Gå til innhold

Miss moneypenny skal bli mamma!


Miss moneypenny

Anbefalte innlegg

Gratulerer med jenta! :strix: Håper dere nyter dagene alle tre! :hjerte: Det er en stor, men ufattelig deilig omveltning!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med jenta! :strix: Håper dere nyter dagene alle tre! :hjerte: Det er en stor, men ufattelig deilig omveltning!

:klemmer:

Hei! Tusen takk :) Ja det er en veldig stor omveltning, større enn jeg noensinne hadde kunnet forestille meg! Men det er uten tvil det beste som noen gang har skjedd meg, hun er jo bare helt nydelig :rødme: selvom jeg er veldig sliten og syns det er deilig når hun sover, så savner jeg henne når hun sover også :sjenert: rart det der altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres kjempebra ut :) Håper dere koser dere kjempemye sammen alle tre!

Du har rett i at jeg begynner å glede meg nå. Snart høygravid per definisjon, men føler meg heldigvis ikke så stor :gravid: Det er egentlig verst å finne en god liggestilling om nettene. Ellers går tida, enn så lenge, fort nok. Føler at jeg har en del som skulle vært gjort enda. Håper å komme i gang med vask av diverse klær og utstyr i løpet av uka :husarbeid:

ups, var sikker på at jeg hadde svart på dette jeg! Ammetåke kanskje :sjenert: holdt på å sette fyr på huset i går kveld og... hehe ikke bra altså. Men sånn går det når man jobber døgnet rundt i 2 uker sa jeg til samboeren, før han rakk å bli sur :)

Bra at du ikke føler deg så stor, det gjorde ikke jeg heller, og det hjalp på hunøret det! Åh nå har du virkelig ikke lenge igjen da!! Godt igang med redebygging nå eller? Og pakka sykehus-bagen? Liggestilling slet jeg også skikkelig med, ingenting var behagelig.. ikke på sidene engang! Men nå har jeg ikke ligget i en seng på over en uke da, så nå husker jeg nesten ikke åssen det føles! :P Har flytta ned i stua med knøttet, så samboer som må jobbe skal få sove! Savner å ha et kjærlighetsliv må jeg si! Men det går seg vel til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

ups, var sikker på at jeg hadde svart på dette jeg! Ammetåke kanskje :sjenert: holdt på å sette fyr på huset i går kveld og... hehe ikke bra altså. Men sånn går det når man jobber døgnet rundt i 2 uker sa jeg til samboeren, før han rakk å bli sur :)

Bra at du ikke føler deg så stor, det gjorde ikke jeg heller, og det hjalp på hunøret det! Åh nå har du virkelig ikke lenge igjen da!! Godt igang med redebygging nå eller? Og pakka sykehus-bagen? Liggestilling slet jeg også skikkelig med, ingenting var behagelig.. ikke på sidene engang! Men nå har jeg ikke ligget i en seng på over en uke da, så nå husker jeg nesten ikke åssen det føles! :P Har flytta ned i stua med knøttet, så samboer som må jobbe skal få sove! Savner å ha et kjærlighetsliv må jeg si! Men det går seg vel til etterhvert :)

Hehe... Det spørs vel om det ikke er den berømte ammetåka som er i ferd med å slå inn over deg :fnise: Men godt at du ikke klarte å sette fyr på huset da :)

Har endelig kommet i gang med vask av utstyr og klær, og jeg storkoser meg med de små klærne :rødme: Føler ikke at jeg har vært til så stor hjelp tidligere når vi har pusset opp i år, så endelig er det kommet til et punkt der jeg også føler jeg kan bidra :jepp: Sjukehus-bagen er fremdeles på et visst planleggingsstadium :filer:

Håper du snart får flyttet deg tilbake igjen til senga :jepp: Skjønner at samboer som jobber har behov for søvn, men det har du også! Hvis det hadde vært situasjonen her tror jeg kanskje samboer hadde vært den som hadde måttet sove på sofaen :fnise:

