt jeg nå der da, mens pappa kom løpende i sokkelesten! Det husker jeg veldig godt. Grøss! Sikkert veldig greit at oksene blir sendt ut etter avvenning ja, men jeg synes det er så fælt å sende de me slaktebilen, hehe.. Selv om jeg vet det må til av og til. Blir jo glad i dyra! Jeg synes det er så moro når de står på hver sin side av fjøset å prater med hverandre :ler:

Så flinke dere er som får gitt bort så mye dere ikke trenger lenger da! Jeg også får en skikkelig god feeling etter å ha gjort slike ting. Det er alltid noen som trenger det mer enn oss tenker jeg, så :) Blir sikkert kjempedeilig når dere er ferdig ryddet! Alltid så friskt, på en måte, når man har rydda og kvitta seg med unødige ting!

Lykke til videre med ryddinga da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men jeg skjønte ikke dette med planene deres, er det vanlig loft liksom? I rom eller etasjer eller noe? :klø: Jeg prøvde å se det for meg men det gikk dårlig :fnise:

Ha en flott mandag :klem:

Vi bor i ei gammel trønderlån, du vet sånt langt - avlangt - hus som det er så mange av i Trøndelag. Vi har et mørkloft som går over hele huset, dvs at vi har ca 200 kvadrat med mørkloft... I tillegg er det bygd på på "vår" ende av huset en eller annen gang etter krigen. Dette har resultert i flere sånne halvetasjer, eller plan som jeg kaller det da. Tre trappetrinn, så et gluvareal med plass til en god del rot, så et par nye trappetrinn og et nytt plan/platå/halvetasje med mer rot før man er oppå "hovedetasjen". Veldig komplisert hus! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, nå skjønner jeg! Gurimalla, stort hus dere da? :hakeslepp:

Og gammelt, noen som har dauge der ell? :fnise: Men dette huset, er det noe dere har tatt over eller kjøpt i sammen? :)

Jeg fant ikke sånn blåbær-toddy på butikken :sukk: Bare sånn pakke med solbær-toddy, sånn pakke som er som den med kakao.. Jeg får se imorra :Nikke:

For jeg vil og skal smake på det :fnise:

Men, jeg sitter her med 2kg smågodt da :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært til å rydde på et solid stort mørkloft! Og ja, slenger meg på bølgen, kjempekoselig å høre litt fra bondelivet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, nå skjønner jeg! Gurimalla, stort hus dere da? :hakeslepp:

Og gammelt, noen som har dauge der ell? :fnise: Men dette huset, er det noe dere har tatt over eller kjøpt i sammen? :)

Jeg fant ikke sånn blåbær-toddy på butikken :sukk: Bare sånn pakke med solbær-toddy, sånn pakke som er som den med kakao.. Jeg får se imorra :Nikke:

For jeg vil og skal smake på det :fnise:

Men, jeg sitter her med 2kg smågodt da :sjarmor:

:klem:

så flink du har vært til å rydde på et solid stort mørkloft! Og ja, slenger meg på bølgen, kjempekoselig å høre litt fra bondelivet! :)

Hei damer!

Ja. huset og mørkloftet er ganske stort ja! Det er barndomsheimen til min kjære, han tok over gården for ca 10 år siden. Svigermor bor i ene enden da, i kårleiligheten, mens svigerfar er på sykehjem.

Husker ikke hvor jeg kjøpte sånn blåbærtoddy, men det var på vanlig kolonial. Er jo samme pakke som solbær. Men det er ei stund sia, kanskje rundt påsketider? Kanskje de har et større utvalg da, rundt selve turhøytiden. :) Kanskje du må på en kolonial med litt større utvalg, Mega, Ultra eller lignende. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...