Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at det ikke har gått helt opp for deg enda, men det kommer nok etterhvert skal du se ;) Ble litt satt ut jeg også! Første dagen var jeg helt overlykkelig, så fulgte noen dager med VILL PANIKK, ("jeg kommer til å bli verdens dårligste mamma" osv), men så roet jeg meg ned og begynte å skjønne at dette går jo fint :)

Hvordan går det med deg da? Er du plaget av kvalme og sånn, eller er alt bra?

Ja, det skal bli spennende å se fremover, det er sikkert!

Med går det egentlig helt fint. Jeg må nok tisse litt oftere, men ellers har jeg ikke merket noen ting enda. Så det er vel egentlig bare positivt, samtidig som det hadde vært flott med en bekreftelse fra kroppen sin side.

Enn med deg - når begynte du å merke noe? Og hvilke tegn har du hatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det skal bli spennende å se fremover, det er sikkert!

Med går det egentlig helt fint. Jeg må nok tisse litt oftere, men ellers har jeg ikke merket noen ting enda. Så det er vel egentlig bare positivt, samtidig som det hadde vært flott med en bekreftelse fra kroppen sin side.

Enn med deg - når begynte du å merke noe? Og hvilke tegn har du hatt?

Det første jeg merka var at mensen uteble, men jeg gadd ikke teste, for den var forsinka hver gang de siste mndene. Tror kanskje jeg hadde et par spontanaborter eller noe, for da mensen endelig kom var det mye verre enn vanlig, kraftigere blødning og så vanvittige smerter at jeg ikke klarte stå oppreist! Så som sagt, jeg gadd ikke teste med en gang... men etter 5 dager klarte jeg ikke holde meg lenger og testen var positiv ;)

Jeg hadde veldig vondt i brystene helt fra et par dager før mensen skulle komme, men det hadde jeg de andre gangene også, så det tok jeg ikke som noe tegn... husker at jeg hadde ekstrem hodepine siste uka før mensen skulle komme. Bortsett fra disse tingene hadde jeg ingen tidlige tegn. Etterhvert begynte jeg å kjenne stikkinger i livmora, det kunne gjøre ganske vondt, men varte ikke lenge, noen sekunder kanskje. Og jeg ble så glad hver gang! Var vel det som gjorde at jeg skjønte at det virkelig skjer noe inni meg :) Tenkte litt sånn som deg, med tanke på bekreftelse. Det får du nok snart.. har du vært hos legen enda, eller planlagt time?

Tisse ofte er slitsomt!! Det må jeg også, noen netter er jeg oppe 4-5 ganger. Det er ikke så vanlig på denne tiden i svangerskapet tror jeg, men men. Får bare finne meg i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg merka var at mensen uteble, men jeg gadd ikke teste, for den var forsinka hver gang de siste mndene. Tror kanskje jeg hadde et par spontanaborter eller noe, for da mensen endelig kom var det mye verre enn vanlig, kraftigere blødning og så vanvittige smerter at jeg ikke klarte stå oppreist! Så som sagt, jeg gadd ikke teste med en gang... men etter 5 dager klarte jeg ikke holde meg lenger og testen var positiv ;)

Jeg hadde veldig vondt i brystene helt fra et par dager før mensen skulle komme, men det hadde jeg de andre gangene også, så det tok jeg ikke som noe tegn... husker at jeg hadde ekstrem hodepine siste uka før mensen skulle komme. Bortsett fra disse tingene hadde jeg ingen tidlige tegn. Etterhvert begynte jeg å kjenne stikkinger i livmora, det kunne gjøre ganske vondt, men varte ikke lenge, noen sekunder kanskje. Og jeg ble så glad hver gang! Var vel det som gjorde at jeg skjønte at det virkelig skjer noe inni meg :) Tenkte litt sånn som deg, med tanke på bekreftelse. Det får du nok snart.. har du vært hos legen enda, eller planlagt time?

Tisse ofte er slitsomt!! Det må jeg også, noen netter er jeg oppe 4-5 ganger. Det er ikke så vanlig på denne tiden i svangerskapet tror jeg, men men. Får bare finne meg i det ;)

Nei, jeg følte meg absolutt ikke gravid. Så ikke jeg heller testet før jeg hadde gått noen dager over. Når det er sagt, så er jeg litt usikker på når jeg egentlig skulle hatt mensen. Siden syklusene ikke har stabilisert seg helt enda, så tar jeg tickeren og hvor langt jeg har kommet litt med en klype salt.