Er litt spent på hvilke erfaringer du har gjort deg i forhold til innkjøpt utstyr jeg... Er det noe du ikke har fått bruk for, og er det noe du har måttet kjøpe inn mer av? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det spørs vel om det ikke er den berømte ammetåka som er i ferd med å slå inn over deg :fnise: Men godt at du ikke klarte å sette fyr på huset da :)

Har endelig kommet i gang med vask av utstyr og klær, og jeg storkoser meg med de små klærne :rødme: Føler ikke at jeg har vært til så stor hjelp tidligere når vi har pusset opp i år, så endelig er det kommet til et punkt der jeg også føler jeg kan bidra :jepp: Sjukehus-bagen er fremdeles på et visst planleggingsstadium :filer:

Håper du snart får flyttet deg tilbake igjen til senga :jepp: Skjønner at samboer som jobber har behov for søvn, men det har du også! Hvis det hadde vært situasjonen her tror jeg kanskje samboer hadde vært den som hadde måttet sove på sofaen :fnise:

Er litt spent på hvilke erfaringer du har gjort deg i forhold til innkjøpt utstyr jeg... Er det noe du ikke har fått bruk for, og er det noe du har måttet kjøpe inn mer av? :)

Utstyr ja! For det første så angrer jeg på at jeg ikke bare kjøpte elektrisk pumpe med en gang, har manuell og må pumpe MYE siden vesla bare sovner når vi ammer, og jeg ønsker å gi henne så mye morsmelk som mulig.. ammeskjold/ brystskjold var også kjekt å ha, allerede på sykehuset, da hun ikke fikk ordentlig sugetak. Morsmelkerstatning var også greit å ha i hus, siden det er vanskelig å produsere nok mat til den glupske lille frøkna mi ;) Og sånne avent-beholdere til oppbevaring av morsmelk er også et must, og mange tåteflasker.. men nå er det jo slett ikke sikkert du får problemer med amminga da :)

Det går også haugevis av lakener her, så jeg måtte kjøpe flere på lørdagen. Teppene er også hyppig til vask, det blir mange "ulykker" ;) Også skulle jeg nok hatt flere langarma bodyer, for hun nekter å ha teppe/dyne over armene, så jeg vil ikke bruke body med korte armer. Også har jeg lært meg at det er lurt å ha et teppe i vippestolen, siden det blir mye gulp, tungvint å skulle vaske trekket... ammetopper er det også greit å ha endel av, siden det fort blir lekkasje ;)

Dyne bruker jeg kun i vogna foreløpig, siden det er forholdsvis varmt nå, og hun bare sparker den av seg. Så vi pakker henne inn i helseteppe om natta, som en "wrap" :) begynner å se at de soveposene kanskje ikke er så dumme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Flott å høre litt om ulike erfaringer :) Vet jo aldri hvordan det blir før den lille er ute, for de oppfører seg jo så forskjellig. Noen gulper mye, andre knapt i det hele tatt. Heldigvis kan man sende noen ut for å handle litt om det blir fullstendig krise :jepp:

2 uker til permisjonen starter nå :danse: Gleder med kjempemye til å legge jobben unna nå. Er litt frustrert over enkelte medarbeidere som tar mye mer enn de gir. Kjenner jeg begynner å bli sliten av dette nå, samtidig som jeg ikke klarer la være å være "dum-snill".

Hvordan går det med nattesøvnen hos dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott å høre litt om ulike erfaringer :) Vet jo aldri hvordan det blir før den lille er ute, for de oppfører seg jo så forskjellig. Noen gulper mye, andre knapt i det hele tatt. Heldigvis kan man sende noen ut for å handle litt om det blir fullstendig krise :jepp:

2 uker til permisjonen starter nå :danse: Gleder med kjempemye til å legge jobben unna nå. Er litt frustrert over enkelte medarbeidere som tar mye mer enn de gir. Kjenner jeg begynner å bli sliten av dette nå, samtidig som jeg ikke klarer la være å være "dum-snill".

Hvordan går det med nattesøvnen hos dere? :)

Huff ja, det er utrolig kjedelig når det ikke går på skinner med kolleger, kjenner til det!

Nattesøvnen går det heldigvis bedre med :) Jeg begynner å bli litt bedre kjent med lille snuppa, forstår henne litt bedre og kjenner igjen mønsteret hennes. Så nå er jeg mer forberedt på hva jeg har i vente når natta kommer. Er fremdeles veldig trøtt, så det er ikke så mye dagrutiner enda... føler meg litt sløv men! Det får ikke hjelpe :)

Nå har du bare 4 uker igjen... tenk på det da :rødme: hva slags tanker har du gjort det rundt fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Huff ja, det er utrolig kjedelig når det ikke går på skinner med kolleger, kjenner til det!

Nattesøvnen går det heldigvis bedre med :) Jeg begynner å bli litt bedre kjent med lille snuppa, forstår henne litt bedre og kjenner igjen mønsteret hennes. Så nå er jeg mer forberedt på hva jeg har i vente når natta kommer. Er fremdeles veldig trøtt, så det er ikke så mye dagrutiner enda... føler meg litt sløv men! Det får ikke hjelpe :)

Nå har du bare 4 uker igjen... tenk på det da :rødme: hva slags tanker har du gjort det rundt fødselen?

Godt å høre at nattesøvnen har bedret seg :) Det er jo uten tvil dere som vil lære henne å kjenne best, og etter ei stund vil du nok (som du sier) kjenne igjen tegn og lyder fra henne. Synes på ingen måte at du skal føle deg sløv! Tenk på den jobben du har gjort i 9 måneder, og den jobben du fortsetter å gjøre :hjerter: Om ikke rutinene er på plass er da ikke det noe du skal ha dårlig samvittighet for! (Hehe... Sitter egentlig her og tenker at det er lett å si det nå, men har en følelse av at jeg om noen uker kommer til å sitte med den samme følelsen :legrine: )

Nei, er ikke lenge igjen nå, og må si jeg gleder meg kjempemye til å møte den lille gutten. Så spent på hvordan han ser ut og gleder meg til å kunne se, høre, lukte, kose og føle ham. Når det gjelder fødselen er jeg nok ganske avslappet (kanskje naiv :flau: ), men har nok et ganske åpent sinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at nattesøvnen har bedret seg :) Det er jo uten tvil dere som vil lære henne å kjenne best, og etter ei stund vil du nok (som du sier) kjenne igjen tegn og lyder fra henne. Synes på ingen måte at du skal føle deg sløv! Tenk på den jobben du har gjort i 9 måneder, og den jobben du fortsetter å gjøre :hjerter: Om ikke rutinene er på plass er da ikke det noe du skal ha dårlig samvittighet for! (Hehe... Sitter egentlig her og tenker at det er lett å si det nå, men har en følelse av at jeg om noen uker kommer til å sitte med den samme følelsen :legrine: )

Nei, er ikke lenge igjen nå, og må si jeg gleder meg kjempemye til å møte den lille gutten. Så spent på hvordan han ser ut og gleder meg til å kunne se, høre, lukte, kose og føle ham. Når det gjelder fødselen er jeg nok ganske avslappet (kanskje naiv :flau: ), men har nok et ganske åpent sinn.

tror det er et kjempegodt utgangspunkt du har, det er ikke noe vits å stresse seg opp, og planlegge og sånn! Det er jo umulig å vite noe om hvordan det blir uansett, og sikkert lett å bli stressa ved selve fødselen hvis man har lagt masse planer som går i vasken! Jeg hadde nesten ikke tenkt over fødselen før den var igang, og syns det var veldig greit :) skjønner godt at du gleder deg og er spent nå!! Jeg er spent på dine vegne merker jeg ;) plutselig er graviditet og fødsel og baby hovedfokus her i gården, hehe. Rart med det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Hehe... Et veldig koselig hovedfokus er det i alle fall :jepp:

Har nå gått ut i permisjon og ting begynner å komme på plass, så er snart klar, selv om det er helt greit at han vil vente litt til også :) Følte jeg hadde relativt lang tid igjen i påsken da prinsessa di kom, men nå er det plutselig ikke lange tiden igjen likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehe... Et veldig koselig hovedfokus er det i alle fall :jepp:

Har nå gått ut i permisjon og ting begynner å komme på plass, så er snart klar, selv om det er helt greit at han vil vente litt til også :) Følte jeg hadde relativt lang tid igjen i påsken da prinsessa di kom, men nå er det plutselig ikke lange tiden igjen likevel :)

Ops, jeg har som vanlig ikke vært innom her på en stund! Sorry! :) Åssen går det med deg? Har du fått lille prinsen, eller venter du enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Hehe... Skulle til å si at jeg ikke er her så ofte jeg heller, men det passer seg kanskje ikke når jeg sender er svar bare en time etter ditt innlegg :fnise:

Joda, det går bra med meg, men ingen baby i sikte enda :lete: En dag til terminen (usj, farlig å henge seg opp i den) og knapt ett symptom :filer: Har så lyst til å treffe mageboeren min nå snart :gravid: (Dessuten hjelper det lite med at hver eneste telefonsamtale med venner og familie starter med: "Åh, så det har ikke begynt å skje noe enda?!". Hadde det det hadde jeg vel neppe tatt telefonen!)

Hvordan går det med dere? Tenk at jenta di er vel over 1,5 måned hun nå :dåne: Kan ikke helt forstå hvor den tida er blitt av. Håper du og samboer får tid til litt kvalitetstid sammen dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei du sier noe der! Ja det blir litt irriterende egentlig, med alt maset om det skjer noe snart. Åssen pokker skal du vite det liksom? Hvis det er noen trøst hadde ikke jeg noe særlig med tegn/symptomer på at fødselen var igang heller. Det eneste var at slimproppen gikk litt og litt, fra onsdag ettermiddag. Natt til lørdag kom vesla :) Men tenk på at nå er det maks 2 uker og 1 dag til ihvertfall da! Har du alt klart og sånn? Bare si fra hvis du lurer på noe, ikke sikkert jeg kan svare, men kan ihvertfall prøve ;) Ellers må jeg jo si lykke til nå! For det kan jo hende at jeg ikke hører fra deg igjen før han er ute. Spennende tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel på tide å begynne å skrive om livet som mamma, jenta mi er 8 uker og 3 dager i dag :)

Hun sover godt om nettene, gjerne 5-7 timer i strekk, det er kjempedeilig! Hun gulpet veldig masse før, det var så ille at spruten stod ut av munnen hennes i tjukke stråler. Skikkelig ekkelt var det. Men nå virker det som det har gitt seg heldigvis :) Hun legger godt på seg, veide 4280 på 6 ukers-kontrollen.

I dag har vi en veldig bra dag her, vi har sovet godt i natt begge to, og veslejenta er veldig fornøyd. Hun ligger i vippestolen sin og pludrer akkurat nå, istad lå hun på babygym'en og studerte lekene over hodet hennes :) Hun har også ligget rolig på fanget mitt leeenge idag, det er så deilig! Hittil har hun bare blitt urolig av å ligge hos meg (pga "matlukt" kanskje?), men nå kan hun ligge og kose lenge :) Det er så godt for jeg har hatt så dårlig samvittighet og følt at jeg ikke har henne hos meg nok, men det har jo bare blitt skriking av det.

Vi skulle egentlig trille en tur i dag, men så ble det overskyet så da ble vi inne istedet, så jeg har fått kokt alt utstyret og vasket klær og ryddet kjøkkenet. Nå er det snart tid for å lage middag, også kommer pappaen hennes hjem fra jobb :)

Jeg savner litt nærhet fra han da, det må jeg innrømme. Skulle ønske det ble litt mer kos! Men det går seg vel til etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...