Når du sier det... Sånne stikkinger har nok jeg også kjent noen ganger, men ikke lenge av gangen. Får bare vente på mer symptomer og bekreftelse ;) Har ikke vært hos legen enda, og enda ikke planlagt time. Får vel ringe snart og avtale første time.

Ja, tissingen er et kapittel for seg. Må heldigvis ikke opp om natta, men på dagtid..... Da er det desto oftere tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke noen store greier... bare det at pusen min skader seg VELDIG mye, samme type skade hele tiden, i labben. Veterinæren skriver ikke ut antibiotika, uten å se på pus først. Men hvis de kikker litt på dataskjermen sin, så ser de at jeg har vært der 15-20 ganger med noen mndrs mellomrom de siste årene, med samme type skade, bitt i labben, betennelse. Kur? Antibiotika. Så nå tror jeg kanskje til og med dumme meg er i stand til å forstå hva katta trenger når han halter. Men får man det uten å betale 600 kr for konsultasjon? NEI. Har jeg råd til det hele tiden? NEI.

Og hvem sin skyld er det at pus skader seg? Han som jager han ut hele tiden... (samboeren). Selvom jeg sier nå skader han seg...

Hver gang vi diskuterer dette kommer han med det samme argumentet, "du får avlive han da, det går ikke ann å ha en katt som ikke kan være ute". Men å avlive pusen er i mine øyne ikke et alternativ uansett hvor mye det koster å ha han. Men så er det ikke bare penger det dreier seg om heller, selvom jeg ikke har råd til å holde på sånn, så er det bekymringen overfor kattas smerter som plager meg mest! Å se han komme haltende inn, og humpe rundt er jo vondt for meg også. Og når han har fått antibiotika så mange ganger er jeg redd hver gang, for at det ikke skal virke mer. At han skal bli immun... så nå gir jeg han noe smertestillende, som jeg fikk sist men ikke ga han fordi han ble bra av antibiotikaen. Så får jeg se hva jeg gjør om et par dager, han har ihvertfall ikke vondt nå. Det var dagens utblåsning! Hehe.

Ellers våkna jeg som verdens største nervevrak i dag, magen har vært helt hard hver dag i det siste, men i dag var den bare myk. Så begynte jeg med sånne dumme tanker om at jeg sikkert ikke er gravid likevel, og tok en test :sjenert: og det ble jeg bare enda mer usikker av! For det var en sånn CB der det skal komme et pluss, streken for "ikke gravid" kom først, også kikka jeg vekk en stund, og etterpå syns jeg at den andre streken var der og, men ekstremt svak. Så jeg vet ikke om den var positiv eller negativ.

Så ringte jeg legekontoret, for å høre om alt var i orden med den urinprøven jeg leverte på mandagen. (Har ikke fått levert før, selvom jeg var på kontroll i uke 9), så de skulle vel måle hcg og se etter eventuelle infeksjoner eller noe regner jeg med? Hun sa ihvertfall at den var helt fin. Da betyr det vel at de fant hcg også, ellers hadde hun vel sagt det??

Det må være den runden med "spotting" eller utflod mens jeg var på ferie som har skremt livet av meg, så jeg har bestemt meg for å ta det opp med jordmor på tirsdag. Håper jeg får høre hjertelyden da... får jeg det så lover jeg å aldri bekymre meg mer :)

Håper alle har det fint i dag, :klemmer: fra nervevraket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke kjekt å gå rundt å bekymre seg for så mange ting. Og der er alltid tåpelig å måtte ha konsultasjon hver eneste gang når man vet med 99% sikkerhet at det er det samme som er galt gang på gang.

Håper katten din blir bedre av smertestillende denne gangen.

Og glad for at du skal til jordmor på tirsdag, hun passer nok godt på deg håper jeg.

Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke kjekt å gå rundt å bekymre seg for så mange ting. Og der er alltid tåpelig å måtte ha konsultasjon hver eneste gang når man vet med 99% sikkerhet at det er det samme som er galt gang på gang.

Håper katten din blir bedre av smertestillende denne gangen.

Og glad for at du skal til jordmor på tirsdag, hun passer nok godt på deg håper jeg.

Tenker på deg.

Takk :) tenk hvordan jeg blir når babyen kommer da, kommer til å overvåke stakkaren døgnet rundt :ler:

Åssen går det med deg i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) tenk hvordan jeg blir når babyen kommer da, kommer til å overvåke stakkaren døgnet rundt :ler:

Åssen går det med deg i dag?

Men samboeren din kommer nok ikke til å slippe ut babyen sånn at den blitt bitt, haha, så da har du en bekymring mindre:P

Jeg burde ikke svare på spørsmål om hvordan jeg har det i dag egentlig. Er tilbake på jobb etter noen dager hjemme og føler meg ikke god. Ingen matlyst (fortsatt), føler meg blubbete og magen er vond og kvalm. Syt syt syt. :P Jeg vil egentlig bare hjem, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men samboeren din kommer nok ikke til å slippe ut babyen sånn at den blitt bitt, haha, så da har du en bekymring mindre:P

Jeg burde ikke svare på spørsmål om hvordan jeg har det i dag egentlig. Er tilbake på jobb etter noen dager hjemme og føler meg ikke god. Ingen matlyst (fortsatt), føler meg blubbete og magen er vond og kvalm. Syt syt syt. :P Jeg vil egentlig bare hjem, haha.

Hahaha, takk for oppmuntringen!!! :)

Det er lov å syte :) Husker den følelsen av å være blubbete, det følte jeg også hele tiden, men det gikk over. Jeg ER det jo fortsatt, men bryr meg ikke så mye om det nå. Håper det blir litt bedre utover dagen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... synd å høre at du har så mye å bekymre deg for. Sånt trekker mye energi fra en.

Får håpe du får høre hjertelyden på tirsdag! Det blir vel fantastisk :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått roet meg ned litt nå da :) må bare slappe av frem til tirsdag! Åssen har du det i dag? Alt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre! :jepp:

Jeg har det bare bra i dag! Litt sliten til tross for at det egentlig ikke har skjedd noe spes. i dag. Eller er jeg vel kanskje uforskammet bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag regner det, og det passer meg egentlig ganske bra. Det betyr at man kan sitte i sofaen med god samvittighet! Lagde noe godt til frokost og tok en dusj, nå har samboeren besøk av noen kamerater mens jeg sitter i stua helt alene og koser meg med litt godteri og skal se frustrerte fruer :)

Etterpå må jeg vel gjøre en innsats på to skoleoppgaver som henger over meg, også skal jeg lage hjemmelagde kjøttkaker til middag, nammnamm.

Er så spent på jordmor timen på tirsdag, kanskje det endelig går opp for meg at jeg ER gravid, og alt er BRA med nurket mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ny uke, nye muligheter og nye opplevelser!

Regner med at du gleder deg til i morgen :jepp:

Hvordan gikk det med oppgavejobbinga i går? Fikk du unnagjort noe? Vet hvordan det er å skulle sette seg ned med ei oppgave, ikke alltid en like lett jobb. I alle fall ikke nå når tankene i stor grad befinner seg helt andre steder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant :) Men jeg fikk faktisk gjort hele den ene oppgaven, reiste ned på skolen, jobber best der. Den andre oppgaven har jeg ikke sett på enda, den er ganske kjedelig og vanskelig, og jeg har en lei tendens til å utsette den til siste dag før innlevering :fnise: Men det faget er det karakterkrav i, så jeg burde gjøre en bedre innsats!

Jeg gruer meg faktisk litt til jordmor timen nå... er så rar sånn! Alt av leger osv er bare helt skrekk og gru. Og når jeg kommer ut igjen kommer jeg til å tenke "så teit jeg er det var jo ingenting å grue seg til". Sånn er det bestandig :)

Åssen går det med deg nå da? Noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens utblåsning, pass opp ;)

ER SÅÅÅ FORBANNA PÅ EN KOLLEGA!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARG!!!!!!!

FYTTI F*** !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjalp det å få ut aggresjonen om kollegaen? Er det bedre nå?

Jeg har vært hos legen igjen og fått vite at gravitest fortsatt er positiv og urinen var fin. Men jeg lurer på om jeg er lengre på vei enn jeg tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...